$show=home$type=grid$meta=0$rm=0$snippet=0$viewall=0$meta=0$l=0$c=5

|Ի՞ՆՉ ՖԻԼՄ ԴԻՏԵԼ_$type=three$m=0$rm=0$h=400$c=3$show=home

Ֆելինի․ նկարահանված ու չնկարահանված երազներ

2020-ը ֆելինիական տարի է․ 1920թ․-ի հունվարի 20-ին ծնված մեծագույն ռեժիսորի 100-ամյա հոբելյանը նշանավորվեց ողջ աշխարհի արվեստասերների կողմից։


«Յուրաքանչյուր արվեստ ինքնակենսագրական է. արվեստը մարգարիտն է, ինքնակենսագրությունը` խեցին»,- ասել է Ֆելինին։ Իր հուշերում նա խոստովանել է, որ միշտ առանձնահատուկ կարևորություն է տվել սեփական երազներին, որոնցից շատերն արտացոլել է իր ֆիլմերում։ Ավելին՝ նրա երազները հաճախ հիմք են դարձել կինոյում նոր մտահղացումների ծնունդի համար։ Երազների մեծ մասը, սակայն, այդպես էլ չի ստացել մարմնավորում՝ թափթփված պատառիկների տեսքով մնալով նրա հուշերի գրառումներում կամ նրա երևակայության մեջ։ Ֆելինին ափսոսանքով է նշել, որ իր իրականացված մտահղացումները չնչին մասն են կազմում չիրականացվածի․ պատճառները տարբեր են եղել՝ ֆինանսավորման բացակայություն, առողջական խնդիրներ, անընդհատ «խանգարող» նոր կինոնախագծեր․․․ Արդյունքում՝ նա համարում էր, որ իր լեգենդար ֆիլմերը՝ «8 ½», «Քաղցր կյանք», «Ճանապարհ», «Ամարկորդ», «Ջուլյետան և ոգիները», «Կաբիրիայի գիշերները» և այլն, ընդամենը նախասրահի վարագույրն են դեպի իր հոգու դղյակ, որտեղ պահպանվում էին անհամար թաքնված ու այլոց համար այդպես էլ անտեսանելի մնացած գանձեր։ 

Իր «Կինոարարում» գրքում, օրինակ, Ֆելինին գրում է․ «Կա մի ֆիլմ, ուզում եմ ասել՝ գաղափար, զգացողություն, ֆիլմի նախազգացում, որով տարված եմ արդեն տասնհինգ տարի, բայց այն ոչ մի կերպ չի ընտելանում, ինձ չի արժանացնում իր վստահությանը, չի բացահայտում իր մտադրությունները։ Ամեն անգամ, երբ ես ավարտում եմ որևէ աշխատանք, այն անփոփոխ զգացնել է տալիս իր մասին՝ ասես ցանկանալով հիշեցնել, որ հիմա հասել է իր հերթը․ ինչ-որ ժամանակամիջոց այն մնում է կողքիս՝ սպասելով, բայց մի գեղեցիկ առավոտ տեսնում ես, որ էլ չկա։ Եվ ամեն անգամ, երբ դա տեղի է ունենում, ես նույնիսկ ուրախանում եմ․ այն մի տեսակ չափից դուրս լուրջ էր, պատասխանատու, խիստ, մեր միջև դեռևս չկար հարազատություն։ Երբեմն ես նույնիսկ սկսում եմ կասկածել, թե դա ամենևին էլ ֆիլմ չէր, այլ ինչ-որ մի այլ բան, որը դեռևս ի վիճակի չեմ գիտակցելու, և այդ ժամանակ որոշակի անհարմարություն եմ զգում»։ Ֆելինին այդ չնկարահանված ֆիլմը կապում է իր երազներից մեկի հետ։ «Մի անգամ, շատ վաղուց, ես երազ տեսա, որը, հնարավոր է, ինչ-որ ձևով կապված էր այս ֆիլմ-քիմեռի հետ, ավելի ճիշտ՝ դրա հանդեպ իմ վերաբերմունքի հետ․ այն և՛ գրավում է ինձ դեպի իրեն, և՛ վախեցնում՝ հոգիս լցնելով մերթ հրճվանքով, մերթ թերահավատությամբ, մի խոսքով՝ ի սկզբանե մերթ հրապուրում է, մերթ վանում»։ 

Ֆելինին երազում տեսնում է չինացու՝ վանող արտաքինով, անլվա մազերով, «ոչ այն է՝ ազնվականի, ոչ այն է՝ թշվառականի դեմքով», և այդ խորհրդավոր կերպարը և՛ վանում, և՛ գրավում է նրան։ Չինացին մի ուշ գիշեր ժամանում է օդանավակայան, որտեղ Ֆելինին, իբր, տնօրեն է և պետք է մուտքի վիզաներ տրամադրի ժամանածներին։ Երազում նա սկսում է զգալ, որ չինացու հանդեպ ունի նույն վերաբերմունքը, որն ուներ չնկարահանած ֆիլմի հանդեպ։ Եվ «օդանավակայանի տնօրեն» Ֆելինին սկսում է մտորել՝ հյուրին թույլ տա՞ մուտք գործել իր երկիր, թե՞ ոչ։ Իսկ հյուրը սպասում է։ Ֆելինին փորձում է խուսափել պատասխանատվությունից և հայտարարում է, որ չի ընդունում որոշում, քանզի իրենից ոչինչ կախված չէ, ինքը շարքային աշխատակից է։ Այդուհանդերձ, նրա սեղանի վրա «տնօրեն» բառով ցուցանակն է։ Երազը վերլուծելով՝ ռեժիսորը հասկանում է, որ չինացին հանդիսանում է իր չնկարահանած ֆիլմի մարմնավորումը․ նա «ժամանել է» ռեժիսորի ենթագիտակցության խորքերից և ուզում է տեղափոխվել իրական աշխարհ՝ հատելով սահմանը։ Նա այնքան տարօրինակ է, որ Ֆելինին փորձում է ազատվել նրանից, սակայն, միևնույն ժամանակ, ինչ-որ բան ռեժիսորին հետ է պահում այդ քայլից։ 

Ֆելինին իրեն համարում էր աշխարհների սահմանագծին ապրող անհատ, ով, ինչպես մյուս ստեղծագործող անհատները, «կանգնած է գիտակցական մշակույթի՝ մեզ համար մխիթարիչ, հարմար օրենքների և անգիտակցականի՝ նախաստեղծ մագմայի, խավարի, գիշերվա, ծովանդունդի միջև եղած սահմանագծին։ Այդ առանձնահատկությունը, հենց այդպիսի միջանկյալ վիճակն էլ մարդուն դարձնում է ստեղծագործող անհատ։ Նա ապրում է, հաստատվում է, գոյատևում է այդ սահմանագծին, որպեսզի իրականություն դարձնի որոշակի փոխակերպություն՝ կյանքի խորհրդանիշը, ընդ որում՝ խաղադրույքն այստեղ հենց նրա կյանքն է, նրա հոգեկան առողջությունը»։ Հետաքրքրական է, սակայն, թե ինչու է շարունակաբար կրկնվող այդ երազում Ֆելինին տեսել հենց չինացու։ Թերևս, չինացին նրա՝ եվրոպացու համար հանդիսանում էր այլ աշխարհի, այլ մշակույթի և մտածողության ներկայացուցիչ։ Ֆելինին իր մյուս գրքերում ևս հիշատակել է «կպչուն» չինացուն և իր չնկարահանված ֆիլմերը։ Մասնավորապես՝ իր չնկարահանած գլխավոր ֆիլմը՝ «Ջ․ Մաստորնայի ճանապարհորդությունը» անվանմամբ։ Ֆիլմի հերոսը, ավիավթարի հետևանքով գտնվելով կլինիկական մահվան վիճակում, հայտնվում է մեռյալների աշխարհում։ Նա միանգամից չի գիտակցում, որ մուտք է գործել հանդերձյալ կյանք․ նրան թվում է, թե ինքնաթիռը պարզապես վայրէջք է կատարել ինչ-որ մի անծանոթ քաղաքում, որի փողոցներով ինքը քայլում է։ Այստեղ նա հանդիպում է մի քանի տարի առաջ մահացած իր ընկերոջը։ Եվ ակամա սկսում է մտածել՝ եթե տեսնում է մեռած ընկերոջը, ուրեմն՝ իր ինքնաթիռը կործանվել է, և ինքն էլ ողջ չէ։ 

Ֆելինին հետագայում գրել է, որ այս ֆիլմի նկարահանումների համար արդեն ամեն ինչ պատրաստ էր՝ դեկորացիան, մարդիկ, գումարը․․․ Սակայն նա զգում էր, որ պատրաստ չէ նկարահանելու։ Նևրասթենիկ նոպաները խանգարում են նրա աշխատանքին, նրան թվում է, թե չի կարող իրականություն դարձնել այն, ինչ մտահղացել է։ Եվ նկարահանումներն այդպես էլ չեն մեկնարկում։ Չինացին շարունակում է երազում այցելել նրան։ Այցելում էր նաև «8 ½»-ի նկարահանումներից առաջ։ Ֆելինին ֆիլմի պրոդյուսերին գրած նամակում խոստովանում է, թե ինքը ստեղծագործական ամլության վիճակում է։ Բոլոր ժամանակների մեծագույն ֆիլմերից մեկը՝ «8 ½»-ը, ըստ էության, հենց այդ մասին է՝ ռեժիսորի ստեղծագործական ճգնաժամի։ «Երբ ես սկսում էի «8 ½»-ի աշխատանքները, ինձ հետ ինչ-որ բան կատարվեց։ Ես միշտ վախեցել եմ, որ դա տեղի կունենա, բայց երբ տեղի ունեցավ, ես նույնիսկ պատկերացնել չէի կարող, թե այդքան վատ կզգամ։ Ես ապրում էի ստեղծագործական այնպիսի ճգնաժամ, ինչպիսին, հավանաբար, ապրում են գրողները։ Ես ունեի պրոդյուսեր, ունեի պայմանագիր։ Ամեն ինչ պատրաստ էր նկարահանումները սկսելու համար։ Սպասում էին միայն ինձ, և ոչ ոք չգիտեր, որ ֆիլմը, որը պատրաստվում էի նկարահանել, խույս էր տվել ինձնից։ Արդեն պատրաստ էին դեկորացիաները, իսկ ես ոչ մի կերպ չէի կարողանում գտնել անհրաժեշտ հուզական վիճակը։ Ես կմկմում էի ու անհեթեթություններ դուրս տալիս, երբ Մաստրոյանին ինձ հարցեր էր ուղղում իր դերի մասին»։ «8 ½»-ի սցենարի սկզբնական տարբերակում ստեղծագործական ճգնաժամի թեման այդչափ հստակ գծագրված չէր․ կար միայն դրա կանխազգացումը։ Թեման հստակություն ձեռք բերեց լոկ այն պահին, երբ ռեժիսորը հրաժարվեց նկարահանել ֆիլմը։  

Մինչ Մաստորնայի մասին չնկարահանված ֆիլմը սպասում էր իր հերթին, Ֆելինին նկարահանեց «Ջուլյետան և ոգիները»։ Նա ենթագիտակցորեն խուսափում էր Մաստորնայի պատմությունն էկրանավորելուց։ «Երբ ես մտահղացա «Ջուլյետան և ոգիները» ֆիլմը, իմ պատկերացրած միակ բանական լուծումը անսանձ երևակայությունն էր, յուրատեսակ թեթև խաղը, որը թույլ է տալիս ինչ-որ տեղ ինչ-որ բան ակնարկել, ինչ-որ տեղ ինչ-որ բան կիսատ ասել»,- գրում է Ֆելինին։ Թերասացությունն այդ ժամանակ նրա համար փրկություն էր, փախուստ իրեն վախեցնող ու նաև հրապուրող մեկ այլ սյուժեից։ 1965թ․-ին, երբ նա, հիվանդանոցում պառկած, սկսեց գրել «Կինոարարում» գիրքը, չմոռացավ հիշատակել նաև իր չնկարահանված ֆիլմը, սակայն՝ առանց մանրամասներ նշելու, թեպետ տարիներ անց լույս տեսած իր մեկ այլ գրքում խոստովանում է, որ Մաստորնայի պատմությունն իր գլխում ծնունդ է առել իր կինեմատոգրաֆիական կարիերայի ամենասկզբում և իրեն ուղեկցել է մյուս բոլոր ֆիլմերի նկարահանումների ընթացքում՝ առաջինից մինչև վերջինը։ Շատերի համար անբացատրելի էր, թե ինչու նա այդպես էլ չնկարահանեց իր կյանքի կարևորագույն ֆիլմը՝ վերջապես ունենալով ֆինանսավորում։ Պաշտոնական պատճառաբանությունը հիվանդությունն էր, սակայն Ֆելինիի պարագայում ոչինչ չէր կարող այդքան «պարզ» լինել։

Նա ասում էր, որ Մաստորնան, ինչպես և ինքը, կարողանում է երազում թռչել ու թռիչքի պահերին զգալ ազատության նույն երջանկավետ անսահմանությունը։ Հետո խոստովանում է, թե Մաստորնան, ինչպես և ինքը, սարսափելի վախենում է բարձրությունից։ Կարողանալ թռչել և, միաժամանակ, վախենալ բարձրությունից․ այսպիսին է նա, այսպիսին է նրա հերոսը։ «Մարդ, ով ձեռք է բերում թռչելու ունակություն․ ահա սյուժեն, որը պատանեկության տարիներից կրքոտ կերպով հետաքրքրում է ինձ։ Նույնիսկ մանուկ ժամանակ ես մտածում էի այն մասին, թե որքան լավ կլիներ վեր կենալ ու թռչել։ Ես երազում միշտ տեսել եմ, որ կարողանում եմ թռչել։ Երազում թռչելով՝ ես զգում էի արտասովոր թեթևություն։ Ես պաշտում էի այդ երազները։ Դրանք ինձ հասցնում էին էքստազի»,- գրում է Ֆելինին։ Նա սիրում էր իր մանկական մտապատկերները, որոնց շարունակում էր հավատարիմ մնալ նաև հասուն տարիքում, սիրում էր ֆանտասմագորիկ տեսարանները, որոնք նրա երևակայության մեջ վառ առկայծումների պես հաջորդում էին միմյանց։ Մանկությունից է սկիզբ առնում նաև նրա վախը թռիչքի բարձրության հանդեպ։ Թռիչքը նա ընկալում է որպես տեղափոխություն մի աշխարհից մեկ այլ աշխարհ, և այդ երևակայական տեղափոխությունն արդեն իսկ պարունակում է վտանգ գիտակցության համար, քանզի ապրում ես սահմանագծին, և փոխակերպումները, լինելով անհրաժեշտություն, չպիտի վնասեն առողջ բանականությանը։ Իր առաջին ինքնուրույն ֆիլմը՝ «Սպիտակ շեյխը» նկարահանելիս Ֆելինին ասում էր․ «Թվում է՝ ես անդունդն եմ թռչում»։ 

Իր բոլոր ֆիլմերը նա դիտարկում էր որպես մի ամբողջություն, ասես կյանքի ընթացքում միայն մեկ ֆիլմ է նկարահանել․ «Շատ տարիներ առաջ ես սկսեցի նկարահանել ֆիլմ և մինչ օրս նկարահանում եմ այն։ Քանի որ ես ավարտելուց հետո չեմ վերանայում իմ ժապավենները, դրանք իմ գիտակցության մեջ կազմում են ամբողջական ու անբաժանելի ինչ-որ բան»։ «Ճանապարհ» ֆիլմում նրբազգաց Ջելսոմինան ստիպված է թափառել կոպիտ Ձամպանոյի հետ։ «Քաղցր կյանք» ֆիլմում լրագրող Մարչելլոն այդպես էլ չի կարողանում իր մեջ ուժ գտնել և ազատվել ազնվականական ու բոհեմական շրջանակի խորտակող ճահճից։ «Ջուլյետան ու ոգիները» ֆիլմում գլխավոր հերոսուհի Ջուլյետան մարդկանց շրջապատում տառապում է միայնությունից ու չհասկացվածությունից՝ իրեն շրջապատելով ոգիներով։ «Եվ նավը լողում է․․․» ֆիլմում մշակույթի ու բարբարոսության բախումն է, որը կործանմամբ է սպառնում ողջ Եվրոպային։ «Նվագախմբի փորձը» ֆիլմում դիրիժորի ու երաժիշտների անհամերաշխությունը հանգեցնում է քաոսի, իսկ շենքը սկսում է փլվել։ Տարբեր սյուժեներ, տարբեր հերոսներ, սակայն Ֆելինին մեկը մյուսից չէր տարանջատում իր ավելի քան երկու տասնյակ ֆիլմերը։ 

Իր հուշերում Ֆելինին հիշատակել է ևս մի տարօրինակ երազ, որ տեսել է «Կանանց քաղաքը» ֆիլմի նկարահանումների ժամանակ․ «Ես, ինչպես լուսանկարում, հստակ տեսա այն ամենը, ինչն ինձ հետ պիտի կատարվեր, և այն, ինչն արդեն կատարվել էր իրականում։ Այդ երազը տևեց մեկ վայրկյանից ոչ ավելի։ Ես տեսա հսկայական ծովային տարածություն և տեսա ինձ՝ փոթորկի կենտրոնում, փոքրիկ նավում, որն արդեն սկսել էր սուզվել, և ջուրը հասել էր իմ սրունքներին։ Իսկ շուրջը լողում էին շնաձկները։ Դա դրամատիզմով լի մի տեսարան էր, որը, այդուհանդերձ, չգիտես ինչու, մի տարօրինակ ողբերգական ցնծությամբ էր լցնում իմ սիրտը, կրոնական հավատով առ այն, թե հիմա ինչ-որ հրաշք է կատարվելու։ Ինչի՞ մասին կարող է մտածել մարդը, ով իրեն տեսնում է շնաձկներով շրջապատված։ Նա կարող է մտածել լոկ այն մասին, ինչի մասին ես էի մտածում այդ պահին․ հիմա պետք է հայտնվի ուղղաթիռը, ինչպես Ջեյմս Բոնդի մասին ֆիլմում, ես պետք է բարձրանամ այդ ուղղաթիռ, կամ՝ շնաձկներից մեկը կլինի ընտելացված և հանկարծակի կվերածվի դելֆինի, կամ՝ ինձ մոտ կթռչի մի խորհրդավոր թռչուն, որի մեջքին կտեղավորվեմ և, այդպիսով, կփրկվեմ մահից»։  

Երբեմն համաքաղաքացիներից ոմանք նրան հարցնում էին, թե ինչու են նրա ֆիլմերն այդքան անհասկանալի, և նա պատասխանում էր․ «Որովհետև ես միշտ ասում եմ ճշմարտությունը, իսկ ճշմարտությունը երբեք չի լինում հասկանալի, մինչդեռ սուտը հասկանալի է բոլորին»։ Նա ասում էր, որ արվեստագետը միջնորդ է երևակայության ու մնացյալ աշխարհի միջև, ու փորձում էր մինչև վերջ թափանցել իր հանճարեղ ու անկառավարելի երևակայության խորքերը, որտեղ թաքնված էին մարդկային էության բոլոր գաղտնիքները և դրանց վերծանման բանալիները։ 


անդրադարձը՝ Անուշ Բաբայանի
«Մշակութային Հրապարակ» ամսաթերթ

COMMENTS

[ԽՄԲԱԳՐԻ ԸՆՏՐՈՒԹՅՈՒՆԸ]$type=one$count=3$meta=0$hide=home$label=0

Имя

«Ամարկորդ»,1,«Բիթլզ»,1,«Դավիթ Բեկ»,1,«Զարե»,1,«Լուսավոր ապագան»,1,«Կին» փառատոն,3,«Կինոարվեստ» մատենաշար,3,«Հայֆիլմ»,1,«Նռան գույնը»,2,«Ռոլան» կինոփառատոն,1,«Սոսե»,1,«Սոսե» կինոփառատոն,8,«Օսկար»,2,20֊ականներ,1,30-ականներ,1,40-ականներ,1,50-ականներ,1,60-ականներ,1,70-ականներ,1,80֊ականներ,1,90֊ականներ,1,Adami,3,BBC,1,Disney,2,GAIFF Pro,1,Kinoversus,3,VQuick հավելված,2,Աբաս Քիարոսթամի,3,Ագաթա Քրիստի,1,Ագնեշկա Հոլանդ,1,Ադել,1,Ալ Պաչինո,4,Ալան Ջ․ Պակուլա,1,Ալան Փարքեր,1,Ալբեր Ռեմի,1,Ալբեր Քամյու,1,Ալբերտ Էյնշտեյն,1,Ալեխանդրո Գոնսալես Ինյարիտու,2,Ալեխանդրո Խոդորովսկի,1,Ալեն Գրանժերար,1,Ալեն Դելոն,10,Ալեն Ռենե,3,Ալեքսանդր Դովժենկո,1,Ալեքսանդր Դրանկով,1,Ալեքսանդր Խանժոնկով,1,Ալեքսանդր Կոտտ,1,Ալիս Գի-Բլաշե,1,Ալիսիա Վիկանդեր,1,Ալֆրեդ Հիչքոկ,11,Ակի Կաուրիսմյակի,2,Ակիրա Կուրոսավա,9,Աղասի Այվազյան,1,Ամերիկյան կինոքննադատների ազգային խորհուրդ,1,Ամերիկյան ֆիլմերի ցուցաշար,1,Այցեքարտ,3,Անահիտ Հակոբյան,1,Անդրե Մորուա,1,Անդրեյ Զվյագինցև,1,Անդրեյ Կոնչալովսկի,2,Անդրեյ Պլախով,1,Անդրեյ Տարկովսկի,16,Անիտա Էկբերգ,1,Անյես Վարդա,1,Անն Վյազեմսկի,1,Աննա Կարինա,1,Աննա Մանիանի,4,Աննա Մելիքյան,2,Աննի Ժիրարդո,2,Անուկ Էմե,4,Անուշ Բաբայան,57,Անջեյ Ժուլավսկի,2,Անջեյ Վայդա,6,Անտոն Դոլին,1,Անտոնիո Բանդերաս,1,Անտոնիո Մենեգետտի,1,Անրի Վերնոյ,8,Անրի-Ժորժ Կլուզո,3,ապրիլ,1,Առնո Բաբաջանյան,2,Ավա Գարդներ,1,Ավետիք Իսահակյան,1,Ավրորա Մարդիգանյան,1,Ատոմ Էգոյան,6,Արա Գյուլեր,1,Արամ Ավետիս,7,Արամ Դովլաթյան,5,Արամ Խաչատրյան,5,Արամ Հակոբյան,6,Արամ Պաչյան,3,Արարատ,1,Արգելված կինոարվեստ,1,Արթուր Մեսչյան,1,Արթուր Քլարկ,1,Արման Հարությունյան,5,Արման Մանարյան,1,Արմեն Հովհաննիսյան,1,Արմեն Ջիգարխանյան,1,Արմինե Նազարյան,14,Արուն Քարթիք,1,Արտավազդ Փելեշյան,6,Բասթեր Կիտոն,2,Բարձրորակ կինո [8],14,Բեթ Դևիս,1,Բելա Տարր,2,Բեն Աֆլեք,1,Բեն Քինգսլի,1,Բեն-Հուր,1,Բենեդիկտ Քամբերբեթչ,1,Բենեթ Միլլեր,1,Բեռնարդո Բերտոլուչի,7,Բերթ Լանկաստեր,3,Բերտրան Բլիե,1,Բիբի Անդերսոն,1,Բիլ Մյուրեյ,2,Բիլլի Ուայլդեր,1,Բլեյք Էդվարդս,1,Բյորկ,1,Բոբ Ֆոսի,1,Բորիս Կաուֆման,1,Բրայան Սինգեր,1,Բրեդ Փիթ,1,Բրիջիտ Բարդո,3,Գաբրիել Գարսիա Մարկես,3,Գայանե Թադևոսյան,4,Գեորգ Վիլհելմ Պաբստ,1,Գերի Քուփեր,1,Գերի Օլդմեն,2,Գիլյերմո դել Տորո,1,Գիտահանրամատչելի ֆիլմեր,2,Գիտաֆանտաստիկ կինո,1,Գլխավոր,61,Գլուխգործոցներ [10],15,Գյունթեր Գրաս,1,Գյունտեր Գրաս,1,Գոդֆրի Ռեջիո,2,Գրախոսական,55,Գրեգորի Պեկ,2,Գրետա Գարբո,3,Գրիգորի Կոզինցև,2,Գրողները կինոյում,4,Դալթոն Տրամբո,1,Դալիդա,1,Դակոտա Ֆանինգ,1,Դանիել Բըրդ,1,Դանիել Դարիո,1,Դասթին Հոֆման,5,Դարեն Արոնոֆսկի,1,Դարիո Արջենտո,1,դեկտեմբեր,1,Դեն Բրաուն,1,Դենի Վիլնյով,2,Դենիզ Գամզե Էրգյուվեն,1,Դերասանի վարպետություն,2,Դևիդ Բոուի,2,Դևիդ Լին,1,Դևիդ Լինչ,7,Դևիդ Ուորք Գրիֆիթ,1,Դևիդ Քրոնենբերգ,2,Դևիդ Օուեն Ռասել,1,Դևիդ Ֆինչեր,2,Դիանա Կարդումյան,1,Դիմանկար,49,Դինո Բուցցատի,1,Դինո Ռիզի,1,Դմիտրի Կեսայանց,1,Դյուկ Էլինգթոն,1,Դոն Կիխոտ,1,Դոնալդ Սազերլենդ,1,Դովժենկո,1,Դուգլաս Ֆերբենքս,1,Եժի Կավալերովիչ,2,Եվա Գրին,2,Եվրոպական կինոակադեմիա,1,Երևանի «Գյոթե կենտրոն»,1,Երիտասարդական կինոալիք,1,Երկխոսություն,1,Էդդի Ռեդմեյն,1,Էդիտ Պիաֆ,2,Էդմոնդ Քեոսայան,1,Էդվարդ Հոփեր,1,Էդվարդ Նորթոն,1,Էդրիան Բրոուդի,2,Էլեն Հակոբյան,4,Էլթոն Ջոն,1,Էլիա Կազան,2,Էլիզաբեթ Թեյլոր,2,Էլիո Պետրի,1,Էլլա Ֆիցջերալդ,1,Էլվիս Փրեսլի,1,Էմի Ադամս,1,Էմիլ Զոլա,1,Էմիլի Բլանթ,1,Էմիլի Դիքինսոն,1,Էմիր Կուստուրիցա,6,Էյզենշտեյն,2,Էնդի Ուորհոլ,2,Էնթոնի Հոփքինս,1,Էնթոնի Քուին,7,Էնիո Մորիկոնե,6,Էննի Լեյբովից,1,Էնրիկա Անտոնիոնի,1,Էռնեստ Հեմինգուեյ,3,Էռնստ Լյուբիչ,1,Էտալոն 11,1,Էտորե Սկոլա,2,Էրիխ Ֆրոմ,1,Էրիկ Կլեպտոն,1,Էրիկ Ռոմեր,1,Էրմլեր,1,Թենգիզ Աբուլաձե,1,Թենեսի Ուիլյամս,1,Թեո Անգելոպուլոս,7,Թերենս Դևիս,1,Թերենս Մալիք,1,Թերի Գիլիամ,2,Թերի Ջորջ,1,Թիերի Կոքլե,1,Թիլդա Սուինթոն,1,Թիմ Բարթոն,2,Թիմուր Բեկմամբետով,1,Թիփի Հեդրեն,1,Թոմ Հենքս,3,Թոմ Սելեք,1,Թոմ Քրուզ,1,Թոմ Ֆորդ,1,Ժակ Անդրեասյան,1,Ժակ Բեքեր,1,Ժակ Բրել,1,Ժակ Դերիդա,1,Ժակ Տատի,1,Ժակլին Բիսեթ,1,Ժան Բոդրիյար,1,Ժան Գաբեն,4,Ժան Թաթլյան,1,Ժան Կոկտո,8,Ժան Մարե,2,Ժան Ռենո,1,Ժան Ռենուար,3,Ժան Ռուշ,1,Ժան Վիգո,3,Ժան-Լյուկ Գոդար,19,Ժան-Լուի Տրենտինյան,2,Ժան-Կլոդ Կարիեր,1,Ժան-Պիեռ Դարդեն,1,Ժան-Պիեռ Լեո,1,Ժան-Պիեռ Կասել,1,Ժան-Պիեռ Մելվիլ,1,Ժան-Պոլ Բելմոնդո,6,Ժան-Պոլ Սարտր,5,Ժաննա Մորո,4,Ժերար Դեպարդիե,6,Ժերար Ֆիլիպ,2,Ժորժ Կառվարենց,2,Ժորժ Մելիես,2,Ժորժ Ֆրանժու,1,Ժուլյետ Բինոշ,2,Իգոր Ստրավինսկի,1,Իզաբել Յուպեր,2,Իզաբելլա Ռոսելինի,1,Իթան և Ջոել Քոեններ,3,Ինգմար Բերգման,28,Ինգրիդ Բերգման,2,Իննա Սահակյան,1,Ինոկենտի Սմոկտունովսկի,2,Իոսիֆ Բրոդսկի,2,Իվ Մոնտան,1,Իվ Սեն Լորան,1,Իրադարձություններ,47,Իրանցի ռեժիսորներ,2,Լավ կինո [7],5,Լավագույն ֆիլմեր,1,Լարս ֆոն Թրիեր,7,Լեհական կինո,1,Լեոնարդո դի Կապրիո,4,Լեոնիդ Ենգիբարյան,1,Լև Ատամանով,1,Լև Գրիշին,1,Լևոն Աթոյանց,1,Լիլիթ Աղաջանյան,7,Լիլիթ Բեգլարյան,1,Լինդսեյ Անդերսոն,1,Լինո Վենտուրա,1,Լիվ Թայլեր,1,Լիվ Ուլման,4,Լյուդմիլա Ցելիկովսկայա,1,Լյուկ Դարդեն,1,Լոուրենս Օլիվիե,2,Լորեն Բեքոլ,1,Լորենցո Քուին,1,Լուի Արմսթրոնգ,1,Լուի Գարել,1,Լուի դը Ֆյունես,2,Լուի Մալ,4,Լուիս Բունյուել,9,Լուկա Գուադանյինո,1,Լուկինո Վիսկոնտի,8,Խավիեր Բարդեմ,1,Խմբագրի ընտրությունը,74,Խուլիո Մեդեմ,1,Ծիրանի ծառ,6,Կալատոզով,1,Կաձուո Իսիգուրո,1,Կաննի կինոփառատոն,6,Կառլ Գուստավ Յունգ,1,Կառլ Թեոդոր Դրեյեր,1,Կառլ Լագերֆելդ,1,Կառլոս Ռեյգադաս,1,Կառլոս Սաուրա,3,Կատրին Դընյով,7,Կատրին Ռոբ-Գրիե,1,Կարեն Ավետիսյան,1,Կարեն Շահնազարով,2,Կարևոր,103,Կարո Հալաբյան,1,Կենձի Միձոգուտի,1,Կիմ Նովակ,1,Կինոաֆորիզմ,23,Կինոերաժշտություն,1,Կինոիլյուստրացիաներ,1,կինոմոնտաժ,1,Կինոյի պատմություն,12,Կինոն և նորաձևությունը,2,Կինոնորություններ,90,կինոուղեցույց,1,Կինոպատկերասրահ,36,Կինովարկանիշ,32,Կինովերսուս TV,1,Կինոօրացույց,12,Կիրիլ Միխանովսկի,1,Կիրստեն Դանստ,1,Կլաուդիա Կարդինալե,7,Կլաուս Կինսկի,3,Կլարկ Գեյբլ,2,Կլոդ Լելուշ,4,Կլոդ Շաբրոլ,1,Կլոդ Սոտե,1,Կնուտ Համսուն,1,Կշիշտոֆ Զանուսի,1,Կշիշտոֆ Կեսլևսկի,5,Կոբո Աբե,1,Կոկո Շանել,1,Կուլեշով,1,Կուրտ Վոնեգուտ,1,Համեդ Սոլեյմանզադե,1,Համո Բեկնազարյան,3,Համր կինո,3,Համր կինոյի աստղերը,1,Համֆրի Բոգարտ,1,Հայ կինոգործիչներ,12,Հայաո Միյաձակի,1,Հայկ Մանուկյան,1,Հայկական կերպարներ,2,Հայկական կինո,4,Հանճարեղ ֆիլմեր [9.5],24,Հասմիկ Կարապետյան,3,Հարիսոն Ֆորդ,1,Հարոլդ Լլոյդ,1,Հարվի Քեյթել,1,Հարցազրույց,35,Հեդի Լամար,1,Հելմուտ Բերգեր,1,Հելմուտ Նյուտոն,1,Հենինգ Կառլսեն,1,Հենրի Ֆոնդա,2,Հենրիկ Հովհաննիսյան,1,Հենրիկ Մալյան,1,Հետադարձ հայացք,22,Հիանալի ֆիլմեր [8.5],26,Հիրոսի Տեսիգահարա,1,Հոդվածներ,48,Հոկտեմբերին ծնված հայտնիները,1,Հոու Սյաո-Սյան,1,Հովհաննես Վարդումյան,7,Հովսեփ Քարշ,1,հունվար,1,Հրայր Խաչատրյան,1,Հրապարակախոսություն և մամուլ,20,Ճապոնացի ռեժիսորներ,2,Մալքոլմ ՄըքԴաուել,2,Մահաթմա Գանդի,1,Մայա Դերեն,1,Մայք Նիքոլս,1,Մայքլ Գրանդաջ,1,Մայքլ Դուգլաս,1,Մայքլ Հակոբյան,1,Մայքլ Ջեքսոն,2,Մայքլ Փաուել,1,Մայքլ Քեյն,1,Մայքլ Քյորթիս,1,Մանե Բաղդասարյան,1,Մառլեն Դիտրիխ,2,Մառլոն Բրանդո,13,Մասակի Կոբայասի,1,Մարդիկ և փաստեր,29,Մարդիկ Մարտին,2,Մարի Լաֆորե,1,Մարիա Կալաս,3,Մարինա Վլադի,2,Մարինա Ցվետաևա,1,Մարիո Բավա,1,Մարկո Ֆեռերի,2,Մարշա Հանթ,1,Մարչելո Մաստրոյանի,11,Մարսել Կառնե,1,Մարտին Լյութեր Քինգ,1,Մարտին Սկորսեզե,19,Մարտիրոս Սարյան,2,Մեգ Ռայան,1,Մեթ Դեյմոն,1,Մեթ Դիլոն,2,Մել Գիբսոն,5,Մեծերը՝ արվեստի մասին,29,Մեկ Կադր,2,մեջբերումներ,1,Մերի Փոփինս,1,Մերիլ Սթրիփ,4,Մերիլին Մոնրո,3,Միգել Սապոչնիկ,1,Միլան Կունդերա,1,Միլոշ Ֆորման,3,Միխալիս Կակոյանիս,1,Միխայել Հանեկե,3,Միխայիլ Բուլգակով,2,Միխայիլ Գալուստյան,1,Միխայիլ Կալատոզով,1,Միշել Լեգրան,3,Միշել Հազանավիչուս,1,Միշել Մորգան,1,Միշել Ուիլյամս,1,Միշել Պիկոլի,1,Միշել Փֆայֆեր,1,Միշել Ֆուկո,1,Միրեյ Դարկ,1,Միրեյ Մաթյո,1,Միք Ջագեր,1,Միքայել Թարիվերդիև,2,Միքելանջելո Անտոնիոնի,14,Միքի Ռուրք,1,Մհեր Մկրտչյան,4,Մոhսեն Մախմալբաֆ,1,Մոնիկա Բելուչի,1,Մոնիկա Վիտի,3,Մորիս Շևալիե,1,Մորիս Ռոնե,1,Մուհամեդ Ալի,1,Մուսա,3,Յան Շվանկմայեր,1,Յան Ֆլեմինգ,1,Յասուձիրո Օձու,2,Յոս Սթելինգ,1,Յուլ Բրիներ,1,Յուրի Գագարին,1,Յուրի Նիկուլին,1,Նագիսա Օսիմա,1,Նատալի Փորթման,1,Նարե Մկրտչյան,1,Ներսես Հովհաննիսյան,1,Նիկիտա Միխալկով,1,Նիկոս Կազանձակիս,2,Նինո Ռոտա,1,Նիքոլ Քիդման,1,Նկարահանման հրապարակ,11,Նշանավոր զույգերը,14,Նոյեմբերին ծնված հայտնիները,1,Նոր ալիք,1,Նումի Ռապաս,1,Նունե Մանուկյան,4,Նուրի Բիլգե Ջեյլան,2,ՆՓԱԿ,1,Շանտալ Աքերման,2,Շառլ Ազնավուր,17,Շառլոթ Գենսբուր,1,Շատ լավ ֆիլմեր [7.5],3,Շերոն Թեյթ,1,Շոն Փեն,1,Շոն Քոների,1,Շուշան Փիրումյան,3,Ուես Անդերսոն,3,Ուիթ Սթիլման,1,Ուիլ Սմիթ,1,Ուիլեմ Դեֆո,1,Ուիլյամ Շեքսպիր,1,Ուիլյամ Ուայլեր,1,Ուիլյամ Սարոյան,8,Ումբերտո Էկո,2,Ունա Չապլին,1,Ուոլթ Դիսնեյ,2,Չառլզ Բուկովսկի,2,Չառլզ Բրոնսոն,1,Չառլզ Դիքենս,1,Չառլզ Չապլին,11,Չառլի Չապլին,1,Չեխական նոր ալիք,1,Չեկի Կարիո,1,Պաբլո Պիկասո,1,Պաոլո Սորենտինո,2,Պաուլո Կոելյո,1,Պավել Արսենով,1,Պեդրո Ալմոդովար,5,Պենելոպա Կրուս,1,Պիեռ Բարու,1,Պիեռ Բուրդիե,1,Պիեռ Կարդեն,1,Պիեռ Պաոլո Պազոլինի,11,Պիեռ Ռիշար,1,Պիեռ-Օգյուստ Ռենուար,1,Պիետրո Մարչելո,1,Պուդովկին,1,Ջանկառլո Ջանինի,2,Ջարեդ Լեթո,2,Ջեյմս Դին,1,Ջեյմս Ստյուարտ,1,Ջեյմս Վան,1,Ջեյմս Քեմերոն,1,Ջեյն Բիրկին,2,Ջեյն Օսթին,1,Ջեյսոն Շվարցման,1,Ջեյսոն Ռոբարդս,1,Ջեյք Ջիլենհոլ,1,Ջենիս Ջոփլին,1,Ջենիֆեր Լոուրենս,1,Ջերալդին Չապլին,1,Ջերեմի Այրոնս,1,Ջեք Լոնդոն,1,Ջեք Նիքոլսոն,8,Ջեք Ուորներ,1,Ջեքի Չան,1,Ջեքի Քուգան,2,Ջիմ Ջարմուշ,10,Ջինա Լոլոբրիջիդա,1,Ջինա Ռոուլենդս,1,Ջո Բեռլինգեր,1,Ջոան Վուդվորդ,1,Ջոան Քրոուֆորդ,1,Ջոզեֆ Լոուզի,1,Ջոն Կասավետիս,2,Ջոն Մալկովիչ,3,Ջոն Սթեյնբեք,2,Ջոն Տուրտուրո,1,Ջոն Տրավոլտա,1,Ջոն Ֆորդ,2,Ջոնի Դեփ,4,Ջոնի Հոլիդեյ,1,Ջորջ Լուկաս,1,Ջորջ Օրուել,1,Ջորջո Ագամբեն,1,Ջորջո Սթրելեր,1,Ջուդ Լոու,3,Ջուզեպե Տորնատորե,3,Ջուլիանա Մուր,1,Ջուլյա Դյուկորնո,1,Ջուլյետա Մազինա,2,Ռայներ Վերներ Ֆասբինդեր,3,Ռաֆայել Ներսիսյան,3,Ռաֆայել Պապովյան,1,Ռեյ Բրեդբերի,1,Ռենատո Սալվատորի,1,Ռենե Կլեր,1,Ռիդլի Սքոթ,3,Ռիշարդ Բուգայսկի,1,Ռիչարդ Աթենբորո,1,Ռիտա Հեյվորթ,2,Ռյունոսկե Ակուտագավա,2,Ռոբ Մարշալ,1,Ռոբեր Բրեսոն,3,Ռոբեր Օսեյն,1,Ռոբերտ դե Նիրո,6,Ռոբերտ Զեմեկիս,1,Ռոբերտ Ռեդֆորդ,1,Ռոբերտ Ռոդրիգես,2,Ռոբերտ Վինե,1,Ռոբերտո Ռոսելինի,1,Ռոբին Ուիլյամս,1,Ռոզա Պետրոսյան,1,Ռոլան Բարտ,2,Ռոլան կինոփառատոն,5,Ռոման Բալայան,1,Ռոման Պոլանսկի,6,Ռոմի Շնայդեր,5,Ռոն Հովարդ,2,Ռոջեր Կորման,1,Ռոս Բաղդասարյան,1,Ռուբեն Գևորգյանց,1,Ռուբեն Մամուլյան,7,Ռուդոլֆ Վալենտինո,1,Ռունի Մարա,1,Ռուփերթ Էվերեթ,1,Ռոք Հադսոն,1,Սաթենիկ Հակոբյան,2,Սաթյաջիտ Ռայ,1,Սալվադոր Դալի,4,Սարիկ Անդրեասյան,1,Սարսափ ժանր,1,Սեմ Մենդես,1,Սեմ Պեկինպա,1,Սեմուել Բեքեթ,2,Սեպտեմբեր,1,Սերգեյ Դովլաթով,3,Սերգեյ Էյզենշտեյն,2,Սերգեյ Իսրայելյան,1,Սերգեյ Փարաջանով,15,Սերժ Գենսբուր,3,Սերջիո Լեոնե,5,Սև հայելի,1,Սթենլի Կուբրիկ,13,Սթենլի Կրամեր,2,Սթիվ ՄըքՔուին,1,Սթիվեն Զաիլյան,1,Սթիվեն Հոքինգ,1,Սթիվեն Սոդերբերգ,1,Սթիվեն Սփիլբերգ,8,Սթիվեն Քինգ,1,Սիդնի Լյումետ,2,Սիլվի Վարդան,1,Սիլվիա Պլատ,1,Սիմոն Աբգարյան,1,Սիմոնա դը Բովուար,2,Սիմոնա Սինյորե,3,Սինդբադ,1,ՍինեՄիտք,1,Սիրելի ֆիլմերի տասնյակն ըստ…,3,Սլավոյ Ժիժեկ,4,Սյուզան Զոնթագ,1,Սոնա Կարապողոսյան,18,Սոս Սարգսյան,4,Սոսե,2,Սոֆի Լորեն,8,Սոֆի Մարսո,1,Սոֆյա Կոպոլա,1,Սվեն Նյուկվիստ,1,Ստալկեր,2,Սցենար,1,Սփենսեր Թրեյսի,1,Սքարլեթ Յոհանսոն,1,Վալերիո Ձուրլինի,2,Վահե Հակոբյան,1,Վահրամ Բաբայան,1,Վահրիճ Բախչանյան,1,Վան Հեֆլին,1,Վավերագրական ֆիլմեր,1,Վարպետության դասեր,17,Վել Էյվերի,1,Վեյկո Իունպուու,1,Վենետիկի կինոփառատոն,1,Վերա Խիտիլովա,1,Վերներ Հերցոգ,8,Վիկտոր Էրիսե,1,Վիմ Վենդերս,6,Վիվիեն Լի,2,Վիտորիո դե Սիկա,1,Վիրիդիանա,1,Վիրնա Լիզի,1,Վլադիմիր Բորտկո,1,Վլադիմիր Կոսմա,1,Վլադիմիր Վիսոցկի,2,Վոնգ Կար-Վայ,3,Վուդի Ալեն,12,Վուդի Հարելսոն,1,Տաթև Հովակիմյան,1,Տակեշի Կիտանո,3,Տեսանյութեր,25,Տիգրան Նալչաջյան,2,Տիեզերքի գաղտնիքները,2,Տոնինո Գուերա,8,Տոտո,1,Տրաուբերգ,1,Ցնցող ֆիլմեր [9],37,Փիթեր Գրինուեյ,2,Փիթեր Ուստինով,2,Փիթեր Օ'Թուլ,1,Փինք Ֆլոյդ,1,Փոլ Նյումեն,1,Փոլ Վերհովեն,1,Քեյթ Բլանշեթ,1,Քեյթ Բոսվորթ,1,Քեն Լոուչ,1,Քենեթ Բրանա,1,Քերի Գրանտ,1,Քըրք Դուգլաս,4,Քըրք Դուգլաս և Ուիլյամ Ուայլեր,1,Քըրք Քըրքորյան,1,Քլինթ Իսթվուդ,3,Քոլին Ֆերթ,3,Քսավիե Դոլան,2,Քվենտին Տարանտինո,7,Քրիսթոֆեր Նոլան,1,Քրիստիան Բեյլ,1,Օդրի Հեփբերն,5,Օլեգ Յանկովսկի,1,Օլիվեր Թվիստ,1,Օլիվեր Սթոուն,1,Օլիվիա դը Հևիլենդ,1,Օմար Շարիֆ,7,Օնորե Դոմիե,1,Օուեն Ուիլսոն,1,Օսիպ Մանդելշտամ,1,Օսկար Ուայլդ,1,Օրնելա Մուտի,2,Օրսոն Ուելս,6,Օրվա մեջբերումը,27,Օրվա ֆիլմը,124,Ֆաինա Ռանևսկայա,1,Ֆանի Արդան,3,Ֆեդերիկո Ֆելինի,18,Ֆերնանդել,2,Ֆիլիպ Կաուֆման,1,Ֆիլիպ Նուարե,1,Ֆիլմադարան,22,Ֆոլկեր Շլյոնդորֆ,1,Ֆոտոարխիվ,137,Ֆրանկլին Ջ. Շաֆներ,1,Ֆրանկո Ձեֆիրելլի,1,Ֆրանսիական կինո,2,Ֆրանսիս Վեբեր,1,Ֆրանսուա Տրյուֆո,13,Ֆրանց Կաֆկա,2,Ֆրեդ Քելեմեն,1,Ֆրեդի Մերքյուրի,1,Ֆրենկ Կապրա,2,Ֆրենկ Սինատրա,1,Ֆրենսիս Ֆորդ Կոպոլա,8,Ֆրիդրիխ Վիլհելմ Մուրնաու,1,Ֆրից Լանգ,4,Ֆրունզե Դովլաթյան,1,
ltr
item
KINOVERSUS: Ֆելինի․ նկարահանված ու չնկարահանված երազներ
Ֆելինի․ նկարահանված ու չնկարահանված երազներ
2020-ը ֆելինիական տարի է․ 1920թ․-ի հունվարի 20-ին ծնված մեծագույն ռեժիսորի 100-ամյա հոբելյանը նշանավորվեց ողջ աշխարհի արվեստասերների կողմից։
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiD_38XDIsVdrHAFuUzKPQ_NRPle5uwNiJJ12LgDKbhBhVHHcG57IE1NhvzQguQmH3MmrHcDemZR6F-mzZQG-VdPPqK_Mfk2BU3girMJyH5BNJmxa9tBk9_Zqhh5zbrsUUHbPfjyYV-cK2h/s640/948565.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiD_38XDIsVdrHAFuUzKPQ_NRPle5uwNiJJ12LgDKbhBhVHHcG57IE1NhvzQguQmH3MmrHcDemZR6F-mzZQG-VdPPqK_Mfk2BU3girMJyH5BNJmxa9tBk9_Zqhh5zbrsUUHbPfjyYV-cK2h/s72-c/948565.jpg
KINOVERSUS
https://www.kinoversus.com/2020/05/federico-fellini-100-2020.html
https://www.kinoversus.com/
https://www.kinoversus.com/
https://www.kinoversus.com/2020/05/federico-fellini-100-2020.html
true
7755589357207652495
UTF-8
Բոլոր հոդվածները Այդպիսի հոդված չի գտնվել ԴԻՏԵԼ ԱՄԲՈՂՋԸ Կարդալ ավելին Պատասխանել Չեղարկել Ջնջել Հեղինակ Գլխավոր ԷՋԵՐ ՀՈԴՎԱԾՆԵՐ Դիտել ամբողջը ՁԵՐ ՃԱՇԱԿՈՎ ԹԵՄԱ ԱՐԽԻՎ ՓՆՏՐԵԼ ԲՈԼՈՐ ՀՈԴՎԱԾՆԵՐԸ Այդպիսի հոդված չի գտնվել Դեպի գլխավոր էջ Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content