Մայա Դերեն. սյուրռեալիստական կինոյի քրմուհին


Նրա ֆիլմերը քննադատները բնորոշում են որպես բանաստեղծական հոգեդրամա, ապշեցուցիչ մի երևույթ 1940-ականների ԱՄՆ-ում։


Ամերիկյան անկախ կինոյի ինքնատիպ ներկայացուցիչ, նորարար ռեժիսոր Մայա Դերենն իր ֆիլմերով ոգեշնչել է նշանավոր Դևիդ Լինչին, ով հանդիսանում է նրա ոճի անմիջական կրողն ու շարունակողը։ Մայա Դերենը կարողացավ ստեղծել իր սեփական կինոլեզուն՝ դառնալով ամերիկյան ավանգարդ կինեմատոգրաֆի հիմնադիրներից մեկը, Հոլիվուդի տեսաբանն ու քննադատը։ Նրա կարճամետրաժ ֆիլմերը նման են այն սյուրռեալիստական, սարսափեցնող, բայց, միևնույն ժամանակ, ձգող երազներին, որոնց մասին հետագայում ոգևորությամբ են խոսում և փորձում հասկանալ դրանցում առկա խորհրդանիշները։ Մայան շախմատ էր խաղում Մարսել Դյուշանի հետ, հյուրընկալում էր Ջոն Քեյջին, իսկ Դևիդ Լինչն օգտվում էր նրա կինոհնարքներից։ 

Մայա Դերենի իսկական անունն է Էլեոնորա Դերենկովսկայա։ Ծնվել է 1917թ-ի ապրիլի 29-ին Կիևում, հաջողակ հոգեբան Սոլոմոն-Դավիդ Դերենկովսկու և դերասանուհի Մարիա Ֆիդլերի ընտանիքում։ 1922թ-ին Դերենկովսկիները տեղափոխվում են ԱՄՆ՝ վախենալով հայրենիքում տարածվող հակասեմական տրամադրություններից։ Արտագաղթից հետո Էլեոնորայի հայրը որոշում է ընտանիքի ազգանունը կրճատել՝ դարձնելով «Դերեն»։ Իսկ «Մայա» անունը հետագայում Էլեոնորային շնորհելու էր նրա երկրորդ ամուսինը՝ ծագումով չեխ ավանգարդ լուսանկարիչ ու ռեժիսոր Ալեքսանդր Համիդը։ 


Մինչև կինոն



Դերենի առաջին լուրջ հետաքրքրությունը դառնում է քաղաքականությունը․ Սիրաքյուսի համալսարանում ուսանելու տարիներին նա հոր՝ Տրոցկու համախոհի ազդեցությամբ մուտք է գործում գաղափարակից երիտասարդների շրջապատ։ Պատանի ակտիվիստների հետ շփման արդյունքում 18-ամյա աղջիկը ծանոթանում է իր առաջին ամուսնու՝ Գրեգորի Բարդեյկի հետ։ Վերջինիս հետ միասին Մայան Նյու Յորքում մասնակցում է սոցիալիստական բազմատեսակ շարժումների։ Այնուամենայնիվ, չնայած ընդհանուր հետաքրքրություններին, զույգն ամուսնալուծվում է։ Դերենը որոշում է շարունակել ուսումն ու ընդունվել Սմիթի քոլեջ, որտեղ ուսումնասիրում է ֆրանսիացի սիմվոլիստների ազդեցությունն ամերիկյան պոեզիայի վրա։


Քոլեջից հետո Դերենն աշխատանքի է անցնում ամերիկացի հայտնի պարուհի Քեթրին Դանեմի մոտ՝ դառնալով վերջինիս անձնական քարտուղարուհին։ Արդյունքում՝ նա սկսում է ճամփորդել Նահանգների ողջ տարածքով։ Հյուրախաղերի ընթացքում Մայան ուշի-ուշով հետևում է պարողներից յուրաքանչյուրին՝ ցանկանալով միանալ խմբին։ Հետագայում, ֆիլմեր նկարահանելիս, նա շատ անգամ էր դիմելու պարուսույցների և առհասարակ պարի օգնությանը։ Երկրորդ ամուսնու՝ Ալեքսանդր Համիդի հետ ծանոթությունը տեղի է ունենում Դանեմի պարային խմբակի լոսանջելեսյան հյուրախաղերի ժամանակ։ Փախչելով Եվրոպայի պատերազմական սարսափներից՝ Համիդը տեղափոխվել էր ԱՄՆ՝ հոլիվուդյան կարիերա սկսելու նպատակով։ Չեխ կինոռեժիսորին գրավում են Դերենի էկզոտիկ արտաքինն ու խարիզման։ Ամուսնությունն իրեն սպասել չի տալիս․ 1942թ-ին զույգն օրինականացնում է հարաբերություններն ու տեղափոխվում Նյու Յորք։ 

Դուռ դեպի կինո


Կինեմատոգրաֆի սկզբունքներին Դերենը ծանոթանում է երկրորդ ամուսնու շնորհիվ։ 1940-ական թթ-ին՝ Մեծ ճգնաժամից հետո, 16 միլիմետրանոց «Բոլեքս» տեսախցիկներն իրենց ժապավենով սկսում են հանրամատչելի դառնալ՝ ուղի բացելով բազմաթիվ երիտասարդ, փորձարկումներից չվախեցող ռեժիսորների համար։ «Ես առաջին հերթին պոետ եմ, հետո միայն՝ ռեժիսոր։ Սակայն շատ վատ պոետ եմ, քանի որ իմ մտորումները դուրս չեն գալիս տեսողական կերպարների սահմաններից։ Դրանք, ըստ էության, մտքիս վիզուալ արտացոլումներն են միայն։ Պոեզիայի միջոցով փորձում էի այդ ամենին բառային սահմանափակումներ տալ։ Իսկ երբ ձեռքս առա տեսախցիկը, կարծես տուն վերադարձա։ Դա այն էր, ինչ միշտ ցանկացել էի»,- նշել է Դերենը հարցազրույցներից մեկի ընթացքում։ 

«Կեսօրյա որոգայթներ»


«Կեսօրյա որոգայթները» (1943թ) Դերենի առաջին ու ամենահայտնի ֆիլմն է, որը նկարահանվել է Ալեքսանդր Համիդի օգնությամբ։ Սև-սպիտակ կարճամետրաժ այս ֆիլմի գործողության վայրը ամուսինների լոսանջելեսյան տունն է։ Բոլոր դերերը մարմնավորել են Մայան ու Ալեքսանդրը։ Այս ֆիլմը լի է բազմատեսակ խորհրդանիշներով, որոնց շնորհիվ 14 րոպե տևողությամբ յուրատեսակ հիպնոսն է՛լ ավելի տպավորիչ է դառնում։  
«Կեսօրյա որոգայթները» զուրկ է ավանդական պատմողական տարրից․ անկանխատեսելի սյուժեն զարգանում է ոչ թե հորիզանական, այլ ուղղահայաց կերպով, կերպարներն ու հույզերը միախառնվում են, ինչի արդյունքում ամեն վայրկյան տիրող լարվածությունն աճում է ու հասնում իր գագաթնակետին․ ֆիլմի ավարտին երազը փոխակերպվում է իրականության։ Մոնտաժային կտրուկ անցումները տարածության ու ժամանակի մեջ շարժման տպավորություն են ստեղծում, իսկ նկարահանման դանդաղեցված ու կանոնավոր տեխնիկայի հերթագայությունն ուրույն ռիթմ է հաղորդում կադրին։ Վերոնշյալ կտրուկ անցումների շնորհիվ ֆիլմի հերոսուհին մի քայլով հայտնվում է ծովի ափին, մյուսով՝ հողի ու խոտերի վրա, երրորդով՝ խոտերի մեջ, չորրորդ ակնթարթը նրան հասցնում է այն տան շեմին, որտեղ ընթանում են գործողությունները, իսկ հինգերորդ քայլով կինն արդեն տան ներսում է։


«Կեսօրյա որոգայթները» հաճախ անվանում են սյուրռեալիստական ամենահայտնի ֆիլմերից մեկի՝ «Անդալուզյան շան» (1929թ, Բունյուել և Դալի) «իգական» տարբերակը։ Չի կարելի հերքել լեգենդար այս ֆիլմի (առհասարակ Բունյուելի) ազդեցությունը Դերենի ստեղծագործության վրա, այնուամենայնիվ, հարկ է արձանագրել, որ նա ստեղծում է իր սեփական ոճն ու նորարարական մեթոդները, որոնք հետագայում օգտագործելու էին արտ հաուսի ռեժիսորները։ Այս ֆիլմին երբեմն փորձում են ֆրեյդական մեկնաբանություն տալ, սակայն ինքը՝ Դերենը, այնքան էլ կողմ չէր Ֆրեյդի գաղափարներին։ Այս առիթով նա բազմիցս կրկնել է, որ իր ֆիլմերում դանակը պարզապես դանակ է։ Այնուամենայնիվ, Մայայի ֆիլմերում հանդիպող կերպարները խորհրդանշական են։ Չհավատալով տղամարդու՝ կնոջ հանդեպ ունեցած գերակայությանը՝ Դերենն ընդունում էր, որ  կինն ու տղամարդը տարբեր աշխարհայացքներ ունեն։ Նրա ֆիլմերը, միանշանակ, արտացոլում են իրերի ու երևույթների իգական ընկալումը։ «Կեսօրյա որոգայթների» երաժշտությունը Դերենի մահվանից հետո հեղինակել է նրա երրորդ ամուսինը՝ ճապոնացի երաժիշտ ու երգահան Տեիժի Իտոն: Կինոնկարն ընդգրկվում է ԱՄՆ ֆիլմերի ազգային ռեեստրում։ «Կեսօրյա որոգայթների» էսթետիկան իր ազդեցությունն է թողել Դևիդ Լինչի «Մալհոլանդ Դրայվի» վրա։ Ինքը՝ Լինչը, բազմիցս նշել է, որ իրեն համարում է Դերենի աշակերտը։ 


«Կեսօրյա որոգայթներից» հետո


Ընդհանուր առմամբ՝ Մայա Դերենը հասցնում է նկարահանել յոթ ֆիլմ։ Առաջին աշխատանքին հաջորդում է ևս երկու ֆիլմ-երազ՝ «Ցամաքի վրա» և «Վհուկի օրորոցը», որոնցում կրկին նկատելի են մոնտաժային այն կտրուկ անցումները, որոնք խախտում են տեղի ու ժամանակի բնականոն հերթագայությունը։ Հաջորդիվ Դերենն անցնում է խորեոգրաֆիկ ֆիլմերին, որոնցից առաջինը ներկայացնում է 1945թ-ին՝ «Խորեոգրաֆիկ էտյուդ տեսախցիկի համար» վերնագրով։ Այս ֆիլմում տեսախցիկը պարողին ոչ միայն ֆիքսում է կադրում, այլև դառնում է նրա զուգընկերը։ Մայայի ևս երեք ստեղծագործություններում պարը դառնալու էր արտահայտչական ուժեղ տարր։ «Եթե ռեժիսոր չլինեի, երևի պարուհի կամ երգչուհի կդառնայի։ Բայց կինոն ինքնին հրաշալի պար է։ Կինոյում ես կարող եմ աշխարհին ստիպել պարել»։ 

«Աստվածային ձիավորներ. Հայիթիի կենդանի աստվածները»


1946թ-ին Դերենը ստանում է Սայմոն Գուգենհայմի դրամաշնորհը՝ դառնալով վերոնշյալ գումարին հավակնած և դրան արժանացած առաջին կինեմատոգրաֆիստը։ 1947թ-ին Մայան ու Համիդն ամուսնալուծվում են։ Պատճառը դառնում է Դերենի և մարդաբան Գրեգորի Բեյթսոնի բուռն սիրավեպը։ Մի առիթով Մայան դիտում է վերջինիս՝ Նոր Գվինեա կատարած արշավների տեսագրությունները։ Տպավորվելով տեսածից՝ նա որոշում է Գուգենհայմի դրամաշնորհով մեկնել Հայիթի՝ ուսումնասիրելու տեղի մշակույթն ու կրոնը։ Արդյունքում՝ նա 21 ամիս ապրում է Հայիթիում՝ բավականին երկար նկարահանումներ անելով «Աստվածային ձիավորներ․ Հայիթիի կենդանի աստվածները» ապագա ֆիլմի համար, որը, ցավոք, չի հասցնում ավարտել։ Բացի այդ՝ Դերենը Հայիթիից վերադառնում է այլ մշակութային հարստություններով ևս, այդ թվում՝ տեղի ազգային երաժշտության ձայնագրություններով, բնիկների մասին էթնոգրաֆիկ արժեքավոր տեղեկատվությամբ, կրոնական ծիսակատարությունների մանրամասն նկարագրություններով և այլն։ 

Մահը


1952թ-ին Դերենը ծանոթանում է ճապոնացի երաժիշտ ու երգահան Տեիժի Իտոյի հետ։ 1960թ-ին զույգն ամուսնանում է։ Ռեժիսորի նոր ամուսինը նրանից 18 տարով երիտասարդ էր․ այս փաստը մեծ քննադատությունների առիթ է դառնում պահպանողական հասարակության շրջանում։ Դերենն ու Իտոն աղքատ կյանք են վարում, երբեմն նույնիսկ քաղցած են մնում։ Ուժերը խնայելու համար Մայան դիմում է բժիշկ Մաքս Ջեքոբսոնին, ով նրան ամֆետամիններ պարունակող «կենսական վիտամիններ» է խորհուրդ տալիս ընդունել։ Ընկերների կարծիքով՝ հենց թմրանյութերն ու հյուծվածությունն են դառնում Դերենի մահվան պատճառը․ ռեժիսորը մահանում է 1961թ-ի հոկտեմբերի 13-ին ներուղեղային արյունազեղումից։  

Կինոյի լեզուն

Մայա Դերենն ուսումնասիրում է «սուբյեկտիվ տեսախցիկի» հնարավորությունները։ Այս տերմինն օգտագործվում է այն ժամանակ, երբ տեսախցիկը դառնում է կերպարներից որևէ մեկի հայացքը, և ֆիլմի գործողությունները ներկայացվում են նրա աչքերով։ Տեսախցիկը երրորդ դեմք չէ, ոչ էլ գործողությունների զարգացմանը հետևող մի անծանոթ։ Դերենն այդքան հաճախ է օգտագործում մոնտաժային կտրուկ անցումները, որպեսզի ապացուցի մոնտաժի կարևորությունը ֆիլմի գեղարվեստական արտահայտչականության մեջ։ Սա առավել նկատելի է «Ցամաքի վրա» (1944թ) ֆիլմում։ Խոսելով Դերենի նորամուծությունների մասին՝ հարկ է նշել, որ նա այն ռեժիսորների շարքում է, ովքեր առաջին անգամ նկարահանման անկյունների փորձարկումների են դիմում՝ հերթափոխության ենթարկելով սուր օպտիկական անկյունները: Թվում է՝ Դերենի ֆիլմերի գլխավոր նպատակը հանդիսատեսին տարածության ու ժամանակի մեջ մոլորեցնելն ու տրանսի մեջ գցելն է։ «Գիշերվա ճշմարիտ հայացքը» ֆիլմում Դերենը փորձարկումներ է անում կրկնակի արտահայտչականությամբ․ պարողը հայտնվում է աստղազարդ երկինք պատկերող կտավի վրա։

Մայա Դերենի սիրելի խորհրդանիշներից են հայելիները, թելերն ու պարանները, իսկ նախընտրելի տեխնիկական հնարքներին կարելի է ավելացնել նաև գլխավոր հերոսուհուն մի քանի կերպարի բաժանելը։ Նրա ֆիլմերը մշտապես տարաբնույթ մեկնաբանությունների աղբյուր են դառնում։ «Կեսօրյա որոգայթներում» պատուհանից իրադարձություններին հետևող Մայայի կերպարը հաճախ մեկնաբանում են որպես անազատության մեջ ապրող կնոջ կերպար, որը սահմանափակված է հասարակության ու դրանում առկա կարգերի կողմից։ Մի առիթով Դերենը նշել է, որ իր ֆիլմերի նկարահանումների համար անհրաժեշտ է այնքան գումար, որքան Հոլիվուդում ծախսում են մեկ շրթներկ գնելու համար։ Նրա կարծիքով՝ Հոլիվուդը սահմանափակում է կինոնկարչին և մենաշնորհ դարձնում ամերիկյան կինոարտադրությունը։ Իր ամբողջ կյանքի ընթացքում Դերենն աշխատել է որպես անկախ կինոռեժիսոր։ Բացի այդ՝ նա եղել է ամերիկյան ավանգարդ  կինոյի տեսաբանը։ Մայան մշտապես դասընթացներ ու կինոդիտումներ էր կազմակերպում՝ ավանգարդ ֆիլմերի առանձնահատկությունները հանրության համար ավելի հասանելի դարձնելու նպատակով։ 

«Տեսախցիկը, կինոյի տեխնոլոգիան ու առհասարակ հեռուստատեսությունը հայտնվել են մոտավորապես նույն ժամանակ, զարգացել են գրեթե նույն մթնոլորտում, ինչ հեռագրական ապարատը, ինքնաթիռաշինությունը և տեխնիկական այն ձեռքբերումները, որոնք արտացոլել են մարդկանց գիտակցության մեջ տեղի ունեցած փոփոխությունները՝ ուղղված որոշակի սահմաններ կոտրելուն։ Այս ամենն իր անդրադարձն է գտել կինոյում, ինչն էլ հենց գրավում է ինձ»,- ասել է Դերենը։



թարգմանությունը՝ Արմինե Նազարյանի 

ՄԵԿՆԱԲԱՆՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ

[ԽՄԲԱԳՐԻ ԸՆՏՐՈՒԹՅՈՒՆԸ]$type=one$count=3$meta=0$hide=home$label=0

Имя

«Ամարկորդ» «Բիթլզ» «Զարե» «Լուսավոր ապագան» «Կին» փառատոն «Կինոարվեստ» մատենաշար «Հայֆիլմ» «Նռան գույնը» «Սոսե» «Սոսե» կինոփառատոն «Օսկար» 20֊ականներ 30-ականներ 40-ականներ 50-ականներ 60-ականներ 70-ականներ 80֊ականներ 90֊ականներ Adami BBC Disney GAIFF Pro Kinoversus VQuick հավելված Աբաս Քիարոսթամի Ագաթա Քրիստի Ագնեշկա Հոլանդ Ադել Ալ Պաչինո Ալան Ջ․ Պակուլա Ալան Փարքեր Ալբեր Ռեմի Ալբեր Քամյու Ալբերտ Էյնշտեյն Ալեխանդրո Գոնսալես Ինյարիտու Ալեն Գրանժերար Ալեն Դելոն Ալեն Ռենե Ալեքսանդր Դովժենկո Ալիս Գի-Բլաշե Ալիսիա Վիկանդեր Ալֆրեդ Հիչքոկ Ակի Կաուրիսմյակի Ակիրա Կուրոսավա Աղասի Այվազյան Ամերիկյան կինոքննադատների ազգային խորհուրդ Ամերիկյան ֆիլմերի ցուցաշար Այցեքարտ Անահիտ Հակոբյան Անդրե Մորուա Անդրեյ Զվյագինցև Անդրեյ Կոնչալովսկի Անդրեյ Պլախով Անդրեյ Տարկովսկի Անիտա Էկբերգ Անյես Վարդա Անն Վյազեմսկի Աննա Կարինա Աննա Մանիանի Աննա Մելիքյան Աննի Ժիրարդո Անուկ Էմե Անուշ Բաբայան Անջեյ Ժուլավսկի Անջեյ Վայդա Անտոն Դոլին Անտոնիո Բանդերաս Անրի Վերնոյ Անրի-Ժորժ Կլուզո ապրիլ Առնո Բաբաջանյան Ավա Գարդներ Ավետիք Իսահակյան Ավրորա Մարդիգանյան Ատոմ Էգոյան Արա Գյուլեր Արամ Ավետիս Արամ Խաչատրյան Արամ Հակոբյան Արամ Պաչյան Արարատ Արգելված կինոարվեստ Արթուր Մեսչյան Արման Հարությունյան Արման Մանարյան Արմեն Հովհաննիսյան Արմեն Ջիգարխանյան Արմինե Նազարյան Արտակ Մարգարյան Արտավազդ Փելեշյան Բասթեր Կիտոն Բարձրորակ կինո [8] Բեթ Դևիս Բելա Տարր Բեն Աֆլեք Բեն Քինգսլի Բեն-Հուր Բենեդիկտ Քամբերբեթչ Բենեթ Միլլեր Բեռնարդո Բերտոլուչի Բերթ Լանկաստեր Բերտրան Բլիե Բիբի Անդերսոն Բիլ Մյուրեյ Բիլլի Ուայլդեր Բլեյք Էդվարդս Բյորկ Բոբ Ֆոսի Բորիս Կաուֆման Բրայան Սինգեր Բրեդ Փիթ Բրիջիտ Բարդո Գաբրիել Գարսիա Մարկես Գայանե Թադևոսյան Գեորգ Վիլհելմ Պաբստ Գերի Քուփեր Գերի Օլդմեն Գիլյերմո դել Տորո Գիտահանրամատչելի ֆիլմեր Գիտաֆանտաստիկ կինո Գլխավոր Գլուխգործոցներ [10] Գյունտեր Գրաս Գոդֆրի Ռեջիո Գրախոսական Գրեգորի Պեկ Գրետա Գարբո Գրիգորի Կոզինցև Գրողները կինոյում Դալթոն Տրամբո Դալիդա Դակոտա Ֆանինգ Դանիել Բըրդ Դանիել Դարիո Դասթին Հոֆման Դարեն Արոնոֆսկի Դարիո Արջենտո դեկտեմբեր Դեն Բրաուն Դենի Վիլնյով Դենիզ Գամզե Էրգյուվեն Դերասանի վարպետություն Դևիդ Բոուի Դևիդ Լին Դևիդ Լինչ Դևիդ Ուորք Գրիֆիթ Դևիդ Քրոնենբերգ Դևիդ Օուեն Ռասել Դևիդ Ֆինչեր Դիանա Կարդումյան Դիմանկար Դինո Բուցցատի Դինո Ռիզի Դմիտրի Կեսայանց Դյուկ Էլինգթոն Դոն Կիխոտ Դոնալդ Սազերլենդ Դուգլաս Ֆերբենքս Եժի Կավալերովիչ Եվա Գրին Եվրոպական կինոակադեմիա Երևանի «Գյոթե կենտրոն» Երիտասարդական կինոալիք Երկխոսություն Էդդի Ռեդմեյն Էդիտ Պիաֆ Էդմոնդ Քեոսայան Էդվարդ Նորթոն Էդրիան Բրոուդի Էլեն Հակոբյան Էլթոն Ջոն Էլիա Կազան Էլիզաբեթ Թեյլոր Էլիո Պետրի Էլլա Ֆիցջերալդ Էլվիս Փրեսլի Էմի Ադամս Էմիլ Զոլա Էմիլի Բլանթ Էմիլի Դիքինսոն Էմիր Կուստուրիցա Էյզենշտեյն Էնդի Ուորհոլ Էնթոնի Հոփքինս Էնթոնի Քուին Էնիո Մորիկոնե Էննի Լեյբովից Էնրիկա Անտոնիոնի Էռնեստ Հեմինգուեյ Էռնստ Լյուբիչ Էտալոն 11 Էտորե Սկոլա Էրիկ Կլեպտոն Էրիկ Ռոմեր Թենգիզ Աբուլաձե Թենեսի Ուիլյամս Թեո Անգելոպուլոս Թերենս Դևիս Թերենս Մալիք Թերի Գիլիամ Թերի Ջորջ Թիերի Կոքլե Թիլդա Սուինթոն Թիմ Բարթոն Թիմուր Բեկմամբետով Թիփի Հեդրեն Թոմ Հենքս Թոմ Սելեք Թոմ Քրուզ Թոմ Ֆորդ Ժակ Բեքեր Ժակ Բրել Ժակ Տատի Ժակլին Բիսեթ Ժան Բոդրիյար Ժան Գաբեն Ժան Թաթլյան Ժան Կոկտո Ժան Մարե Ժան Ռենո Ժան Ռենուար Ժան Ռուշ Ժան Վիգո Ժան-Լյուկ Գոդար Ժան-Լուի Տրենտինյան Ժան-Կլոդ Կարիեր Ժան-Պիեռ Դարդեն Ժան-Պիեռ Լեո Ժան-Պիեռ Կասել Ժան-Պիեռ Մելվիլ Ժան-Պոլ Բելմոնդո Ժան-Պոլ Սարտր Ժաննա Մորո Ժերար Դեպարդիե Ժերար Ֆիլիպ Ժորժ Կառվարենց Ժորժ Մելիես Ժորժ Ֆրանժու Ժուլյետ Բինոշ Իգոր Ստրավինսկի Իզաբել Յուպեր Իզաբելլա Ռոսելինի Իթան և Ջոել Քոեններ Ինգմար Բերգման Ինգրիդ Բերգման Իննա Սահակյան Ինոկենտի Սմոկտունովսկի Իվ Մոնտան Իվ Սեն Լորան Իրադարձություններ Իրանցի ռեժիսորներ Լավ կինո [7] Լավագույն ֆիլմեր Լարս ֆոն Թրիեր Լեհական կինո Լեոնարդո դի Կապրիո Լեոնիդ Ենգիբարյան Լև Ատամանով Լև Գրիշին Լևոն Աթոյանց Լիլիթ Աղաջանյան Լիլիթ Բեգլարյան Լինդսեյ Անդերսոն Լինո Վենտուրա Լիվ Թայլեր Լիվ Ուլման Լյուդմիլա Ցելիկովսկայա Լյուկ Դարդեն Լոուրենս Օլիվիե Լորեն Բեքոլ Լորենցո Քուին Լուի Արմսթրոնգ Լուի Գարել Լուի դը Ֆյունես Լուի Մալ Լուիս Բունյուել Լուկա Գուադանյինո Լուկինո Վիսկոնտի Խավիեր Բարդեմ Խմբագրի ընտրությունը Ծիրանի ծառ Կաձուո Իսիգուրո Կաննի կինոփառատոն Կառլ Թեոդոր Դրեյեր Կառլ Լագերֆելդ Կառլոս Ռեյգադաս Կառլոս Սաուրա Կատրին Դընյով Կատրին Ռոբ-Գրիե Կարեն Ավետիսյան Կարեն Շահնազարով Կարևոր Կարո Հալաբյան Կենձի Միձոգուտի Կիմ Նովակ Կինոաֆորիզմ Կինոերաժշտություն Կինոիլյուստրացիաներ կինոմոնտաժ Կինոյի պատմություն Կինոն և նորաձևությունը Կինոնորություններ կինոուղեցույց Կինոպատկերասրահ Կինովարկանիշ Կինովերսուս TV Կինոօրացույց Կիրստեն Դանստ Կլաուդիա Կարդինալե Կլաուս Կինսկի Կլարկ Գեյբլ Կլոդ Լելուշ Կլոդ Շաբրոլ Կլոդ Սոտե Կնուտ Համսուն Կշիշտոֆ Զանուսի Կշիշտոֆ Կեսլևսկի Կոբո Աբե Կոկո Շանել Կուրտ Վոնեգուտ Համո Բեկնազարյան Համր կինո Համր կինոյի աստղերը Համֆրի Բոգարտ Հայ կինոգործիչներ Հայաո Միյաձակի Հայկ Մանուկյան Հայկական կերպարներ Հայկական կինո Հանճարեղ ֆիլմեր [9.5] Հասմիկ Կարապետյան Հարիսոն Ֆորդ Հարոլդ Լլոյդ Հարվի Քեյթել Հարցազրույց Հեդի Լամար Հելմուտ Բերգեր Հելմուտ Նյուտոն Հենինգ Կառլսեն Հենրի Ֆոնդա Հենրիկ Հովհաննիսյան Հենրիկ Մալյան Հետադարձ հայացք Հիանալի ֆիլմեր [8.5] Հիրոսի Տեսիգահարա Հոդվածներ Հոկտեմբերին ծնված հայտնիները Հոու Սյաո-Սյան Հովհաննես Վարդումյան Հովսեփ Քարշ հունվար Հրայր Խաչատրյան Հրապարակախոսություն և մամուլ Ճապոնացի ռեժիսորներ Մալքոլմ ՄըքԴաուել Մահաթմա Գանդի Մայա Դերեն Մայք Նիքոլս Մայքլ Գրանդաջ Մայքլ Դուգլաս Մայքլ Հակոբյան Մայքլ Ջեքսոն Մայքլ Փաուել Մայքլ Քեյն Մայքլ Քյորթիս Մառլեն Դիտրիխ Մառլոն Բրանդո Մասակի Կոբայասի Մարդիկ և փաստեր Մարդիկ Մարտին Մարի Լաֆորե Մարիա Կալաս Մարինա Վլադի Մարինա Ցվետաևա Մարկո Ֆեռերի Մարշա Հանթ Մարչելո Մաստրոյանի Մարսել Կառնե Մարտին Լյութեր Քինգ Մարտին Սկորսեզե Մարտիրոս Սարյան Մեգ Ռայան Մեթ Դեյմոն Մեթ Դիլոն Մել Գիբսոն Մեծերը՝ արվեստի մասին Մեկ Կադր մեջբերումներ Մերի Փոփինս Մերիլ Սթրիփ Մերիլին Մոնրո Միգել Սապոչնիկ Միլան Կունդերա Միլոշ Ֆորման Միխալիս Կակոյանիս Միխայել Հանեկե Միխայիլ Բուլգակով Միխայիլ Գալուստյան Միխայիլ Կալատոզով Միշել Լեգրան Միշել Հազանավիչուս Միշել Մորգան Միշել Ուիլյամս Միշել Պիկոլի Միշել Փֆայֆեր Միրեյ Դարկ Միրեյ Մաթյո Միք Ջագեր Միքայել Թարիվերդիև Միքելանջելո Անտոնիոնի Միքի Ռուրք Մհեր Մկրտչյան Մոhսեն Մախմալբաֆ Մոնիկա Բելուչի Մոնիկա Վիտի Մորիս Շևալիե Մորիս Ռոնե Մուհամեդ Ալի Մուսա Յան Շվանկմայեր Յան Ֆլեմինգ Յասուձիրո Օձու Յոս Սթելինգ Յուլ Բրիներ Յուրի Գագարին Յուրի Նիկուլին Նագիսա Օսիմա Նատալի Փորթման Նարե Մկրտչյան Ներսես Հովհաննիսյան Նիկիտա Միխալկով Նիկոս Կազանձակիս Նինո Ռոտա Նիքոլ Քիդման Նկարահանման հրապարակ Նշանավոր զույգերը Նոյեմբերին ծնված հայտնիները Նոր ալիք Նումի Ռապաս Նուրի Բիլգե Ջեյլան ՆՓԱԿ Շանտալ Աքերման Շառլ Ազնավուր Շառլոթ Գենսբուր Շատ լավ ֆիլմեր [7.5] Շերոն Թեյթ Շոն Փեն Շոն Քոների Շուշան Փիրումյան Ուես Անդերսոն Ուիթ Սթիլման Ուիլ Սմիթ Ուիլեմ Դեֆո Ուիլյամ Շեքսպիր Ուիլյամ Ուայլեր Ուիլյամ Սարոյան Ումբերտո Էկո Ունա Չապլին Ուոլթ Դիսնեյ Չառլզ Բուկովսկի Չառլզ Բրոնսոն Չառլզ Դիքենս Չառլզ Չապլին Չառլի Չապլին Չեխական նոր ալիք Չեկի Կարիո Պաբլո Պիկասո Պաոլո Սորենտինո Պաուլո Կոելյո Պավել Արսենով Պեդրո Ալմոդովար Պենելոպա Կրուս Պիեռ Բարու Պիեռ Կարդեն Պիեռ Պաոլո Պազոլինի Պիեռ Ռիշար Պիեռ-Օգյուստ Ռենուար Պիետրո Մարչելո Ջանկառլո Ջանինի Ջարեդ Լեթո Ջեյմս Դին Ջեյմս Ստյուարտ Ջեյմս Քեմերոն Ջեյն Բիրկին Ջեյն Օսթին Ջեյսոն Շվարցման Ջեյսոն Ռոբարդս Ջեյք Ջիլենհոլ Ջենիս Ջոփլին Ջենիֆեր Լոուրենս Ջերալդին Չապլին Ջերեմի Այրոնս Ջեք Լոնդոն Ջեք Նիքոլսոն Ջեք Ուորներ Ջեքի Չան Ջեքի Քուգան Ջիմ Ջարմուշ Ջինա Լոլոբրիջիդա Ջինա Ռոուլենդս Ջո Բեռլինգեր Ջոան Վուդվորդ Ջոան Քրոուֆորդ Ջոզեֆ Լոուզի Ջոն Կասավետիս Ջոն Մալկովիչ Ջոն Սթեյնբեք Ջոն Տուրտուրո Ջոն Տրավոլտա Ջոն Ֆորդ Ջոնի Դեփ Ջոնի Հոլիդեյ Ջորջ Լուկաս Ջորջ Օրուել Ջորջո Սթրելեր Ջուդ Լոու Ջուզեպե Տորնատորե Ջուլիանա Մուր Ջուլյետա Մազինա Ռայներ Վերներ Ֆասբինդեր Ռաֆայել Ներսիսյան Ռաֆայել Պապովյան Ռեյ Բրեդբերի Ռենատո Սալվատորի Ռենե Կլեր Ռիդլի Սքոթ Ռիշարդ Բուգայսկի Ռիչարդ Աթենբորո Ռիտա Հեյվորթ Ռյունոսկե Ակուտագավա Ռոբ Մարշալ Ռոբեր Բրեսոն Ռոբեր Օսեյն Ռոբերտ դե Նիրո Ռոբերտ Զեմեկիս Ռոբերտ Ռեդֆորդ Ռոբերտ Ռոդրիգես Ռոբերտ Վինե Ռոբերտո Ռոսելինի Ռոբին Ուիլյամս Ռոզա Պետրոսյան Ռոլան Բարտ Ռոլան կինոփառատոն Ռոման Բալայան Ռոման Պոլանսկի Ռոմի Շնայդեր Ռոն Հովարդ Ռոս Բաղդասարյան Ռուբեն Գևորգյանց Ռուբեն Մամուլյան Ռուդոլֆ Վալենտինո Ռունի Մարա Ռուփերթ Էվերեթ Ռոք Հադսոն Սաթենիկ Հակոբյան Սաթյաջիտ Ռայ Սալվադոր Դալի Սարիկ Անդրեասյան Սեմ Մենդես Սեմ Պեկինպա Սեմուել Բեքեթ Սեպտեմբեր Սերգեյ Դովլաթով Սերգեյ Էյզենշտեյն Սերգեյ Իսրայելյան Սերգեյ Փարաջանով Սերժ Գենսբուր Սերջիո Լեոնե Սև հայելի Սթենլի Կուբրիկ Սթենլի Կրամեր Սթիվ ՄըքՔուին Սթիվեն Զաիլյան Սթիվեն Հոքինգ Սթիվեն Սոդերբերգ Սթիվեն Սփիլբերգ Սթիվեն Քինգ Սիդնի Լյումետ Սիլվի Վարդան Սիլվիա Պլատ Սիմոն Աբգարյան Սիմոնա դը Բովուար Սիմոնա Սինյորե Սինդբադ ՍինեՄիտք Սիրելի ֆիլմերի տասնյակն ըստ… Սլավոյ Ժիժեկ Սյուզան Զոնթագ Սոնա Կարապողոսյան Սոս Սարգսյան Սոսե Սոֆի Լորեն Սոֆի Մարսո Սոֆյա Կոպոլա Սվեն Նյուկվիստ Ստալկեր Սցենար Սփենսեր Թրեյսի Սքարլեթ Յոհանսոն Վալերիո Ձուրլինի Վահե Հակոբյան Վահրիճ Բախչանյան Վան Հեֆլին Վավերագրական ֆիլմեր Վարպետության դասեր Վել Էյվերի Վեյկո Իունպուու Վերա Խիտիլովա Վերներ Հերցոգ Վիկտոր Էրիսե Վիմ Վենդերս Վիվիեն Լի Վիտորիո դե Սիկա Վիրնա Լիզի Վլադիմիր Բորտկո Վլադիմիր Կոսմա Վլադիմիր Վիսոցկի Վոնգ Կար-Վայ Վուդի Ալեն Վուդի Հարելսոն Տաթև Հովակիմյան Տակեշի Կիտանո Տեսանյութեր Տիգրան Նալչաջյան Տիեզերքի գաղտնիքները Տոնինո Գուերա Տոտո Ցնցող ֆիլմեր [9] Փիթեր Գրինուեյ Փիթեր Ուստինով Փիթեր Օ'Թուլ Փինք Ֆլոյդ Փոլ Նյումեն Փոլ Վերհովեն Քեյթ Բլանշեթ Քեյթ Բոսվորթ Քեն Լոուչ Քենեթ Բրանա Քերի Գրանտ Քըրք Դուգլաս Քըրք Դուգլաս և Ուիլյամ Ուայլեր Քըրք Քըրքորյան Քլինթ Իսթվուդ Քոլին Ֆերթ Քսավիե Դոլան Քվենտին Տարանտինո Քրիսթոֆեր Նոլան Քրիստիան Բեյլ Օդրի Հեփբերն Օլեգ Յանկովսկի Օլիվեր Թվիստ Օլիվեր Սթոուն Օլիվիա դը Հևիլենդ Օմար Շարիֆ Օուեն Ուիլսոն Օսիպ Մանդելշտամ Օսկար Ուայլդ Օրնելա Մուտի Օրսոն Ուելս Օրվա մեջբերումը Օրվա ֆիլմը Ֆաինա Ռանևսկայա Ֆանի Արդան Ֆեդերիկո Ֆելինի Ֆերնանդել Ֆիլիպ Կաուֆման Ֆիլիպ Նուարե Ֆիլմադարան Ֆոլկեր Շլյոնդորֆ Ֆոտոարխիվ Ֆրանկլին Ջ. Շաֆներ Ֆրանկո Ձեֆիրելլի Ֆրանսիական կինո Ֆրանսիս Վեբեր Ֆրանսուա Տրյուֆո Ֆրանց Կաֆկա Ֆրեդի Մերքյուրի Ֆրենկ Կապրա Ֆրենկ Սինատրա Ֆրենսիս Ֆորդ Կոպոլա Ֆրիդրիխ Վիլհելմ Մուրնաու Ֆրից Լանգ Ֆրունզե Դովլաթյան
false
ltr
item
KINOVERSUS: Մայա Դերեն. սյուրռեալիստական կինոյի քրմուհին
Մայա Դերեն. սյուրռեալիստական կինոյի քրմուհին
Նրա ֆիլմերը քննադատները բնորոշում են որպես բանաստեղծական հոգեդրամա, ապշեցուցիչ մի երևույթ 1940-ականների ԱՄՆ-ում։
https://3.bp.blogspot.com/-navc3U7i2Ts/Wv3AoT8s7tI/AAAAAAAAUJc/5U3UTNiEGdEHtSujwDVdbfaUARK84_PgwCLcBGAs/s640/maya-deren.jpg
https://3.bp.blogspot.com/-navc3U7i2Ts/Wv3AoT8s7tI/AAAAAAAAUJc/5U3UTNiEGdEHtSujwDVdbfaUARK84_PgwCLcBGAs/s72-c/maya-deren.jpg
KINOVERSUS
https://www.kinoversus.com/2018/05/maya-deren.html
https://www.kinoversus.com/
https://www.kinoversus.com/
https://www.kinoversus.com/2018/05/maya-deren.html
true
7755589357207652495
UTF-8
Ոչինչ չի գտնվել ԴԻՏԵԼ ԱՄԲՈՂՋԸ Կարդալ ավելին Պատասխանել Չեղարկել Ջնջել Հեղինակ Գլխավոր ԷՋԵՐ ՆՅՈՒԹԵՐ Դիտել ամբողջը ԿԱՐԴԱՑԵՔ ՆԱԵՎ ԹԵՄԱ ԱՐԽԻՎ SEARCH ԲՈԼՈՐ ՆՅՈՒԹԵՐԸ Ոչինչ չի գտնվել Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec հենց նոր 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Հետևում են Հետևել ՍԱ ՊՐԵՄԻՈՒՄ ՆՅՈՒԹ Է Տարածիր նյութը բացելու համար Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy