Գրողները՝ կողմ և դեմ. կարծիքներ էկրանավորումների մասին


«Իմ առաջին տպավորությունը «Լոլիտայից»՝ զայրույթ, ափսոսանք, հաճույք»։ Նաբոկովը՝ Կուբրիկին


1967թ-ին էկրաններին է հայտնվում Թրումեն Կապոտեի «Սառնարյուն սպանություն» վեպի հիման վրա ստեղծված ֆիլմը (ռեժիսոր՝ Ռիչարդ Բրուքս)։ Ամերիկյան գրականության ամենահայտնի ստեղծագործություններից մեկի էկրանավորումը ոչ միայն չորս անգամ նոմինացվում է «Օսկարի» և մեծ շահույթ ապահովում կինովարձույթում, այլև արժանանում է Կապոտեի գովասանքին, ով, ի դեպ, արդեն հասցրել էր ջախջախիչ քննադատության արժանացնել իր մեկ այլ՝ «Նախաճաշ Տիֆանիի մոտ» վեպի էկրանավորումը։ Ստորև կանդրադառնանք այլ հանրահայտ գրական ստեղծագործությունների էկրանավորումներին՝ բացահայտելով, թե ինչ կարծիքի են եղել հեղինակներն իրենց վեպերի հիման վրա ստեղծված ֆիլմերի մասին։ 

1․ «Նախաճաշ Տիֆանիի մոտ» (1961թ)

ռեժիսոր՝ Բլեյք Էդվարդս
սցենարի հեղինակ՝ Ջորջ Ակսելրոդ
մրցանակներ՝ երկու «Օսկար», երկու «Ոսկե գլոբուս», մեկ «Գրեմմի»։ Ըստ Կինոարվեստի ամերիկյան ինստիտուտի՝ կինոյի պատմության լավագույն ֆիլմերից մեկը։ 



Գրքի հեղինակ Թրումեն Կապոտեի՝ Էդվարդսի ֆիլմի հանդեպ տածած ատելությունը հեշտությամբ կարելի է բացատրել․ սցենարն անճանաչելիության աստիճան փոփոխված է, բավական է միայն հիշել, որ համասեռամոլ գլխավոր հերոսը ֆիլմում վերածվել է հերոսուհու ռոմանտիկ երազանքները մարմնավորող տղամարդու։ Ի դեպ, Կապոտեն իր հերոսուհու դերում ցանկացել է տեսնել Մերիլին Մոնրոյին։ Այնուամենայնիվ, ինչպես պնդում է Էդվարդսը, Կապոտեի գլխավոր մտահոգությունը վերոնշյալ փաստերը չէին, այլ այն, որ նա ինքն էր ցանկանում մարմնավորել գլխավոր հերոսին և այդպես էլ չկարողացավ ներել ռեժիսորին՝ իրեն կտրուկ մերժելու համար։ 

«Կինոյի պատմության մեջ դերասանական կազմի վատագույն ընտրությունը։ Սիրտս խառնում է այս ֆիլմից»։ Թրումեն Կապոտե 

2․ «Ռազմադաշտային հոսպիտալ» (1969թ)

ռեժիսոր՝ Ռոբերտ Օլթմեն 
սցենարի հեղինակ՝ Ռինգ Լարդներ-կրտսեր 
մրցանակներ՝ «Ոսկե արմավենի» Կաննի կինոփառատոնում, «Օսկար»՝ լավագույն ադապտացված սցենարի համար։ 



Վիրաբույժ Ռիչարդ Հուքերի՝ Կորեական պատերազմի տարիներին ամերիկյան ռազմական հոսպիտալի կենցաղը նկարագրող հերոսական-հայրենասիրական հուշագրությունները աղբյուր դարձան կինոյի պատմության մեջ հակամիլիտարիստական լավագույն սև կատակերգություններից մեկի ստեղծման համար։ Ֆիլմի սցենարը կարդալուց հետո Հուքերը սարսափար է լինում և բազմաթիվ նամակներով դիմում ԱՄՆ-ի պաշտպանության նախարարությանը՝ հայտարարելով, թե իր վեպն էկրանավորվում է «թմրամոլների ու հիպպիների» կողմից, և պահանջելով «համապատասխան միջոցների ձեռնարկում»։ Ի պատասխան՝ Օլթմենը վերջինիս հրապարակայնորեն «ֆաշիստ» է անվանում՝ ֆիլմում ընդհանրապես ոչ մի փոփոխություն չանելով։ 

«Ես պահպանողական հանրապետական եմ և ոչ մի առնչություն չունեմ այս պացիֆիստական զառանցանքի հետ»։ Ռիչարդ Հուքեր 

3․ «Մերի Փոփինս» (1964թ)

ռեժիսոր՝ Ռոբերտ Սթիվենսոն 
սցենարի հեղինակներ՝ Բիլ Ուոլշ, Դոն ԴաԳրադի 
մրցանակներ՝ հինգ «Օսկար», բյուջեն՝ 4 մլն դոլար, շահույթը՝ 100 մլն դոլար։ 



Ուոլթ Դիսնեյը ավելի քան 20 տարի փորձում էր գնել «Մերի Փոփինսն» էկրանավորելու իրավունքը։ Համանուն վիպաշարի հեղինակ Պամելա Տրևերսը հանձնվում է լոկ այն ժամանակ, երբ նրան խոստանում են լիակատար վերահսկողության իրավունք ապագա ֆիլմի սցենարի ու երաժշտության նկատմամբ։ Այնուամենայնիվ, այդ խոստումները չեն իրագործվում․ չնայած հեղինակի անհամաձայնությանը՝ ֆիլմում հայտնվում է անիմացիա, պատճաշ կերպով չեն ներկայացվում անգլիական կենցաղն ու վարքուբարքը, և, վերջապես, գլխավոր հերոսուհուն մարմնավորում է Տրևերսի կարծիքով «չափից դուրս գեղեցիկ» Ջուլի Էնդրյուսը։ 

«Ֆիլմը դիտելիս արտասվել եմ։ Այդ ի՞նչ էին արել, Աստվա՛ծ իմ»։ Պամելա Տրևերս 

4․ «Լարովի նարինջ» (1971թ)

ռեժիսոր՝ Սթենլի Կուբրիկ 
սցենարի հեղինակ՝ Սթենլի Կուբրիկ 
նոմինացիաներ՝ չորս «Օսկար», երեք «Ոսկե գլոբուս», բյուջեն՝ 2 մլն դոլար, շահույթը՝ 26 մլն դոլար։ 



Էնթոնի Բյորջեսն անհիմն բռնության մասին իր համանուն վեպը ստեղծել է սեփական ողբերգության հիման վրա․ 1944թ-ին, երբ Բյորջեսը ծառայում էր բանակում, Լոնդոնում ռմբակոծության ժամանակ մի խումբ երիտասարդներ բռնաբարում են նրա հղի կնոջը։ Հետագայում պարզ է դառնում, որ վերջիններս ամերիկացի դասալիք զինվորներ են եղել։ Այդ իսկ պատճառով, երբ Կուբրիկը փոխում է վեպի վերջաբանն ու «Լարովի նարինջը» վերածում է դաժանության երգիծական հիմնի, Բյորջեսը բարկանում է և արգելում իր ստեղծագործությունների հետագա էկրանավորումները։ 

«Իմ գիրքը հումք դարձավ սեքսն ու բռնությունը փառաբանող ֆիլմի համար։ Ֆիլմի պատճառով վեպիս ապագա ընթերցողներից շատերը զրկվեցին դրա իսկական իմաստը հասկանալու հնարավորությունից, և այդ սխալ ընկալումը մինչև կյանքիս վերջ հետապնդելու է ինձ»։ Էնթոնի Բյորջես 

5․ «Փայլատակում» (1980թ)

ռեժիսոր՝ Սթենլի Կուբրիկ 
սցենարի հեղինակներ՝ Սթենլի Կուբրիկ, Դայան Ջոնսոն 
մրցանակներ՝ «Սատուրն» մրցանակ՝ տղամարդու երկրորդ պլանի լավագույն դերակատարման համար, Կինոարվեստի ամերիկյան ինստիտուտի կողմից ընդգրկվել է «Ամենազարհուրելի սարսափ ֆիլմերի» ցանկում, Մարտին Սկորսեզեի և Թիմ Բարթոնի սիրելի կինոնկարներից մեկը։ 



Սթիվեն Քինգի ու Սթենլի Կուբրիկի տարաձայնությունները սկիզբ առան դերասանական կազմի ընտրության ժամանակ։ Ռեժիսորը փորձում էր ընտրություն կատարել Ռոբերտ դե Նիրոյի, Ռոբին Ուիլյամսի ու Ջեք Նիքոլսոնի միջև, իսկ գրքի հեղինակը պնդում էր, որ գլխավոր հերոսին պետք է մարմնավորի «հասարակ» Ջոն Վոյտը։ Քինգի կարծիքով՝ «Թռիչք կկվի բնի վրայով» ֆիլմից հետո հանդիսատեսը Նիքոլսոնին արդեն իսկ ասոցացնում էր խելագարության հետ, ինչը փչացնելու էր սյուժեի ողջ ինտրիգը։ Պրեմիերայից առաջ նրանց բախումն ավելի է սրվում․ Քինգը հրաժարվում է մասնակցել ֆիլմի գովազդարշավին, իսկ ֆիլմը դիտելուց հետո հայտարարում է․ «Սա վատագույնն է իմ գործերի բոլոր էկրանավորումներից»։ 

«Կուբրիկը պարզապես չկարողացավ ընկալել բացարձակ անմարդկային չարիքը «Օվերլուք» հյուրանոցում։ Դրա փոխարեն նա չարը փնտրում էր հերոսների մեջ, ինչի արդյունքում նկարահանեց ընտանեկան բռնության մասին պատմող մի ֆիլմ՝ համեմված գերբնականի թեթև երանգով»։ Սթիվեն Քինգ  

6․ «Իմ հիմար սիրտը» (1949թ)

ռեժիսոր՝ Մարկ Ռոբսոն 
սցենարի հեղինակներ՝ Ջուլիուս Ջ․ Էպշտեյն, Ֆիլիպ Ջ․ Էպշտեյն 
նոմինացիաներ՝ երկու «Օսկար»՝ կանացի լավագույն դերակատարման և լավագույն երգի համար։ Ըստ ԱՄՆ-ի Կինոքննադատների ազգային խորհրդի՝ 1949թ-ի վատագույն ֆիլմերից մեկը։ 



Ջերոմ Դեյվիդ Սելինջերի պատմվածքի հիման վրա ստեղծված այս ֆիլմը նկարահանել է հիանալի թիմ․ սցենարը հեղինակել են Էպշտեյն եղբայրները («Կասաբլանկա»), ռեժիսորի պարտականությունը ստանձնել է Մարկ Ռոբսոնը («Չեմպիոն»), իսկ պրոդյուսերն անձամբ Սեմյուել Գոլդուինն էր՝ «Մետրո-Գոլդուին-Մայերի» հիմնադիրներից մեկը։ Այնուամենայնիվ, աստղային այս կազմը բավարար երաշխիք չէր ֆիլմի հաջողությունն ապահովելու համար։ «Ամերիկացի լավագույն գրողներից մեկի ստեղծագործությունը վերածել են սերիալի»,- ամփոփեցին կինոքննադատները։ Պրեմիերայից հետո Սելինջերն արգելեց իր ստեղծագործությունների հետագա էկրանավորումը։ 

«Հիշելով 50-ական թթ-ին նկարահանված սարսափելի ֆիլմը՝ նա այլևս երբեք իր ստեղծագործություններն էկրանավորելու իրավունքը չի վաճառելու»։ Դորոթի Օլդին (Սելինջերի գործակալը, 1962թ)։ 

7․ «Սպանել ծաղրասարյակին» (1962թ)

ռեժիսոր՝ Ռոբերտ Մալիգան 
սցենարի հեղինակ՝ Հորթոն Ֆութ
մրցանակներ՝ երեք «Օսկար»՝ «Լավագույն սցենար», «Տղամարդու լավագույն դերակատարում», «Լավագույն դեկորացիաներ» անվանակարգերում, Կաննի կինոփառատոնի «Գերի Քուփերի անվան մրցանակ»։ 



Հարփեր Լիի հանրահայտ վեպի էկրանավորման իրավունքը գնվեց գրքի լույս տեսնելուց ընդամենը մեկ տարի անց և նույնիսկ Պուլիցերյան մրցանակի արժանանալուց առաջ։ Ռոբերտ Մալիգանի կինոնկարը համարվում է դասական էկրանավորման օրինակելի նմուշ։ Հարփեր Լին և ֆիլմի գլխավոր դերակատար Գրեգորի Պեկն այս համագործակցությունից հետո ողջ կյանքում լավ ընկերներ մնացին։ Պեկը բազմիցս նշել է, որ Ատտիկուս Ֆինչի՝ սպիտակամորթ կնոջն իբր բռնաբարած աֆրոամերիկացուն դատարանում պաշտպանող փաստաբանի, կերպարն իր լավագույն դերակատարումն է։ 2003թ-ին Կինոարվեստի ամերիկյան ինստիտուտը Գրեգորի Պեկի մարմնավորած Ֆինչի կերպարն անվանեց «20-րդ դարի մեծագույն կինոհերոս»։ 

«Եթե էկրանավորման որակը չափվում է հեղինակի գաղափարներին հավատարիմ մնալու աստիճանով, ապա պարոն Ֆութի սցենարը պետք է էտալոնային համարվի»։ Հարփեր Լի  

8․ «Սայրի վրայով վազողը» (1982թ)

ռեժիսոր՝ Ռիդլի Սքոթ  
սցենարի հեղինակներ՝ Հեմփթոն Ֆենչեր, Դևիդ Փիփլզ 
մրցանակներ՝ Բրիտանական կինոակադեմիայի երեք մրցանակ՝ «Լավագույն օպերատորական աշխատանք», «Բեմադրող-նկարչի լավագույն աշխատանք», «Լավագույն հագուստի ձևավորում» անվանակարգերում։ Ֆիլմն ընդգրկված է Կինոարվեստի ամերիկյան ինստիտուտի «Լավագույն գիտաֆանտաստիկ ֆիլմերի» ցանկում, ըստ The Guardian բրիտանական հայտնի օրաթերթի՝ գիտնականների շրջանում անցկացրած հարցման արդյունքների՝ համարվում է բոլոր ժամանակների լավագույն գիտաֆանտաստիկ ֆիլմը։ 



Չնայած Ֆիլիպ Դիկի օրիգինալ տեքստից ֆիլմի սցենարում գրեթե ոչինչ չի մնացել՝ գրողն ակտիվորեն մասնակցել է իր ստեղծագործության էկրանավորման աշխատանքներին՝ մշտապես աջակցելով Սքոթին պրոդյուսերների հետ պայքարում։ Արդեն լինելով ծանր հիվանդ՝ Դիկն անձամբ խմբագրում էր սցենարը, այցելում էր նկարահանման հրապարակ և մասնակցում էր Warner Bros. Pictures-ի հետ բանակցություններին։ Ցավոք, նա չապրեց մինչև ֆիլմի պրեմիերան, սակայն հասցրեց դիտել ֆիլմի սևագիր տարբերակը՝ Սքոթի օրիգինալ վերջաբանով։ Գրողի և ռեժիսորի համատեղ աշխատանքին չխանգարեց նույնիսկ այն փաստը, որ Սքոթը չէր ընթերցել վեպը։ 

«Թե՛ կյանքիս, թե՛ աշխատանքիս ամփոփումը»։ Ֆիլիպ Դիկ 

9․ «451 աստիճան ըստ Ֆարենհայթի» (1966թ)

ռեժիսոր՝ Ֆրանսուա Տրյուֆո
սցենարի հեղինակներ՝ Ֆրանսուա Տրյուֆո, Ժան-Լուի Ռիշար
նոմինացիաներ՝ «Ոսկե առյուծ» Վենետիկի կինոփառատոնում, բյուջեն՝ 1,5 մլն դոլար, շահույթը՝ 1 մլն դոլար։ 



Ռեյ Բրեդբերիի հայտնի հակաուտոպիայի առաջին էկրանավորումը շատերը համարում են Ֆրանսուա Տրյուֆոյի ամենաչգնահատված աշխատանքը։ Ֆիլմը հաջողություն չունեցավ վարձույթում, իսկ կինոքննադատները դժգոհ մնացին ռեժիսորի՝ սյուժեի հետ «չափազանց ազատ վարվելու», ավելի որոշակի՝ վեպի վերջաբանը փոխելու պատճառով․ կինոնկարում գլխավոր հերոսուհին ողջ է մնում։ Ի տարբերություն հանդիսատեսի և կինոքննադատների՝ ինքը՝ Բրեդբերին, հիացած էր Տրյուֆոյի ֆիլմով։ 1979թ-ին, երբ ստեղծվեց վեպի հեղինակային ադապտացիան թատրոնի համար, Բրեդբերին օգտագործեց հենց Տրյուֆոյի վերջաբանը։ 

«Տրյուֆոն ինձ նվիրեց իմ սեփական վեպը։ Այն այլ կերպ էր ներկայացված, սակայն պահպանվել էր բնօրինակի ոգին։ Անսահման շնորհակալ եմ նրան»։ Ռեյ Բրեդբերի 

10․ «Օրվա մնացորդը» (1993թ)

ռեժիսոր՝ Ջեյմս Այվորի 
սցենարի հեղինակ՝ Ռութ Ջաբվալա 
նոմինացիաներ՝ ութ «Օսկար», հինգ «Ոսկե գլոբուս», ըստ ԱՄՆ-ի Կինոքննադատների ազգային խորհրդի՝ 1993թ-ի լավագույն ֆիլմերից մեկը։ Բյուջեն՝ 15 մլն դոլար, շահույթը՝ 64 մլն դոլար։ 



Կաձուո Իսիգուրոն, ով իր «Օրվա մնացորդի» համար արժանացել էր Բուքերյան մրցանակի, կտրականապես հրաժարվում է մասնակցել վեպի կինոադապտացիայի աշխատանքներին։ Այնուամենայնիվ, հենց նա է Columbia Pictures-ին առաջարկում դիմել դրամատուրգ Հարոլդ Փինթերին, ով, ի վերջո, հեղինակում է սցենարի առաջին տարբերակը։ Նախնական տվյալներով՝ ֆիլմի ռեժիսորը պետք է լիներ Մայք Նիքոլսը, սակայն հետագայում վերջինս ստանձնում է պրոդյուսերի պարտականությունները։ Ռեժիսորի աթոռը զբաղեցնում է Ջեյմս Այվորին՝ ԱՄՆ-ում անգլիական գրականություն բեմադրող գլխավոր վարպետներից մեկը։ Նախագծի ղեկավարմանն անցնելուն պես՝ Այվորին փոփոխում է Փինթերի սցենարը՝ հարուցելով վերջինիս դժգոհությունը։ Հենց այդ պատճառով էլ Փինթերը պահանջում է իր անունը չնշել ֆիլմի ենթագրերում։ 

«Կարծում եմ՝ շատ լավ ֆիլմ է, բայց ֆիլմը հույզերը խեղդելու մասին է, մինչդեռ վեպը՝ ինքնազոհաբերման։ Միանգամայն տարբեր թեմաներ են»։ Կաձուո Իսիգուրո 

11․ «Լրտե՛ս, դո՛ւրս կորիր» (2011թ)

ռեժիսոր՝ Թոմաս Ալֆրեդսոն 
սցենարի հեղինակներ՝ Բրիջիթ Օ’Քոնոր, Փիթեր Սթրոեն
մրցանակներ՝ Բրիտանական կինոակադեմիայի երկու մրցանակ, «Օսկարի» երեք նոմինացիա, 76 մրցանակ միջազգային տարբեր կինոփառատոներում։ Բյուջեն՝ 32 մլն դոլար, շահույթը՝ 80 մլն դոլար։ 



Սառը պատերազմի մասին կուռքային համանուն վեպն առաջին անգամ էկրանավորվել է 1979թ-ին։ Այդ ժամանակ էկրանավորման նախագիծը, կարելի է ասել, նեղ ընտանեկան բնույթ էր կրում․ նկարահանող ընկերությունը BBC-ն էր, սցենարը գրել էր վեպի հեղինակ Ջոն լե Կարեն, իսկ գլխավոր հերոսի՝ գործակալ Ջորջ Սմայլիի կերպարը մարմնավորել էր վերջինիս մտերիմ ընկերը՝ բրիտանացի լեգենդար դերասան Ալեք Գինեսը։ Ջոն լե Կարեն սկզբում հրաժարվում է դիտել նոր էկրանավորումը, որտեղ Սմայլիի դերը խաղում էր Գերի Օլդմենը, սակայն Ալֆրեդսոնի կինոնկարի շուրջ առաջացած սկանդալից հետո փոխում է իր որոշումը։ Բրիտանական մամուլում «ճիշտ էկրանավորմանը» սատարող մի իսկական ալիք էր բարձրացել։ Հետագայում ինքը՝ Ջոն լե Կարեն, Սմայլի-Գինեսի երկրպագուներին հանգստության կոչ է անում։ 

«Խոստովանեմ, որ խիստ կասկածանքով էի վերաբերվում այս ֆիլմին՝ որպես օրիգինալ էկրանավորման երկրպագու։ Ջորջ Սմայլին Ալեք Գինեսն է, Ալեքը Ջորջն է։ Վերջակետ։ Այնուամենայնիվ, իմ մտահոգություններն ապարդյուն էին։ Հիմա, երբ ինձ հարցնում են՝ «ինչպե՞ս կարող էիր այդպես վարվել խեղճ Ալեքի հետ», ես պատասխանում եմ, որ «խեղճ Ալեքն» առաջինը կծափահարեր Գերի Օլդմենի խաղին»։ Ջոն լե Կարե  

12․ «Անմոռանալին» (1965թ)

ռեժիսոր՝ Թոնի Ռիչարդսոն 
սցենարի հեղինակներ՝ Թերի Սաուզերն, Քրիսթոֆեր Իշերվուդ 
մրցանակների բացակայություն, ջախջախիչ քննադատություն, բյուջեն՝ 2,5 մլն դոլար, շահույթը՝ 2 մլն դոլար։  



Համանուն վեպի հեղինակ Իվլին Վոն, ով, մեղմ ասած, թերահավատորեն էր վերաբերվում Հոլիվուդում իր ստեղծագործությունների էկրանավորման հնարավորությանը, «Անմոռանալին» մեծ էկրան բարձրացնելու իրավունքը վաճառում էր մի քանի պայմանով․ իրեն էր պատկանում սցենարի մշակման հետ կապված վերջին խոսքը, գլխավոր հերոսին պետք է մարմնավորեր Ալեք Գինեսը, իսկ առաջին էկրանավորման ռեժիսորը պետք է լիներ Լուիս Բունյուելը։ 1965թ-ին վերոնշյալ պայմաններից ոչ մեկը չիրագործվեց, և արդյունքում բոլորը դժգոհ մնացին։ Իվլին Վոն Ռիչարդսոնի ֆիլմը դիտեց մահվանից մեկ տարի առաջ՝ հասցնելով բուռն վիճաբանություն ունենալ իր անփոխարինելի գործակալ Ավգուստ Փիթերսի և սցենարի հեղինակներից մեկի՝ իր ընկեր ու գործընկեր Քրիսթոֆեր Իշերվուդի հետ։ 

«Այս ֆիլմը սարսափելի նյարդայնացնում է ինձ։ Նկարահանման իրավունքը շատ տարիներ առաջ խղճուկ գնով վաճառվել էր մի խելագար մեքսիկացու՝ այն համոզմամբ, որ նա երբեք չէր իրականացնելու էկրանավորման իր մտադրությունը, իսկ ես ու Ալեք Գինեսը մի լավ շրջելու էինք Մեխիկոյով։ Մի օր իմացա, որ մեքսիկացիներն իրենց հերթին նկարահանման իրավունքը վաճառել են Հոլիվուդում, որտեղ արդեն ինչ-որ խեղկատակություն էին արել։ Առանց մեկնաբանությունների»։ Իվլին Վո 

13․ «Լոլիտա» (1962թ)

ռեժիսոր՝ Սթենլի Կուբրիկ 
սցենարի հեղինակներ՝ Սթենլի Կուբրիկ, Վլադիմիր Նաբոկով
նոմինացիաներ՝ «Օսկար» լավագույն ադապտացված սցենարի համար՝ Նաբոկովին, չորս «Ոսկե գլոբուս»։ Բյուջեն՝ 2 մլն դոլար, շահույթը՝ 9,5 մլն դոլար։ 



Սթենլի Կուբրիկի «Լոլիտայի» սցենարը հեղինակել է անձամբ Նաբոկովը։ Ֆիլմի նկարահանումներն իրականացնելու համար ռեժիսորը ԱՄՆ-ից տեղափոխվում է Անգլիա, քանի որ այդ ժամանակ նրա հայրենիքում դեռևս գործում էր գրաքննությունը՝ «Հեյսի կոդեքսը»։ Կուբրիկը համոզված էր, որ Անգլիայում 12-ամյա աղջկա ու 37-ամյա տղամարդու միջև ողբերգական սիրային կապին ավելի ըմբռնումով կվերաբերվեն։ Սակայն նրա սպասելիքները չարդարացան․ հասարակության ճնշմանը չդիմանալով՝ Լոուրենս Օլիվիեն հրաժարվեց գլխավոր դերից, սցենարում աղջկա տարիքը փոխվեց 14-ի, իսկ էրոտիկ տեսարանների մասին անգամ խոսք լինել չէր կարող։ Իր հետագա հարցազրույցներից մեկում Կուբրիկն այս ֆիլմը նույնիսկ «սխալմունք» է համարել։ 

«Այս ֆիլմից ստացած առաջին տպավորությունս կարելի է նկարագրել որպես զայրույթի, ափսոսանքի և, անսպասելիորեն, հաճույքի մի խառնուրդ»։ Վլադիմիր Նաբոկով 

14․ «Ֆրանսիացի լեյտենանտի սիրուհին» (1981թ)

ռեժիսոր՝ Կարել Ռեյշ
սցենարի հեղինակ՝ Հարոլդ Փինթեր 
մրցանակներ՝ Բրիտանական կինոակադեմիայի երեք մրցանակ՝ լավագույն կանացի դերակատարման, լավագույն ձայնի և լավագույն երաժշտության համար, «Ոսկե գլոբուս» կանացի լավագույն դերակատարման համար՝ Մերիլ Սթրիփին։ Բյուջեն՝ 8 մլն դոլար, շահույթը՝ 26 մլն դոլար։ 



Ջոն Ֆաուլզի՝ «անբարո կնոջ» և «ջենթլմենի» սիրավեպի մասին պատմող հայտնի վեպի էկրանավորումը շուրջ տասը տարի մշակման փուլում է եղել․ պրոդյուսերներն ու սցենարի հեղինակները մեկը մյուսի ետևից հրաժարվում էին աշխատել կնոջ կերպարի վրա հիմնված այդ պատմական սյուժեի վրա։ Սակայն երբ նախագծին միացավ Հարոլդ Փինթերը, ամեն ինչ փոխվեց։ Նա գտավ լուծումը, թե ինչպես մեծ էկրան տեղափոխի Ֆաուլզի պոստմոդեռնիստական արձակը․ մեկուսացման անհրաժեշտ էֆեկտի ստեղծման համար գրվեց սյուժետային առանձին, օրիգինալ գիծ՝ Ֆաուլզի ներկայացրած դրաման խաղացող դերասան-գործող անձանց մասնակցությամբ։ Երբ «ֆիլմ ֆիլմի մեջ» տարբերակով լուծումը գտնվեց, իսկական պատերազմ սկսվեց ռեժիսորական աթոռը զբաղեցնելու համար։ «Պատերազմին» մասնակցեցին և պարտություն կրեցին Սիդնի Լյումետը, Միլոշ Ֆորմանն ու Ֆրեդ Ցինեմանը։ 

«Որպեսզի գիրք ստեղծես այն նյութից, որն անհնար է նկարահանել, իսկ հետո նորովի ստեղծես այն նյութից, որը կարող է նկարահանվել, պետք է լինես կա՛մ մազոխիստ, կա՛մ տառապես մեծամոլությամբ։ Այդ իսկ պատճառով ես չգրեցի սցենարը։ Իսկ հրաշալի Փինթերը գրեց։ Եվ գրեց գերազանց»։ Ջոն Ֆաուլզ  

15․ «Ֆոտոխոշորացում» (1966թ)

ռեժիսոր՝ Միքելանջելո Անտոնիոնի
սցենարի հեղինակներ՝ Տոնինո Գուերա, Միքելանջելո Անտոնիոնի
մրցանակներ՝ «Ոսկե արմավենի» Կաննի կինոփառատոնում։ 



Խուլիո Կորտասարն իր պատմվածքը գրել է կինոյի, իսկ ավելի որոշակի՝ Ալֆրեդ Հիչքոկի   «Պատուհան դեպի բակ» ֆիլմի ազդեցության ներքո։ Արգենտինացի գրողի ստեղծագործությունը պատմում է մի լուսանկարչի մասին, ով բացահայտում է, որ ոչինչ այն չէ, ինչ թվում է, նույնիսկ՝ տեսախցիկի օբյեկտիվի միջով։ Երբ պատմվածքի էկրանավորումը պաշտոնապես թույլատրվեց, Կորտասարը ֆիլմը ստեղծողներին «քարտ-բլանշի» հնարավորություն ընձեռեց, ինչի շնորհիվ Անտոնիոնին և Գուերան հինդուիզմը փոխարինեցին հեդոնիզմով, գործողությունների վայրը Փարիզից տեղափոխեցին Լոնդոն, իսկ Կորտասարի այցեքարտը հանդիսացող միստիկային ընդամենը մեկ դրվագ հատկացրին։ Արդյունքում՝ բոլորը գոհ մնացին, բացի մոգական ռեալիզմի երկրպագուներից, ովքեր մինչ օրս այս ֆիլմը որակում են որպես «դավաճանություն»։

«Իմ կարծիքով՝ սա Անտոնիոնիի լավագույն ֆիլմն է։ Մենք ի սկզբանե պայմանավորվել էինք, որ նա վերցնելու էր միայն իմ սյուժեն, մնացածն՝ ըստ ցանկության։ Անտոնիոնին անտարբեր է ֆանտաստիկայի նկատմամբ․ պատմվածքին ավելի մոտ ադապտացիայի դեպքում իրեն կաշկանդված կզգար»։ Խուլիո Կորտասար  

16․ «Թագավորական ողջ շքախումբը» (1949թ)

ռեժիսոր՝ Ռոբերտ Ռոսեն 
սցենարի հեղինակ՝ Ռոբերտ Ռոսեն  
մրցանակներ՝ երեք «Օսկար»՝ «Լավագույն ֆիլմ», «Տղամարդու լավագույն դերակատարում», «Երկրորդ պլանի կանացի լավագույն դերակատարում» անվանակարգերում, հինգ «Ոսկե գլոբուս»։ 



Ռոբերտ Փեն Ուորենի՝ քաղաքական իշխանության մեխանիկայի մասին լեգենդար վեպի առաջին էկրանավորումը կրկնեց գրական ստեղծագործության հաջողությունը՝ մինչ օրս մնալով Պուլիցերյան մրցանակի արժանացած այս վեպի՝ «Օսկար» ստացած միակ և լավագույն կինոադապտացիան։ Այնուամենայնիվ, ոչ բոլորն էին ուրախ Ռոսենի ֆիլմի հաջողության համար։ Գլխավոր հերոսի՝ իդեալիստից ցինիկի վերածված քաղաքական գործիչ Վիլլի Սթարքի դերը առաջարկվում է դասական Հոլիվուդի նահապետներից մեկին՝ «վեսթեռնի արքա» Ջոն Ուեյնին։ Սակայն վերջինս՝ որպես ծայրահեղ հայրենասեր և հանրապետականների հետևորդ, հրաժարվում է դերից՝ ֆիլմի սցենարն անվանելով «հակահայրենասիրության ակտ»։ Ակնհայտորեն, այդ կարծիքին էր ոչ միայն Ուեյնը, որովհետև 1951թ-ին ռեժիսոր Ռոբերտ Ռոսենը դառնում է «վհուկների որսի» զոհ և հայտնվում է Հոլիվուդի «սև ցուցակում»։ 

«Ռոսենը հիանալի ֆիլմ է ստեղծել։ Նա խելացի և նրբանկատ մարդ է, միաժամանակ նաև՝ բավականին հաստատակամ»։ Ռոբերտ Փեն Ուորեն

17․ «Արևի կայսրությունը» (1987թ)

ռեժիսոր՝ Սթիվեն Սփիլբերգ
սցենարի հեղինակ՝ Թոմ Սթոփարդ
մրցանակներ՝ Բրիտանական կինոակադեմիայի երեք մրցանակ՝ «Լավագույն օպերատորական աշխատանք», «Լավագույն ձայն» և «Լավագույն սաունդթրեք» անվանակարգերում։ Ամերիկյան կինոքննադատների ազգային խորհուրդը այս դերակատարումից հետո հատուկ Քրիստիան Բեյլի համար սահմանում է «Լավագույն պատանի դերասան» անվանակարգը։ 



Ջեյմս Բալարդի՝ Երկրորդ համաշխարհային պատերազմի տարիներին ճապոնացիների կողմից օկուպացված Շանհայում անցկացրած մանկության մասին պատմող ինքնակենսագրական վեպը պետք է էկրանավորեր «Լոուրենս Արաբացի» ֆիլմի ռեժիսոր Դևիդ Լինը։ Հետագայում նա հրաժարվեց նախագծից՝ պատճառաբանելով, որ «Սթոփարդի սցենարն օրագիր է հիշեցնում»։ Այս որոշումը ծառայեց հօգուտ Սփիլբերգի, ով այդ տարիներին Երկրորդ համաշխարհայինի մասին սցենար էր փնտրում։ Գոհ էր նաև ինքը՝ Բալարդը, ով բարձր էր գնահատում Սփիլբերգի «ֆիրմային» սենտիմենտալ ոճը։ 

«Սփիլբերգի ֆիլմը տարիների ընթացքում դարձել է կյանքից էլ ավելի իրական։ Ահա Մալկովիչը, Բեյլը, ծնողներս ու ես՝ ձեռք ձեռքի տված, ահա ճապոնացի զինվորներն ու ամերիկացի օդաչուները, ահա ես․ վազում եմ խոտի վրայով՝ վրա հասնող պատերազմին ընդառաջ։ Բայց, հնարավոր է, սա ընդամենը կինո է»։ Ջեյմս Բալարդ 

18․ «Սոլյարիս» (1972թ)

ռեժիսոր՝ Անդրեյ Տարկովսկի 
սցենարի հեղինակներ՝ Անդրեյ Տարկովսկի, Ֆրիդրիխ Գորենշտեյն
մրցանակներ՝ «Գրան-պրի» Կաննի կինոփառատոնում։ 


«Սոլյարիս» (2002թ)

ռեժիսոր՝ Սթիվեն Սոդերբերգ 
սցենարի հեղինակ՝ Սթիվեն Սոդերբերգ 
նոմինացիաներ՝ «Ոսկե արջ» Բեռլինի կինոփառատոնում։ Կինոքննադատների բացասական գնահատականներ, բյուջեն՝ 47 մլն դոլար, շահույթը՝ 30 մլն դոլար։ 



Ստանիսլավ Լեմը դժգոհ էր «Սոլյարիսի» երկու էկրանավորումներից էլ։ Տարկովսկու հետ գրողը վիճաբանություն և բախում ունեցավ նախագծի դեռևս նախապատրաստական փուլում՝ հետագայում հայտարարելով, թե նա «Սոլյարիսի» փոխարեն «Ոճիր և պատիժն» է էկրանավորել։ Ինչ վերաբերում է Սոդերբերգի ֆիլմին, ապա այստեղ կարծիքներն այնքան էլ տարատեսակ չեն․ գրականության պատմության գիտաֆանտաստիկ լավագույն վեպերից մեկը վերածվել է «տիեզերական մելոդրամայի»։

«Վեց ամիս մնացի Մոսկվայում, որպեսզի միասին քննարկեինք ապագա կինոնկարի մանրամասները։ Արդյունքում՝ նրան «հիմար» անվանեցի ու վերադարձա տուն։  Տարկովսկին այս ֆիլմում փորձում է ցույց տալ, թե որքան տհաճ երևույթ է տիեզերքը, իսկ Երկիր մոլորակի վրա ամեն ինչ հիասքանչ է։ Խնդիրն այն է, որ ես մտածել ու գրել եմ  միանգամայն հակառակը»։ Ստանիսլավ Լեմը՝ Տարկովսկու ֆիլմի մասին  
«Չէի կարող պատկերացնել, որ այդ հիմարը, ներեցե՛ք, ռեժիսորը, կարող էր սիրային պատմություն պատկերել։ Այդ միտքն ինձ նյարդայնացնում է։ Սերը տիեզերքում ինձ ամենաքիչն է մտահոգում։ Ի սեր Աստծո, դա ընդամենը ֆոն էր։ Ինչևէ, հեղինակն իրավունք չունի բարկանալու․ ընդունված չէ»։ Ստանիսլավ Լեմը՝ Սոդերբերգի ֆիլմի մասին  

թարգմանությունը՝ Արմինե Նազարյանի 

ՄԵԿՆԱԲԱՆՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ

[ԽՄԲԱԳՐԻ ԸՆՏՐՈՒԹՅՈՒՆԸ]$type=one$count=3$meta=0$hide=home$label=0

Имя

«Ամարկորդ» «Բիթլզ» «Զարե» «Լուսավոր ապագան» «Կին» փառատոն «Կինոարվեստ» մատենաշար «Հայֆիլմ» «Նռան գույնը» «Սոսե» «Սոսե» կինոփառատոն «Օսկար» 20֊ականներ 30-ականներ 40-ականներ 50-ականներ 60-ականներ 70-ականներ 80֊ականներ 90֊ականներ Adami BBC Disney GAIFF Pro Kinoversus VQuick հավելված Աբաս Քիարոսթամի Ագաթա Քրիստի Ագնեշկա Հոլանդ Ադել Ալ Պաչինո Ալան Ջ․ Պակուլա Ալան Փարքեր Ալբեր Ռեմի Ալբեր Քամյու Ալբերտ Էյնշտեյն Ալեխանդրո Գոնսալես Ինյարիտու Ալեն Գրանժերար Ալեն Դելոն Ալեն Ռենե Ալեքսանդր Դովժենկո Ալիս Գի-Բլաշե Ալիսիա Վիկանդեր Ալֆրեդ Հիչքոկ Ակի Կաուրիսմյակի Ակիրա Կուրոսավա Աղասի Այվազյան Ամերիկյան կինոքննադատների ազգային խորհուրդ Ամերիկյան ֆիլմերի ցուցաշար Այցեքարտ Անահիտ Հակոբյան Անդրե Մորուա Անդրեյ Զվյագինցև Անդրեյ Կոնչալովսկի Անդրեյ Պլախով Անդրեյ Տարկովսկի Անիտա Էկբերգ Անյես Վարդա Անն Վյազեմսկի Աննա Կարինա Աննա Մանիանի Աննա Մելիքյան Աննի Ժիրարդո Անուկ Էմե Անուշ Բաբայան Անջեյ Ժուլավսկի Անջեյ Վայդա Անտոն Դոլին Անտոնիո Բանդերաս Անրի Վերնոյ Անրի-Ժորժ Կլուզո ապրիլ Առնո Բաբաջանյան Ավա Գարդներ Ավետիք Իսահակյան Ավրորա Մարդիգանյան Ատոմ Էգոյան Արա Գյուլեր Արամ Ավետիս Արամ Խաչատրյան Արամ Հակոբյան Արամ Պաչյան Արարատ Արգելված կինոարվեստ Արթուր Մեսչյան Արման Հարությունյան Արման Մանարյան Արմեն Հովհաննիսյան Արմեն Ջիգարխանյան Արմինե Նազարյան Արտակ Մարգարյան Արտավազդ Փելեշյան Բասթեր Կիտոն Բարձրորակ կինո [8] Բեթ Դևիս Բելա Տարր Բեն Աֆլեք Բեն Քինգսլի Բեն-Հուր Բենեդիկտ Քամբերբեթչ Բենեթ Միլլեր Բեռնարդո Բերտոլուչի Բերթ Լանկաստեր Բերտրան Բլիե Բիբի Անդերսոն Բիլ Մյուրեյ Բիլլի Ուայլդեր Բլեյք Էդվարդս Բյորկ Բոբ Ֆոսի Բորիս Կաուֆման Բրայան Սինգեր Բրեդ Փիթ Բրիջիտ Բարդո Գաբրիել Գարսիա Մարկես Գայանե Թադևոսյան Գեորգ Վիլհելմ Պաբստ Գերի Քուփեր Գերի Օլդմեն Գիլյերմո դել Տորո Գիտահանրամատչելի ֆիլմեր Գիտաֆանտաստիկ կինո Գլխավոր Գլուխգործոցներ [10] Գյունտեր Գրաս Գոդֆրի Ռեջիո Գրախոսական Գրեգորի Պեկ Գրետա Գարբո Գրիգորի Կոզինցև Գրողները կինոյում Դալթոն Տրամբո Դալիդա Դակոտա Ֆանինգ Դանիել Բըրդ Դանիել Դարիո Դասթին Հոֆման Դարեն Արոնոֆսկի Դարիո Արջենտո դեկտեմբեր Դեն Բրաուն Դենի Վիլնյով Դենիզ Գամզե Էրգյուվեն Դերասանի վարպետություն Դևիդ Բոուի Դևիդ Լին Դևիդ Լինչ Դևիդ Ուորք Գրիֆիթ Դևիդ Քրոնենբերգ Դևիդ Օուեն Ռասել Դևիդ Ֆինչեր Դիանա Կարդումյան Դիմանկար Դինո Բուցցատի Դինո Ռիզի Դմիտրի Կեսայանց Դյուկ Էլինգթոն Դոն Կիխոտ Դոնալդ Սազերլենդ Դուգլաս Ֆերբենքս Եժի Կավալերովիչ Եվա Գրին Եվրոպական կինոակադեմիա Երևանի «Գյոթե կենտրոն» Երիտասարդական կինոալիք Երկխոսություն Էդդի Ռեդմեյն Էդիտ Պիաֆ Էդմոնդ Քեոսայան Էդվարդ Նորթոն Էդրիան Բրոուդի Էլեն Հակոբյան Էլթոն Ջոն Էլիա Կազան Էլիզաբեթ Թեյլոր Էլիո Պետրի Էլլա Ֆիցջերալդ Էլվիս Փրեսլի Էմի Ադամս Էմիլ Զոլա Էմիլի Բլանթ Էմիլի Դիքինսոն Էմիր Կուստուրիցա Էյզենշտեյն Էնդի Ուորհոլ Էնթոնի Հոփքինս Էնթոնի Քուին Էնիո Մորիկոնե Էննի Լեյբովից Էնրիկա Անտոնիոնի Էռնեստ Հեմինգուեյ Էռնստ Լյուբիչ Էտալոն 11 Էտորե Սկոլա Էրիկ Կլեպտոն Էրիկ Ռոմեր Թենգիզ Աբուլաձե Թենեսի Ուիլյամս Թեո Անգելոպուլոս Թերենս Դևիս Թերենս Մալիք Թերի Գիլիամ Թերի Ջորջ Թիերի Կոքլե Թիլդա Սուինթոն Թիմ Բարթոն Թիմուր Բեկմամբետով Թիփի Հեդրեն Թոմ Հենքս Թոմ Սելեք Թոմ Քրուզ Թոմ Ֆորդ Ժակ Բեքեր Ժակ Բրել Ժակ Տատի Ժակլին Բիսեթ Ժան Բոդրիյար Ժան Գաբեն Ժան Թաթլյան Ժան Կոկտո Ժան Մարե Ժան Ռենո Ժան Ռենուար Ժան Ռուշ Ժան Վիգո Ժան-Լյուկ Գոդար Ժան-Լուի Տրենտինյան Ժան-Կլոդ Կարիեր Ժան-Պիեռ Դարդեն Ժան-Պիեռ Լեո Ժան-Պիեռ Կասել Ժան-Պիեռ Մելվիլ Ժան-Պոլ Բելմոնդո Ժան-Պոլ Սարտր Ժաննա Մորո Ժերար Դեպարդիե Ժերար Ֆիլիպ Ժորժ Կառվարենց Ժորժ Մելիես Ժորժ Ֆրանժու Ժուլյետ Բինոշ Իգոր Ստրավինսկի Իզաբել Յուպեր Իզաբելլա Ռոսելինի Իթան և Ջոել Քոեններ Ինգմար Բերգման Ինգրիդ Բերգման Իննա Սահակյան Ինոկենտի Սմոկտունովսկի Իվ Մոնտան Իվ Սեն Լորան Իրադարձություններ Իրանցի ռեժիսորներ Լավ կինո [7] Լավագույն ֆիլմեր Լարս ֆոն Թրիեր Լեհական կինո Լեոնարդո դի Կապրիո Լեոնիդ Ենգիբարյան Լև Ատամանով Լև Գրիշին Լևոն Աթոյանց Լիլիթ Աղաջանյան Լիլիթ Բեգլարյան Լինդսեյ Անդերսոն Լինո Վենտուրա Լիվ Թայլեր Լիվ Ուլման Լյուդմիլա Ցելիկովսկայա Լյուկ Դարդեն Լոուրենս Օլիվիե Լորեն Բեքոլ Լորենցո Քուին Լուի Արմսթրոնգ Լուի Գարել Լուի դը Ֆյունես Լուի Մալ Լուիս Բունյուել Լուկա Գուադանյինո Լուկինո Վիսկոնտի Խավիեր Բարդեմ Խմբագրի ընտրությունը Ծիրանի ծառ Կաձուո Իսիգուրո Կաննի կինոփառատոն Կառլ Թեոդոր Դրեյեր Կառլ Լագերֆելդ Կառլոս Ռեյգադաս Կառլոս Սաուրա Կատրին Դընյով Կատրին Ռոբ-Գրիե Կարեն Ավետիսյան Կարեն Շահնազարով Կարևոր Կարո Հալաբյան Կենձի Միձոգուտի Կիմ Նովակ Կինոաֆորիզմ Կինոերաժշտություն Կինոիլյուստրացիաներ կինոմոնտաժ Կինոյի պատմություն Կինոն և նորաձևությունը Կինոնորություններ կինոուղեցույց Կինոպատկերասրահ Կինովարկանիշ Կինովերսուս TV Կինոօրացույց Կիրստեն Դանստ Կլաուդիա Կարդինալե Կլաուս Կինսկի Կլարկ Գեյբլ Կլոդ Լելուշ Կլոդ Շաբրոլ Կլոդ Սոտե Կնուտ Համսուն Կշիշտոֆ Զանուսի Կշիշտոֆ Կեսլևսկի Կոբո Աբե Կոկո Շանել Կուրտ Վոնեգուտ Համո Բեկնազարյան Համր կինո Համր կինոյի աստղերը Համֆրի Բոգարտ Հայ կինոգործիչներ Հայաո Միյաձակի Հայկ Մանուկյան Հայկական կերպարներ Հայկական կինո Հանճարեղ ֆիլմեր [9.5] Հասմիկ Կարապետյան Հարիսոն Ֆորդ Հարոլդ Լլոյդ Հարվի Քեյթել Հարցազրույց Հեդի Լամար Հելմուտ Բերգեր Հելմուտ Նյուտոն Հենինգ Կառլսեն Հենրի Ֆոնդա Հենրիկ Հովհաննիսյան Հենրիկ Մալյան Հետադարձ հայացք Հիանալի ֆիլմեր [8.5] Հիրոսի Տեսիգահարա Հոդվածներ Հոկտեմբերին ծնված հայտնիները Հոու Սյաո-Սյան Հովհաննես Վարդումյան Հովսեփ Քարշ հունվար Հրայր Խաչատրյան Հրապարակախոսություն և մամուլ Ճապոնացի ռեժիսորներ Մալքոլմ ՄըքԴաուել Մահաթմա Գանդի Մայա Դերեն Մայք Նիքոլս Մայքլ Գրանդաջ Մայքլ Դուգլաս Մայքլ Հակոբյան Մայքլ Ջեքսոն Մայքլ Փաուել Մայքլ Քեյն Մայքլ Քյորթիս Մառլեն Դիտրիխ Մառլոն Բրանդո Մասակի Կոբայասի Մարդիկ և փաստեր Մարդիկ Մարտին Մարի Լաֆորե Մարիա Կալաս Մարինա Վլադի Մարինա Ցվետաևա Մարկո Ֆեռերի Մարշա Հանթ Մարչելո Մաստրոյանի Մարսել Կառնե Մարտին Լյութեր Քինգ Մարտին Սկորսեզե Մարտիրոս Սարյան Մեգ Ռայան Մեթ Դեյմոն Մեթ Դիլոն Մել Գիբսոն Մեծերը՝ արվեստի մասին Մեկ Կադր մեջբերումներ Մերի Փոփինս Մերիլ Սթրիփ Մերիլին Մոնրո Միգել Սապոչնիկ Միլան Կունդերա Միլոշ Ֆորման Միխալիս Կակոյանիս Միխայել Հանեկե Միխայիլ Բուլգակով Միխայիլ Գալուստյան Միխայիլ Կալատոզով Միշել Լեգրան Միշել Հազանավիչուս Միշել Մորգան Միշել Ուիլյամս Միշել Պիկոլի Միշել Փֆայֆեր Միրեյ Դարկ Միրեյ Մաթյո Միք Ջագեր Միքայել Թարիվերդիև Միքելանջելո Անտոնիոնի Միքի Ռուրք Մհեր Մկրտչյան Մոhսեն Մախմալբաֆ Մոնիկա Բելուչի Մոնիկա Վիտի Մորիս Շևալիե Մորիս Ռոնե Մուհամեդ Ալի Մուսա Յան Շվանկմայեր Յան Ֆլեմինգ Յասուձիրո Օձու Յոս Սթելինգ Յուլ Բրիներ Յուրի Գագարին Յուրի Նիկուլին Նագիսա Օսիմա Նատալի Փորթման Նարե Մկրտչյան Ներսես Հովհաննիսյան Նիկիտա Միխալկով Նիկոս Կազանձակիս Նինո Ռոտա Նիքոլ Քիդման Նկարահանման հրապարակ Նշանավոր զույգերը Նոյեմբերին ծնված հայտնիները Նոր ալիք Նումի Ռապաս Նուրի Բիլգե Ջեյլան ՆՓԱԿ Շանտալ Աքերման Շառլ Ազնավուր Շառլոթ Գենսբուր Շատ լավ ֆիլմեր [7.5] Շերոն Թեյթ Շոն Փեն Շոն Քոների Շուշան Փիրումյան Ուես Անդերսոն Ուիթ Սթիլման Ուիլ Սմիթ Ուիլեմ Դեֆո Ուիլյամ Շեքսպիր Ուիլյամ Ուայլեր Ուիլյամ Սարոյան Ումբերտո Էկո Ունա Չապլին Ուոլթ Դիսնեյ Չառլզ Բուկովսկի Չառլզ Բրոնսոն Չառլզ Դիքենս Չառլզ Չապլին Չառլի Չապլին Չեխական նոր ալիք Չեկի Կարիո Պաբլո Պիկասո Պաոլո Սորենտինո Պաուլո Կոելյո Պավել Արսենով Պեդրո Ալմոդովար Պենելոպա Կրուս Պիեռ Բարու Պիեռ Կարդեն Պիեռ Պաոլո Պազոլինի Պիեռ Ռիշար Պիեռ-Օգյուստ Ռենուար Պիետրո Մարչելո Ջանկառլո Ջանինի Ջարեդ Լեթո Ջեյմս Դին Ջեյմս Ստյուարտ Ջեյմս Քեմերոն Ջեյն Բիրկին Ջեյն Օսթին Ջեյսոն Շվարցման Ջեյսոն Ռոբարդս Ջեյք Ջիլենհոլ Ջենիս Ջոփլին Ջենիֆեր Լոուրենս Ջերալդին Չապլին Ջերեմի Այրոնս Ջեք Լոնդոն Ջեք Նիքոլսոն Ջեք Ուորներ Ջեքի Չան Ջեքի Քուգան Ջիմ Ջարմուշ Ջինա Լոլոբրիջիդա Ջինա Ռոուլենդս Ջո Բեռլինգեր Ջոան Վուդվորդ Ջոան Քրոուֆորդ Ջոզեֆ Լոուզի Ջոն Կասավետիս Ջոն Մալկովիչ Ջոն Սթեյնբեք Ջոն Տուրտուրո Ջոն Տրավոլտա Ջոն Ֆորդ Ջոնի Դեփ Ջոնի Հոլիդեյ Ջորջ Լուկաս Ջորջ Օրուել Ջորջո Սթրելեր Ջուդ Լոու Ջուզեպե Տորնատորե Ջուլիանա Մուր Ջուլյետա Մազինա Ռայներ Վերներ Ֆասբինդեր Ռաֆայել Ներսիսյան Ռաֆայել Պապովյան Ռեյ Բրեդբերի Ռենատո Սալվատորի Ռենե Կլեր Ռիդլի Սքոթ Ռիշարդ Բուգայսկի Ռիչարդ Աթենբորո Ռիտա Հեյվորթ Ռյունոսկե Ակուտագավա Ռոբ Մարշալ Ռոբեր Բրեսոն Ռոբեր Օսեյն Ռոբերտ դե Նիրո Ռոբերտ Զեմեկիս Ռոբերտ Ռեդֆորդ Ռոբերտ Ռոդրիգես Ռոբերտ Վինե Ռոբերտո Ռոսելինի Ռոբին Ուիլյամս Ռոզա Պետրոսյան Ռոլան Բարտ Ռոլան կինոփառատոն Ռոման Բալայան Ռոման Պոլանսկի Ռոմի Շնայդեր Ռոն Հովարդ Ռոս Բաղդասարյան Ռուբեն Գևորգյանց Ռուբեն Մամուլյան Ռուդոլֆ Վալենտինո Ռունի Մարա Ռուփերթ Էվերեթ Ռոք Հադսոն Սաթենիկ Հակոբյան Սաթյաջիտ Ռայ Սալվադոր Դալի Սարիկ Անդրեասյան Սեմ Մենդես Սեմ Պեկինպա Սեմուել Բեքեթ Սեպտեմբեր Սերգեյ Դովլաթով Սերգեյ Էյզենշտեյն Սերգեյ Իսրայելյան Սերգեյ Փարաջանով Սերժ Գենսբուր Սերջիո Լեոնե Սև հայելի Սթենլի Կուբրիկ Սթենլի Կրամեր Սթիվ ՄըքՔուին Սթիվեն Զաիլյան Սթիվեն Հոքինգ Սթիվեն Սոդերբերգ Սթիվեն Սփիլբերգ Սթիվեն Քինգ Սիդնի Լյումետ Սիլվի Վարդան Սիլվիա Պլատ Սիմոն Աբգարյան Սիմոնա դը Բովուար Սիմոնա Սինյորե Սինդբադ ՍինեՄիտք Սիրելի ֆիլմերի տասնյակն ըստ… Սլավոյ Ժիժեկ Սյուզան Զոնթագ Սոնա Կարապողոսյան Սոս Սարգսյան Սոսե Սոֆի Լորեն Սոֆի Մարսո Սոֆյա Կոպոլա Սվեն Նյուկվիստ Ստալկեր Սցենար Սփենսեր Թրեյսի Սքարլեթ Յոհանսոն Վալերիո Ձուրլինի Վահե Հակոբյան Վահրիճ Բախչանյան Վան Հեֆլին Վավերագրական ֆիլմեր Վարպետության դասեր Վել Էյվերի Վեյկո Իունպուու Վերա Խիտիլովա Վերներ Հերցոգ Վիկտոր Էրիսե Վիմ Վենդերս Վիվիեն Լի Վիտորիո դե Սիկա Վիրնա Լիզի Վլադիմիր Բորտկո Վլադիմիր Կոսմա Վլադիմիր Վիսոցկի Վոնգ Կար-Վայ Վուդի Ալեն Վուդի Հարելսոն Տաթև Հովակիմյան Տակեշի Կիտանո Տեսանյութեր Տիգրան Նալչաջյան Տիեզերքի գաղտնիքները Տոնինո Գուերա Տոտո Ցնցող ֆիլմեր [9] Փիթեր Գրինուեյ Փիթեր Ուստինով Փիթեր Օ'Թուլ Փինք Ֆլոյդ Փոլ Նյումեն Փոլ Վերհովեն Քեյթ Բլանշեթ Քեյթ Բոսվորթ Քեն Լոուչ Քենեթ Բրանա Քերի Գրանտ Քըրք Դուգլաս Քըրք Դուգլաս և Ուիլյամ Ուայլեր Քըրք Քըրքորյան Քլինթ Իսթվուդ Քոլին Ֆերթ Քսավիե Դոլան Քվենտին Տարանտինո Քրիսթոֆեր Նոլան Քրիստիան Բեյլ Օդրի Հեփբերն Օլեգ Յանկովսկի Օլիվեր Թվիստ Օլիվեր Սթոուն Օլիվիա դը Հևիլենդ Օմար Շարիֆ Օուեն Ուիլսոն Օսիպ Մանդելշտամ Օսկար Ուայլդ Օրնելա Մուտի Օրսոն Ուելս Օրվա մեջբերումը Օրվա ֆիլմը Ֆաինա Ռանևսկայա Ֆանի Արդան Ֆեդերիկո Ֆելինի Ֆերնանդել Ֆիլիպ Կաուֆման Ֆիլիպ Նուարե Ֆիլմադարան Ֆոլկեր Շլյոնդորֆ Ֆոտոարխիվ Ֆրանկլին Ջ. Շաֆներ Ֆրանկո Ձեֆիրելլի Ֆրանսիական կինո Ֆրանսիս Վեբեր Ֆրանսուա Տրյուֆո Ֆրանց Կաֆկա Ֆրեդի Մերքյուրի Ֆրենկ Կապրա Ֆրենկ Սինատրա Ֆրենսիս Ֆորդ Կոպոլա Ֆրիդրիխ Վիլհելմ Մուրնաու Ֆրից Լանգ Ֆրունզե Դովլաթյան
false
ltr
item
KINOVERSUS: Գրողները՝ կողմ և դեմ. կարծիքներ էկրանավորումների մասին
Գրողները՝ կողմ և դեմ. կարծիքներ էկրանավորումների մասին
«Իմ առաջին տպավորությունը «Լոլիտայից»՝ զայրույթ, ափսոսանք, հաճույք»։ Նաբոկովը՝ Կուբրիկին
https://3.bp.blogspot.com/-sN_mXzILyI0/W7zY8eez6YI/AAAAAAAAJI8/xEph9odqM4cZlFdPxGSjO3RNCAZYJWQ5QCLcBGAs/s640/WRITERS.jpg
https://3.bp.blogspot.com/-sN_mXzILyI0/W7zY8eez6YI/AAAAAAAAJI8/xEph9odqM4cZlFdPxGSjO3RNCAZYJWQ5QCLcBGAs/s72-c/WRITERS.jpg
KINOVERSUS
https://www.kinoversus.com/2018/10/writers-directors-movies.html
https://www.kinoversus.com/
https://www.kinoversus.com/
https://www.kinoversus.com/2018/10/writers-directors-movies.html
true
7755589357207652495
UTF-8
Ոչինչ չի գտնվել ԴԻՏԵԼ ԱՄԲՈՂՋԸ Կարդալ ավելին Պատասխանել Չեղարկել Ջնջել Հեղինակ Գլխավոր ԷՋԵՐ ՆՅՈՒԹԵՐ Դիտել ամբողջը ԿԱՐԴԱՑԵՔ ՆԱԵՎ ԹԵՄԱ ԱՐԽԻՎ SEARCH ԲՈԼՈՐ ՆՅՈՒԹԵՐԸ Ոչինչ չի գտնվել Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec հենց նոր 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Հետևում են Հետևել ՍԱ ՊՐԵՄԻՈՒՄ ՆՅՈՒԹ Է Տարածիր նյութը բացելու համար Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy