$show=home$type=grid$meta=0$rm=0$snippet=0$viewall=0$meta=0$l=0$c=5

|Ի՞ՆՉ ՖԻԼՄ ԴԻՏԵԼ_$type=three$m=0$rm=0$h=400$c=3$show=home

Կինոփառատոները՝ պատմության ու քաղաքականության խաչմերուկում

Քաղաքականությունն ամենուր է և, իհարկե, չէր կարող շրջանցել ամենամասսայական արվեստ համարվող կինեմատոգրաֆը։


1930-ականներից սկիզբ առած և 1950-60-ականներից մինչ օրս ողջ աշխարհում աննվազ արագությամբ ծավալված կինոփառատոնային «համաճարակը» սխալ կլիներ դիտարկել քաղաքական ու պատմական գործընթացներից անկախ։ Պահպանված բազմաթիվ հետաքրքրական փաստերը վկայում են հենց այդ առնչությունների մասին․․․

Եթե կինեմատոգրաֆն ու, օրինակ, հոգեվերլուծությունը ծագել են գրեթե միաժամանակ՝ 19-րդ դարավերջին, ապա քաղաքականությունը եղել է միշտ, հետևաբար՝ հետագայում ի հայտ եկած «կինոփառատոն» երևույթն էլ հաճախ հենց քաղաքական ու պատմական տարբեր իրավիճակների ծնունդ էր։ Հատկանշական է, որ առաջին կինոփառատոներն ինքնուրույն միջազգային միջոցառումներ չէին, այլ կազմակերպվում էին համաշխարհային տարատեսակ ցուցահանդեսների շրջանակներում, օրինակ՝ Փարիզյան համաշխարհային ցուցահանդեսի հովանու ներքո՝ 1925-26թթ․-ին։ Թեպետ աշխարհում առաջին կինոփառատոնը տեղի է ունեցել 1930-ականներին, սակայն արդեն 1920-ականների սկզբին Եվրոպայի, Հարավային Ամերիկայի, Հյուսիսային Ամերիկայի խոշոր քաղաքներում ի հայտ եկան կինոակումբներ և կինեմատոգրաֆիական միություններ, որոնք, կինոթատրոնների առաջացմանը զուգահեռ, փաստացի հանդիսացան նախահիմք ապագա կինոփառատոների ձևավորման համար։ Արվեստի այս նոր տեսակն անդիմադրելիորեն գրավում էր մարդկանց, և հեռատես ու գործնական կազմակերպիչները գուշակում ու հասկանում էին, որ 20-րդ դարը դառնալու է կինեմատոգրաֆի հաղթարշավի հարյուրամյակ։ 

Կինոակումբները, այդպիսով, արագորեն դարձան ռեժիսորի ու կինոսերի անմիջական կապն ապահովող ամենահրապուրիչ վայրը․ ցուցադրություններին հաջորդում էին քննարկումները, տեղում ծնվում էին նոր գաղափարներ։ Առաջին կինոակումբներից էր 1925թ․-ին հիմնված Լոնդոնյան կինեմատոգրաֆիական միությունը, որի հիմնադիրներն էին նշանավոր գրողներ Հերբերտ Ուելսը և Ջորջ Բեռնարդ Շոուն։ Թերևս, ավելորդ է նշել, թե ազատ ու գեղարվեստական մտքի ինչպիսի մթնոլորտ էր տիրում այստեղ․ հիմնադիրների նախաձեռնությամբ՝ կինոակումբում ցուցադրվում էին քաղաքական բովանդակության պատճառով եվրոպական այլ կինոթատրոններում արգելված ֆիլմեր։ Այս կինոակումբն ինքնին հանդիսանում էր գրաքննությանն ուղղված մարտահրավեր։ Կինոփառատոնային դասական ձևաչափին հասնելու հաջորդ փուլն արդեն մի քանի օր տևող ցուցադրություններն էին՝ նախապես կազմված ծրագրով և բանավեճ-քննարկումներով։ 

Առաջին պաշտոնական կինոփառատոնը Վենետիկի կինոփառատոնն էր, որը հիմնվեց 1932թ․-ին իտալական ֆաշիզմի հիմնադիր ու առաջնորդ Բենիտո Մուսոլինիի և Ազգային ֆաշիստական կուսակցության անդամ, գործարար, քաղաքական գործիչ, կոմս Ջուզեպե Վոլպիի նախաձեռնությամբ։ Բռնապետ Մուսոլինին կինոյի մեծ սիրահար էր, գիտակցում էր, թե կինոն ինչպիսի զորեղ գործիք կարող է դառնալ քաղաքականության ձեռքում, ամբողջ կյանքում հպարտությամբ նշում էր, որ նախքան Առաջին համաշխարհային պատերազմին մասնակցելը առիթ է ունեցել մեկ անգամ նկարահանվելու ֆիլմում։ Ի դեպ, կինոյում գոնե մեկ անգամ նկարահանվելու փորձ ունեցել են համաշխարհային ճանաչում վայելող այլ քաղաքական գործիչներ ևս՝ Լև Տրոցկին, Թեոդոր Ռուզվելտը, Ֆիդել Կաստրոն, Լեխ Կաչինսկին, իսկ ԱՄՆ 40-րդ նախագահ Ռոնալդ Ռեյգանն իր պրոֆեսիոնալ կինոկարիերայի ընթացքում նկարահանվել էր ավելի քան 5 տասնյակ ֆիլմում և 1942թ․-ին նույնիսկ եղել էր «Օսկարի» հավակնորդ։ Հետաքրքրական է, որ կինոն քաղաքական գործիչներին գրավում էր ոչ պակաս, քան քաղաքականությունը՝ կինոգործիչներին՝ ակտիվ հակաֆաշիստ Մառլեն Դիտրիխից, ՄԱԿ-ի բարի կամքի դեսպան Օդրի Հեփբերնից մինչև Տիբեթի անկախության համար պայքարող Ռիչարդ Գիր, 2003-2011թթ․-ին Կալիֆոռնիայի նահանգապետ Առնոլդ Շվարցենեգեր և այլք։ 

Ինչևէ, վերադառնանք 1932թ․, երբ Լիդո կղզում հանդիսավորապես բացվեց Վենետիկի առաջին կինոփառատոնը, իսկ ներկայացված առաջին ֆիլմը դասական Հոլիվուդի փայլուն ռեժիսոր Ռուբեն Մամուլյանի «Դոկտոր Ջեքիլ և միսթր Հայդ» կինոնկարն էր։ Սկզբում այս կինոփառատոնը մրցութային բնույթ չուներ, սակայն արդեն 1934թ․-ին դարձավ մրցութային։ Հետևելով Մուսոլինիի օրինակին և գիտակցելով կինոփառատոների քաղաքական կարևորությունը՝ 1935թ․-ին մեկ այլ բռնապետ՝ ԽՍՀՄ առաջնորդ Իոսիֆ Ստալինն աջակցեց Մոսկվայի միջազգային կինոփառատոնի հիմնադրմանն ու անցկացմանը։ Նա ծրագրում էր կինոփառատոնը դարձնել Վենետիկյանի այլընտրանքը և համարում էր, որ կինոփառատոները հիանալի միջոց են տվյալ երկրում իշխող քաղաքական գաղափարախոսության քարոզման ու տարածման համար։ 

Շուտով Ֆրանսիան էլ որոշեց հետևել առաջին երկուսի օրինակին, առավել ևս, որ Վենետիկյան կինոփառատոնն արդեն իսկ ձեռք էր բերել ոչ անաչառ ու ամբողջովին քաղաքականացված միջոցառման համբավ։ Մասնավորապես՝ 1938թ․-ին գերմանացի տաղանդավոր կին կինոռեժիսոր և Երրորդ Ռեյխի ակտիվ քարոզիչ Լենի Ռիֆենշթալի «Օլիմպիա» ֆիլմին շնորհված մրցանակը պատճառ դարձավ, որ ամերիկյան ու բրիտանական պատվիրակությունները սկանդալայնորեն լքեն Վենետիկի կինոփառատոնը՝ հայտարարելով, թե հիտլերյան վարչակազմը միջամտում է կինոփառատոնի ներքին գործերին։ Այսպիսով, 1939թ․-ին ֆրանսիական կառավարությունը որոշեց կազմակերպել Կաննի կինոփառատոնը, որի անկախ ժյուրին գլխավորելու էր կինեմատոգրաֆի նախահայր Լուի Լյումիերը, իսկ փառատոնի դռները բաց էին լինելու բոլոր երկրների ու ֆիլմերի առաջ՝ անտեսելով գաղափարախոսական նախապատվություններն ու սահմանափակումները։ Քաղաքական հանգամանքների բերումով, սակայն, կինոփառատոնը տեղի չունեցավ․ Եվրոպայում այդ տարի սկսվեց Երկրորդ համաշխարհային պատերազմը, որը մինչև 1945թ․ քաոսի ու ավերի մատնեց տասնյակ երկրներ։ 

Մոսկվայում դադարեցրին նորաստեղծ կինոփառատոնի անցկացումը, և այդ դադարը տևեց մինչև 1959թ․։ Վենետիկյան կինոփառատոնը թեպետ շարունակեցին անցկացնել, սակայն՝ Լիդո կղզուց հեռու վայրերում, սահմանափակ թվով երկրների մասնակցությամբ և ռեժիսորների ու ֆիլմերի հստակ ուղղորդված ընտրությամբ։ 1943-45թթ․-ին փառատոնը, հասկանալի պատճառներով, առհասարակ չկազմակերպվեց։ Պատերազմի ավարտից հետո կինոփառատոների կազմակերպման ավանդույթը հետզհետե վերականգնվեց, ընդ որում՝ արդեն արմատապես նոր մոտեցումներով։ Թերևս, կարելի է արձանագրել, որ մշակութային գործոնը մղվեց առաջին պլան՝ դառնալով որոշիչ, իսկ քաղաքականը, չվերանալով հանդերձ, մնաց ստվերում։ 1946թ․-ին առաջին անգամ անցկացվեց Կաննի կինոփառատոնը, այդ նույն տարի անցկացվեց նաև Վենետիկի կինոփառատոնը, սակայն՝ արդեն բոլորովին այլ բովանդակային հիմքով։ Ասպարեզում հայտնվեց նոր կինոփառատոն, որն այսօր էլ համարվում է ամենահեղինակավորներից մեկը՝ Լոկառնոյի միջազգային կինոփառատոնը Շվեյցարիայում։ Տարին նշանավորվեց նաև Չեխիայում անցկացվող Կառլովի Վարիի հանրահայտ կինոփառատոնի հիմնադրմամբ։ 1947թ․-ին Վենետիկի կինոփառատոնը վերստին հայտնվեց հանրության ուշադրության կենտրոնում՝ ներկայանալով Դոժերի պալատում անցկացված և 90 հզ մասնակից ունեցող պատմական աննախադեպ միջոցառմամբ։ Այդ նույն տարի Շոտլանդիայում հիմնվեց Էդինբուրգի միջազգային կինոփառատոնը, որը ևս ամենահեղինակավորների շարքում է։

1950-ականների հարաբերական հանդարտությունը նոր խթան հանդիսացավ կինոփառատոների ստեղծման, կինոարդյունաբերության զարգացման, առհասարակ կինոարվեստի զարթոնքի համար։ Անհանգիստ, հեղափոխական ու շրջադարձային 60-ականներից առաջ աշխարհը փորձում էր ապաքինել պատերազմից մնացած վերքերը։ 1950-ականներին կինոփառատոներ հիմնվեցին Հնդկաստանում, Ավստրալիայում, Իսպանիայում, Արգենտինայում, Անգլիայում, Իռլանդիայում, Կանադայում, Մ․ Նահանգներում և այլուր։ Արժե առանձին անդրադառնալ Բեռլինի կինոփառատոնին, որն անցկացվում է 1951թ․-ից ի վեր և հիմնվել է ամերիկացի սպա Օսկար Մարտեյի առաջարկով։ Վերջինս պատերազմից հետո գործուղվել էր Բեռլին՝ գերմանացի կինոռեժիսորների գործունեությանը հետևելու հանձնարարությամբ։ Պատերազմից ավերված, մասնատված, մարդկության հանդեպ հանցավորության խարանով դաջված ու մեկուսացած Գերմանիան այդ ժամանակ ավելի քան կարիք ուներ ինտեգրվելու կյանքի ժամանակակից ռիթմին, նոր միտումներին ու հետաքրքրություններին։ Բեռլինի կինոփառատոնի հիմնադրումը հանդիսացավ կարևորագույն իրադարձություն մշակութային բացառիկ ավանդույթներ ունեցող այդ երկրի համար։ Կինոփառատոնն ի սկզբանե որդեգրեց առաջադեմ, ազատամիտ, բոլոր տեսակետների ու աշխարհայացքների առաջ բաց քաղաքականություն, ինչն էլ այն դարձրեց ամենասիրված ու հեղինակավոր փառատոներից մեկը։ 

1960-ականների հասարակական-քաղաքական սուր գործընթացները, որոնք պարբերաբար բռնկվում էին Եվրոպայում, ԱՄՆ-ում և այլուր, իհարկե, չէին կարող չանդրադառնալ կինոփառատոների անցկացման բնականոն ընթացքի վրա։ 1968թ․-ին ծավալված ուսանողական հուզումների հզոր ալիքի պատճառով ընդհատվեց Կաննի կինոփառատոնի անցկացումը, սոցիալական ու քաղաքական անկարգությունների հետևանքով 1969-79թթ․-ին Վենետիկում դադարեցին հանձնել մրցանակներ, և փառատոնի հանդեպ հետաքրքրությունը այնքան նվազեց, որ 1973-ին, 1977-ին ու 1978-ին փառատոնն առհասարակ տեղի չունեցավ։ Մ․ Նահանգներում դեռևս 1950-ականներից սկիզբ առած կոմունիստական «ֆիլտրացիայի» գործընթացը, որը թիրախավորել էր կինոյի, հեռուստատեսության ու ռադիոյի գործիչներին, պատճառ հանդիսացավ ավելի քան 100 անձանց հետապնդումների, «սև ցուցակում» ներառելու, գործազրկության դատապարտելու համար։ «Վհուկների որսը» խաթարեց բազմաթիվ տաղանդավոր ռեժիսորների, սցենարիստների, դերասաններրի ու պրոդյուսերների ճակատագրեր․ նրանց անունները ջնջվեցին ֆիլմերի ենթագրերից, կինոյի պատմության էջերից, «Օսկարի» մրցանակաբաշխության հաղթողների ցանկերից։ Միայն տասնամյակներ անց երկրում սկսվեց նրանց մոռացության ու բոյկոտի անդունդից դուրս բերելու գործընթացը։ 

Կինեմատոգրաֆը, հետևաբար նաև՝ կինոփառատոները քաղաքական նպատակներին, բացահայտ կամ քողարկված քարոզչությանը ծառայեցնելու մշտական փորձերն ավելի քան հասկանալի են․ քաղաքական իշխանությունները կինեմատոգրաֆի գոյության ավելի քան հարյուր տարվա ընթացքում չէին կարող չգիտակցել ու չօգտագործել այն մոգական ազդեցության ուժը, որով կինոն ներազդում է հանրության հույզերի, հոգեբանության ու վարքագծի վրա։ Այդ ազդեցությունն անհամեմատ ավելի զորեղ է, քան ցանկացած քաղաքական գովազդ, ելույթ կամ քարոզարշավ։ Այժմյան կինոփառատոներում առաջնային կարևորություն ստացած թեմաները ևս կինեմատոգրաֆի գործիքակազմի միջոցով հանրության վրա արդյունավետ ներազդելու դրսևորումներ են, ընդ որում՝ խոսքը ոչ միայն քաղաքական նպատակների մասին է, այլև սոցիալական, հասարակական, իրավական և այլն։ Կինոն և կինոփառատոները լիովին ի զորու են ձևավորել հասարակական կարծիք, մեր ժամանակներում՝ թերևս, շատ ավելի մեծ չափով, քան նախկինում։ Խնդիրն այն է, թե ինչ է քարոզվում, ինչու, և ինչպիսին կարող են լինել հետևանքները։ 

անդրադարձը՝ Անուշ Բաբայանի
«Մշակութային Հրապարակ» ամսաթերթ

COMMENTS

[ԽՄԲԱԳՐԻ ԸՆՏՐՈՒԹՅՈՒՆԸ]$type=one$count=3$meta=0$hide=home$label=0

Имя

«Ամարկորդ»,1,«Բիթլզ»,1,«Դավիթ Բեկ»,1,«Զարե»,1,«Լուսավոր ապագան»,1,«Կին» փառատոն,3,«Կինոարվեստ» մատենաշար,3,«Հայֆիլմ»,1,«Նռան գույնը»,2,«Ռոլան» կինոփառատոն,1,«Սոսե»,1,«Սոսե» կինոփառատոն,8,«Օսկար»,2,20֊ականներ,1,30-ականներ,1,40-ականներ,1,50-ականներ,1,60-ականներ,1,70-ականներ,1,80֊ականներ,1,90֊ականներ,1,Adami,3,BBC,1,Disney,2,GAIFF Pro,1,Kinoversus,3,VQuick հավելված,2,Աբաս Քիարոսթամի,3,Ագաթա Քրիստի,1,Ագնեշկա Հոլանդ,1,Ադել,1,Ալ Պաչինո,4,Ալան Ջ․ Պակուլա,1,Ալան Փարքեր,1,Ալբեր Ռեմի,1,Ալբեր Քամյու,1,Ալբերտ Էյնշտեյն,1,Ալեխանդրո Գոնսալես Ինյարիտու,2,Ալեխանդրո Խոդորովսկի,1,Ալեն Գրանժերար,1,Ալեն Դելոն,10,Ալեն Ռենե,3,Ալեքսանդր Դովժենկո,1,Ալեքսանդր Դրանկով,1,Ալեքսանդր Խանժոնկով,1,Ալեքսանդր Կոտտ,1,Ալիս Գի-Բլաշե,1,Ալիսիա Վիկանդեր,1,Ալֆրեդ Հիչքոկ,11,Ակի Կաուրիսմյակի,2,Ակիրա Կուրոսավա,9,Աղասի Այվազյան,1,Ամերիկյան կինոքննադատների ազգային խորհուրդ,1,Ամերիկյան ֆիլմերի ցուցաշար,1,Այցեքարտ,3,Անահիտ Հակոբյան,1,Անդրե Մորուա,1,Անդրեյ Զվյագինցև,1,Անդրեյ Կոնչալովսկի,2,Անդրեյ Պլախով,1,Անդրեյ Տարկովսկի,16,Անիտա Էկբերգ,1,Անյես Վարդա,1,Անն Վյազեմսկի,1,Աննա Կարինա,1,Աննա Մանիանի,4,Աննա Մելիքյան,2,Աննի Ժիրարդո,2,Անուկ Էմե,4,Անուշ Բաբայան,57,Անջեյ Ժուլավսկի,2,Անջեյ Վայդա,6,Անտոն Դոլին,1,Անտոնիո Բանդերաս,1,Անտոնիո Մենեգետտի,1,Անրի Վերնոյ,8,Անրի-Ժորժ Կլուզո,3,ապրիլ,1,Առնո Բաբաջանյան,2,Ավա Գարդներ,1,Ավետիք Իսահակյան,1,Ավրորա Մարդիգանյան,1,Ատոմ Էգոյան,6,Արա Գյուլեր,1,Արամ Ավետիս,7,Արամ Դովլաթյան,5,Արամ Խաչատրյան,5,Արամ Հակոբյան,6,Արամ Պաչյան,3,Արարատ,1,Արգելված կինոարվեստ,1,Արթուր Մեսչյան,1,Արթուր Քլարկ,1,Արման Հարությունյան,5,Արման Մանարյան,1,Արմեն Հովհաննիսյան,1,Արմեն Ջիգարխանյան,1,Արմինե Նազարյան,14,Արուն Քարթիք,1,Արտավազդ Փելեշյան,6,Բասթեր Կիտոն,2,Բարձրորակ կինո [8],14,Բեթ Դևիս,1,Բելա Տարր,2,Բեն Աֆլեք,1,Բեն Քինգսլի,1,Բեն-Հուր,1,Բենեդիկտ Քամբերբեթչ,1,Բենեթ Միլլեր,1,Բեռնարդո Բերտոլուչի,7,Բերթ Լանկաստեր,3,Բերտրան Բլիե,1,Բիբի Անդերսոն,1,Բիլ Մյուրեյ,2,Բիլլի Ուայլդեր,1,Բլեյք Էդվարդս,1,Բյորկ,1,Բոբ Ֆոսի,1,Բորիս Կաուֆման,1,Բրայան Սինգեր,1,Բրեդ Փիթ,1,Բրիջիտ Բարդո,3,Գաբրիել Գարսիա Մարկես,3,Գայանե Թադևոսյան,4,Գեորգ Վիլհելմ Պաբստ,1,Գերի Քուփեր,1,Գերի Օլդմեն,2,Գիլյերմո դել Տորո,1,Գիտահանրամատչելի ֆիլմեր,2,Գիտաֆանտաստիկ կինո,1,Գլխավոր,61,Գլուխգործոցներ [10],15,Գյունթեր Գրաս,1,Գյունտեր Գրաս,1,Գոդֆրի Ռեջիո,2,Գրախոսական,55,Գրեգորի Պեկ,2,Գրետա Գարբո,3,Գրիգորի Կոզինցև,2,Գրողները կինոյում,4,Դալթոն Տրամբո,1,Դալիդա,1,Դակոտա Ֆանինգ,1,Դանիել Բըրդ,1,Դանիել Դարիո,1,Դասթին Հոֆման,5,Դարեն Արոնոֆսկի,1,Դարիո Արջենտո,1,դեկտեմբեր,1,Դեն Բրաուն,1,Դենի Վիլնյով,2,Դենիզ Գամզե Էրգյուվեն,1,Դերասանի վարպետություն,2,Դևիդ Բոուի,2,Դևիդ Լին,1,Դևիդ Լինչ,7,Դևիդ Ուորք Գրիֆիթ,1,Դևիդ Քրոնենբերգ,2,Դևիդ Օուեն Ռասել,1,Դևիդ Ֆինչեր,2,Դիանա Կարդումյան,1,Դիմանկար,49,Դինո Բուցցատի,1,Դինո Ռիզի,1,Դմիտրի Կեսայանց,1,Դյուկ Էլինգթոն,1,Դոն Կիխոտ,1,Դոնալդ Սազերլենդ,1,Դովժենկո,1,Դուգլաս Ֆերբենքս,1,Եժի Կավալերովիչ,2,Եվա Գրին,2,Եվրոպական կինոակադեմիա,1,Երևանի «Գյոթե կենտրոն»,1,Երիտասարդական կինոալիք,1,Երկխոսություն,1,Էդդի Ռեդմեյն,1,Էդիտ Պիաֆ,2,Էդմոնդ Քեոսայան,1,Էդվարդ Հոփեր,1,Էդվարդ Նորթոն,1,Էդրիան Բրոուդի,2,Էլեն Հակոբյան,4,Էլթոն Ջոն,1,Էլիա Կազան,2,Էլիզաբեթ Թեյլոր,2,Էլիո Պետրի,1,Էլլա Ֆիցջերալդ,1,Էլվիս Փրեսլի,1,Էմի Ադամս,1,Էմիլ Զոլա,1,Էմիլի Բլանթ,1,Էմիլի Դիքինսոն,1,Էմիր Կուստուրիցա,6,Էյզենշտեյն,2,Էնդի Ուորհոլ,2,Էնթոնի Հոփքինս,1,Էնթոնի Քուին,7,Էնիո Մորիկոնե,6,Էննի Լեյբովից,1,Էնրիկա Անտոնիոնի,1,Էռնեստ Հեմինգուեյ,3,Էռնստ Լյուբիչ,1,Էտալոն 11,1,Էտորե Սկոլա,2,Էրիխ Ֆրոմ,1,Էրիկ Կլեպտոն,1,Էրիկ Ռոմեր,1,Էրմլեր,1,Թենգիզ Աբուլաձե,1,Թենեսի Ուիլյամս,1,Թեո Անգելոպուլոս,7,Թերենս Դևիս,1,Թերենս Մալիք,1,Թերի Գիլիամ,2,Թերի Ջորջ,1,Թիերի Կոքլե,1,Թիլդա Սուինթոն,1,Թիմ Բարթոն,2,Թիմուր Բեկմամբետով,1,Թիփի Հեդրեն,1,Թոմ Հենքս,3,Թոմ Սելեք,1,Թոմ Քրուզ,1,Թոմ Ֆորդ,1,Ժակ Անդրեասյան,1,Ժակ Բեքեր,1,Ժակ Բրել,1,Ժակ Դերիդա,1,Ժակ Տատի,1,Ժակլին Բիսեթ,1,Ժան Բոդրիյար,1,Ժան Գաբեն,4,Ժան Թաթլյան,1,Ժան Կոկտո,8,Ժան Մարե,2,Ժան Ռենո,1,Ժան Ռենուար,3,Ժան Ռուշ,1,Ժան Վիգո,3,Ժան-Լյուկ Գոդար,19,Ժան-Լուի Տրենտինյան,2,Ժան-Կլոդ Կարիեր,1,Ժան-Պիեռ Դարդեն,1,Ժան-Պիեռ Լեո,1,Ժան-Պիեռ Կասել,1,Ժան-Պիեռ Մելվիլ,1,Ժան-Պոլ Բելմոնդո,6,Ժան-Պոլ Սարտր,5,Ժաննա Մորո,4,Ժերար Դեպարդիե,6,Ժերար Ֆիլիպ,2,Ժորժ Կառվարենց,2,Ժորժ Մելիես,2,Ժորժ Ֆրանժու,1,Ժուլյետ Բինոշ,2,Իգոր Ստրավինսկի,1,Իզաբել Յուպեր,2,Իզաբելլա Ռոսելինի,1,Իթան և Ջոել Քոեններ,3,Ինգմար Բերգման,28,Ինգրիդ Բերգման,2,Իննա Սահակյան,1,Ինոկենտի Սմոկտունովսկի,2,Իոսիֆ Բրոդսկի,2,Իվ Մոնտան,1,Իվ Սեն Լորան,1,Իրադարձություններ,47,Իրանցի ռեժիսորներ,2,Լավ կինո [7],5,Լավագույն ֆիլմեր,1,Լարս ֆոն Թրիեր,7,Լեհական կինո,1,Լեոնարդո դի Կապրիո,4,Լեոնիդ Ենգիբարյան,1,Լև Ատամանով,1,Լև Գրիշին,1,Լևոն Աթոյանց,1,Լիլիթ Աղաջանյան,7,Լիլիթ Բեգլարյան,1,Լինդսեյ Անդերսոն,1,Լինո Վենտուրա,1,Լիվ Թայլեր,1,Լիվ Ուլման,4,Լյուդմիլա Ցելիկովսկայա,1,Լյուկ Դարդեն,1,Լոուրենս Օլիվիե,2,Լորեն Բեքոլ,1,Լորենցո Քուին,1,Լուի Արմսթրոնգ,1,Լուի Գարել,1,Լուի դը Ֆյունես,2,Լուի Մալ,4,Լուիս Բունյուել,9,Լուկա Գուադանյինո,1,Լուկինո Վիսկոնտի,8,Խավիեր Բարդեմ,1,Խմբագրի ընտրությունը,74,Խուլիո Մեդեմ,1,Ծիրանի ծառ,6,Կալատոզով,1,Կաձուո Իսիգուրո,1,Կաննի կինոփառատոն,6,Կառլ Գուստավ Յունգ,1,Կառլ Թեոդոր Դրեյեր,1,Կառլ Լագերֆելդ,1,Կառլոս Ռեյգադաս,1,Կառլոս Սաուրա,3,Կատրին Դընյով,7,Կատրին Ռոբ-Գրիե,1,Կարեն Ավետիսյան,1,Կարեն Շահնազարով,2,Կարևոր,103,Կարո Հալաբյան,1,Կենձի Միձոգուտի,1,Կիմ Նովակ,1,Կինոաֆորիզմ,23,Կինոերաժշտություն,1,Կինոիլյուստրացիաներ,1,կինոմոնտաժ,1,Կինոյի պատմություն,12,Կինոն և նորաձևությունը,2,Կինոնորություններ,90,կինոուղեցույց,1,Կինոպատկերասրահ,36,Կինովարկանիշ,32,Կինովերսուս TV,1,Կինոօրացույց,12,Կիրիլ Միխանովսկի,1,Կիրստեն Դանստ,1,Կլաուդիա Կարդինալե,7,Կլաուս Կինսկի,3,Կլարկ Գեյբլ,2,Կլոդ Լելուշ,4,Կլոդ Շաբրոլ,1,Կլոդ Սոտե,1,Կնուտ Համսուն,1,Կշիշտոֆ Զանուսի,1,Կշիշտոֆ Կեսլևսկի,5,Կոբո Աբե,1,Կոկո Շանել,1,Կուլեշով,1,Կուրտ Վոնեգուտ,1,Համեդ Սոլեյմանզադե,1,Համո Բեկնազարյան,3,Համր կինո,3,Համր կինոյի աստղերը,1,Համֆրի Բոգարտ,1,Հայ կինոգործիչներ,12,Հայաո Միյաձակի,1,Հայկ Մանուկյան,1,Հայկական կերպարներ,2,Հայկական կինո,4,Հանճարեղ ֆիլմեր [9.5],24,Հասմիկ Կարապետյան,3,Հարիսոն Ֆորդ,1,Հարոլդ Լլոյդ,1,Հարվի Քեյթել,1,Հարցազրույց,35,Հեդի Լամար,1,Հելմուտ Բերգեր,1,Հելմուտ Նյուտոն,1,Հենինգ Կառլսեն,1,Հենրի Ֆոնդա,2,Հենրիկ Հովհաննիսյան,1,Հենրիկ Մալյան,1,Հետադարձ հայացք,22,Հիանալի ֆիլմեր [8.5],26,Հիրոսի Տեսիգահարա,1,Հոդվածներ,48,Հոկտեմբերին ծնված հայտնիները,1,Հոու Սյաո-Սյան,1,Հովհաննես Վարդումյան,7,Հովսեփ Քարշ,1,հունվար,1,Հրայր Խաչատրյան,1,Հրապարակախոսություն և մամուլ,20,Ճապոնացի ռեժիսորներ,2,Մալքոլմ ՄըքԴաուել,2,Մահաթմա Գանդի,1,Մայա Դերեն,1,Մայք Նիքոլս,1,Մայքլ Գրանդաջ,1,Մայքլ Դուգլաս,1,Մայքլ Հակոբյան,1,Մայքլ Ջեքսոն,2,Մայքլ Փաուել,1,Մայքլ Քեյն,1,Մայքլ Քյորթիս,1,Մանե Բաղդասարյան,1,Մառլեն Դիտրիխ,2,Մառլոն Բրանդո,13,Մասակի Կոբայասի,1,Մարդիկ և փաստեր,29,Մարդիկ Մարտին,2,Մարի Լաֆորե,1,Մարիա Կալաս,3,Մարինա Վլադի,2,Մարինա Ցվետաևա,1,Մարիո Բավա,1,Մարկո Ֆեռերի,2,Մարշա Հանթ,1,Մարչելո Մաստրոյանի,11,Մարսել Կառնե,1,Մարտին Լյութեր Քինգ,1,Մարտին Սկորսեզե,19,Մարտիրոս Սարյան,2,Մեգ Ռայան,1,Մեթ Դեյմոն,1,Մեթ Դիլոն,2,Մել Գիբսոն,5,Մեծերը՝ արվեստի մասին,29,Մեկ Կադր,2,մեջբերումներ,1,Մերի Փոփինս,1,Մերիլ Սթրիփ,4,Մերիլին Մոնրո,3,Միգել Սապոչնիկ,1,Միլան Կունդերա,1,Միլոշ Ֆորման,3,Միխալիս Կակոյանիս,1,Միխայել Հանեկե,3,Միխայիլ Բուլգակով,2,Միխայիլ Գալուստյան,1,Միխայիլ Կալատոզով,1,Միշել Լեգրան,3,Միշել Հազանավիչուս,1,Միշել Մորգան,1,Միշել Ուիլյամս,1,Միշել Պիկոլի,1,Միշել Փֆայֆեր,1,Միշել Ֆուկո,1,Միրեյ Դարկ,1,Միրեյ Մաթյո,1,Միք Ջագեր,1,Միքայել Թարիվերդիև,2,Միքելանջելո Անտոնիոնի,14,Միքի Ռուրք,1,Մհեր Մկրտչյան,4,Մոhսեն Մախմալբաֆ,1,Մոնիկա Բելուչի,1,Մոնիկա Վիտի,3,Մորիս Շևալիե,1,Մորիս Ռոնե,1,Մուհամեդ Ալի,1,Մուսա,3,Յան Շվանկմայեր,1,Յան Ֆլեմինգ,1,Յասուձիրո Օձու,2,Յոս Սթելինգ,1,Յուլ Բրիներ,1,Յուրի Գագարին,1,Յուրի Նիկուլին,1,Նագիսա Օսիմա,1,Նատալի Փորթման,1,Նարե Մկրտչյան,1,Ներսես Հովհաննիսյան,1,Նիկիտա Միխալկով,1,Նիկոս Կազանձակիս,2,Նինո Ռոտա,1,Նիքոլ Քիդման,1,Նկարահանման հրապարակ,11,Նշանավոր զույգերը,14,Նոյեմբերին ծնված հայտնիները,1,Նոր ալիք,1,Նումի Ռապաս,1,Նունե Մանուկյան,4,Նուրի Բիլգե Ջեյլան,2,ՆՓԱԿ,1,Շանտալ Աքերման,2,Շառլ Ազնավուր,17,Շառլոթ Գենսբուր,1,Շատ լավ ֆիլմեր [7.5],3,Շերոն Թեյթ,1,Շոն Փեն,1,Շոն Քոների,1,Շուշան Փիրումյան,3,Ուես Անդերսոն,3,Ուիթ Սթիլման,1,Ուիլ Սմիթ,1,Ուիլեմ Դեֆո,1,Ուիլյամ Շեքսպիր,1,Ուիլյամ Ուայլեր,1,Ուիլյամ Սարոյան,8,Ումբերտո Էկո,2,Ունա Չապլին,1,Ուոլթ Դիսնեյ,2,Չառլզ Բուկովսկի,2,Չառլզ Բրոնսոն,1,Չառլզ Դիքենս,1,Չառլզ Չապլին,11,Չառլի Չապլին,1,Չեխական նոր ալիք,1,Չեկի Կարիո,1,Պաբլո Պիկասո,1,Պաոլո Սորենտինո,2,Պաուլո Կոելյո,1,Պավել Արսենով,1,Պեդրո Ալմոդովար,5,Պենելոպա Կրուս,1,Պիեռ Բարու,1,Պիեռ Բուրդիե,1,Պիեռ Կարդեն,1,Պիեռ Պաոլո Պազոլինի,11,Պիեռ Ռիշար,1,Պիեռ-Օգյուստ Ռենուար,1,Պիետրո Մարչելո,1,Պուդովկին,1,Ջանկառլո Ջանինի,2,Ջարեդ Լեթո,2,Ջեյմս Դին,1,Ջեյմս Ստյուարտ,1,Ջեյմս Վան,1,Ջեյմս Քեմերոն,1,Ջեյն Բիրկին,2,Ջեյն Օսթին,1,Ջեյսոն Շվարցման,1,Ջեյսոն Ռոբարդս,1,Ջեյք Ջիլենհոլ,1,Ջենիս Ջոփլին,1,Ջենիֆեր Լոուրենս,1,Ջերալդին Չապլին,1,Ջերեմի Այրոնս,1,Ջեք Լոնդոն,1,Ջեք Նիքոլսոն,8,Ջեք Ուորներ,1,Ջեքի Չան,1,Ջեքի Քուգան,2,Ջիմ Ջարմուշ,10,Ջինա Լոլոբրիջիդա,1,Ջինա Ռոուլենդս,1,Ջո Բեռլինգեր,1,Ջոան Վուդվորդ,1,Ջոան Քրոուֆորդ,1,Ջոզեֆ Լոուզի,1,Ջոն Կասավետիս,2,Ջոն Մալկովիչ,3,Ջոն Սթեյնբեք,2,Ջոն Տուրտուրո,1,Ջոն Տրավոլտա,1,Ջոն Ֆորդ,2,Ջոնի Դեփ,4,Ջոնի Հոլիդեյ,1,Ջորջ Լուկաս,1,Ջորջ Օրուել,1,Ջորջո Ագամբեն,1,Ջորջո Սթրելեր,1,Ջուդ Լոու,3,Ջուզեպե Տորնատորե,3,Ջուլիանա Մուր,1,Ջուլյա Դյուկորնո,1,Ջուլյետա Մազինա,2,Ռայներ Վերներ Ֆասբինդեր,3,Ռաֆայել Ներսիսյան,3,Ռաֆայել Պապովյան,1,Ռեյ Բրեդբերի,1,Ռենատո Սալվատորի,1,Ռենե Կլեր,1,Ռիդլի Սքոթ,3,Ռիշարդ Բուգայսկի,1,Ռիչարդ Աթենբորո,1,Ռիտա Հեյվորթ,2,Ռյունոսկե Ակուտագավա,2,Ռոբ Մարշալ,1,Ռոբեր Բրեսոն,3,Ռոբեր Օսեյն,1,Ռոբերտ դե Նիրո,6,Ռոբերտ Զեմեկիս,1,Ռոբերտ Ռեդֆորդ,1,Ռոբերտ Ռոդրիգես,2,Ռոբերտ Վինե,1,Ռոբերտո Ռոսելինի,1,Ռոբին Ուիլյամս,1,Ռոզա Պետրոսյան,1,Ռոլան Բարտ,2,Ռոլան կինոփառատոն,5,Ռոման Բալայան,1,Ռոման Պոլանսկի,6,Ռոմի Շնայդեր,5,Ռոն Հովարդ,2,Ռոջեր Կորման,1,Ռոս Բաղդասարյան,1,Ռուբեն Գևորգյանց,1,Ռուբեն Մամուլյան,7,Ռուդոլֆ Վալենտինո,1,Ռունի Մարա,1,Ռուփերթ Էվերեթ,1,Ռոք Հադսոն,1,Սաթենիկ Հակոբյան,2,Սաթյաջիտ Ռայ,1,Սալվադոր Դալի,4,Սարիկ Անդրեասյան,1,Սարսափ ժանր,1,Սեմ Մենդես,1,Սեմ Պեկինպա,1,Սեմուել Բեքեթ,2,Սեպտեմբեր,1,Սերգեյ Դովլաթով,3,Սերգեյ Էյզենշտեյն,2,Սերգեյ Իսրայելյան,1,Սերգեյ Փարաջանով,15,Սերժ Գենսբուր,3,Սերջիո Լեոնե,5,Սև հայելի,1,Սթենլի Կուբրիկ,13,Սթենլի Կրամեր,2,Սթիվ ՄըքՔուին,1,Սթիվեն Զաիլյան,1,Սթիվեն Հոքինգ,1,Սթիվեն Սոդերբերգ,1,Սթիվեն Սփիլբերգ,8,Սթիվեն Քինգ,1,Սիդնի Լյումետ,2,Սիլվի Վարդան,1,Սիլվիա Պլատ,1,Սիմոն Աբգարյան,1,Սիմոնա դը Բովուար,2,Սիմոնա Սինյորե,3,Սինդբադ,1,ՍինեՄիտք,1,Սիրելի ֆիլմերի տասնյակն ըստ…,3,Սլավոյ Ժիժեկ,4,Սյուզան Զոնթագ,1,Սոնա Կարապողոսյան,18,Սոս Սարգսյան,4,Սոսե,2,Սոֆի Լորեն,8,Սոֆի Մարսո,1,Սոֆյա Կոպոլա,1,Սվեն Նյուկվիստ,1,Ստալկեր,2,Սցենար,1,Սփենսեր Թրեյսի,1,Սքարլեթ Յոհանսոն,1,Վալերիո Ձուրլինի,2,Վահե Հակոբյան,1,Վահրամ Բաբայան,1,Վահրիճ Բախչանյան,1,Վան Հեֆլին,1,Վավերագրական ֆիլմեր,1,Վարպետության դասեր,17,Վել Էյվերի,1,Վեյկո Իունպուու,1,Վենետիկի կինոփառատոն,1,Վերա Խիտիլովա,1,Վերներ Հերցոգ,8,Վիկտոր Էրիսե,1,Վիմ Վենդերս,6,Վիվիեն Լի,2,Վիտորիո դե Սիկա,1,Վիրիդիանա,1,Վիրնա Լիզի,1,Վլադիմիր Բորտկո,1,Վլադիմիր Կոսմա,1,Վլադիմիր Վիսոցկի,2,Վոնգ Կար-Վայ,3,Վուդի Ալեն,12,Վուդի Հարելսոն,1,Տաթև Հովակիմյան,1,Տակեշի Կիտանո,3,Տեսանյութեր,25,Տիգրան Նալչաջյան,2,Տիեզերքի գաղտնիքները,2,Տոնինո Գուերա,8,Տոտո,1,Տրաուբերգ,1,Ցնցող ֆիլմեր [9],37,Փիթեր Գրինուեյ,2,Փիթեր Ուստինով,2,Փիթեր Օ'Թուլ,1,Փինք Ֆլոյդ,1,Փոլ Նյումեն,1,Փոլ Վերհովեն,1,Քեյթ Բլանշեթ,1,Քեյթ Բոսվորթ,1,Քեն Լոուչ,1,Քենեթ Բրանա,1,Քերի Գրանտ,1,Քըրք Դուգլաս,4,Քըրք Դուգլաս և Ուիլյամ Ուայլեր,1,Քըրք Քըրքորյան,1,Քլինթ Իսթվուդ,3,Քոլին Ֆերթ,3,Քսավիե Դոլան,2,Քվենտին Տարանտինո,7,Քրիսթոֆեր Նոլան,1,Քրիստիան Բեյլ,1,Օդրի Հեփբերն,5,Օլեգ Յանկովսկի,1,Օլիվեր Թվիստ,1,Օլիվեր Սթոուն,1,Օլիվիա դը Հևիլենդ,1,Օմար Շարիֆ,7,Օնորե Դոմիե,1,Օուեն Ուիլսոն,1,Օսիպ Մանդելշտամ,1,Օսկար Ուայլդ,1,Օրնելա Մուտի,2,Օրսոն Ուելս,6,Օրվա մեջբերումը,27,Օրվա ֆիլմը,124,Ֆաինա Ռանևսկայա,1,Ֆանի Արդան,3,Ֆեդերիկո Ֆելինի,18,Ֆերնանդել,2,Ֆիլիպ Կաուֆման,1,Ֆիլիպ Նուարե,1,Ֆիլմադարան,22,Ֆոլկեր Շլյոնդորֆ,1,Ֆոտոարխիվ,137,Ֆրանկլին Ջ. Շաֆներ,1,Ֆրանկո Ձեֆիրելլի,1,Ֆրանսիական կինո,2,Ֆրանսիս Վեբեր,1,Ֆրանսուա Տրյուֆո,13,Ֆրանց Կաֆկա,2,Ֆրեդ Քելեմեն,1,Ֆրեդի Մերքյուրի,1,Ֆրենկ Կապրա,2,Ֆրենկ Սինատրա,1,Ֆրենսիս Ֆորդ Կոպոլա,8,Ֆրիդրիխ Վիլհելմ Մուրնաու,1,Ֆրից Լանգ,4,Ֆրունզե Դովլաթյան,1,
ltr
item
KINOVERSUS: Կինոփառատոները՝ պատմության ու քաղաքականության խաչմերուկում
Կինոփառատոները՝ պատմության ու քաղաքականության խաչմերուկում
Քաղաքականությունն ամենուր է և, իհարկե, չէր կարող շրջանցել ամենամասսայական արվեստ համարվող կինեմատոգրաֆը։
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh1flJK64VH3K4zxZ6pfq5HnNY8ufH0mAG3USNA1AQR12B_4vLrk-NJYd-Jk09AoyaTihVUXdy2U95b8PZeptALJynboM3qe2SRWiZHSIgRhOD6G0xlUzw1EuPI1T5hbsZT7XH_KLIx-aGF/s640/1990.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh1flJK64VH3K4zxZ6pfq5HnNY8ufH0mAG3USNA1AQR12B_4vLrk-NJYd-Jk09AoyaTihVUXdy2U95b8PZeptALJynboM3qe2SRWiZHSIgRhOD6G0xlUzw1EuPI1T5hbsZT7XH_KLIx-aGF/s72-c/1990.jpg
KINOVERSUS
https://www.kinoversus.com/2019/08/kinoparaton-patmutyun-qaghaqakanutyun.html
https://www.kinoversus.com/
https://www.kinoversus.com/
https://www.kinoversus.com/2019/08/kinoparaton-patmutyun-qaghaqakanutyun.html
true
7755589357207652495
UTF-8
Բոլոր հոդվածները Այդպիսի հոդված չի գտնվել ԴԻՏԵԼ ԱՄԲՈՂՋԸ Կարդալ ավելին Պատասխանել Չեղարկել Ջնջել Հեղինակ Գլխավոր ԷՋԵՐ ՀՈԴՎԱԾՆԵՐ Դիտել ամբողջը ՁԵՐ ՃԱՇԱԿՈՎ ԹԵՄԱ ԱՐԽԻՎ ՓՆՏՐԵԼ ԲՈԼՈՐ ՀՈԴՎԱԾՆԵՐԸ Այդպիսի հոդված չի գտնվել Դեպի գլխավոր էջ Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content