Նրա անունն էր Վահրիճ, կամ Մի այլախոհի դիմանկարի էսքիզ


«Չկա ավելի խոր միայնություն, քան սամուրայի միայնությունն է, բացի, թերևս, ջունգլիներում վագրի միայնությունից»։ Բուսիդո


Այս տարի «Ծիրանի ծառ» վավերագրական ֆիլմերի միջազգային կինոփառատոնը բացվեց ուկրաինացի ամերիկաբնակ ռեժիսոր Անդրեյ Զագդանսկու «Վահրիճը և սև քառակուսին» ֆիլմով, որը 2014թ-ից ի վեր ճանապարհորդում է փառատոնից փառատոն՝ ամենուր արժանանալով ջերմ արձագանքի ու բարձր գնահատականի։ Սա այն հազվագյուտ դեպքերից է, երբ ֆիլմի հերոսն ու ֆիլմի հեղինակը լիովին ներդաշնակ են միմյանց՝ թե՛ աշխարհընկալմամբ, թե՛ ճակատագրով, թե՛ մտածողությամբ։ Ո՞վ էր Զագդանսկու հերոսը, ինչո՞ւ էր ընտրվել հենց այդ հերոսը, ի՞նչ էր կատարվել ֆիլմի նկարահանումների տասնմեկ տարիների ընթացքում․․․ Ինչո՞ւ և ինչպե՞ս է այս ամենը շաղկապվում Կազիմիր Մալևիչի «Սև քառակուսու» հետ։ 

Այս տարի հայազգի նշանավոր նկարիչ և գրող-կոնցեպտուալիստ Վահրիճ Բախչանյանը կդառնար 80 տարեկան։ Սակայն նա, ով խորհրդային շրջանի ամենատաղանդավոր ու ինքնատիպ այլախոհների հետ դասվում էր նույն շարքում, նախընտրեց ինքը սահմանել իր կյանքի տևողությունը՝ հոբելյաններ տոնելու փոխարեն թողնելով հիշատակը մոռացության չմատնելու տարբերակը։ Մյուս տարի կլրանա Վահրիճի մահվան 10-ամյակը։ Ինքնասպանություն։ Իր դավանանքին մինչև վերջ հավատարիմ այլախոհի էքզիստենցիալիստական ընտրություն։ 2003թ-ին, երբ Զագդանսկին Մ․ Նահանգներում սկսեց Վահրիճի մասին ֆիլմի նկարահանումները, նրա հերոսը դեռևս ողջ էր։ Ահա նա՝ փոքրամարմին, ճերմակած, իր կյանքի տասնամյակները կաղապարների դեմ պայքարներում անցկացրած, ինտելեկտ, հումոր ու կենսասիրություն ճառագող աչքերով, օտար երկրում, սակայն՝ իր սիրելի քաղաքային նստարանին նստած, տեսախցիկի առջև մինչև վերջ անկեղծ։ Նա պատմում է իր օրագրերի մասին, որոնք լրացնում է ամեն օր՝ մեկ տողանոց, հակիրճ գրառումներով, լրացնում է՝ տարիների գրակույտում կարևորելով յուրաքանչյուր օրը, քանզի կյանքը կարճ ու անկանխատեսելի է, և կենսասերի օրերից ոչ մեկն անդեմ ու անանուն չէ։ 


Նկարահանումներն ավարտվեցին 2014-ին՝ Վահրիճի մահից հինգ տարի անց։ Ողբերգական հանգամանքների բերումով՝ տեսախցիկը հերոսին ուղեկցեց կյանքի ընթացքում և կյանքի ավարտից հետո։ Ահա նույն տեսախցիկը մանհեթենյան սգո սրահներից մեկում է, անմոռանալի մի կադր, որում մեկտեղված են հանգուցյալի անվրդով կիսադեմը և օտար ափերում ճակատագիրը նրա հետ կիսած ընկերների հուզական կամ զուսպ ճառերը։ Ապրված կյանք, որի լույսի աղբյուրը հենց ինքն է, իսկ շուրջը՝ մալևիչյան սև քառակուսին, միշտ նույն սև քառակուսին։ 

«Չկա ավելի խոր միայնություն, քան սամուրայի միայնությունն է, բացի, թերևս, ջունգլիներում վագրի միայնությունից»։ Սամուրայների պատվո օրենսգրքից՝ Բուսիդոյից մեջբերված այս խոսքերը, որոնք Զագդանսկին ծառայեցրել է որպես բնաբան իր ֆիլմի համար, համահունչ են Վահրիճի կերպարին։ Կան կերպարներ, որոնք սիրվում են անմիջապես ու ընդմիշտ։ Վահրիճ Բախչանյանն այդպիսի կերպար էր։ 1974-ին, երբ նա խորհրդային իշխանություններից ստացավ կնոջ հետ միասին արտագաղթելու թույլտվություն, նրան ճանապարհելու էր եկել մոսկովյան գրեթե ողջ մտավորականությունը։ Մ․ Նահանգներում նա, Սերգեյ Դովլաթովի և Իոսիֆ Բրոդսկու հետ միասին, դառնում է ռուսաստանյան սփյուռքի ամենավառ դեմքերից մեկը։ Նրան համարում էին նոր ժամանակների վերջին ֆուտուրիստը։ Միաժամանակ խոստովանում էին, որ նրան դժվար է ընկալել որպես արվեստի որոշակի ուղղության հետևորդի։ Նրա մասին ասում էին, թե ի բնե զուրկ է փառասիրությունից։ Ավելացնում էին, թե, գուցեև, հենց փառասիրության պակասը կամ բացակայությունն էր, որ նրան հեռու էր պահում գեղանկարչական կտավներ ստեղծելուց։ Գուցեև՝ իր ժամանակից ու ժամանակակիցներից մարգարեաբար առաջ անցած մտածողությունը և մտավախությունը, թե բովանդակազուրկ դարձած գեղանկարչությունը սպառել է իրեն։ 

Նրա ամենասիրելի ժանրը կոլաժն էր, նրա գրաֆիկական աշխատանքները, նրա երգիծանկարները, որոնք ստեղծում էր իր իսկ մտահղացած տեխնիկայով և միայն իրեն բնորոշ ոճով, այնքան սրամիտ էին, որ անմիջապես ստիպում էին ժպտալ, և այնքան բազմաշերտ էին, որ ստիպում էին մտածել։ Նրա ստեղծագործական հնարամտությունն ու նորարարությունն անսպառ էին և հորդում էին նրա նկարներից, գրքերից, հանպատրաստից ասված թևավոր խոսքերից, որոնք իսկույն ևեթ հիշվում էին ու բերնեբերան փոխանցվում։ «Նա այս աշխարհն ավելի ազատ դարձրեց»,- ասում էին Վահրիճի ընկերները։ 

Նա Հայաստանում երբևէ չի եղել։ Ծնվել էր Խարկովում, այնուհետև տեղափոխվել էր Մոսկվա, ապա՝ կարճատև հանգրվան Ավստրիայում, և, ի վերջո, մշտական բնակություն Մ․ Նահանգներում։ Երբ չորս տարեկան էր, մայրը հեռացավ՝ որդուն թողնելով հոր խնամքին։ Հետագայում Վահրիճն ասում էր, թե ինքը հայ է 150 տոկոսով, որովհետև նույնիսկ իր խորթ մայրը հայ էր։ Իր տեսակով ու մտածողությամբ նա ամենևին «խորհրդային մարդ» չէր, նրա պարագայում ավելի կհամապատասխաներ «աշխարհի քաղաքացի» բնորոշումը։ Նա երբեք չէր ենթարկվում ընդունված կանոններին, թելադրված սցենարներին, հասարակական կարծիքին։ Յոթերորդ դասարանն ավարտելով՝ դադարեց հաճախել դպրոց։ Նկարչությունը նրա միակ կիրքն էր։ Ընդունվեց Խարկովի դեկորատիվ արվեստի ստուդիա, հրապուրվեց ավանգարդ արվեստով։ Զինծառայությունից հետո աշխատեց գործարաններում՝ որպես նկարիչ-ձևավորող։ Ամուսնացավ Իրինա անունով աղջկա հետ, ով մինչև վերջ մնաց նրա կողքին՝ հաղթահարելով այլախոհ ամուսնուն բաժին հասած փորձություններն ու դժվարությունները։ Նրա առաջին ամենամեծ երազանքը անհատական ցուցահանդես ունենալն էր։ Երազանքն իրականություն դարձավ, սակայն՝ ամենաանսովոր ձևով․ խարկովյան բնակելի շենքերից մեկի բակում, հենց շենքի պատին և գետնին, շարվեցին նրա նկարները՝ տարօրինակ, «հակախորհրդային», պրովոկացիոն աշխատանքներ, որոնք դիտելու հնարավորություն ուներ յուրաքանչյուր անցորդ։ Վահրիճը չէր թաքնվում։ Իհարկե, ամենատես գրաքննության արձագանքը չուշացավ։ Եղան քննադատական հրապարակումներ մամուլում, մեղադրանքներ աշխատավայրում, որտեղ ավանգարդ արվեստը, մեղմ ասած, անընդունելի էր բանվորների համար։ Ի վերջո, հասարակական կարծիքի ճնշման ներքո Վահրիճը կնոջ հետ միասին լքեց քաղաքը։ Նա տեղափոխվեց Մոսկվա՝ ակնկալելով, որ այնտեղ կկարողանա գտնել համախոհներ։ 


«Աշխարհին պետք է նայել այնպես, ասես տեսնում ես առաջին անգամ»,- իր ֆիլմում Կառլոս Կաստանեդայի հայտնի միտքն է հնչեցնում Անդրեյ Զագդանսկին։ Վահրիճը հենց այդպես էլ ընկալում էր աշխարհը, և այդ ընկալումն ավելին էր, քան սոսկ լավատեսությունը կամ վատատեսությունը։ Նա միշտ պատրաստ էր ամեն ինչ սկսելու նորից։ Մոսկվայում բնակվելու յոթ տարիների ընթացքում նա 12 անգամ տեղափոխվեց մի վարձակալված բնակարանից մյուսը, այդպես էլ չստացավ մոսկովյան գրանցում՝ շարունակաբար մերժվելով, ունեցավ ընդամենը մեկ անհատական ցուցահանդես, այն էլ՝ մոսկովյան սրճարաններից մեկում, տարածքը միայն մեկ երեկո զբաղեցնելու թույլտվությամբ, սակայն, փոխարենը, ձեռք բերեց հիանալի համախոհ ընկերներ, աշխատանք, որն ընձեռեց ազատ ստեղծագործելու հնարավորություն, և լայն ճանաչում։ «Արվեստում նա ուներ սեփական տարածությունը, որտեղ միանձնյա տիրակալ էր»,- արդարացիորեն փաստել է նկարչի ընկերներից մեկը։ Վահրիճի համար ինքնարտահայտման նոր և վաղուց սպասված ասպարեզ դարձավ «Լիտերատուրնայա գազետա» թերթը, որը մեծ հեղինակություն էր վայելում ընթերցողական շրջանակներում, ուներ պատկառելի տպաքանակ և զգալիորեն ավելի մեծ ազատություն՝ այլ պարբերականների համեմատ։ 

Թերթի վերջին՝ հումորային էջի ձևավորումը վստահված էր լավագույն ծաղրանկարիչներին, որոնցից մեկն էլ դարձավ Վահրիճը։ Շատերը թերթը գնում էին նախևառաջ նրա հումորային նոր գլուխգործոցները տեսնելու համար։ Երգիծական տեքստերի ճանաչված հեղինակները խոստովանում էին, որ Վահրիճի ծաղրանկարները ստվերում էին թողնում իրենց աշխատանքները։ Հետագայում, արդեն Մ․ Նահանգներում, այդ նույն միտքն արտահայտել է նաև իր անկրկնելի հումորով հայտնի Սերգեյ Դովլաթովը, ով, Բախչանյանին պաշտելով հանդերձ, չէր ցանկանում, որ նա ձևավորի իր գրքերի շապիկները՝ մտավախություն ունենալով, թե դրանք կարող են լինել շատ ավելի հիշարժան, քան իր գրական ստեղծագործություններն են։ 1983-ին, երբ Վահրիճը գրողներ Ալեքսանդր Գենիսի և Պյոտր Վայլի հետ միասին Նյու Յորքում սկսեց հրատարակել «Յոթ օր» ամսագիրը, երկու գործընկերներն էլ շատ շուտով միաբերան հայտարարեցին, թե ամսագրի հաջողությունը պայմանավորված է բացառապես Վահրիճի նկարազարդումներով ու ձևավորած շապիկներով։ 

Որքան էլ մոսկովյան կյանքը հագեցված էր, սակայն Վահրիճն իր թիկունքում մշտապես զգում էր գրաքննության շունչը։ Ազատությունը չի կարող ունենալ չափաբաժին․ այն կամ կա, կամ չկա։ Ցանկացած փոխզիջում, թեկուզև՝ փոքր, նրանից մեծ ջանքեր էր պահանջում։ 1972-ին, ԱՄՆ նախագահ Ռիչարդ Նիքսոնի՝ Խորհրդային Միություն այցելությունից հետո, ազգությամբ հրեա ԽՍՀՄ քաղաքացիներին տրվեց արտագաղթելու հնարավորություն։ Վահրիճը դիմեց համապատասխան ատյաններ՝ ասելով, թե ինքը հրեա է և ցանկանում է լքել Խորհրդային Միությունը։ Այդպիսով, նրան հաջողվեց ազատվել խորհրդային անազատությունից, սակայն, ի վերջո, յուրաքանչյուր տարածք ունի անազատության իր դրսևորումները։ Ամերիկայում նա ուներ ազատության այն մակարդակը, որից զուրկ էր ԽՍՀՄ-ում, բայց, միաժամանակ, դա որոշակի սահմանափակումներով ազատություն էր, քանի որ վտարանդիությունն ինքնին ենթադրում է սահմանափակումներ և օտարության զգացում՝ լեզվի, մտածողության, կենսակերպի։ Օտարության զգացումից, մտերիմների վկայությամբ, նա այդպես էլ չկարողացավ ազատվել։ Միջավայրի փոփոխությունը նրան ընդամենը հանգեցրեց այն գիտակցմանը, որ բացարձակ ազատություն չկա և չի կարող լինել, համենայնդեպս՝ ստեղծագործողի պարագայում, ի՛ր պարագայում։ 

Երբ Վահրիճը Նյու Յորքի ժամանակակից արվեստի թանգարանում իրականացրեց «Ռուսական քարոզչության արվեստ» ակցիան, նրան ոչ միայն չհասկացան, այլև, թանգարանի ղեկավարության պահանջով, քաղաքավարի խնդրեցին հեռանալ։ 2003-ին նա երկարամյա ընդմիջումից հետո ժամանեց Մոսկվա և ներկա գտնվեց իր աշխատանքների ցուցադրությանը։ Ժամանակները փոխվել էին, այլևս չկար երբեմնի գրաքննությունը, սակայն գիտակցումը, որ լավագույն տարիներն արդեն անցյալում են, չէր կարող չտխրեցնել։ Նա չէր կարող իմանալ, որ իր մահից հետո հետաքրքրության ու մեծարանքի մի նոր, աննախադեպ ալիք է բարձրանալու իր անձի ու ստեղծագործության շուրջ։ Ցուցահանդեսների շարք Մոսկվայում, Խարկովում, Կիևում, Նյու Ջերսիում։ Նրա գրքերի և նրա մասին գրքերի հրատարակում ու վերահրատարակում, հարցազրույցներ ու գրախոսականներ մամուլում։ Ցուցահանդես կազմակերպվեց նաև Երևանում՝ Վահրիճի այրու՝ Իրինա Բախչանյանի և ռեժիսոր Անդրեյ Զագդանսկու մասնակցությամբ։ 


Սրտի վիրահատությունից հետո Վահրիճը, ընկերների վկայությամբ, բողոքում էր ծանր գլխացավերից ու ականջներում լսվող աղմուկից։ Դեղամիջոցներն օգնում էին, սակայն, միաժամանակ, նաև անդառնալիորեն փոխում էին նրան։ Իսկ նա չէր ուզում փոխվել։ Եվ նա կատարեց իր՝ այլախոհի ընտրությունը․ հեռանալ՝ մնալով այնպիսին, ինչպիսին կա և եղել է։ Նա, ով երբևէ չէր եղել Հայաստանում, սակայն ասում էր, թե ինքը հայ է 150 տոկոսով, վերջին կամքը հայտնելիս ցանկացավ տեսնել իր նախնիների երկիրը։ Կինը կատարեց Վահրիճի վերջին կամքը՝ նրա աճյունափոշին սփռելով Գեղամա լեռներում։ Եվս մի անմոռանալի կադր։ Թերևս, այդ պահին, սարերի բարձունքի ու երկնքի միջև, նա գտավ իր երազած ազատությունը։ 

Անուշ Բաբայան

աղբյուրը՝ Հրապարակ մշակութային հավելված 

ՄԵԿՆԱԲԱՆՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ

[ԽՄԲԱԳՐԻ ԸՆՏՐՈՒԹՅՈՒՆԸ]$type=one$count=3$meta=0$hide=home$label=0

Имя

«Ամարկորդ» «Բիթլզ» «Զարե» «Լուսավոր ապագան» «Կին» փառատոն «Կինոարվեստ» մատենաշար «Հայֆիլմ» «Նռան գույնը» «Սոսե» «Սոսե» կինոփառատոն «Օսկար» 20֊ականներ 30-ականներ 40-ականներ 50-ականներ 60-ականներ 70-ականներ 80֊ականներ 90֊ականներ Adami BBC Disney GAIFF Pro Kinoversus VQuick հավելված Աբաս Քիարոսթամի Ագաթա Քրիստի Ագնեշկա Հոլանդ Ադել Ալ Պաչինո Ալան Ջ․ Պակուլա Ալան Փարքեր Ալբեր Ռեմի Ալբեր Քամյու Ալբերտ Էյնշտեյն Ալեխանդրո Գոնսալես Ինյարիտու Ալեն Գրանժերար Ալեն Դելոն Ալեն Ռենե Ալեքսանդր Դովժենկո Ալիս Գի-Բլաշե Ալիսիա Վիկանդեր Ալֆրեդ Հիչքոկ Ակի Կաուրիսմյակի Ակիրա Կուրոսավա Աղասի Այվազյան Ամերիկյան կինոքննադատների ազգային խորհուրդ Ամերիկյան ֆիլմերի ցուցաշար Այցեքարտ Անահիտ Հակոբյան Անդրե Մորուա Անդրեյ Զվյագինցև Անդրեյ Կոնչալովսկի Անդրեյ Պլախով Անդրեյ Տարկովսկի Անիտա Էկբերգ Անյես Վարդա Անն Վյազեմսկի Աննա Կարինա Աննա Մանիանի Աննա Մելիքյան Աննի Ժիրարդո Անուկ Էմե Անուշ Բաբայան Անջեյ Ժուլավսկի Անջեյ Վայդա Անտոն Դոլին Անտոնիո Բանդերաս Անրի Վերնոյ Անրի-Ժորժ Կլուզո ապրիլ Առնո Բաբաջանյան Ավա Գարդներ Ավետիք Իսահակյան Ավրորա Մարդիգանյան Ատոմ Էգոյան Արա Գյուլեր Արամ Ավետիս Արամ Խաչատրյան Արամ Հակոբյան Արամ Պաչյան Արարատ Արգելված կինոարվեստ Արթուր Մեսչյան Արման Հարությունյան Արման Մանարյան Արմեն Հովհաննիսյան Արմեն Ջիգարխանյան Արմինե Նազարյան Արտակ Մարգարյան Արտավազդ Փելեշյան Բասթեր Կիտոն Բարձրորակ կինո [8] Բեթ Դևիս Բելա Տարր Բեն Աֆլեք Բեն Քինգսլի Բեն-Հուր Բենեդիկտ Քամբերբեթչ Բենեթ Միլլեր Բեռնարդո Բերտոլուչի Բերթ Լանկաստեր Բերտրան Բլիե Բիբի Անդերսոն Բիլ Մյուրեյ Բիլլի Ուայլդեր Բլեյք Էդվարդս Բյորկ Բոբ Ֆոսի Բորիս Կաուֆման Բրայան Սինգեր Բրեդ Փիթ Բրիջիտ Բարդո Գաբրիել Գարսիա Մարկես Գայանե Թադևոսյան Գեորգ Վիլհելմ Պաբստ Գերի Քուփեր Գերի Օլդմեն Գիլյերմո դել Տորո Գիտահանրամատչելի ֆիլմեր Գիտաֆանտաստիկ կինո Գլխավոր Գլուխգործոցներ [10] Գյունտեր Գրաս Գոդֆրի Ռեջիո Գրախոսական Գրեգորի Պեկ Գրետա Գարբո Գրիգորի Կոզինցև Գրողները կինոյում Դալթոն Տրամբո Դալիդա Դակոտա Ֆանինգ Դանիել Բըրդ Դանիել Դարիո Դասթին Հոֆման Դարեն Արոնոֆսկի Դարիո Արջենտո դեկտեմբեր Դեն Բրաուն Դենի Վիլնյով Դենիզ Գամզե Էրգյուվեն Դերասանի վարպետություն Դևիդ Բոուի Դևիդ Լին Դևիդ Լինչ Դևիդ Ուորք Գրիֆիթ Դևիդ Քրոնենբերգ Դևիդ Օուեն Ռասել Դևիդ Ֆինչեր Դիանա Կարդումյան Դիմանկար Դինո Բուցցատի Դինո Ռիզի Դմիտրի Կեսայանց Դյուկ Էլինգթոն Դոն Կիխոտ Դոնալդ Սազերլենդ Դուգլաս Ֆերբենքս Եժի Կավալերովիչ Եվա Գրին Եվրոպական կինոակադեմիա Երևանի «Գյոթե կենտրոն» Երիտասարդական կինոալիք Երկխոսություն Էդդի Ռեդմեյն Էդիտ Պիաֆ Էդմոնդ Քեոսայան Էդվարդ Նորթոն Էդրիան Բրոուդի Էլեն Հակոբյան Էլթոն Ջոն Էլիա Կազան Էլիզաբեթ Թեյլոր Էլիո Պետրի Էլլա Ֆիցջերալդ Էլվիս Փրեսլի Էմի Ադամս Էմիլ Զոլա Էմիլի Բլանթ Էմիլի Դիքինսոն Էմիր Կուստուրիցա Էյզենշտեյն Էնդի Ուորհոլ Էնթոնի Հոփքինս Էնթոնի Քուին Էնիո Մորիկոնե Էննի Լեյբովից Էնրիկա Անտոնիոնի Էռնեստ Հեմինգուեյ Էռնստ Լյուբիչ Էտալոն 11 Էտորե Սկոլա Էրիկ Կլեպտոն Էրիկ Ռոմեր Թենգիզ Աբուլաձե Թենեսի Ուիլյամս Թեո Անգելոպուլոս Թերենս Դևիս Թերենս Մալիք Թերի Գիլիամ Թերի Ջորջ Թիերի Կոքլե Թիլդա Սուինթոն Թիմ Բարթոն Թիմուր Բեկմամբետով Թիփի Հեդրեն Թոմ Հենքս Թոմ Սելեք Թոմ Քրուզ Թոմ Ֆորդ Ժակ Բեքեր Ժակ Բրել Ժակ Տատի Ժակլին Բիսեթ Ժան Բոդրիյար Ժան Գաբեն Ժան Թաթլյան Ժան Կոկտո Ժան Մարե Ժան Ռենո Ժան Ռենուար Ժան Ռուշ Ժան Վիգո Ժան-Լյուկ Գոդար Ժան-Լուի Տրենտինյան Ժան-Կլոդ Կարիեր Ժան-Պիեռ Դարդեն Ժան-Պիեռ Լեո Ժան-Պիեռ Կասել Ժան-Պիեռ Մելվիլ Ժան-Պոլ Բելմոնդո Ժան-Պոլ Սարտր Ժաննա Մորո Ժերար Դեպարդիե Ժերար Ֆիլիպ Ժորժ Կառվարենց Ժորժ Մելիես Ժորժ Ֆրանժու Ժուլյետ Բինոշ Իգոր Ստրավինսկի Իզաբել Յուպեր Իզաբելլա Ռոսելինի Իթան և Ջոել Քոեններ Ինգմար Բերգման Ինգրիդ Բերգման Իննա Սահակյան Ինոկենտի Սմոկտունովսկի Իվ Մոնտան Իվ Սեն Լորան Իրադարձություններ Իրանցի ռեժիսորներ Լավ կինո [7] Լավագույն ֆիլմեր Լարս ֆոն Թրիեր Լեհական կինո Լեոնարդո դի Կապրիո Լեոնիդ Ենգիբարյան Լև Ատամանով Լև Գրիշին Լևոն Աթոյանց Լիլիթ Աղաջանյան Լիլիթ Բեգլարյան Լինդսեյ Անդերսոն Լինո Վենտուրա Լիվ Թայլեր Լիվ Ուլման Լյուդմիլա Ցելիկովսկայա Լյուկ Դարդեն Լոուրենս Օլիվիե Լորեն Բեքոլ Լորենցո Քուին Լուի Արմսթրոնգ Լուի Գարել Լուի դը Ֆյունես Լուի Մալ Լուիս Բունյուել Լուկա Գուադանյինո Լուկինո Վիսկոնտի Խավիեր Բարդեմ Խմբագրի ընտրությունը Ծիրանի ծառ Կաձուո Իսիգուրո Կաննի կինոփառատոն Կառլ Թեոդոր Դրեյեր Կառլ Լագերֆելդ Կառլոս Ռեյգադաս Կառլոս Սաուրա Կատրին Դընյով Կատրին Ռոբ-Գրիե Կարեն Ավետիսյան Կարեն Շահնազարով Կարևոր Կարո Հալաբյան Կենձի Միձոգուտի Կիմ Նովակ Կինոաֆորիզմ Կինոերաժշտություն Կինոիլյուստրացիաներ կինոմոնտաժ Կինոյի պատմություն Կինոն և նորաձևությունը Կինոնորություններ կինոուղեցույց Կինոպատկերասրահ Կինովարկանիշ Կինովերսուս TV Կինոօրացույց Կիրստեն Դանստ Կլաուդիա Կարդինալե Կլաուս Կինսկի Կլարկ Գեյբլ Կլոդ Լելուշ Կլոդ Շաբրոլ Կլոդ Սոտե Կնուտ Համսուն Կշիշտոֆ Զանուսի Կշիշտոֆ Կեսլևսկի Կոբո Աբե Կոկո Շանել Կուրտ Վոնեգուտ Համո Բեկնազարյան Համր կինո Համր կինոյի աստղերը Համֆրի Բոգարտ Հայ կինոգործիչներ Հայաո Միյաձակի Հայկ Մանուկյան Հայկական կերպարներ Հայկական կինո Հանճարեղ ֆիլմեր [9.5] Հասմիկ Կարապետյան Հարիսոն Ֆորդ Հարոլդ Լլոյդ Հարվի Քեյթել Հարցազրույց Հեդի Լամար Հելմուտ Բերգեր Հելմուտ Նյուտոն Հենինգ Կառլսեն Հենրի Ֆոնդա Հենրիկ Հովհաննիսյան Հենրիկ Մալյան Հետադարձ հայացք Հիանալի ֆիլմեր [8.5] Հիրոսի Տեսիգահարա Հոդվածներ Հոկտեմբերին ծնված հայտնիները Հոու Սյաո-Սյան Հովհաննես Վարդումյան Հովսեփ Քարշ հունվար Հրայր Խաչատրյան Հրապարակախոսություն և մամուլ Ճապոնացի ռեժիսորներ Մալքոլմ ՄըքԴաուել Մահաթմա Գանդի Մայա Դերեն Մայք Նիքոլս Մայքլ Գրանդաջ Մայքլ Դուգլաս Մայքլ Հակոբյան Մայքլ Ջեքսոն Մայքլ Փաուել Մայքլ Քեյն Մայքլ Քյորթիս Մառլեն Դիտրիխ Մառլոն Բրանդո Մասակի Կոբայասի Մարդիկ և փաստեր Մարդիկ Մարտին Մարի Լաֆորե Մարիա Կալաս Մարինա Վլադի Մարինա Ցվետաևա Մարկո Ֆեռերի Մարշա Հանթ Մարչելո Մաստրոյանի Մարսել Կառնե Մարտին Լյութեր Քինգ Մարտին Սկորսեզե Մարտիրոս Սարյան Մեգ Ռայան Մեթ Դեյմոն Մեթ Դիլոն Մել Գիբսոն Մեծերը՝ արվեստի մասին Մեկ Կադր մեջբերումներ Մերի Փոփինս Մերիլ Սթրիփ Մերիլին Մոնրո Միգել Սապոչնիկ Միլան Կունդերա Միլոշ Ֆորման Միխալիս Կակոյանիս Միխայել Հանեկե Միխայիլ Բուլգակով Միխայիլ Գալուստյան Միխայիլ Կալատոզով Միշել Լեգրան Միշել Հազանավիչուս Միշել Մորգան Միշել Ուիլյամս Միշել Պիկոլի Միշել Փֆայֆեր Միրեյ Դարկ Միրեյ Մաթյո Միք Ջագեր Միքայել Թարիվերդիև Միքելանջելո Անտոնիոնի Միքի Ռուրք Մհեր Մկրտչյան Մոhսեն Մախմալբաֆ Մոնիկա Բելուչի Մոնիկա Վիտի Մորիս Շևալիե Մորիս Ռոնե Մուհամեդ Ալի Մուսա Յան Շվանկմայեր Յան Ֆլեմինգ Յասուձիրո Օձու Յոս Սթելինգ Յուլ Բրիներ Յուրի Գագարին Յուրի Նիկուլին Նագիսա Օսիմա Նատալի Փորթման Նարե Մկրտչյան Ներսես Հովհաննիսյան Նիկիտա Միխալկով Նիկոս Կազանձակիս Նինո Ռոտա Նիքոլ Քիդման Նկարահանման հրապարակ Նշանավոր զույգերը Նոյեմբերին ծնված հայտնիները Նոր ալիք Նումի Ռապաս Նուրի Բիլգե Ջեյլան ՆՓԱԿ Շանտալ Աքերման Շառլ Ազնավուր Շառլոթ Գենսբուր Շատ լավ ֆիլմեր [7.5] Շերոն Թեյթ Շոն Փեն Շոն Քոների Շուշան Փիրումյան Ուես Անդերսոն Ուիթ Սթիլման Ուիլ Սմիթ Ուիլեմ Դեֆո Ուիլյամ Շեքսպիր Ուիլյամ Ուայլեր Ուիլյամ Սարոյան Ումբերտո Էկո Ունա Չապլին Ուոլթ Դիսնեյ Չառլզ Բուկովսկի Չառլզ Բրոնսոն Չառլզ Դիքենս Չառլզ Չապլին Չառլի Չապլին Չեխական նոր ալիք Չեկի Կարիո Պաբլո Պիկասո Պաոլո Սորենտինո Պաուլո Կոելյո Պավել Արսենով Պեդրո Ալմոդովար Պենելոպա Կրուս Պիեռ Բարու Պիեռ Կարդեն Պիեռ Պաոլո Պազոլինի Պիեռ Ռիշար Պիեռ-Օգյուստ Ռենուար Պիետրո Մարչելո Ջանկառլո Ջանինի Ջարեդ Լեթո Ջեյմս Դին Ջեյմս Ստյուարտ Ջեյմս Քեմերոն Ջեյն Բիրկին Ջեյն Օսթին Ջեյսոն Շվարցման Ջեյսոն Ռոբարդս Ջեյք Ջիլենհոլ Ջենիս Ջոփլին Ջենիֆեր Լոուրենս Ջերալդին Չապլին Ջերեմի Այրոնս Ջեք Լոնդոն Ջեք Նիքոլսոն Ջեք Ուորներ Ջեքի Չան Ջեքի Քուգան Ջիմ Ջարմուշ Ջինա Լոլոբրիջիդա Ջինա Ռոուլենդս Ջո Բեռլինգեր Ջոան Վուդվորդ Ջոան Քրոուֆորդ Ջոզեֆ Լոուզի Ջոն Կասավետիս Ջոն Մալկովիչ Ջոն Սթեյնբեք Ջոն Տուրտուրո Ջոն Տրավոլտա Ջոն Ֆորդ Ջոնի Դեփ Ջոնի Հոլիդեյ Ջորջ Լուկաս Ջորջ Օրուել Ջորջո Սթրելեր Ջուդ Լոու Ջուզեպե Տորնատորե Ջուլիանա Մուր Ջուլյետա Մազինա Ռայներ Վերներ Ֆասբինդեր Ռաֆայել Ներսիսյան Ռաֆայել Պապովյան Ռեյ Բրեդբերի Ռենատո Սալվատորի Ռենե Կլեր Ռիդլի Սքոթ Ռիշարդ Բուգայսկի Ռիչարդ Աթենբորո Ռիտա Հեյվորթ Ռյունոսկե Ակուտագավա Ռոբ Մարշալ Ռոբեր Բրեսոն Ռոբեր Օսեյն Ռոբերտ դե Նիրո Ռոբերտ Զեմեկիս Ռոբերտ Ռեդֆորդ Ռոբերտ Ռոդրիգես Ռոբերտ Վինե Ռոբերտո Ռոսելինի Ռոբին Ուիլյամս Ռոզա Պետրոսյան Ռոլան Բարտ Ռոլան կինոփառատոն Ռոման Բալայան Ռոման Պոլանսկի Ռոմի Շնայդեր Ռոն Հովարդ Ռոս Բաղդասարյան Ռուբեն Գևորգյանց Ռուբեն Մամուլյան Ռուդոլֆ Վալենտինո Ռունի Մարա Ռուփերթ Էվերեթ Ռոք Հադսոն Սաթենիկ Հակոբյան Սաթյաջիտ Ռայ Սալվադոր Դալի Սարիկ Անդրեասյան Սեմ Մենդես Սեմ Պեկինպա Սեմուել Բեքեթ Սեպտեմբեր Սերգեյ Դովլաթով Սերգեյ Էյզենշտեյն Սերգեյ Իսրայելյան Սերգեյ Փարաջանով Սերժ Գենսբուր Սերջիո Լեոնե Սև հայելի Սթենլի Կուբրիկ Սթենլի Կրամեր Սթիվ ՄըքՔուին Սթիվեն Զաիլյան Սթիվեն Հոքինգ Սթիվեն Սոդերբերգ Սթիվեն Սփիլբերգ Սթիվեն Քինգ Սիդնի Լյումետ Սիլվի Վարդան Սիլվիա Պլատ Սիմոն Աբգարյան Սիմոնա դը Բովուար Սիմոնա Սինյորե Սինդբադ ՍինեՄիտք Սիրելի ֆիլմերի տասնյակն ըստ… Սլավոյ Ժիժեկ Սյուզան Զոնթագ Սոնա Կարապողոսյան Սոս Սարգսյան Սոսե Սոֆի Լորեն Սոֆի Մարսո Սոֆյա Կոպոլա Սվեն Նյուկվիստ Ստալկեր Սցենար Սփենսեր Թրեյսի Սքարլեթ Յոհանսոն Վալերիո Ձուրլինի Վահե Հակոբյան Վահրիճ Բախչանյան Վան Հեֆլին Վավերագրական ֆիլմեր Վարպետության դասեր Վել Էյվերի Վեյկո Իունպուու Վերա Խիտիլովա Վերներ Հերցոգ Վիկտոր Էրիսե Վիմ Վենդերս Վիվիեն Լի Վիտորիո դե Սիկա Վիրնա Լիզի Վլադիմիր Բորտկո Վլադիմիր Կոսմա Վլադիմիր Վիսոցկի Վոնգ Կար-Վայ Վուդի Ալեն Վուդի Հարելսոն Տաթև Հովակիմյան Տակեշի Կիտանո Տեսանյութեր Տիգրան Նալչաջյան Տիեզերքի գաղտնիքները Տոնինո Գուերա Տոտո Ցնցող ֆիլմեր [9] Փիթեր Գրինուեյ Փիթեր Ուստինով Փիթեր Օ'Թուլ Փինք Ֆլոյդ Փոլ Նյումեն Փոլ Վերհովեն Քեյթ Բլանշեթ Քեյթ Բոսվորթ Քեն Լոուչ Քենեթ Բրանա Քերի Գրանտ Քըրք Դուգլաս Քըրք Դուգլաս և Ուիլյամ Ուայլեր Քըրք Քըրքորյան Քլինթ Իսթվուդ Քոլին Ֆերթ Քսավիե Դոլան Քվենտին Տարանտինո Քրիսթոֆեր Նոլան Քրիստիան Բեյլ Օդրի Հեփբերն Օլեգ Յանկովսկի Օլիվեր Թվիստ Օլիվեր Սթոուն Օլիվիա դը Հևիլենդ Օմար Շարիֆ Օուեն Ուիլսոն Օսիպ Մանդելշտամ Օսկար Ուայլդ Օրնելա Մուտի Օրսոն Ուելս Օրվա մեջբերումը Օրվա ֆիլմը Ֆաինա Ռանևսկայա Ֆանի Արդան Ֆեդերիկո Ֆելինի Ֆերնանդել Ֆիլիպ Կաուֆման Ֆիլիպ Նուարե Ֆիլմադարան Ֆոլկեր Շլյոնդորֆ Ֆոտոարխիվ Ֆրանկլին Ջ. Շաֆներ Ֆրանկո Ձեֆիրելլի Ֆրանսիական կինո Ֆրանսիս Վեբեր Ֆրանսուա Տրյուֆո Ֆրանց Կաֆկա Ֆրեդի Մերքյուրի Ֆրենկ Կապրա Ֆրենկ Սինատրա Ֆրենսիս Ֆորդ Կոպոլա Ֆրիդրիխ Վիլհելմ Մուրնաու Ֆրից Լանգ Ֆրունզե Դովլաթյան
false
ltr
item
KINOVERSUS: Նրա անունն էր Վահրիճ, կամ Մի այլախոհի դիմանկարի էսքիզ
Նրա անունն էր Վահրիճ, կամ Մի այլախոհի դիմանկարի էսքիզ
«Չկա ավելի խոր միայնություն, քան սամուրայի միայնությունն է, բացի, թերևս, ջունգլիներում վագրի միայնությունից»։ Բուսիդո
https://3.bp.blogspot.com/-WMVVew57q2E/W8mEMty-sTI/AAAAAAAAJLk/JC9-rueB_YwD0HXGmatGa9JtG3Ufap_gQCLcBGAs/s640/cover.jpg
https://3.bp.blogspot.com/-WMVVew57q2E/W8mEMty-sTI/AAAAAAAAJLk/JC9-rueB_YwD0HXGmatGa9JtG3Ufap_gQCLcBGAs/s72-c/cover.jpg
KINOVERSUS
https://www.kinoversus.com/2018/10/vahrich-bakhchanyan-andrei-zagdanski.html
https://www.kinoversus.com/
https://www.kinoversus.com/
https://www.kinoversus.com/2018/10/vahrich-bakhchanyan-andrei-zagdanski.html
true
7755589357207652495
UTF-8
Ոչինչ չի գտնվել ԴԻՏԵԼ ԱՄԲՈՂՋԸ Կարդալ ավելին Պատասխանել Չեղարկել Ջնջել Հեղինակ Գլխավոր ԷՋԵՐ ՆՅՈՒԹԵՐ Դիտել ամբողջը ԿԱՐԴԱՑԵՔ ՆԱԵՎ ԹԵՄԱ ԱՐԽԻՎ SEARCH ԲՈԼՈՐ ՆՅՈՒԹԵՐԸ Ոչինչ չի գտնվել Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec հենց նոր 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Հետևում են Հետևել ՍԱ ՊՐԵՄԻՈՒՄ ՆՅՈՒԹ Է Տարածիր նյութը բացելու համար Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy