Ռոբեր Գետիկյան. «Չեմ կարող և չեմ ուզում պատկերել չարիքը»


Նրա հայրը հայ է, մայրը` գերմանուհի: «Խառնարյուն ընտանիքում ծնված լինելու շնորհիվ ես բացահայտեցի իրական հումանիզմի պատկերը»,- ասում է Գետիկյանը: Նա ապրում և ստեղծագործում է Ֆրանսիայում` հանդիսանալով ֆրանսիական ժամանակակից կինոյի հեղինակություններից մեկը, միջազգային կինոփառատոների մրցանակակիր և պարզապես հայ, ով երբեք չի մոռանում իր արմատների մասին:


Հարց.- Ձեր «Դեպի գրոհ» ֆիլմի հերոսի պես ինքներդ Ձեզ ամեն անգամ ասո՞ւմ եք` «Այժմ կնկարահանեմ քաղաքական ֆիլմ»:

Ռոբեր.- Այո': Կինոն իրականությանը միջամտելու եղանակ է և հաղորդակցության միջոց: Խնդիրներից մեկն այն է, որ ընդհանուր լեզու գտնես հանդիսատեսի հետ, լինես հասկանալի և թափանցիկ: Ես հասարակ ընտանիքի զավակ եմ: Հայրս գրագետ մարդ չէր, բանվոր էր: Ես միշտ ձգտել եմ նկարահանել այնպես, որ հայրս էլ հասկանա իմ ֆիլմերը: Ֆիլմը կինեմատոգրաֆիական պատմություն է, որը պիտի ընթեռնելի լինի առաջին իսկ մակարդակում, առաջին իսկ հայացքից, և, միաժամանակ, հանդիսատեսին մղի գոնե մեկ մակարդակ խորանալու` հասնելով թաքուն շերտերին, ներքին բարդություններին, պատկերի նրբություններին: Կինեմատոգրաֆիական պատմությունը պետք է գրել պարզ, մատչելի, շարադրել այնպես, որ հնարավոր լինի վերապատմել մեկ ուրիշին, բայց նաև թույլ չտալ որևէ ներողամտություն հանդիսատեսի հանդեպ և չհաճոյանալ նրան. ինձ համար սա է գլխավորը: Սա նաև քաղաքական խնդիր է: 

Կաննի կինոփառատոնում, 2002թ-ին

Հարց.- Քանի որ արդեն ավելի քան տասնհինգ տարի Դուք անփոփոխ աշխատում եք նույն դերասանական կազմի հետ, այնպիսի տպավորություն է առաջանում, թե ամեն անգամ դիմանկարում եք միևնույն մարդկանց: Թվում է` դրանով Դուք ընդգծում եք տարածության ու սոցիալական միջավայրի ճշմարտացիությունն ու բնականությունը: Օրինակ` Արիան Ասկարիդի ստեղծած տարբեր կերպարները, նրա` կենցաղային բախումներում մարմնավորած հոգեվիճակներն ընկալվում են որպես մեկ կնոջ պատմություն, մեկ բնավորության էվոլյուցիա: Սա վերաբերում է նաև մյուս դերասաններին:  

Ռոբեր.- Աշխատելով դերասանների սահմանափակ շրջանակի հետ` ես ձգտում եմ, որ դրա շնորհիվ աճի, հասունանա, խտանա ռեալիստականությունը և բարձրանա հանդիսատեսի վստահության մակարդակը: Սա սերիականության, հստակ հետևողականության սկզբունքն է: Բայց ես միանգամից չեմ որսացել այն: Իմ երկրորդ կամ երրորդ ֆիլմից հետո ես հասկացա, որ արդեն ունեմ իմ հանդիսատեսը, որն իրեն համարում է էկրանի վրա իմ կողմից ստեղծված ընտանիքի մի մասնիկը: Այդ հանդիսատեսին հետաքրքրում է, թե տվյալ պահին ինչպիսին է Արիան Ասկարիդը, նրա վարսերը երկա՞ր են, թե՞ կարճ, իսկ ամենակարևորը` այս անգամ ինչպես կդասավորվեն նրա և Ժան-Պիեռ Դարուսենի կամ Ժերար Մեյլանի մարմնավորած կերպարների հետ հարաբերությունները, կդառնա՞ն, արդյոք, ընկերներ, ամուսիններ կամ սիրեկաններ: Ինձ հաճախ են ասել, թե իմ դերասանները ցուցադրում են արժանահավատության այնպիսի մակարդակ, որ անհնար է տարբերակել` խաղո՞ւմ են, թե՞ ոչ: Բնականության այդ վիճակը պայմանավորված է երկարատև համատեղ աշխատանքով: Նույնպիսի մթնոլորտ էր տիրում նաև Ֆասբինդերի, Կասավետիսի, Պանյոլի ֆիլմերի նկարահանման հրապարակներում: Իմ և դերասաններիս միջև չկան ուժային հարաբերություններ: Փոխվստահությունը, էներգիաների փոխանակումը մեզ ամեն անգամ օգնում են հաղթահարել նոր խնդիրներ:

Կադրեր «Քաղաքում ամեն ինչ հանգիստ է» (2000թ), «Փողը երջանկություն է բերում» (1993թ), 
«Մարսյան դաշտի անցորդը» (2005թ), «Ճանապարհորդություն դեպի Հայաստան» (2006թ) ֆիլմերից

Հարց.- Հավատարմությունը տվյալ տեղին և այդ տեղի ոգուն ներթափանցում են Ձեր բոլոր պատմություններ, որոնք ծավալվում են Մարսելում: Դուք հանդես եք գալիս որպես հնագետ, ով շերտ առ շերտ պեղում է նույն բլուրը, կամ` որպես ոսկեխույզ, ով ուսումնասիրում է միշտ նույն հանքերակը: Սա վերաբերում է ոչ միայն կերպարներին ու դերասաններին, այլև տարածությանը: Ակամա սկսում ես զուգահեռներ անցկացնել «Մարդկային կատակերգության» և նեոռեալիզմի հետ:

Ռոբեր.- Անհամեստություն կլիներ, եթե ինձ համեմատեի Բալզակի հետ, նույնիսկ եթե թվում է, որ իմ գաղափարները մոտ են «Մարդկային կատակերգության» հեղինակի մտահղացմանը: Թերևս, ստեղծելով մի ֆիլմից մյուսը թափառող կերպարներ, որոնք թեթևակի փոփոխվում և վերադառնում են ի շրջանս յուր, մենք փորձում ենք նորովի հայտնագործել աշխարհը, իսկ մտացածին տարածությունը փորձում ենք դարձնել ճանաչելի, գրավիչ ու արժանահավատ, ինչպիսին իրական տարածությունն է: Եթե խոսենք իմ` միշտ նույն հասարակական խմբի հանդեպ ունեցած հավատարմության մասին, ապա կասեմ հետևյալը` բոլորը չէ, որ միանման են: Այդուհանդերձ, ես համարում եմ, որ չափազանց կարևոր է պատկանել հենց այն սոցիալական դասին, որի մասին պատմում ես:  

Հարց.- Կասավետիսն ու Ֆասբինդերը, ինչպես և Դուք, ստեղծել են քաղաքական կինո: Դուք և՞ս աշխատում եք համախոհների հետ, այն մարդկանց, ովքեր կիսում են Ձեր քաղաքական հայացքները: Թե՞ ողջունում եք տարաձայնություններն ու բանավեճերը: Դրանք օգնո՞ւմ են աշխատանքի ընթացքում: 
     
Ռոբեր.- Ես կարծում եմ` ոչ թե կոնֆլիկտն է օգնում, այլ այն, ինչը մենք անվանում ենք «ընտրովի հարազատություն». հենց դա է ծնում մի ընդհանուր էներգիա և օգնում է կառավարել այդ էներգիան: Կոնֆլիկտներն ինձ համար քայքայիչ երևույթ են: Բայց դա չի նշանակում, թե ես ու իմ թիմը ներողամիտ ենք միմյանց հանդեպ: Ընդհակառակը` որքան ավելի երկար ես աշխատում ինչ-որ մեկի հետ, այնքան ավելի պահանջկոտ ես դառնում նրա նկատմամբ: Այդպիսի փոխադարձ խստապահանջության պայմաններում յուրաքանչյուրն աշխատում է լավագույն արդյունքի համար և, իր գործում լինելով անհանդուրժող, անհամբերությամբ սպասում է այդ արդյունքին: Այն ռեժիսորները, ում ֆիլմերում նկարահանվում են իմ դերասանները, նրանց հաճախ ներում են այն, ինչը ես երբեք չեմ ներում: Ակտիվ թիմային աշխատանքի արդյունքում բյուրեղանում է ընդհանուր որակը: Ամենակարևոր խնդիրը այդ բյուրեղը պահպանելն է և ոչ թե փշրելը: Իսկ դրա համար անհրաժեշտ է մեծ պահանջկոտություն, փոխադարձ քննադատություն: Պետք է միմյանց ներկայացնել խստապահանջության ամենաբարձր չափորոշիչները: 


Հարց.- Կինեմատոգրաֆիական ո՞ր միջավայրում եք ձևավորվել: Ո՞ր ռեժիսորների ազդեցությունն եք կրում:      
   
Ռոբեր.- Ինձ վրա ազդեցություն են թողել այն մարդիկ, ում արվեստում կա խիստ անհատական հնչերանգ, և ովքեր լոկ իրենց բնորոշ անկրկնելի ոճով պատմել են այն մասին, ինչը կարևոր է բոլորիս համար: Այդ իմաստով` ես ամենաշատը կրում եմ Պազոլինիի և Ֆասբինդերի ազդեցությունը:

Հարց.- Ձեր ֆիլմերում դասակարգային պայքարը հարաբերվում է միջռասայական բախումների հետ: Ձեզ համար այդ խնդիրները փոխկապակցվա՞ծ են:

Ռոբեր.- Ինձ համար դա հեշտ լուծելի խնդիր է: Ըստ իս` միակ ընդդիմությունը, միակ պայքարը, որ գոյություն ունի աշխարհում, աղքատների և հարուստների միջև է: Ես չեմ ասում` բուրժուազիայի և պրոլետարիատի միջև: Խոսքն այն մասին չէ, թե ինչպես են երանգավորվում դասակարգային շահերը: Ավելի կարևոր է այն, որ երբ աղքատները սկսում են պայքարել, մարտնչել միմյանց դեմ, դրանից միշտ օգուտ են քաղում հարուստները, և ինչ-որ մեկը գումար է դիզում դրա արդյունքում:

Հարց.- Երբ Ձեր հերոսները դիմում են ծայրահեղ քայլերի` բանկեր են թալանում, պատանդներ են վերցնում, ապա դա անում են միայն իրենց հասանելիքը հետ ստանալու նպատակով: Այլ կերպ ասած` նրանք երբեք ավելին չեն վերցնում: Սա, արդյոք, չի՞ հանդիսանում կարկատանները ծածկելու կարճատև տարբերակ. չէ՞ որ նրանք գիտեն, որ այդ իրավիճակը կրկնվելու է վերստին ու վերստին: Ճիշտ չէ՞ր լինի ավելի արմատական քայլեր ձեռնարկել` միանգամից վերցնելով ողջ հասանելիքը:  

Ռոբեր.- Գուցեև հենց դա էլ ճիշտ կլիներ: Բայց այդ երկընտրանքի պատճառն այն է, որ ես չեմ կարողանում նկարահանել չարիքը, էկրան բարձրացնել թշնամուն: Ինձ թվում է, որ մարդասպանին, հրեշին, ճիվաղին կինոհերոս դարձնելով` մենք մարդկայնացնում ենք նրան, ակամա օժտում ենք մարդկային գծերով, և նա արժանանում է որոշակի արձագանքի ու առաջացնում է անխուսափելի կարեկցանք: Ըստ իս` էկրանի վրա երևացող հանցագործը որևէ կերպ չի կարող «խուսափել» կարեկցական հույզեր առաջացնելուց: Այդ իսկ պատճառով թշնամին ու չարիքն իմ ֆիլմերում միշտ լղոզված են:
Ռոբեր Գետիկյանը կնոջ` դերասանուհի Արիան Ասկարիդի հետ

Հարց.- Ձեր հերոսներին վերաբերվում եք առանց ձևականությունների` առանց դիստանցիայի, ներողամտության և ցանկացած տեսակի մխիթարիչ մանևրների: Դուք սոցիալական աշխատող չեք: Հենց այդ պատճառով էլ Ձեր ֆիլմերը կարող են հասցեագրված լինել նրանց, ում մասին դրանք պատմում են: Բայց աշխարհում արդեն վաղուց ընդունված է աղքատներին նկարահանել հարուստների համար: «Նվաստացվածների ու անարգվածների» իրականությունը նախատեսված է բոլորովին այլ հանդիսատեսի ցույց տալու համար: Այդպիսով, այս իրականություններն օտարանում են: Դա նման է հումանիտար օգնության տեխնոլոգիային, երբ աղքատներին ձեռք են մեկնում ռետինե ձեռնոցներով: Ինչպե՞ս եք վերաբերվում այդ միտումին:  

Ռոբեր.- Ճիշտ և արդարացի դիտարկում է: Հաճախ աղքատներին նայում են բարձրից, հետևաբար` ընկալում են մակերեսորեն: Մինչդեռ ես ձգտում եմ դրան հաղորդել նոր արժեք, տեսանելի դարձնել համերաշխությունն ու փոխօգնությունը, որոնք, ի հայտ գալով աղքատ մարդկանց միջև, օգնում են նրանց գոյատևել: Ուզում եմ ասել, որ աղքատներին է պատկանում այս աշխարհի ողջ հարստությունը, և ամենաաղքատ մարդն էլ իրավունք ունի այդ հարստությունը ձեռք բերելու:

Հարց.- Ինձ թվում է, որ Ձեր ավելի ուշ շրջանի ֆիլմերում, մասնավորապես` «Մարի-Ժոն և նրա երկու սերերը» ֆիլմում, մարդկայինը դադարում է նույնականանալ սոցիալականի հետ, թեպետ սոցիալական աուրան ոչ մի տեղ չի անհետանում: Սա նման չէ Ձեր վաղ շրջանի աշխատանքներին, այնտեղ հակառակ պատկերն է: Ինչո՞վ է պայմանավորված այս փոփոխությունը:  

Ռոբեր.- Ես չգիտեմ, թե ինչու է այդպես: Իրոք, վերջին մի քանի ֆիլմերում իմ կինոհերոսներն ավելի պակաս չափով են դառնում սոցիալական հանգամանքների զոհ և ավելի մեծ չափով են ինքնադրսևորվում: Այսօր ինձ պետք են հենց այդպիսի հերոսներ:

Կադրեր «Կիլիմանջարոյի ձյուները» (2011թ), «Մի խենթ պատմություն» (2015թ), «Մարի-Ժոն և նրա երկու սերերը» (2002թ), «Դեպի գրոհ» (2000թ) ֆիլմերից

Հարց.- «Մարսյան դաշտի անցորդը» ֆիլմում, որը հանդիսանում է բացառություն Ձեր մարսելյան ֆիլմաշարում, Դուք Միտերանին պատկերել եք այնպես, ինչպես ինքն է իրեն անվանել` «Ֆրանսիայի վերջին իսկական նախագահը»: Եվրամիության խնդիրները բարձրացնելով` Միտերանը մտահոգություն էր հայտնում ֆրանսիացիների ազգային նկարագրի պահպանման հարցի վերաբերյալ: Ինչպե՞ս եք ընկալում այդ խնդիրը: Հավատո՞ւմ եք, որ Միտերանի պես աջ գաղափարախոսություն ունեցող քաղաքական գործիչը կարող է դառնալ ձախ գաղափարախոսության կրողը: Նա ունի՞ դրա ներքին և հասարակական իրավունքը: 

Ռոբեր.- Ինչ վերաբերում է առաջին հարցին, ապա, ըստ իս, ցանկացած ինքնանույնականություն առասպել է: Ես նախընտրում եմ Չեխովի դիրքորոշումը. եթե դուք պատմեք այն մասին, թե ինչ է կատարվում ձեր գյուղում, ապա դուք հետաքրքիր կլինեք ողջ աշխարհին: Ինձ առհասարակ հուզում է աշխարհի և գյուղի երկճյուղավորումը` որպես համապարփակի ամփոփում որոշակիի մեջ: Իսկ եթե խոսենք մարդկանց մասին, ապա ողջ մարդկությունը ամենևին էլ Ֆրանսիան չէ, այլ ես եմ և ինձ շրջապատող հինգ հարյուր մետրը: Այժմ` երկրորդ հարցի առնչությամբ: Ես կարծում եմ, որ աջը կարող է դառնալ ձախ: Որպես կանոն` աջ հայացքները ժառանգական են, դրանք բնատուր համոզմունքներ են, որոնք սերում են բուրժուական անցյալից, գավառականությունից, քրիստոնեությունից: Այդ «աջակողմյանը» բացատրվում է սոցիալական ծագմամբ: Եվ ինչպես մարդն է ընդունակ հաղթահարելու իր սոցիալական ծագման կաղապարները կամ փոխելու դրանք գիտակցական ընտրության միջոցով, այդպես էլ աջ հայացքների ջատագովը, ով դրանց հետևում է հիմնականում ինքնաբերաբար, կարող է գիտակցորեն հրաժարվել դրանցից և մեկուսանալ:     

Հարց.- Ըստ Ձեզ` այժմ ի՞նչ է կատարվում ձախ գաղափարախոսության հետ: 


Ռոբեր.- Ես կարծում եմ, որ այժմ ձախ գաղափարախոսություն գոյություն չունի: Միտերանն էլ նույնն էր ասում, և ես համամիտ եմ: Պատճառն այն է, որ երբ անձը ձեռք է բերում իշխանություն, նա ձուլվում է իշխող դասակարգի հետ: Անհրաժեշտ է առաջվա պես ձգտել համաշխարհային հարստության ճիշտ վերաբաշխմանը, սոցիալական տարբերությունների հարթեցմանը: Քանի որ չկա ձախ գաղափարախոսություն, պետք է հայտնաբերել որևէ նոր` ուրիշ գաղափար, որը կծառայի այդ նպատակին:  

Հարց.- Կինոն կարո՞ղ է դա անել: Եվ, առհասարակ, քաղաքական կինոն կարո՞ղ է իրապես ազդել մարդկանց մտածողության վրա: Դուք հավատո՞ւմ եք կինոպատկերը քաղաքականացնելու` Գոդարի ոգով գաղափարին:

Ռոբեր.- Կարծում եմ` կինոն այդ առումով մեծ դերակատարում ունի, քանի որ ցանկացած կինո ձախակողմյան է: Կինոն այնպիսի երևույթ է, որն ուսումնասիրում է, ծանրութեթև է անում, ստուգում է հիմքի ամրությունը, հաստատում է և վերստին վիճարկում է ինչ-որ գաղափարներ: Սա ճանաչողության հզոր գործիք է: Մշտապես կասկածի ենթարկելով իր ուսումնասիրության առարկան` կինոն հանդիսանում է ձախ գաղափարախոսության իրական մարմնացում:   

Հարց.- Ասացիք, որ աջ հայացքներ ունեցող մարդը կարող է ընդունել ձախ հայացքներ: Իսկ հակառակ տարբերակը հնարավոր համարո՞ւմ եք:

Ռոբեր.- Նա, ով իսկապես ձախ հայացքներ ունի, երբեք չի դառնա աջ:  

Հարց.- Ինչո՞ւ:

Ռոբեր.- Թերևս, սա Ֆրանսիայի սպեցիֆիկ առանձնահատկությունն է և կիրառելի է միայն մեր պարագայում: Ֆրանսիացի աջերն այն ուժերն են, որոնք հիմնվում են քրիստոնեական փիլիսոփայության վրա, այն մարդիկ են, ովքեր մասնակցել են Դիմադրությանը, հավատում են մարդասիրական արժեքներին և պատրաստ են միավորվել ձախերի հետ: Օրինակ` դը Գոլի կուսակցության հետևորդները միշտ սերտ կապ են ունեցել կոմունիստների հետ, քանի որ նրանց միավորել է գաղափարախոսական մեկ ընդհանուր պլատֆորմ` ազգային, եղբայրության և ազատության գաղափարները: Ընդհանրապես, Ֆրանսիական հեղափոխության գաղափարները, որոնցից բոլորս սկիզբ ենք առել, նախկինի պես հանդիսանում են համախմբող ուժ:    

Հարց.- «Փողը երջանկություն է բերում» ֆիլմում Ժան-Պիեռ Դարուսենը մարմնավորում է մի հոգևորականի կերպար, ով իր տեսակով ու շարժուձևով հիշեցնում է Ռոբեր Բրեսոնի «Գյուղական քահանայի օրագիրը» ֆիլմի հերոսին: Ընդհանրապես, Ձեր հերոսներն ինչ-որ առումով նման են բրեսոնյան կերպարներին. նրանք նույնքան ինքնամփոփ են, շարժվում և գործում են նույն կերպ, թեպետ մի որոշակի պահին անկեղծանում են միմյանց հետ: Ինչպե՞ս եք վերաբերվում այս համեմատությանը:   



Ռոբեր.- Այո', Բրեսոնն ինձ ուղղորդում է, չնայած ես նկարահանում եմ ավելի քաղաքականացված, ավելի պատմողական, ավելի ուղղագիծ, ավելի մատչելի կինո: Կցանկանայի մեջբերել ֆրանսիացի մեծ ռեժիսոր, թատերական բեմադրիչ, դերասան և մինչև իր կյանքի ավարտը Ազգային ժողովրդական թատրոնի ղեկավար Անտուան Վիտեզի խոսքերը. «Իմ կրեդոն է` ստեղծել էլիտար արվեստ` բոլորին մատչելի»: Կարելի է ասել ավելի կարճ` էլիտարություն բոլորի համար:   

Հարց.- Բրեսոնի վերջին` ամենակոշտ ֆիլմը կոչվում է «Փողեր», իսկ Ձերը` «Փողը երջանկություն է բերում»: Փողը Ձեզ համար ի՞նչ նշանակություն ունի:   

Ռոբեր.- Ես այդ խնդիրն ընկալում եմ մարքսիստական բնորոշման սահմաններում` փողը սոցիալական հարաբերությունն է: Ֆրանսիայում բավականին պրովոկացիոն քայլ էր «Փողը երջանկություն է բերում» անվանմամբ ֆիլմ նկարահանելը: «Փողի մեջ չէ երջանկությունը» հարմար ասացվածքը լսում ես ամենուր. ըստ երևույթին` դա հորինել են հարուստները, որպեսզի խաբեն աղքատներին: «Փողը երջանկություն է բերում» խոսքերը յուրօրինակ հակաֆրազ են, ինչպես և «Քաղաքում ամեն ինչ հանգիստ է» խոսքերը: Չէ՞ որ քաղաքն ամենևին էլ հանգիստ վայր չէ: Այսօրինակ իմաստային ձևափոխումները հնարավորություն են տալիս կասկածի ենթարկել սկզբնական միտքը: Բացի այդ` գոյություն ունի «կարիք» հասկացությունը, որը ֆրանսիական օրենսդրությունում նույնիսկ ունի իր իրավաբանական սահմանումը. դա մարդու այն վիճակն է, որի պատճառով նա չի կարողանում ապահովել իրեն և իր ընտանիքը: «Փողը երջանկություն է բերում» ֆրազն ու դրա հակադիր տարբերակն ընթերցվում են տարբեր կերպ` պայմանավորված այն փաստով, թե ով է արտաբերում` «Ռոլս-Ռոյսի» տե՞րը, թե՞ ողորմություն մուրացողը:

Հարց.- «Փողը երջանկություն է բերում» ֆիլմում հոգևորականը հարթում է ֆրանսիացիների և արաբների, ինչպես նաև աղքատների միջև եղած քաղաքային թշնամանքը: Սա չի՞ խորհրդանշում ձախ գաղափարախոսության և կրոնի համատեղումը:

Ռոբեր.- Կարծում եմ` հարուստների և աղքատների դիմադրությունն ընդգրկում է հասարակության բոլոր շերտերը, այդ թվում` եկեղեցական, կրոնական միջավայրը: Կան հարուստ հոգևորականներ, և կան աղքատ հոգևորականներ: Երբ ես ստեղծում էի Դարուսենի մարմնավորած կերպարը, մտածում էի, մասնավորապես, այն խեղճ ձախ հոգևորականների մասին, ովքեր, օրինակ, ներգրավվում էին Հարավային Ամերիկայի պարտիզանական ջոկատներում: Այդ մարդիկ ի սկզբանե հանդիսանում էին քրիստոնեական գաղափարախոսության կրողը, նրանք հրաժարվում էին երկրային բարիքներ կուտակելուց, մերժում էին դրանք: Այդ իմաստով` ես ցանկանում էի հեռանալ կրոնը որպես սոցիալական բոլոր տարբերությունները հարթող համապարփակ տարբերակ հռչակած պարզունակ ու նեղմիտ աշխարհայացքից: Ի վերջո, Պազոլինիի «Ավետարան ըստ Մատթեոսի» ֆիլմը աշխարհի լավագույն ստեղծագործություններից է: 


սկզբնաղբյուրը` Искусство кино

ՄԵԿՆԱԲԱՆՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ

[ԽՄԲԱԳՐԻ ԸՆՏՐՈՒԹՅՈՒՆԸ]$type=one$count=3$meta=0$hide=home$label=0

Имя

«Ամարկորդ» «Բիթլզ» «Զարե» «Լուսավոր ապագան» «Կին» փառատոն «Կինոարվեստ» մատենաշար «Հայֆիլմ» «Նռան գույնը» «Սոսե» «Օսկար» 20֊ականներ 30-ականներ 40-ականներ 50-ականներ 60-ականներ 70-ականներ 80֊ականներ 90֊ականներ Adami BBC Disney GAIFF Pro Kinoversus VQuick հավելված Աբաս Քիարոսթամի Ագաթա Քրիստի Ագնեշկա Հոլանդ Ադել Ալ Պաչինո Ալան Փարքեր Ալբեր Քամյու Ալբերտ Էյնշտեյն Ալեխանդրո Գոնսալես Ինյարիտու Ալեն Գրանժերար Ալեն Դելոն Ալեն Ռենե Ալեքսանդր Դովժենկո Ալիս Գի-Բլաշե Ալիսիա Վիկանդեր Ալֆրեդ Հիչքոկ Ակի Կաուրիսմյակի Ակիրա Կուրոսավա Աղասի Այվազյան Ամերիկյան կինոքննադատների ազգային խորհուրդ Ամերիկյան ֆիլմերի ցուցաշար Այցեքարտ Անահիտ Հակոբյան Անդրե Մորուա Անդրեյ Զվյագինցև Անդրեյ Կոնչալովսկի Անդրեյ Պլախով Անդրեյ Տարկովսկի Անիտա Էկբերգ Անյես Վարդա Անն Վյազեմսկի Աննա Կարինա Աննա Մանիանի Աննա Մելիքյան Աննի Ժիրարդո Անուկ Էմե Անուշ Բաբայան Անջեյ Ժուլավսկի Անջեյ Վայդա Անտոն Դոլին Անտոնիո Բանդերաս Անրի Վերնոյ Անրի-Ժորժ Կլուզո ապրիլ Առնո Բաբաջանյան Ավա Գարդներ Ավետիք Իսահակյան Ավրորա Մարդիգանյան Ատոմ Էգոյան Արա Գյուլեր Արամ Ավետիս Արամ Խաչատրյան Արամ Հակոբյան Արամ Պաչյան Արարատ Արգելված կինոարվեստ Արթուր Մեսչյան Արման Հարությունյան Արման Մանարյան Արմեն Ջիգարխանյան Արմինե Նազարյան Արտակ Մարգարյան Արտավազդ Փելեշյան Բասթեր Կիտոն Բարձրորակ կինո [8] Բեթ Դևիս Բելա Տարր Բեն Աֆլեք Բեն Քինգսլի Բեն-Հուր Բենեդիկտ Քամբերբեթչ Բենեթ Միլլեր Բեռնարդո Բերտոլուչի Բերթ Լանկաստեր Բերտրան Բլիե Բիբի Անդերսոն Բիլ Մյուրեյ Բիլլի Ուայլդեր Բլեյք Էդվարդս Բյորկ Բոբ Ֆոսի Բորիս Կաուֆման Բրայան Սինգեր Բրեդ Փիթ Բրիջիտ Բարդո Գաբրիել Գարսիա Մարկես Գայանե Թադևոսյան Գեորգ Վիլհելմ Պաբստ Գերի Քուփեր Գերի Օլդմեն Գիլյերմո դել Տորո Գիտահանրամատչելի ֆիլմեր Գիտաֆանտաստիկ կինո Գլխավոր Գլուխգործոցներ [10] Գյունտեր Գրաս Գոդֆրի Ռեջիո Գրախոսական Գրեգորի Պեկ Գրետա Գարբո Գրիգորի Կոզինցև Գրողները կինոյում Դալթոն Տրամբո Դալիդա Դակոտա Ֆանինգ Դանիել Բըրդ Դանիել Դարիո Դասթին Հոֆման Դարեն Արոնոֆսկի Դարիո Արջենտո դեկտեմբեր Դեն Բրաուն Դենի Վիլնյով Դենիզ Գամզե Էրգյուվեն Դերասանի վարպետություն Դևիդ Բոուի Դևիդ Լին Դևիդ Լինչ Դևիդ Ուորք Գրիֆիթ Դևիդ Քրոնենբերգ Դևիդ Օուեն Ռասել Դևիդ Ֆինչեր Դիանա Կարդումյան Դիմանկար Դինո Բուցցատի Դինո Ռիզի Դմիտրի Կեսայանց Դյուկ Էլինգթոն Դոն Կիխոտ Դոնալդ Սազերլենդ Դուգլաս Ֆերբենքս Եժի Կավալերովիչ Եվա Գրին Եվրոպական կինոակադեմիա Երևանի «Գյոթե կենտրոն» Երիտասարդական կինոալիք Երկխոսություն Էդդի Ռեդմեյն Էդիտ Պիաֆ Էդմոնդ Քեոսայան Էդվարդ Նորթոն Էդրիան Բրոուդի Էլեն Հակոբյան Էլթոն Ջոն Էլիա Կազան Էլիզաբեթ Թեյլոր Էլիո Պետրի Էլլա Ֆիցջերալդ Էլվիս Փրեսլի Էմի Ադամս Էմիլ Զոլա Էմիլի Բլանթ Էմիլի Դիքինսոն Էմիր Կուստուրիցա Էյզենշտեյն Էնդի Ուորհոլ Էնթոնի Հոփքինս Էնթոնի Քուին Էնիո Մորիկոնե Էննի Լեյբովից Էնրիկա Անտոնիոնի Էռնեստ Հեմինգուեյ Էռնստ Լյուբիչ Էտալոն 11 Էտորե Սկոլա Էրիկ Կլեպտոն Էրիկ Ռոմեր Թենգիզ Աբուլաձե Թենեսի Ուիլյամս Թեո Անգելոպուլոս Թերենս Դևիս Թերենս Մալիք Թերի Գիլիամ Թերի Ջորջ Թիերի Կոքլե Թիլդա Սուինթոն Թիմ Բարթոն Թիմուր Բեկմամբետով Թիփի Հեդրեն Թոմ Հենքս Թոմ Սելեք Թոմ Քրուզ Թոմ Ֆորդ Ժակ Բեքեր Ժակ Բրել Ժակ Տատի Ժակլին Բիսեթ Ժան Բոդրիյար Ժան Գաբեն Ժան Թաթլյան Ժան Կոկտո Ժան Մարե Ժան Ռենո Ժան Ռենուար Ժան Ռուշ Ժան Վիգո Ժան-Լյուկ Գոդար Ժան-Լուի Տրենտինյան Ժան-Կլոդ Կարիեր Ժան-Պիեռ Դարդեն Ժան-Պիեռ Կասել Ժան-Պիեռ Մելվիլ Ժան-Պոլ Բելմոնդո Ժան-Պոլ Սարտր Ժաննա Մորո Ժերար Դեպարդիե Ժերար Ֆիլիպ Ժորժ Կառվարենց Ժորժ Մելիես Ժորժ Ֆրանժու Ժուլյետ Բինոշ Իգոր Ստրավինսկի Իզաբել Յուպեր Իզաբելլա Ռոսելինի Իթան և Ջոել Քոեններ Ինգմար Բերգման Ինգրիդ Բերգման Ինոկենտի Սմոկտունովսկի Իվ Մոնտան Իվ Սեն Լորան Իրադարձություններ Իրանցի ռեժիսորներ Լավ կինո [7] Լավագույն ֆիլմեր Լարս ֆոն Թրիեր Լեհական կինո Լեոնարդո դի Կապրիո Լեոնիդ Ենգիբարյան Լև Ատամանով Լև Գրիշին Լևոն Աթոյանց Լիլիթ Աղաջանյան Լիլիթ Բեգլարյան Լինո Վենտուրա Լիվ Թայլեր Լիվ Ուլման Լյուդմիլա Ցելիկովսկայա Լյուկ Դարդեն Լոուրենս Օլիվիե Լորեն Բեքոլ Լորենցո Քուին Լուի Արմսթրոնգ Լուի Գարել Լուի դը Ֆյունես Լուի Մալ Լուիս Բունյուել Լուկա Գուադանյինո Լուկինո Վիսկոնտի Խավիեր Բարդեմ Խմբագրի ընտրությունը Ծիրանի ծառ Կաձուո Իսիգուրո Կաննի կինոփառատոն Կառլ Թեոդոր Դրեյեր Կառլ Լագերֆելդ Կառլոս Ռեյգադաս Կառլոս Սաուրա Կատրին Դընյով Կատրին Ռոբ-Գրիե Կարեն Ավետիսյան Կարեն Շահնազարով Կարևոր Կարո Հալաբյան Կենձի Միձոգուտի Կիմ Նովակ Կինոաֆորիզմ Կինոերաժշտություն Կինոիլյուստրացիաներ կինոմոնտաժ Կինոյի պատմություն Կինոն և նորաձևությունը Կինոնորություններ կինոուղեցույց Կինոպատկերասրահ Կինովարկանիշ Կինովերսուս TV Կինոօրացույց Կիրստեն Դանստ Կլաուդիա Կարդինալե Կլաուս Կինսկի Կլարկ Գեյբլ Կլոդ Լելուշ Կլոդ Շաբրոլ Կլոդ Սոտե Կնուտ Համսուն Կշիշտոֆ Զանուսի Կշիշտոֆ Կեսլևսկի Կոբո Աբե Կոկո Շանել Կուրտ Վոնեգուտ Համո Բեկնազարյան Համր կինո Համր կինոյի աստղերը Համֆրի Բոգարտ Հայ կինոգործիչներ Հայաո Միյաձակի Հայկ Մանուկյան Հայկական կերպարներ Հայկական կինո Հանճարեղ ֆիլմեր [9.5] Հասմիկ Կարապետյան Հարիսոն Ֆորդ Հարոլդ Լլոյդ Հարվի Քեյթել Հարցազրույց Հեդի Լամար Հելմուտ Նյուտոն Հենինգ Կառլսեն Հենրի Ֆոնդա Հենրիկ Հովհաննիսյան Հենրիկ Մալյան Հետադարձ հայացք Հիանալի ֆիլմեր [8.5] Հիրոսի Տեսիգահարա Հոդվածներ Հոկտեմբերին ծնված հայտնիները Հոու Սյաո-Սյան Հովհաննես Վարդումյան Հովսեփ Քարշ հունվար Հրապարակախոսություն և մամուլ Ճապոնացի ռեժիսորներ Մահաթմա Գանդի Մայա Դերեն Մայք Նիքոլս Մայքլ Գրանդաջ Մայքլ Դուգլաս Մայքլ Հակոբյան Մայքլ Ջեքսոն Մայքլ Փաուել Մայքլ Քեյն Մայքլ Քյորթիս Մառլեն Դիտրիխ Մառլոն Բրանդո Մասակի Կոբայասի Մարդիկ և փաստեր Մարդիկ Մարտին Մարի Լաֆորե Մարիա Կալաս Մարինա Վլադի Մարինա Ցվետաևա Մարկո Ֆեռերի Մարշա Հանթ Մարչելո Մաստրոյանի Մարսել Կառնե Մարտին Լյութեր Քինգ Մարտին Սկորսեզե Մարտիրոս Սարյան Մեգ Ռայան Մեթ Դեյմոն Մեթ Դիլոն Մել Գիբսոն Մեծերը՝ արվեստի մասին Մեկ Կադր մեջբերումներ Մերի Փոփինս Մերիլ Սթրիփ Մերիլին Մոնրո Միգել Սապոչնիկ Միլան Կունդերա Միլոշ Ֆորման Միխալիս Կակոյանիս Միխայել Հանեկե Միխայիլ Բուլգակով Միխայիլ Գալուստյան Միխայիլ Կալատոզով Միշել Լեգրան Միշել Հազանավիչուս Միշել Ուիլյամս Միշել Պիկոլի Միշել Փֆայֆեր Միրեյ Դարկ Միրեյ Մաթյո Միք Ջագեր Միքայել Թարիվերդիև Միքելանջելո Անտոնիոնի Միքի Ռուրք Մհեր Մկրտչյան Մոhսեն Մախմալբաֆ Մոնիկա Բելուչի Մոնիկա Վիտի Մորիս Շևալիե Մորիս Ռոնե Մուհամեդ Ալի Մուսա Յան Շվանկմայեր Յան Ֆլեմինգ Յասուձիրո Օձու Յոս Սթելինգ Յուլ Բրիներ Յուրի Գագարին Յուրի Նիկուլին Նագիսա Օսիմա Նատալի Փորթման Նարե Մկրտչյան Ներսես Հովհաննիսյան Նիկիտա Միխալկով Նիկոս Կազանձակիս Նինո Ռոտա Նիքոլ Քիդման Նկարահանման հրապարակ Նշանավոր զույգերը Նոյեմբերին ծնված հայտնիները Նոր ալիք Նումի Ռապաս Նուրի Բիլգե Ջեյլան ՆՓԱԿ Շանտալ Աքերման Շառլ Ազնավուր Շառլոթ Գենսբուր Շատ լավ ֆիլմեր [7.5] Շերոն Թեյթ Շոն Փեն Շոն Քոների Շուշան Փիրումյան Ուես Անդերսոն Ուիթ Սթիլման Ուիլ Սմիթ Ուիլեմ Դեֆո Ուիլյամ Շեքսպիր Ուիլյամ Ուայլեր Ուիլյամ Սարոյան Ումբերտո Էկո Ունա Չապլին Ուոլթ Դիսնեյ Չառլզ Բուկովսկի Չառլզ Բրոնսոն Չառլզ Դիքենս Չառլզ Չապլին Չառլի Չապլին Չեխական նոր ալիք Չեկի Կարիո Պաբլո Պիկասո Պաոլո Սորենտինո Պաուլո Կոելյո Պավել Արսենով Պեդրո Ալմոդովար Պենելոպա Կրուս Պիեռ Բարու Պիեռ Կարդեն Պիեռ Պաոլո Պազոլինի Պիեռ Ռիշար Պիեռ-Օգյուստ Ռենուար Պիետրո Մարչելո Ջարեդ Լեթո Ջեյմս Դին Ջեյմս Ստյուարտ Ջեյմս Քեմերոն Ջեյն Բիրկին Ջեյն Օսթին Ջեյսոն Շվարցման Ջեյսոն Ռոբարդս Ջեյք Ջիլենհոլ Ջենիս Ջոփլին Ջենիֆեր Լոուրենս Ջերալդին Չապլին Ջերեմի Այրոնս Ջեք Լոնդոն Ջեք Նիքոլսոն Ջեք Ուորներ Ջեքի Չան Ջեքի Քուգան Ջիմ Ջարմուշ Ջինա Լոլոբրիջիդա Ջինա Ռոուլենդս Ջո Բեռլինգեր Ջոան Վուդվորդ Ջոան Քրոուֆորդ Ջոզեֆ Լոուզի Ջոն Կասավետիս Ջոն Մալկովիչ Ջոն Սթեյնբեք Ջոն Տուրտուրո Ջոն Տրավոլտա Ջոն Ֆորդ Ջոնի Դեփ Ջոնի Հոլիդեյ Ջորջ Լուկաս Ջորջ Օրուել Ջորջո Սթրելեր Ջուդ Լոու Ջուզեպե Տորնատորե Ջուլիանա Մուր Ջուլյետա Մազինա Ռայներ Վերներ Ֆասբինդեր Ռաֆայել Ներսիսյան Ռաֆայել Պապովյան Ռեյ Բրեդբերի Ռենատո Սալվատորի Ռենե Կլեր Ռիդլի Սքոթ Ռիշարդ Բուգայսկի Ռիչարդ Աթենբորո Ռիտա Հեյվորթ Ռյունոսկե Ակուտագավա Ռոբ Մարշալ Ռոբեր Բրեսոն Ռոբեր Օսեյն Ռոբերտ դե Նիրո Ռոբերտ Զեմեկիս Ռոբերտ Ռոդրիգես Ռոբերտ Վինե Ռոբերտո Ռոսելինի Ռոբին Ուիլյամս Ռոզա Պետրոսյան Ռոլան Բարտ Ռոման Բալայան Ռոման Պոլանսկի Ռոմի Շնայդեր Ռոն Հովարդ Ռոս Բաղդասարյան Ռուբեն Գևորգյանց Ռուբեն Մամուլյան Ռուդոլֆ Վալենտինո Ռունի Մարա Ռուփերթ Էվերեթ Ռոք Հադսոն Սաթենիկ Հակոբյան Սաթյաջիտ Ռայ Սալվադոր Դալի Սարիկ Անդրեասյան Սեմ Մենդես Սեմ Պեկինպա Սեմուել Բեքեթ Սեպտեմբեր Սերգեյ Դովլաթով Սերգեյ Էյզենշտեյն Սերգեյ Իսրայելյան Սերգեյ Փարաջանով Սերժ Գենսբուր Սերջիո Լեոնե Սև հայելի Սթենլի Կուբրիկ Սթենլի Կրամեր Սթիվ ՄըքՔուին Սթիվեն Զաիլյան Սթիվեն Հոքինգ Սթիվեն Սոդերբերգ Սթիվեն Սփիլբերգ Սթիվեն Քինգ Սիդնի Լյումետ Սիլվի Վարդան Սիլվիա Պլատ Սիմոն Աբգարյան Սիմոնա դը Բովուար Սիմոնա Սինյորե Սինդբադ ՍինեՄիտք Սիրելի ֆիլմերի տասնյակն ըստ… Սլավոյ Ժիժեկ Սյուզան Զոնթագ Սոնա Կարապողոսյան Սոս Սարգսյան Սոսե Սոֆի Լորեն Սոֆի Մարսո Սոֆյա Կոպոլա Սվեն Նյուկվիստ Ստալկեր Սցենար Սփենսեր Թրեյսի Սքարլեթ Յոհանսոն Վալերիո Ձուրլինի Վահե Հակոբյան Վան Հեֆլին Վավերագրական ֆիլմեր Վարպետության դասեր Վել Էյվերի Վեյկո Իունպուու Վերա Խիտիլովա Վերներ Հերցոգ Վիկտոր Էրիսե Վիմ Վենդերս Վիվիեն Լի Վիտորիո դե Սիկա Վլադիմիր Բորտկո Վլադիմիր Կոսմա Վլադիմիր Վիսոցկի Վոնգ Կար-Վայ Վուդի Ալեն Վուդի Հարելսոն Տաթև Հովակիմյան Տակեշի Կիտանո Տեսանյութեր Տիգրան Նալչաջյան Տիեզերքի գաղտնիքները Տոնինո Գուերա Տոտո Ցնցող ֆիլմեր [9] Փիթեր Գրինուեյ Փիթեր Ուստինով Փիթեր Օ'Թուլ Փինք Ֆլոյդ Փոլ Նյումեն Փոլ Վերհովեն Քեյթ Բլանշեթ Քեյթ Բոսվորթ Քեն Լոուչ Քենեթ Բրանա Քերի Գրանտ Քըրք Դուգլաս Քըրք Դուգլաս և Ուիլյամ Ուայլեր Քըրք Քըրքորյան Քլինթ Իսթվուդ Քոլին Ֆերթ Քսավիե Դոլան Քվենտին Տարանտինո Քրիսթոֆեր Նոլան Քրիստիան Բեյլ Օդրի Հեփբերն Օլեգ Յանկովսկի Օլիվեր Թվիստ Օլիվեր Սթոուն Օլիվիա դը Հևիլենդ Օմար Շարիֆ Օուեն Ուիլսոն Օսիպ Մանդելշտամ Օսկար Ուայլդ Օրնելա Մուտի Օրսոն Ուելս Օրվա մեջբերումը Օրվա ֆիլմը Ֆաինա Ռանևսկայա Ֆանի Արդան Ֆեդերիկո Ֆելինի Ֆերնանդել Ֆիլիպ Կաուֆման Ֆիլիպ Նուարե Ֆիլմադարան Ֆոլկեր Շլյոնդորֆ Ֆոտոարխիվ Ֆրանկլին Ջ. Շաֆներ Ֆրանկո Ձեֆիրելլի Ֆրանսիական կինո Ֆրանսիս Վեբեր Ֆրանսուա Տրյուֆո Ֆրանց Կաֆկա Ֆրեդի Մերքյուրի Ֆրենկ Կապրա Ֆրենկ Սինատրա Ֆրենսիս Ֆորդ Կոպոլա Ֆրիդրիխ Վիլհելմ Մուրնաու Ֆրից Լանգ Ֆրունզե Դովլաթյան
false
ltr
item
KINOVERSUS: Ռոբեր Գետիկյան. «Չեմ կարող և չեմ ուզում պատկերել չարիքը»
Ռոբեր Գետիկյան. «Չեմ կարող և չեմ ուզում պատկերել չարիքը»
Նրա հայրը հայ է, մայրը` գերմանուհի: «Խառնարյուն ընտանիքում ծնված լինելու շնորհիվ ես բացահայտեցի իրական հումանիզմի պատկերը»,- ասում է Գետիկյանը: Նա ապրում և ստեղծագործում է Ֆրանսիայում` հանդիսանալով ֆրանսիական ժամանակակից կինոյի հեղինակություններից մեկը, միջազգային կինոփառատոների մրցանակակիր և պարզապես հայ, ով երբեք չի մոռանում իր արմատների մասին:
https://1.bp.blogspot.com/-xInpnalsmTY/VzQXzKB8WDI/AAAAAAAABIw/hBOSvGh67qoc6jA6178J_k0igxzVOObFACLcB/s640/7777.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-xInpnalsmTY/VzQXzKB8WDI/AAAAAAAABIw/hBOSvGh67qoc6jA6178J_k0igxzVOObFACLcB/s72-c/7777.jpg
KINOVERSUS
https://www.kinoversus.com/2016/05/rober-gedikyan-interview-fransahay-rezhisori-het.html
https://www.kinoversus.com/
https://www.kinoversus.com/
https://www.kinoversus.com/2016/05/rober-gedikyan-interview-fransahay-rezhisori-het.html
true
7755589357207652495
UTF-8
Ոչինչ չի գտնվել ԴԻՏԵԼ ԱՄԲՈՂՋԸ Կարդալ ավելին Պատասխանել Չեղարկել Ջնջել Հեղինակ Գլխավոր ԷՋԵՐ ՆՅՈՒԹԵՐ Դիտել ամբողջը ԿԱՐԴԱՑԵՔ ՆԱԵՎ ԹԵՄԱ ԱՐԽԻՎ SEARCH ԲՈԼՈՐ ՆՅՈՒԹԵՐԸ Ոչինչ չի գտնվել Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec հենց նոր 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Հետևում են Հետևել ՍԱ ՊՐԵՄԻՈՒՄ ՆՅՈՒԹ Է Տարածիր նյութը բացելու համար Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy