$show=home$type=grid$meta=0$rm=0$snippet=0$viewall=0$meta=0$l=0$c=5

|Ի՞ՆՉ ՖԻԼՄ ԴԻՏԵԼ_$type=three$m=0$rm=0$h=400$c=3$show=home

Սերգեյ Փարաջանով․ Հավերժական շարժում

հատվածներ Փարաջանովի էսսեից, 1966թ․

Այս մասին շատերին է հայտնի։ Այն մասին, որ կյանքում պատահում են պահեր, երբ բոլոր սովորական հասկացությունները, կանոնները, հարաբերությունները ակամա վերարժեվորվում են։ Կյանքի հանդեպ գերագույն լարման ու առավելագույն ուշադրության պահերը։ Դու ասես ամբողջությամբ բացվում ես, և յուրաքանչյուր նոր միտքը, նոր կերպարը՝ քո մեջ թափանցող, իրենց ետևից տանում են տասնյակ, հարյուրավոր ուրիշներին՝ նման և ոչ նման։ Ասես հոսանքն է հափշտակում քեզ, և միայն ամուր մկաններն են ունակ դիմակայելու այդ ճնշմանը։ Դրանք առավելագույն ինքնանվիրման պահեր են, առավելագույնս ընդգրկուն ու կրքոտ կյանքի։ 

Ժամանակ առ ժամանակ ինձ են հասնում իմ ուսուցիչ Իգոր Անդրեևիչ Սավչենկոյի խոսքերը․ «Մարդիկ, ովքեր մտածում են ասոցիացիաներով, արագ են մաշվում․․․»։ Ինչպես և իմ բոլոր հասակակիցները, ես այն ժամանակ լոկ աղոտ կերպով գլխի էի ընկնում, թե ինչ է դա նշանակում՝ մտածել ասոցիացիաներով։ Մենք տեսնում էինք, թե ինչ վիթխարի, ինչ անխոնջ ինքնանվիրումով է ապրում մեր ուսուցիչը, և այդ խոսքերը վերագրում էինք նախևառաջ հենց իրեն»։ Եվ դա, իրոք, վերաբերում էր նրան։ Արդեն ավելի ուշ մենք հասկացանք, որ Սավչենկոն խոսում էր հենց այսպիսի՝ ամենադժվար ու ամենաանմոռանալի պահերի մասին։ Նա հաճախակի, շատ ուրիշներից ավելի հաճախ, զգում էր դա, և մենք տարերայնորեն, առաջին իսկ հանդիպումներից, ենթարկվում էինք նրա մտածողության, նրա զգացողությունների հմայքին։ Մեր ընդունվելուց մեկ տարի անց Սավչենկոն ձեռնամուխ եղավ «Երրորդ հարվածը» ֆիլմի նկարահանումներին։ 

Սաղավարտ։ Ես երկար զննում եմ այն։ Ժանգոտած սաղավարտի հատակից ինձ է նայում տիրամայրը․ նա նո՞ւյնպես գոթական է։ Ես ակամա համեմատում եմ խոպոպի հետ։ Այն նույնպես շիկակարմիր է։ Երբեմն ինձ թվում է, որ ես շատ ավելի վաղ կկարողանայի նկարահանել «Մոռացված նախնիների ստվերները»՝ չապրելով այդքան, թեկուզև՝ արդարացված, անհաջողություններ։ Ցավալի է, որ ես միայն հիմա արեցի բացահայտումներ, առ որոնք ինձ մղում էր դեռևս դիպլոմային աշխատանքս։ Այդ կարճլիկ ժապավենը՝ «Մոլդավական հեքիաթը», իմ նախկին աշխատանքներից միակն է, որի անկատարության համար ես չեմ ամաչում։ Հիշում եմ՝ առաջինը, ինչն ինձ տրամադրեց առ այդ աշխատանքը, նկարներն էին՝ ԿՀՊԻ-ի (ВГИК) մեր այն ժամանակվա շրջանավարտներից մեկի դիպլոմային նկարները։ Ես միշտ բուռն հակում եմ ունեցել դեպի գեղանկարչությունը և արդեն վաղուց հաշտվել եմ այն բանի հետ, որ կադրն ընկալում եմ որպես գեղանկարչական ինքնուրույն կտավ։ Ես գիտեմ, որ իմ ռեժիսուրան հոժարությամբ ձուլվում է գեղանկարչությանը, և դրա մեջ է, թերևս, իր առաջին թուլությունն ու առաջին ուժը։ Իմ պրակտիկայում ես առավել հաճախ անդրադառնում եմ գեղանկարչական, բայց ոչ գրական լուծմանը։ Եվ ինձ առավել մատչելի է այն գրականությունը, որն իր էությամբ հենց փոխակերպված գեղանկարչություն է։ Ինձ այդպիսին թվաց Կոցյուբինսկու վիպակը։ Ինչ-որ ժամանակ ինձ այդպիսին երևաց Եմիլիան Բուկովի հիասքանչ վիպակը, որի մոտիվներով ես ստեղծեցի «Մոլդավական հեքիաթը»։ Ինձ վրա գրեթե անմիջապես ազդեց այդ գործի բանաստեղծականությունը։ Երգերը հովվի մասին, որ կորցրել է նախիրը՝ սիրո և հաջողության խորհրդանիշը, ես լսել եմ և՛ Վրաստանում, և՛ Հայաստանում, իսկ արդեն հետո՝ Կարպատներում։ Ես փորձում էի ստեղծել արտահայտիչ շարք՝ ելնելով անմիջականորեն ժողովրդական պոեզիայից, առասպելաբանությունից։ 

Դիպլոմի պաշտպանության ժամանակ Ռոստիսլավ Յուրենևն ինձ կշտամբեց այն բանի համար, որ ես ընդօրինակում եմ Դովժենկոյին, նրա «Զվենիգորային»։ Դովժենկոն հենց նույն պահին պաշտպանեց ինձ՝ լիովին հստակ գուշակելով, որ ես «երբեք չեմ նայել իր ֆիլմերը»։ Ես այդ ֆիլմը դիտեցի ավելի ուշ և տեսա, որ ինչ-որ առումով, իրոք, կրկնում եմ Դովժենկոյին։ Բայց այդ նմանությունը չվշտացրեց ինձ, ինչպես մեզ չի վշտացնում ֆոլկլորային մոտիվների կրկնությունը։ Ինձ, հավանաբար, բախտ էր վիճակվել հպվել այն նույն աղբյուրին, որից օգտվել էր մեծ բանաստեղծը։ Իսկ հետո, Դովժենկոյի խորհրդով, ես մեկնեցի Կիևյան ստուդիա, որպեսզի այդ նույն նյութի հիման վրա նկարահանեմ նոր ֆիլմ։ Դա «Անդրիեշն» էր՝ 7-մասանի մանկական կինոնկարը, որը վառ արտացոլեց իմ փորձի, վարպետության և լավ ճաշակի պակասը։ Եվ դա, դժբախտաբար, ընդամենը սկիզբն էր։ 

Ես ամենևին չեմ ցանկանում զբաղվել ինքնախոշտանգմամբ, բայց կասեմ, որ իմ ֆիլմերից շատերը, իրոք, ծանր է վերադիտելը։ Առավել ևս, որ դրանցից յուրաքանչյուրը ամենաբարի մղումների արդյունք է։ Այն կինեմատոգրաֆը, որին ես ձգտում էի, պահանջում էր չափազանց բարձր մշակույթ, ճաշակ և տոկունություն։ Այդ աշխարհ պետք էր մուտք գործել կանխահայտ կանոններից, հին սովորություններից ու տպավորություններից ազատված։ Ռեժիսուրան խաբուսիկ մասնագիտություն է։ Այն այդքան էլ ինքնուրույն չէ, ինչպես երբեմն թվում է, քանզի հաճախ դու ստիպված ես լինում էկրանի վրա մարմնավորել օտար թեմա, օտար մտքեր, օտար կերպարներ։ Եվ եթե դու տիրապետում ես լավ մշակույթին ու կարողությանը, դու կարող ես անել լիովին բարձրորակ գործեր։ Ես այն տարիներին չունեի այդպիսի կարողություն․ կային միայն բարի պոռթկումներ։ Եվ սա հեգնանք չէ․ դրանք իսկապես բարի պոռթկումներ էին, որոնցից ես չեմ հրաժարվում նաև այսօր։ Երբեմն, չափազանց հազվադեպ, դրանց հաջողվում էր սողոսկել էկրան՝ ի հեճուկս ամեն ինչի, բայց դրա մեջ չկար ո՛չ իմաստ, ո՛չ ներդաշնակություն։ 

«Մոռացված նախնիների ստվերների» նկարահանումներից դեռ շատ ժամանակ առաջ ես փորձում էի հաղորդակցվել նրանց աշխարհի հետ։ Նախկինում ես բեմադրել էի «Ուկրաինական ռապսոդիան»՝ մի կինոնկար, որտեղ կտրուկ խճճվեցին իմ ցանկություններն ու իմ սովորությունները։ Մեկ ժապավենի շրջանակներում դրանց գոյակցությունը ծայրահեղ անհեթեթ էր։ Նյութի դրամատուրգիան՝ լիովին ավանդական, բավականին հեռու էր ինձնից։ Բայց իմ քաջությունն ու վարպետությունը չբավականացրեցին՝ օգտագործելու համար դրամատուրգի առաջարկած թեման և ստեղծելու բանաստեղծական-փիլիսոփայական գործ։ Ինձ առաջարկվել էր պատմել մի կնոջ մասին, ով վերապրել էր ավանդական դժվարին ճակատագիր և վերջում դարձել էր նշանավոր երգչուհի։ Նրա կենսագրության մեջ ինձ համար տեսանելի էր պատերազմի հողմով կլանված կրքերի ճակատագիրը։ Կա այսպիսի ասացվածք․ երբ խոսում են թնդանոթները, մուսաները լռում են։ Դա ճիշտ չէ։ Մուսաները չեն լռում․ նրանք վրեժխնդրության կոչ են անում, նրանք երգում են հաղթանակի մասին։ Այստեղ պետք էր ուրվապատկերային լույս՝ կտրուկ կոնտրաստային, բայց ոչ՝ պատրանքային լուսաստվեր։ Անձնավորող լույս և ամենևին ոչ կենցաղային։ «Կենցաղայնությունն» ինձ չէր հաջողվում։ Ռազմական սաղավարտն ինձ համար իմաստ էր ձեռք բերում, երբ ես տեսնում էի, թե ինչպես են դրա մեջ եղած պարունակությամբ ճերմակացնում խրճիթը, ջուր տալիս հորթուկներին, դրա մեջ աճեցնում ծաղիկներ, երեխայի համար ծառայեցնում որպես գիշերանոթ։ Իմ «կինոհոսպիտալում» պառկած էր մի մարդ։ Նրան բերել էին սալջարդից հետո՝ այրված, գիտակցությունը կորցրած։ Ամբողջ հիվանդասենյակը խնամում էր նրան՝ բուժքույր աղջիկները չէին հեռանում նրա կողքից, կույրերը գիշերը հերթապահում էին նրա անկողնու մոտ։ Իսկ երբ նա ուշքի եկավ, նա խոսեց գերմաներեն։ Նա կանչում էր մորը, բայց կանչում էր գերմաներեն։ Այդ պահը մտահղացված էր նախևառաջ որպես բանաստեղծական (ոչ կենցաղային) կատեգորիա։ Նա հետո դուրս թողնվեց ֆիլմից, որովհետև ընդհանրապես չէր կապակցվում այն կանոնների հետ, որոնցից ես այդպես էլ չկարողացա ձերբազատվել։ Նա, պարզվեց, ուրիշ աշխարհից էր։ 

Խնդիրը, թերևս, միայն անձնական իներտության մեջ չէր։ Իմ անհաջողությունները նաև ստուդիայի անհաջողություններն էին։ Երբ ես առիթ եմ ունենում վերանայել նախկին ֆիլմերը, ես հաճախ սարսռում եմ։ Ես երբեմն տեսնում եմ բացահայտ խոտան՝ պատկերավորման խոտան, օպերատորի խոտան, կատարողի խոտան, նկարչի խոտան, և զարմանում եմ, թե դա ինչպես չէր հանդիպում հակահարվածի։ Ստուդիան այդ վրիպումները մշտապես ներում էր ինձ, ինչպես նաև շատ ուրիշներին։ Հանուն ինչի՞։ Հանուն իմ ֆիլմերի «ազգային կոլորիտի», ազգային ֆակտուրայի, ազգային հումորի։ Մինչդեռ ինձ համար վաղուց բացահայտված էր այդ բոլոր արժանիքների կեղծությունը։ Ճշմարիտ գործի ուժը, թերևս, այն է, որ վերցված է մեկ բարձր նոտա և պահված է մինչև վերջ։ Ինձ երկար ժամանակ չէր հաջողվում այդ նոտան, թեպետ երբեմն թվում էր, թե ահա արժե մեկ անգամ էլ փորձել, և դա տեղի կունենա։ Հազիվ էի խորամուխ եղել Կոցյուբինսկու վիպակի մեջ, երբ ցանկացա բեմադրել այն։ Ես սիրահարվեցի գեղեցկության, ներդաշնակության, անվերջության այդ բյուրեղյա մաքուր զգացողությանը։ Սահմանի զգացողությանը, որտեղ բնությունը վերափոխվում է արվեստի, իսկ արվեստը՝ բնության։ Ինչ-որ նյութ ինձ արդեն հայտնի էր։ Թանգարանները, գրքերը, նկարները։
Կար «Օլեկսա Դովբուշ» ֆիլմը՝ գուցուլական ժողովրդական հերոսի մասին։ Դրա հեղինակները փորձել էին բացահայտել Կարպատները, բայց այն նույն հին դրամատուրգիայի, հին պատկերային մշակույթի շրջանակներում։ Նրանք Դովբուշին կարմիր հագուստ էին հագցրել, ինչը խորհրդանշում էր, հավանաբար, հերոսի հեղափոխական ոգին։ Նրանք ստեղծել էին ավանդական «միակցություն»՝ պանական ու ժողովրդական։ Նրանք Կարպատներ էին եկել կինեմատոգրաֆիական առումով կրթված։ Ամենից առավել նրանց գրավել էր էկզոտիկ դեկորատիվ մոտիվը, և մենք նրանց ֆիլմում չճանաչեցինք գուցուլներին․ չտեսանք նրանց քայլվածքը, չորսացինք խոսքի հմայքը, մտքի շարժումը։ Երբ գուցուլը հանդիպելիս ասում է «բարև»՝ «փառք Հիսուսին» ասելու փոխարեն, դա կյանքի սուտ է և արվեստի սուտ է։ Հիշում եմ՝ ինչ-որ ժամանակ ինձ ինչպես էր ապշեցրել Մոլդավիայի գեղեցկությունը՝ այդ էկզոտիկ բլուրները, խաղողի այգիները, խոտերը։ Բայց Սավչենկոն մեզ սովորեցնում էր ներծծվել նյութի մեջ՝ ներքաշել այն սպունգի պես, որպեսզի այնուհետև ընտրես, կազմակերպես ամենագլխավորը։ «Կինոն,- ասում էր նա,- տղամարդկային արվեստ է։ Կյանքի ճշմարտությունը ավելի խորն է ու անհրաժեշտ է, քան ձեր հորինվածքը։ Բայց, ուսումնասիրելով առարկան, ճանաչելով այն բոլոր նրբություններով՝ դուք կարող եք ձևափոխել թեման այնպես, ինչպես ուզում եք»։  

Եվ իսկապես։ Երբ նկարահանում էի «Մոռացված նախնիների ստվերները», ես համոզվեցի, որ կատարյալ գիտելիքն արդարացնում է ցանկացած հորինվածք։ Ես կարող եմ երգային նյութը վերածել գործողի, իսկ գործողը՝ երգայինի, ինչը չէի կարող անել, երբ նկարահանում էի «Խոհը»։ Ես կարող եմ ազգագրական, կրոնական նյութը վերածել ամենասովորականի, առօրեականի։ Քանզի, վերջիվերջո, դրանց աղբյուրը միևնույնն է։ Ինձ կարող էին հանդիմանել ազգագրական հստակությունից որոշ շեղումների համար։ Որոշելով նկարահանել ֆիլմը՝ մենք շտապողաբար, մեկս մյուսի ետևից, մեկնեցինք Կարպատներ։ Երբ ես ժամանեցի այնտեղ ու շուրջբոլորս նայեցի, ինձ բոլորովին չպատեց հիացմունքը։ Ավելի շուտ՝ հակառակը։ Առաջինը, ինչն աչքի ընկավ, վերաբերում էր ամենաառօրեական այժմեականությանը։ Ես տեսա եվրոպական կոշիկներ, ասֆալտ, հեծանիվներ, բարձրավոլտ աշտարակներ։ Ժայռերը, որտեղ մարտնչել են Գուտենյուկները Պալիյչուկների դեմ, արդեն չկան․ դրանք պայթեցրել են, երբ ճանապարհ էին կառուցում։ Խոստովանեմ՝ ինձ վշտացրեց հնի ու երիտասարդի այդ տարօրինակ համադրությունը։ Հաղորդալարերի գվվոցը և տրեմբիտայի տանջալի սուգը։ Ոսկե ժամացույցը՝ տնայնագործ թեզանիքով թևքը նեղող․․․ Հյուրանոցային համարի իմ պատուհաններից մեկն ուղղված էր արագընթաց, ոլորուն Չերեմոշի կողմը, մյուսը՝ ասֆալտապատ բակի կողմը, որտեղով մի անգամ շուկա գնաց պառավն իր կովի հետ, իսկ հետո վերադարձավ միայնակ՝ զրնգացնելով որբացած զանգակը։ Ճակատագիրը գթաց ինձ։
Հյուրանոցից ինձ տեղափոխեցին սովորական հյուղակ, և այդ րոպեից ես սկսեցի իրականում ըմբռնել այն կյանքի դրվածքը, որի մասին ուզում էի պատմել։ Ոչ մի գրական կերպար չի հանդիսանում զգայական նյութ։ Մենք շատ շուտ հասկացանք, որ ցանկացած կինեմատոգրաֆիական նմանակում, ցանկացած ոճավորում՝ այն օրինակով, թե ինչպես են հաճախ վերապատկերվում Հին Ռուսիան, Հին Հռոմը կամ Հին Եգիպտոսը, այստեղ կլինի վիրավորական։ Եվ դա մեզ ակամա մղում էր ըմբռնելու ամենագլխավորն ու ամենաանհրաժեշտը՝ գուցուլ մարդուն։ Այս մարդիկ մինչ օրս իրենց աշխարհն ընկալում են մանկականորեն թարմ՝ միակ հավանական աշխարհի պես։ Եվ հենց իրենք, այնպիսին, ինչպիսին կան, «միակ հավանականներն են» այդ յուրօրինակ աշխարհում։ Այն ամենը, ինչը ստեղծված է նրանց կողմից, հուշել է բնությունը, և գրեթե միանգամից հեռացել է դեպի բնություն։ Նրանց փայտե եկեղեցիները՝ լեռնային սոճիներից կառուցված, անբաժան են անտառների ու լեռների ճարտարապետությունից, նրանց տրեմբիտաների ձայները պոլոնինաներում (Արևելյան Կարպատների անտառազուրկ հատվածներում- խմբ․) փոքր-ինչ անսովոր հնչող արձագանքի ծնունդ են։ 
  

թարգմանությունը՝ Անուշ Բաբայանի

«Մշակութային Հրապարակ» ամսաթերթ

COMMENTS

[ԽՄԲԱԳՐԻ ԸՆՏՐՈՒԹՅՈՒՆԸ]$type=one$count=3$meta=0$hide=home$label=0

Имя

«Ամարկորդ»,1,«Բիթլզ»,1,«Դավիթ Բեկ»,1,«Զարե»,1,«Լուսավոր ապագան»,1,«Կին» փառատոն,3,«Կինոարվեստ» մատենաշար,3,«Հայֆիլմ»,1,«Նռան գույնը»,2,«Ռոլան» կինոփառատոն,1,«Սոսե»,1,«Սոսե» կինոփառատոն,8,«Օսկար»,2,20֊ականներ,1,30-ականներ,1,40-ականներ,1,50-ականներ,1,60-ականներ,1,70-ականներ,1,80֊ականներ,1,90֊ականներ,1,Adami,3,BBC,1,Disney,2,GAIFF Pro,1,Kinoversus,3,VQuick հավելված,2,Աբաս Քիարոսթամի,3,Ագաթա Քրիստի,1,Ագնեշկա Հոլանդ,1,Ադել,1,Ալ Պաչինո,4,Ալան Ջ․ Պակուլա,1,Ալան Փարքեր,1,Ալբեր Ռեմի,1,Ալբեր Քամյու,1,Ալբերտ Էյնշտեյն,1,Ալեխանդրո Գոնսալես Ինյարիտու,2,Ալեխանդրո Խոդորովսկի,1,Ալեն Գրանժերար,1,Ալեն Դելոն,10,Ալեն Ռենե,3,Ալեքսանդր Դովժենկո,1,Ալեքսանդր Դրանկով,1,Ալեքսանդր Խանժոնկով,1,Ալեքսանդր Կոտտ,1,Ալիս Գի-Բլաշե,1,Ալիսիա Վիկանդեր,1,Ալֆրեդ Հիչքոկ,11,Ակի Կաուրիսմյակի,2,Ակիրա Կուրոսավա,9,Աղասի Այվազյան,1,Ամերիկյան կինոքննադատների ազգային խորհուրդ,1,Ամերիկյան ֆիլմերի ցուցաշար,1,Այցեքարտ,3,Անահիտ Հակոբյան,1,Անդրե Մորուա,1,Անդրեյ Զվյագինցև,1,Անդրեյ Կոնչալովսկի,2,Անդրեյ Պլախով,1,Անդրեյ Տարկովսկի,16,Անիտա Էկբերգ,1,Անյես Վարդա,1,Անն Վյազեմսկի,1,Աննա Կարինա,1,Աննա Մանիանի,4,Աննա Մելիքյան,2,Աննի Ժիրարդո,2,Անուկ Էմե,4,Անուշ Բաբայան,57,Անջեյ Ժուլավսկի,2,Անջեյ Վայդա,6,Անտոն Դոլին,1,Անտոնիո Բանդերաս,1,Անտոնիո Մենեգետտի,1,Անրի Վերնոյ,8,Անրի-Ժորժ Կլուզո,3,ապրիլ,1,Առնո Բաբաջանյան,2,Ավա Գարդներ,1,Ավետիք Իսահակյան,1,Ավրորա Մարդիգանյան,1,Ատոմ Էգոյան,6,Արա Գյուլեր,1,Արամ Ավետիս,7,Արամ Դովլաթյան,5,Արամ Խաչատրյան,5,Արամ Հակոբյան,6,Արամ Պաչյան,3,Արարատ,1,Արգելված կինոարվեստ,1,Արթուր Մեսչյան,1,Արթուր Քլարկ,1,Արման Հարությունյան,5,Արման Մանարյան,1,Արմեն Հովհաննիսյան,1,Արմեն Ջիգարխանյան,1,Արմինե Նազարյան,14,Արուն Քարթիք,1,Արտավազդ Փելեշյան,6,Բասթեր Կիտոն,2,Բարձրորակ կինո [8],14,Բեթ Դևիս,1,Բելա Տարր,2,Բեն Աֆլեք,1,Բեն Քինգսլի,1,Բեն-Հուր,1,Բենեդիկտ Քամբերբեթչ,1,Բենեթ Միլլեր,1,Բեռնարդո Բերտոլուչի,7,Բերթ Լանկաստեր,3,Բերտրան Բլիե,1,Բիբի Անդերսոն,1,Բիլ Մյուրեյ,2,Բիլլի Ուայլդեր,1,Բլեյք Էդվարդս,1,Բյորկ,1,Բոբ Ֆոսի,1,Բորիս Կաուֆման,1,Բրայան Սինգեր,1,Բրեդ Փիթ,1,Բրիջիտ Բարդո,3,Գաբրիել Գարսիա Մարկես,3,Գայանե Թադևոսյան,4,Գեորգ Վիլհելմ Պաբստ,1,Գերի Քուփեր,1,Գերի Օլդմեն,2,Գիլյերմո դել Տորո,1,Գիտահանրամատչելի ֆիլմեր,2,Գիտաֆանտաստիկ կինո,1,Գլխավոր,61,Գլուխգործոցներ [10],15,Գյունթեր Գրաս,1,Գյունտեր Գրաս,1,Գոդֆրի Ռեջիո,2,Գրախոսական,55,Գրեգորի Պեկ,2,Գրետա Գարբո,3,Գրիգորի Կոզինցև,2,Գրողները կինոյում,4,Դալթոն Տրամբո,1,Դալիդա,1,Դակոտա Ֆանինգ,1,Դանիել Բըրդ,1,Դանիել Դարիո,1,Դասթին Հոֆման,5,Դարեն Արոնոֆսկի,1,Դարիո Արջենտո,1,դեկտեմբեր,1,Դեն Բրաուն,1,Դենի Վիլնյով,2,Դենիզ Գամզե Էրգյուվեն,1,Դերասանի վարպետություն,2,Դևիդ Բոուի,2,Դևիդ Լին,1,Դևիդ Լինչ,7,Դևիդ Ուորք Գրիֆիթ,1,Դևիդ Քրոնենբերգ,2,Դևիդ Օուեն Ռասել,1,Դևիդ Ֆինչեր,2,Դիանա Կարդումյան,1,Դիմանկար,49,Դինո Բուցցատի,1,Դինո Ռիզի,1,Դմիտրի Կեսայանց,1,Դյուկ Էլինգթոն,1,Դոն Կիխոտ,1,Դոնալդ Սազերլենդ,1,Դովժենկո,1,Դուգլաս Ֆերբենքս,1,Եժի Կավալերովիչ,2,Եվա Գրին,2,Եվրոպական կինոակադեմիա,1,Երևանի «Գյոթե կենտրոն»,1,Երիտասարդական կինոալիք,1,Երկխոսություն,1,Էդդի Ռեդմեյն,1,Էդիտ Պիաֆ,2,Էդմոնդ Քեոսայան,1,Էդվարդ Հոփեր,1,Էդվարդ Նորթոն,1,Էդրիան Բրոուդի,2,Էլեն Հակոբյան,4,Էլթոն Ջոն,1,Էլիա Կազան,2,Էլիզաբեթ Թեյլոր,2,Էլիո Պետրի,1,Էլլա Ֆիցջերալդ,1,Էլվիս Փրեսլի,1,Էմի Ադամս,1,Էմիլ Զոլա,1,Էմիլի Բլանթ,1,Էմիլի Դիքինսոն,1,Էմիր Կուստուրիցա,6,Էյզենշտեյն,2,Էնդի Ուորհոլ,2,Էնթոնի Հոփքինս,1,Էնթոնի Քուին,7,Էնիո Մորիկոնե,6,Էննի Լեյբովից,1,Էնրիկա Անտոնիոնի,1,Էռնեստ Հեմինգուեյ,3,Էռնստ Լյուբիչ,1,Էտալոն 11,1,Էտորե Սկոլա,2,Էրիխ Ֆրոմ,1,Էրիկ Կլեպտոն,1,Էրիկ Ռոմեր,1,Էրմլեր,1,Թենգիզ Աբուլաձե,1,Թենեսի Ուիլյամս,1,Թեո Անգելոպուլոս,7,Թերենս Դևիս,1,Թերենս Մալիք,1,Թերի Գիլիամ,2,Թերի Ջորջ,1,Թիերի Կոքլե,1,Թիլդա Սուինթոն,1,Թիմ Բարթոն,2,Թիմուր Բեկմամբետով,1,Թիփի Հեդրեն,1,Թոմ Հենքս,3,Թոմ Սելեք,1,Թոմ Քրուզ,1,Թոմ Ֆորդ,1,Ժակ Անդրեասյան,1,Ժակ Բեքեր,1,Ժակ Բրել,1,Ժակ Դերիդա,1,Ժակ Տատի,1,Ժակլին Բիսեթ,1,Ժան Բոդրիյար,1,Ժան Գաբեն,4,Ժան Թաթլյան,1,Ժան Կոկտո,8,Ժան Մարե,2,Ժան Ռենո,1,Ժան Ռենուար,3,Ժան Ռուշ,1,Ժան Վիգո,3,Ժան-Լյուկ Գոդար,19,Ժան-Լուի Տրենտինյան,2,Ժան-Կլոդ Կարիեր,1,Ժան-Պիեռ Դարդեն,1,Ժան-Պիեռ Լեո,1,Ժան-Պիեռ Կասել,1,Ժան-Պիեռ Մելվիլ,1,Ժան-Պոլ Բելմոնդո,6,Ժան-Պոլ Սարտր,5,Ժաննա Մորո,4,Ժերար Դեպարդիե,6,Ժերար Ֆիլիպ,2,Ժորժ Կառվարենց,2,Ժորժ Մելիես,2,Ժորժ Ֆրանժու,1,Ժուլյետ Բինոշ,2,Իգոր Ստրավինսկի,1,Իզաբել Յուպեր,2,Իզաբելլա Ռոսելինի,1,Իթան և Ջոել Քոեններ,3,Ինգմար Բերգման,28,Ինգրիդ Բերգման,2,Իննա Սահակյան,1,Ինոկենտի Սմոկտունովսկի,2,Իոսիֆ Բրոդսկի,2,Իվ Մոնտան,1,Իվ Սեն Լորան,1,Իրադարձություններ,47,Իրանցի ռեժիսորներ,2,Լավ կինո [7],5,Լավագույն ֆիլմեր,1,Լարս ֆոն Թրիեր,7,Լեհական կինո,1,Լեոնարդո դի Կապրիո,4,Լեոնիդ Ենգիբարյան,1,Լև Ատամանով,1,Լև Գրիշին,1,Լևոն Աթոյանց,1,Լիլիթ Աղաջանյան,7,Լիլիթ Բեգլարյան,1,Լինդսեյ Անդերսոն,1,Լինո Վենտուրա,1,Լիվ Թայլեր,1,Լիվ Ուլման,4,Լյուդմիլա Ցելիկովսկայա,1,Լյուկ Դարդեն,1,Լոուրենս Օլիվիե,2,Լորեն Բեքոլ,1,Լորենցո Քուին,1,Լուի Արմսթրոնգ,1,Լուի Գարել,1,Լուի դը Ֆյունես,2,Լուի Մալ,4,Լուիս Բունյուել,9,Լուկա Գուադանյինո,1,Լուկինո Վիսկոնտի,8,Խավիեր Բարդեմ,1,Խմբագրի ընտրությունը,74,Խուլիո Մեդեմ,1,Ծիրանի ծառ,6,Կալատոզով,1,Կաձուո Իսիգուրո,1,Կաննի կինոփառատոն,6,Կառլ Գուստավ Յունգ,1,Կառլ Թեոդոր Դրեյեր,1,Կառլ Լագերֆելդ,1,Կառլոս Ռեյգադաս,1,Կառլոս Սաուրա,3,Կատրին Դընյով,7,Կատրին Ռոբ-Գրիե,1,Կարեն Ավետիսյան,1,Կարեն Շահնազարով,2,Կարևոր,103,Կարո Հալաբյան,1,Կենձի Միձոգուտի,1,Կիմ Նովակ,1,Կինոաֆորիզմ,23,Կինոերաժշտություն,1,Կինոիլյուստրացիաներ,1,կինոմոնտաժ,1,Կինոյի պատմություն,12,Կինոն և նորաձևությունը,2,Կինոնորություններ,90,կինոուղեցույց,1,Կինոպատկերասրահ,36,Կինովարկանիշ,32,Կինովերսուս TV,1,Կինոօրացույց,12,Կիրիլ Միխանովսկի,1,Կիրստեն Դանստ,1,Կլաուդիա Կարդինալե,7,Կլաուս Կինսկի,3,Կլարկ Գեյբլ,2,Կլոդ Լելուշ,4,Կլոդ Շաբրոլ,1,Կլոդ Սոտե,1,Կնուտ Համսուն,1,Կշիշտոֆ Զանուսի,1,Կշիշտոֆ Կեսլևսկի,5,Կոբո Աբե,1,Կոկո Շանել,1,Կուլեշով,1,Կուրտ Վոնեգուտ,1,Համեդ Սոլեյմանզադե,1,Համո Բեկնազարյան,3,Համր կինո,3,Համր կինոյի աստղերը,1,Համֆրի Բոգարտ,1,Հայ կինոգործիչներ,12,Հայաո Միյաձակի,1,Հայկ Մանուկյան,1,Հայկական կերպարներ,2,Հայկական կինո,4,Հանճարեղ ֆիլմեր [9.5],24,Հասմիկ Կարապետյան,3,Հարիսոն Ֆորդ,1,Հարոլդ Լլոյդ,1,Հարվի Քեյթել,1,Հարցազրույց,35,Հեդի Լամար,1,Հելմուտ Բերգեր,1,Հելմուտ Նյուտոն,1,Հենինգ Կառլսեն,1,Հենրի Ֆոնդա,2,Հենրիկ Հովհաննիսյան,1,Հենրիկ Մալյան,1,Հետադարձ հայացք,22,Հիանալի ֆիլմեր [8.5],26,Հիրոսի Տեսիգահարա,1,Հոդվածներ,48,Հոկտեմբերին ծնված հայտնիները,1,Հոու Սյաո-Սյան,1,Հովհաննես Վարդումյան,7,Հովսեփ Քարշ,1,հունվար,1,Հրայր Խաչատրյան,1,Հրապարակախոսություն և մամուլ,20,Ճապոնացի ռեժիսորներ,2,Մալքոլմ ՄըքԴաուել,2,Մահաթմա Գանդի,1,Մայա Դերեն,1,Մայք Նիքոլս,1,Մայքլ Գրանդաջ,1,Մայքլ Դուգլաս,1,Մայքլ Հակոբյան,1,Մայքլ Ջեքսոն,2,Մայքլ Փաուել,1,Մայքլ Քեյն,1,Մայքլ Քյորթիս,1,Մանե Բաղդասարյան,1,Մառլեն Դիտրիխ,2,Մառլոն Բրանդո,13,Մասակի Կոբայասի,1,Մարդիկ և փաստեր,29,Մարդիկ Մարտին,2,Մարի Լաֆորե,1,Մարիա Կալաս,3,Մարինա Վլադի,2,Մարինա Ցվետաևա,1,Մարիո Բավա,1,Մարկո Ֆեռերի,2,Մարշա Հանթ,1,Մարչելո Մաստրոյանի,11,Մարսել Կառնե,1,Մարտին Լյութեր Քինգ,1,Մարտին Սկորսեզե,19,Մարտիրոս Սարյան,2,Մեգ Ռայան,1,Մեթ Դեյմոն,1,Մեթ Դիլոն,2,Մել Գիբսոն,5,Մեծերը՝ արվեստի մասին,29,Մեկ Կադր,2,մեջբերումներ,1,Մերի Փոփինս,1,Մերիլ Սթրիփ,4,Մերիլին Մոնրո,3,Միգել Սապոչնիկ,1,Միլան Կունդերա,1,Միլոշ Ֆորման,3,Միխալիս Կակոյանիս,1,Միխայել Հանեկե,3,Միխայիլ Բուլգակով,2,Միխայիլ Գալուստյան,1,Միխայիլ Կալատոզով,1,Միշել Լեգրան,3,Միշել Հազանավիչուս,1,Միշել Մորգան,1,Միշել Ուիլյամս,1,Միշել Պիկոլի,1,Միշել Փֆայֆեր,1,Միշել Ֆուկո,1,Միրեյ Դարկ,1,Միրեյ Մաթյո,1,Միք Ջագեր,1,Միքայել Թարիվերդիև,2,Միքելանջելո Անտոնիոնի,14,Միքի Ռուրք,1,Մհեր Մկրտչյան,4,Մոhսեն Մախմալբաֆ,1,Մոնիկա Բելուչի,1,Մոնիկա Վիտի,3,Մորիս Շևալիե,1,Մորիս Ռոնե,1,Մուհամեդ Ալի,1,Մուսա,3,Յան Շվանկմայեր,1,Յան Ֆլեմինգ,1,Յասուձիրո Օձու,2,Յոս Սթելինգ,1,Յուլ Բրիներ,1,Յուրի Գագարին,1,Յուրի Նիկուլին,1,Նագիսա Օսիմա,1,Նատալի Փորթման,1,Նարե Մկրտչյան,1,Ներսես Հովհաննիսյան,1,Նիկիտա Միխալկով,1,Նիկոս Կազանձակիս,2,Նինո Ռոտա,1,Նիքոլ Քիդման,1,Նկարահանման հրապարակ,11,Նշանավոր զույգերը,14,Նոյեմբերին ծնված հայտնիները,1,Նոր ալիք,1,Նումի Ռապաս,1,Նունե Մանուկյան,4,Նուրի Բիլգե Ջեյլան,2,ՆՓԱԿ,1,Շանտալ Աքերման,2,Շառլ Ազնավուր,17,Շառլոթ Գենսբուր,1,Շատ լավ ֆիլմեր [7.5],3,Շերոն Թեյթ,1,Շոն Փեն,1,Շոն Քոների,1,Շուշան Փիրումյան,3,Ուես Անդերսոն,3,Ուիթ Սթիլման,1,Ուիլ Սմիթ,1,Ուիլեմ Դեֆո,1,Ուիլյամ Շեքսպիր,1,Ուիլյամ Ուայլեր,1,Ուիլյամ Սարոյան,8,Ումբերտո Էկո,2,Ունա Չապլին,1,Ուոլթ Դիսնեյ,2,Չառլզ Բուկովսկի,2,Չառլզ Բրոնսոն,1,Չառլզ Դիքենս,1,Չառլզ Չապլին,11,Չառլի Չապլին,1,Չեխական նոր ալիք,1,Չեկի Կարիո,1,Պաբլո Պիկասո,1,Պաոլո Սորենտինո,2,Պաուլո Կոելյո,1,Պավել Արսենով,1,Պեդրո Ալմոդովար,5,Պենելոպա Կրուս,1,Պիեռ Բարու,1,Պիեռ Բուրդիե,1,Պիեռ Կարդեն,1,Պիեռ Պաոլո Պազոլինի,11,Պիեռ Ռիշար,1,Պիեռ-Օգյուստ Ռենուար,1,Պիետրո Մարչելո,1,Պուդովկին,1,Ջանկառլո Ջանինի,2,Ջարեդ Լեթո,2,Ջեյմս Դին,1,Ջեյմս Ստյուարտ,1,Ջեյմս Վան,1,Ջեյմս Քեմերոն,1,Ջեյն Բիրկին,2,Ջեյն Օսթին,1,Ջեյսոն Շվարցման,1,Ջեյսոն Ռոբարդս,1,Ջեյք Ջիլենհոլ,1,Ջենիս Ջոփլին,1,Ջենիֆեր Լոուրենս,1,Ջերալդին Չապլին,1,Ջերեմի Այրոնս,1,Ջեք Լոնդոն,1,Ջեք Նիքոլսոն,8,Ջեք Ուորներ,1,Ջեքի Չան,1,Ջեքի Քուգան,2,Ջիմ Ջարմուշ,10,Ջինա Լոլոբրիջիդա,1,Ջինա Ռոուլենդս,1,Ջո Բեռլինգեր,1,Ջոան Վուդվորդ,1,Ջոան Քրոուֆորդ,1,Ջոզեֆ Լոուզի,1,Ջոն Կասավետիս,2,Ջոն Մալկովիչ,3,Ջոն Սթեյնբեք,2,Ջոն Տուրտուրո,1,Ջոն Տրավոլտա,1,Ջոն Ֆորդ,2,Ջոնի Դեփ,4,Ջոնի Հոլիդեյ,1,Ջորջ Լուկաս,1,Ջորջ Օրուել,1,Ջորջո Ագամբեն,1,Ջորջո Սթրելեր,1,Ջուդ Լոու,3,Ջուզեպե Տորնատորե,3,Ջուլիանա Մուր,1,Ջուլյա Դյուկորնո,1,Ջուլյետա Մազինա,2,Ռայներ Վերներ Ֆասբինդեր,3,Ռաֆայել Ներսիսյան,3,Ռաֆայել Պապովյան,1,Ռեյ Բրեդբերի,1,Ռենատո Սալվատորի,1,Ռենե Կլեր,1,Ռիդլի Սքոթ,3,Ռիշարդ Բուգայսկի,1,Ռիչարդ Աթենբորո,1,Ռիտա Հեյվորթ,2,Ռյունոսկե Ակուտագավա,2,Ռոբ Մարշալ,1,Ռոբեր Բրեսոն,3,Ռոբեր Օսեյն,1,Ռոբերտ դե Նիրո,6,Ռոբերտ Զեմեկիս,1,Ռոբերտ Ռեդֆորդ,1,Ռոբերտ Ռոդրիգես,2,Ռոբերտ Վինե,1,Ռոբերտո Ռոսելինի,1,Ռոբին Ուիլյամս,1,Ռոզա Պետրոսյան,1,Ռոլան Բարտ,2,Ռոլան կինոփառատոն,5,Ռոման Բալայան,1,Ռոման Պոլանսկի,6,Ռոմի Շնայդեր,5,Ռոն Հովարդ,2,Ռոջեր Կորման,1,Ռոս Բաղդասարյան,1,Ռուբեն Գևորգյանց,1,Ռուբեն Մամուլյան,7,Ռուդոլֆ Վալենտինո,1,Ռունի Մարա,1,Ռուփերթ Էվերեթ,1,Ռոք Հադսոն,1,Սաթենիկ Հակոբյան,2,Սաթյաջիտ Ռայ,1,Սալվադոր Դալի,4,Սարիկ Անդրեասյան,1,Սարսափ ժանր,1,Սեմ Մենդես,1,Սեմ Պեկինպա,1,Սեմուել Բեքեթ,2,Սեպտեմբեր,1,Սերգեյ Դովլաթով,3,Սերգեյ Էյզենշտեյն,2,Սերգեյ Իսրայելյան,1,Սերգեյ Փարաջանով,15,Սերժ Գենսբուր,3,Սերջիո Լեոնե,5,Սև հայելի,1,Սթենլի Կուբրիկ,13,Սթենլի Կրամեր,2,Սթիվ ՄըքՔուին,1,Սթիվեն Զաիլյան,1,Սթիվեն Հոքինգ,1,Սթիվեն Սոդերբերգ,1,Սթիվեն Սփիլբերգ,8,Սթիվեն Քինգ,1,Սիդնի Լյումետ,2,Սիլվի Վարդան,1,Սիլվիա Պլատ,1,Սիմոն Աբգարյան,1,Սիմոնա դը Բովուար,2,Սիմոնա Սինյորե,3,Սինդբադ,1,ՍինեՄիտք,1,Սիրելի ֆիլմերի տասնյակն ըստ…,3,Սլավոյ Ժիժեկ,4,Սյուզան Զոնթագ,1,Սոնա Կարապողոսյան,18,Սոս Սարգսյան,4,Սոսե,2,Սոֆի Լորեն,8,Սոֆի Մարսո,1,Սոֆյա Կոպոլա,1,Սվեն Նյուկվիստ,1,Ստալկեր,2,Սցենար,1,Սփենսեր Թրեյսի,1,Սքարլեթ Յոհանսոն,1,Վալերիո Ձուրլինի,2,Վահե Հակոբյան,1,Վահրամ Բաբայան,1,Վահրիճ Բախչանյան,1,Վան Հեֆլին,1,Վավերագրական ֆիլմեր,1,Վարպետության դասեր,17,Վել Էյվերի,1,Վեյկո Իունպուու,1,Վենետիկի կինոփառատոն,1,Վերա Խիտիլովա,1,Վերներ Հերցոգ,8,Վիկտոր Էրիսե,1,Վիմ Վենդերս,6,Վիվիեն Լի,2,Վիտորիո դե Սիկա,1,Վիրիդիանա,1,Վիրնա Լիզի,1,Վլադիմիր Բորտկո,1,Վլադիմիր Կոսմա,1,Վլադիմիր Վիսոցկի,2,Վոնգ Կար-Վայ,3,Վուդի Ալեն,12,Վուդի Հարելսոն,1,Տաթև Հովակիմյան,1,Տակեշի Կիտանո,3,Տեսանյութեր,25,Տիգրան Նալչաջյան,2,Տիեզերքի գաղտնիքները,2,Տոնինո Գուերա,8,Տոտո,1,Տրաուբերգ,1,Ցնցող ֆիլմեր [9],37,Փիթեր Գրինուեյ,2,Փիթեր Ուստինով,2,Փիթեր Օ'Թուլ,1,Փինք Ֆլոյդ,1,Փոլ Նյումեն,1,Փոլ Վերհովեն,1,Քեյթ Բլանշեթ,1,Քեյթ Բոսվորթ,1,Քեն Լոուչ,1,Քենեթ Բրանա,1,Քերի Գրանտ,1,Քըրք Դուգլաս,4,Քըրք Դուգլաս և Ուիլյամ Ուայլեր,1,Քըրք Քըրքորյան,1,Քլինթ Իսթվուդ,3,Քոլին Ֆերթ,3,Քսավիե Դոլան,2,Քվենտին Տարանտինո,7,Քրիսթոֆեր Նոլան,1,Քրիստիան Բեյլ,1,Օդրի Հեփբերն,5,Օլեգ Յանկովսկի,1,Օլիվեր Թվիստ,1,Օլիվեր Սթոուն,1,Օլիվիա դը Հևիլենդ,1,Օմար Շարիֆ,7,Օնորե Դոմիե,1,Օուեն Ուիլսոն,1,Օսիպ Մանդելշտամ,1,Օսկար Ուայլդ,1,Օրնելա Մուտի,2,Օրսոն Ուելս,6,Օրվա մեջբերումը,27,Օրվա ֆիլմը,124,Ֆաինա Ռանևսկայա,1,Ֆանի Արդան,3,Ֆեդերիկո Ֆելինի,18,Ֆերնանդել,2,Ֆիլիպ Կաուֆման,1,Ֆիլիպ Նուարե,1,Ֆիլմադարան,22,Ֆոլկեր Շլյոնդորֆ,1,Ֆոտոարխիվ,137,Ֆրանկլին Ջ. Շաֆներ,1,Ֆրանկո Ձեֆիրելլի,1,Ֆրանսիական կինո,2,Ֆրանսիս Վեբեր,1,Ֆրանսուա Տրյուֆո,13,Ֆրանց Կաֆկա,2,Ֆրեդ Քելեմեն,1,Ֆրեդի Մերքյուրի,1,Ֆրենկ Կապրա,2,Ֆրենկ Սինատրա,1,Ֆրենսիս Ֆորդ Կոպոլա,8,Ֆրիդրիխ Վիլհելմ Մուրնաու,1,Ֆրից Լանգ,4,Ֆրունզե Դովլաթյան,1,
ltr
item
KINOVERSUS: Սերգեյ Փարաջանով․ Հավերժական շարժում
Սերգեյ Փարաջանով․ Հավերժական շարժում
հատվածներ Փարաջանովի էսսեից, 1966թ․
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj7b6ixjJaEPXXf-4-aLVvGaaYVoZ-5eGJHNpJWWm7u3RpSN8ifVLc6oUowBiv51zLwRyXhTjJmQsYWHSIYnM7wDlu8M9AecJJed1lLVCSiEKkPt4mB7bCEf03DvyxQOkgEKNEa674mqh2j/w640-h440/05.png
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj7b6ixjJaEPXXf-4-aLVvGaaYVoZ-5eGJHNpJWWm7u3RpSN8ifVLc6oUowBiv51zLwRyXhTjJmQsYWHSIYnM7wDlu8M9AecJJed1lLVCSiEKkPt4mB7bCEf03DvyxQOkgEKNEa674mqh2j/s72-w640-c-h440/05.png
KINOVERSUS
https://www.kinoversus.com/2021/09/sergei-parajanov-haverzhakan-sharzhum.html
https://www.kinoversus.com/
https://www.kinoversus.com/
https://www.kinoversus.com/2021/09/sergei-parajanov-haverzhakan-sharzhum.html
true
7755589357207652495
UTF-8
Բոլոր հոդվածները Այդպիսի հոդված չի գտնվել ԴԻՏԵԼ ԱՄԲՈՂՋԸ Կարդալ ավելին Պատասխանել Չեղարկել Ջնջել Հեղինակ Գլխավոր ԷՋԵՐ ՀՈԴՎԱԾՆԵՐ Դիտել ամբողջը ՁԵՐ ՃԱՇԱԿՈՎ ԹԵՄԱ ԱՐԽԻՎ ՓՆՏՐԵԼ ԲՈԼՈՐ ՀՈԴՎԱԾՆԵՐԸ Այդպիսի հոդված չի գտնվել Դեպի գլխավոր էջ Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content