20-րդ դարասկզբի ռուսաստանյան կինեմատոգրաֆը


հատվածներ Յուլյա Ռուսինայի «Խորհրդային կինոյի պատմություն» ձեռնարկից, 2019թ


Որպես նախաբան
Պատմական կրթության ավանդույթները հարուստ չեն խորհրդային կինոյի՝ որպես ինքնուրույն առարկայի, դասավանդման փորձով։ Խորհրդային կինեմատոգրաֆի զարգացման օրինաչափություններն ու առանձնահատկություններն ուսանող-պատմաբանները ավելի հաճախ ըմբռնում են մշակութաբանական դիսկուրսի շրջանակներում։ Գեղարվեստական կինոն՝ որպես պատմական նյութ, որը նպաստում է խորհրդային հասարակության մեջ տեղի ունեցող գործընթացների գիտակցմանն ու ընկալմանը, գործնականում չի օգտագործվում։ Մինչդեռ հայրենական պատմական գիտությունն արդեն վաղուց է իր հայացքն ուղղել մարդկային կեցության տարատեսակ մանրամասներին՝ պատասխանելով 20-րդ դարի երկրորդ կեսի մեթոդաբանական մարտահրավերներին։ Ընդ որում՝ «մարդը պատմության մեջ» համատեքստը վայելում է հետազոտողների առավել լայն ու վառ արտահայտված հետաքրքրությունը։ 

Խորհրդային շրջանում նկարահանված գեղարվեստական ֆիլմերը հարուստ են նյութով, իսկ երբեմն էլ՝ վավերագրական տեղեկություններով, որոնք ճիշտ վերլուծական մոտեցման դեպքում թույլ կտան հասնել գիտական լուրջ ընդհանրացումների մակարդակի։ Ներթափանցումը այս, թվում է, հանելուկային ստեղծագործական ոլորտ՝ կինոարտադրության ստեղծման իր հատուկ օրենքներով և դեպի հանդիսատես իր ուղիով, անկասկած, կարող է նպաստել խորհրդային մարդու էության, նրա սոցիալական ու հոգեբանական բնութագրերի, հասարակական գիտակցության ու ամենօրյա գործառնությունների, արժեքային կողմնորոշիչների կայացման ու դինամիկայի, մշակութային կարծրատիպերի, խորհրդային հասարակության բարոյագիտական ու բարոյական կատեգորիաների ընկալմանը։ Միևնույն ժամանակ՝ առաջարկվում է խորհրդային կինոն ուսումնասիրել որպես հոգևոր մշակույթի ֆենոմեն՝ իր զարգացման ժամանակագրությանը, ժանրային բազմազանությանը համապատասխան՝ հաշվի առնելով գաղափարախոսական ու քաղաքական դիսկուրսները և շեշտադրելով առավել ճանաչված գործիչների ստեղծագործությունը։ 

Կինեմատոգրաֆի առաջամարտիկները

Մոսկվայում և Պետերբուրգում առաջին կինոսեանսները տեղի են ունեցել 1896թ-ին։ Իսկ 1914թ-ի նախաշեմին արդեն գործում էին 30 ընկերություններ, որոնք ռուսաստանյան կինեմատոգրաֆի պատմության առաջին երկու տասնամյակի ընթացքում թողարկեցին ավելի քան 300 կինոնկար։  

Ալեքսանդր Դրանկով
Ալեքսանդր Դրանկովի (1886–1949) և Ալեքսանդր Խանժոնկովի (1877–1945) անունները պատմության կողմից դասվել են ռուսաստանյան կինեմատոգրաֆի առաջամարտիկների շարքը։ 1907թ-ին Դրանկովը որոշում է զբաղվել կինոարտադրությամբ։ Նա հիմնում է, այսպես կոչված, «Դրանկովի ատելիեն» և սկսում է նկարահանել խրոնիկալ ֆիլմեր, իսկ հետո անցնում է գեղարվեստական կարճամետրաժ ժապավենների նկարահանումներին, օրինակ՝ փորձում է բեմադրել «Բորիս Գոդունով» խաղարկային ֆիլմը։ Ֆիլմը մնում է անավարտ, թեպետ ֆիլմի համար նկարահանված նյութերը այդ նույն տարի՝ 1907թ-ին, ցուցադրվում են կինոթատրոններում՝ «Տեսարաններ բոյարական կյանքից» անվանմամբ։ Դրանկովի համար սենսացիոն հաջողություն է դառնում Լև Նիկոլաևիչ Տոլստոյի (1908) առաջին վավերագրական կինոնկարահանումը (ընդամենը երեք կադր)։ Դրանկովի արտադրած առաջին գեղարվեստական կինոժապավենը, որն էկրան բարձրացավ, պատմական թեմայով «Ստորին ազատախմբերն» էր («Ստենկա Ռազին»), որի պրեմիերան տեղի ունեցավ 1908թ-ի հոկտեմբերին։ Դրանկովի ատելիեի հաջորդ ֆիլմը «Ջանասեր սպասյակը» (1908) ռուսաստանյան կինոկատակերգությունն էր։ Դրանկովի հավատամքն էր՝ լինել առաջինը, լինել տեսադաշտում։ 1911թ-ին նա առաջինն է նկարահանում «Սովը Պովոլժիեում» քաղաքական ֆիլմը, կազմակերպում է տաժանավայրում առաջին նկարահանումները Սախալին կղզում և պատկերում գաղթական գյուղացիների տեղափոխումը Սիբիր և Ուրալից այն կողմ։ Դրանկովը քաջություն է ունենում նկարահանելու կատակերգություններ․ թողարկում է կատակերգական կարճամետրաժների շարք՝ կատակերգական անփոփոխ դիմակ «Քեռի Փութի» հետ, հանդես է գալիս որպես ռուսաստանյան առաջին կատակերգական ֆիլմերից մեկի՝ «Ջանասեր սպասյակի» (1908) օպերատոր։

Ալեքսանդր Խանժոնկով
Նա հորինում է գովազդի նոր տեսակ․ բացի պաստառներից, որոնք արդեն սովորական էին դարձել, ի ցույց է դնում առանձին կադրեր ֆիլմերից, ինչի մասին արտասահմանում դեռևս չէին մտածել։ Դրանկովը Ռուսաստանում առաջինն էր, ով սկսեց նկարահանել դետեկտիվ կինոսերիալներ, որոնք դրանից ոչ շատ ժամանակ առաջ նորաձև էին դարձել Ֆրանսիայում։ Նրա ատելիեում նկարահանված բազմասերիանոց ֆիլմը (6 սերիա)՝ «Սոնկա-Ոսկե ձեռքը» (1914–1915), լայն հանդիսատեսի շրջանում հսկայական հաջողություն էր վայելում։ Ռուսական հեղափոխությունները ավերեցին «սենսացիաների արքա» Ալեքսանդր Դրանկովի հզոր կինոկայսրությունը։ Դրանկովը Ռուսաստանը լքեց 1920թ-ին, Ղրիմից, և սկզբում, ինչպես շատ ու շատ ռուս փախստականներ, հայտնվեց Կոստանդնուպոլսում։ Նա վախճանվել է ԱՄՆ-ում։ Հոլիվուդում նա այդպես էլ չկարողացավ իր տեղը գտնել, ուներ սեփական ֆոտոատելիե։ «Սենսացիաների ռուսաստանյան արքայի» հաշվեհամարին գումար չկար, և 1949թ-ին նրան հուղարկավորեցին տեղական համայնքի միջոցներով։ 

Իր գործը հաջողությամբ սկսած Ալեքսանդր Խանժոնկովն ի դեմս Դրանկովի տեսնում էր գլխավոր մրցակցի։ Նրանց մրցակցությանը հետաքրքրասիրությամբ հետևում էր ռուսաստանյան ողջ կինեմատոգրաֆիական հանրությունը։ Կինոյի ժամանակակից պատմաբան Նիկոլայ Իզվոլովի խոսքերով՝ «Դրանկովը հետաքրքրված էր սենսացիաներով, իսկ Խանժոնկովը՝ լուրջ գործով»։ 

1906թ-ին Խանժոնկովը Մոսկվայում բացեց կինոնկարների վարձույթի ռուսաստանյան առաջին գրասենյակը, իսկ 1907թ-ին հիմնեց «Խանժոնկով և Ընկ․ առևտրային տունը»՝ դառնալով Ռուսաստանում առաջին կինոարդյունաբերողը։ Ձեռնարկության պատկերանիշ ընտրվեց ոգեշնչում ընծայող Պեգասը՝ թևավոր նժույգը։ 1909-1914թթ-ին Խանժոնկովի ընկերությունը թողարկեց ավելի քան 70 խաղարկային ֆիլմ։ Արտադրության ծավալով այն զբաղեցրեց Ռուսաստանում առաջին տեղը։ Սյուժեներ ընտրելիս Խանժոնկովն իր գործունեության սկզբում առաջնորդվում էր ռուսական դասական գրականությամբ․ նա թողարկում էր ֆիլմ-նկարազարդումներ Պուշկինի, Լերմոնտովի, Գոգոլի, Տոլստոյի, Օստրովսկու ստեղծագործությունների թեմաներով։ «Խանժոնկով և Ընկ․» թողարկած առաջին գեղարվեստական կինոժապավենը «Երգ վաճառական Կալաշնիկովի մասին» ֆիլմն էր (1909)՝ Լերմոնտովի պոեմի հիման վրա և ռեժիսոր Վասիլի Գոնչարովի կողմից նկարահանված։ Սա ռուսաստանյան կինեմատոգրաֆի պատմության մեջ առաջին գեղարվեստական ֆիլմերից էր, որ հանդիսատեսի շրջանում հսկայական ճանաչում ձեռք բերեց։ Գոնչարովի ֆիլմերում շատ նորամուծություններ կային նկարահանման տեխնիկայի առումով․ հերոսի դեմքի խոշորացում դեռևս նախքան խոշոր պլանի տեխնիկայի ի հայտ գալը, համայնապատկերային նկարահանման կիրառումը։ Հետո նկարահանվեցին «Երմակ» և «Մազեպա» ֆիլմերը, էկրանավորվեց «Մեռած հոգիները»։ Նրա ֆիլմերում նկարահանվում էին ռուսաստանյան համր կինոյի աստղեր Իվան Մոզժուխինը, Վերա Խոլոդնայան, Միխայիլ Չեխովը, Ալեքսանդր Վերտինսկին և նույնիսկ հռչակավոր օպերային բաս Ֆյոդոր Շալյապինը։ 

1911թ-ին Խանժոնկովը՝ որպես համահեղինակ և համառեժիսոր, Գոնչարովի հետ նկարահանեց կինոյի պատմության մեջ առաջին լիամետրաժ վավերագրական-խաղարկային ֆիլմը Ղրիմի պատերազմի մասին՝ «Սևաստոպոլի պաշտպանությունը»։ Այս աշխատանքը մի շարք առումներով ուներ նորարարական բնույթ։ Ռուսաստանում առաջին անգամ իրականացվեց ճակատամարտ պատկերող տեսարանների նկարահանման փորձ, ընդ որում՝ դրանք որպես ռեժիսոր նկարահանեց ինքը՝ Խանժոնկովը։ Կինոյի պատմության մեջ առաջին անգամ նկարահանումն անցկացվեց դեպքերի իրական վայրում։ Միանգամից երկու կինոխցիկների օգտագործումը նույնպես նորամուծություն էր ֆիլմը ստեղծողների կողմից։ 

1910-ական թթ-ին Խանժոնկովի ընկերությունը սկսեց հրատարակել «Կինեմատոգրաֆի տեղեկագիր» (Մոսկվա) և «Սինեմա» (Ռոստով) ամսագրերը։ 1915թ-ից լույս էր տեսնում նրա «Պեգաս» ամսագիրը, որը նվիրված էր մշակութային իրադարձություններին՝ թատրոնին, երաժշտությանը, գրականությանը և, իհարկե, կինոյին։ 

Խանժոնկովի կինոթատրոնը
Խանժոնկովի ջանքերի շնորհիվ Ռուսաստանում սկսեցին արտադրվել գիտահանրամատչելի ժապավեններ, և ի հայտ եկավ տիկնիկային մուլտիպլիկացիան։ 1911-1914թթ-ին նրա ընկերության կողմից թողարկվում են ժապավեններ էլեկտրականության, ֆիզիոլոգիայի, բժշկության, գյուղատնտեսության թեմաներով։ «Հարբեցողությունն ու դրա հետևանքները» ֆիլմում վավերագրական կադրերի հետ միասին, որտեղ ցույց էին տրվում հարբեցողների երեխաների զարգացման ընթացքում առկա շեղումները, կային նաև խաղարկային տեսարաններ։ Դերասան Իվան Մոզժուխինը պատկերում է հարբեցողի, ով տեսնում է շշից դուրս սողացող սատանային։ Խանժոնկովը կազմակերպեց մուլտիպլիկացիայի արտադրություն․ այդ աշխատանքում ներգրավեց գավառական Վիլնոյից մի տաղանդավոր լուսանկարչի՝ Վլադիսլավ Ստարևիչին, ով նկարահանեց առաջին տիկնիկային մուլտիպլիկացիոն ժապավենները ոչ միայն Ռուսաստանում, այլև ողջ համաշխարհային մուլտիպլիկացիայի պատմության մեջ։ Ստարևիչի մուլտֆիլմերը՝ «Ճպուռն ու մրջյունը» (1913), «Սուրբ Ծնունդը անտառի բնակիչների մոտ» (1913), «Ուրախ տեսարաններ կենդանիների կյանքից» (1913), ընդգրկվեցին կինոարվեստի այս ճյուղի ոսկե ֆոնդում։ Խանժոնկովը, ինչպես և Դրանկովը, ռուսական հեղափոխությունից հետո անմիջապես ամեն ինչ կորցրեց, բայց, ի տարբերություն Դրանկովի, ընտանիքի հետ 1920թ-ին արտագաղթեց Պրահա, հայրենիք վերադարձավ 1923թ-ին։ Կյանքի վերջին տարիները նա անցկացրեց ֆաշիստների կողմից օկուպացված Յալթայում՝ հաշմասայլակին գամված, և մահացավ Հայրենական մեծ պատերազմում ԽՍՀՄ-ի հաղթանակից մի քանի ամիս անց՝ 1945թ-ի սեպտեմբերին՝ այդպես էլ չավարտելով իր հուշագրությունները։   

(շարունակելի)

թարգմանությունը՝ Սարո Դիվանդարեի 

ՄԵԿՆԱԲԱՆՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ

[ԽՄԲԱԳՐԻ ԸՆՏՐՈՒԹՅՈՒՆԸ]$type=one$count=3$meta=0$hide=home$label=0

Имя

«Ամարկորդ» «Բիթլզ» «Դավիթ Բեկ» «Զարե» «Լուսավոր ապագան» «Կին» փառատոն «Կինոարվեստ» մատենաշար «Հայֆիլմ» «Նռան գույնը» «Սոսե» «Սոսե» կինոփառատոն «Օսկար» 20֊ականներ 30-ականներ 40-ականներ 50-ականներ 60-ականներ 70-ականներ 80֊ականներ 90֊ականներ Adami BBC Disney GAIFF Pro Kinoversus VQuick հավելված Աբաս Քիարոսթամի Ագաթա Քրիստի Ագնեշկա Հոլանդ Ադել Ալ Պաչինո Ալան Ջ․ Պակուլա Ալան Փարքեր Ալբեր Ռեմի Ալբեր Քամյու Ալբերտ Էյնշտեյն Ալեխանդրո Գոնսալես Ինյարիտու Ալեխանդրո Խոդորովսկի Ալեն Գրանժերար Ալեն Դելոն Ալեն Ռենե Ալեքսանդր Դովժենկո Ալեքսանդր Դրանկով Ալեքսանդր Խանժոնկով Ալեքսանդր Կոտտ Ալիս Գի-Բլաշե Ալիսիա Վիկանդեր Ալֆրեդ Հիչքոկ Ակի Կաուրիսմյակի Ակիրա Կուրոսավա Աղասի Այվազյան Ամերիկյան կինոքննադատների ազգային խորհուրդ Ամերիկյան ֆիլմերի ցուցաշար Այցեքարտ Անահիտ Հակոբյան Անդրե Մորուա Անդրեյ Զվյագինցև Անդրեյ Կոնչալովսկի Անդրեյ Պլախով Անդրեյ Տարկովսկի Անիտա Էկբերգ Անյես Վարդա Անն Վյազեմսկի Աննա Կարինա Աննա Մանիանի Աննա Մելիքյան Աննի Ժիրարդո Անուկ Էմե Անուշ Բաբայան Անջեյ Ժուլավսկի Անջեյ Վայդա Անտոն Դոլին Անտոնիո Բանդերաս Անտոնիո Մենեգետտի Անրի Վերնոյ Անրի-Ժորժ Կլուզո ապրիլ Առնո Բաբաջանյան Ավա Գարդներ Ավետիք Իսահակյան Ավրորա Մարդիգանյան Ատոմ Էգոյան Արա Գյուլեր Արամ Ավետիս Արամ Խաչատրյան Արամ Հակոբյան Արամ Պաչյան Արարատ Արգելված կինոարվեստ Արթուր Մեսչյան Արման Հարությունյան Արման Մանարյան Արմեն Հովհաննիսյան Արմեն Ջիգարխանյան Արմինե Նազարյան Արուն Քարթիք Արտավազդ Փելեշյան Բասթեր Կիտոն Բարձրորակ կինո [8] Բեթ Դևիս Բելա Տարր Բեն Աֆլեք Բեն Քինգսլի Բեն-Հուր Բենեդիկտ Քամբերբեթչ Բենեթ Միլլեր Բեռնարդո Բերտոլուչի Բերթ Լանկաստեր Բերտրան Բլիե Բիբի Անդերսոն Բիլ Մյուրեյ Բիլլի Ուայլդեր Բլեյք Էդվարդս Բյորկ Բոբ Ֆոսի Բորիս Կաուֆման Բրայան Սինգեր Բրեդ Փիթ Բրիջիտ Բարդո Գաբրիել Գարսիա Մարկես Գայանե Թադևոսյան Գեորգ Վիլհելմ Պաբստ Գերի Քուփեր Գերի Օլդմեն Գիլյերմո դել Տորո Գիտահանրամատչելի ֆիլմեր Գիտաֆանտաստիկ կինո Գլխավոր Գլուխգործոցներ [10] Գյունտեր Գրաս Գոդֆրի Ռեջիո Գրախոսական Գրեգորի Պեկ Գրետա Գարբո Գրիգորի Կոզինցև Գրողները կինոյում Դալթոն Տրամբո Դալիդա Դակոտա Ֆանինգ Դանիել Բըրդ Դանիել Դարիո Դասթին Հոֆման Դարեն Արոնոֆսկի Դարիո Արջենտո դեկտեմբեր Դեն Բրաուն Դենի Վիլնյով Դենիզ Գամզե Էրգյուվեն Դերասանի վարպետություն Դևիդ Բոուի Դևիդ Լին Դևիդ Լինչ Դևիդ Ուորք Գրիֆիթ Դևիդ Քրոնենբերգ Դևիդ Օուեն Ռասել Դևիդ Ֆինչեր Դիանա Կարդումյան Դիմանկար Դինո Բուցցատի Դինո Ռիզի Դմիտրի Կեսայանց Դյուկ Էլինգթոն Դոն Կիխոտ Դոնալդ Սազերլենդ Դովժենկո Դուգլաս Ֆերբենքս Եժի Կավալերովիչ Եվա Գրին Եվրոպական կինոակադեմիա Երևանի «Գյոթե կենտրոն» Երիտասարդական կինոալիք Երկխոսություն Էդդի Ռեդմեյն Էդիտ Պիաֆ Էդմոնդ Քեոսայան Էդվարդ Հոփեր Էդվարդ Նորթոն Էդրիան Բրոուդի Էլեն Հակոբյան Էլթոն Ջոն Էլիա Կազան Էլիզաբեթ Թեյլոր Էլիո Պետրի Էլլա Ֆիցջերալդ Էլվիս Փրեսլի Էմի Ադամս Էմիլ Զոլա Էմիլի Բլանթ Էմիլի Դիքինսոն Էմիր Կուստուրիցա Էյզենշտեյն Էնդի Ուորհոլ Էնթոնի Հոփքինս Էնթոնի Քուին Էնիո Մորիկոնե Էննի Լեյբովից Էնրիկա Անտոնիոնի Էռնեստ Հեմինգուեյ Էռնստ Լյուբիչ Էտալոն 11 Էտորե Սկոլա Էրիկ Կլեպտոն Էրիկ Ռոմեր Էրմլեր Թենգիզ Աբուլաձե Թենեսի Ուիլյամս Թեո Անգելոպուլոս Թերենս Դևիս Թերենս Մալիք Թերի Գիլիամ Թերի Ջորջ Թիերի Կոքլե Թիլդա Սուինթոն Թիմ Բարթոն Թիմուր Բեկմամբետով Թիփի Հեդրեն Թոմ Հենքս Թոմ Սելեք Թոմ Քրուզ Թոմ Ֆորդ Ժակ Անդրեասյան Ժակ Բեքեր Ժակ Բրել Ժակ Դերիդա Ժակ Տատի Ժակլին Բիսեթ Ժան Բոդրիյար Ժան Գաբեն Ժան Թաթլյան Ժան Կոկտո Ժան Մարե Ժան Ռենո Ժան Ռենուար Ժան Ռուշ Ժան Վիգո Ժան-Լյուկ Գոդար Ժան-Լուի Տրենտինյան Ժան-Կլոդ Կարիեր Ժան-Պիեռ Դարդեն Ժան-Պիեռ Լեո Ժան-Պիեռ Կասել Ժան-Պիեռ Մելվիլ Ժան-Պոլ Բելմոնդո Ժան-Պոլ Սարտր Ժաննա Մորո Ժերար Դեպարդիե Ժերար Ֆիլիպ Ժորժ Կառվարենց Ժորժ Մելիես Ժորժ Ֆրանժու Ժուլյետ Բինոշ Իգոր Ստրավինսկի Իզաբել Յուպեր Իզաբելլա Ռոսելինի Իթան և Ջոել Քոեններ Ինգմար Բերգման Ինգրիդ Բերգման Իննա Սահակյան Ինոկենտի Սմոկտունովսկի Իվ Մոնտան Իվ Սեն Լորան Իրադարձություններ Իրանցի ռեժիսորներ Լավ կինո [7] Լավագույն ֆիլմեր Լարս ֆոն Թրիեր Լեհական կինո Լեոնարդո դի Կապրիո Լեոնիդ Ենգիբարյան Լև Ատամանով Լև Գրիշին Լևոն Աթոյանց Լիլիթ Աղաջանյան Լիլիթ Բեգլարյան Լինդսեյ Անդերսոն Լինո Վենտուրա Լիվ Թայլեր Լիվ Ուլման Լյուդմիլա Ցելիկովսկայա Լյուկ Դարդեն Լոուրենս Օլիվիե Լորեն Բեքոլ Լորենցո Քուին Լուի Արմսթրոնգ Լուի Գարել Լուի դը Ֆյունես Լուի Մալ Լուիս Բունյուել Լուկա Գուադանյինո Լուկինո Վիսկոնտի Խավիեր Բարդեմ Խմբագրի ընտրությունը Խուլիո Մեդեմ Ծիրանի ծառ Կալատոզով Կաձուո Իսիգուրո Կաննի կինոփառատոն Կառլ Գուստավ Յունգ Կառլ Թեոդոր Դրեյեր Կառլ Լագերֆելդ Կառլոս Ռեյգադաս Կառլոս Սաուրա Կատրին Դընյով Կատրին Ռոբ-Գրիե Կարեն Ավետիսյան Կարեն Շահնազարով Կարևոր Կարո Հալաբյան Կենձի Միձոգուտի Կիմ Նովակ Կինոաֆորիզմ Կինոերաժշտություն Կինոիլյուստրացիաներ կինոմոնտաժ Կինոյի պատմություն Կինոն և նորաձևությունը Կինոնորություններ կինոուղեցույց Կինոպատկերասրահ Կինովարկանիշ Կինովերսուս TV Կինոօրացույց Կիրիլ Միխանովսկի Կիրստեն Դանստ Կլաուդիա Կարդինալե Կլաուս Կինսկի Կլարկ Գեյբլ Կլոդ Լելուշ Կլոդ Շաբրոլ Կլոդ Սոտե Կնուտ Համսուն Կշիշտոֆ Զանուսի Կշիշտոֆ Կեսլևսկի Կոբո Աբե Կոկո Շանել Կուլեշով Կուրտ Վոնեգուտ Համեդ Սոլեյմանզադե Համո Բեկնազարյան Համր կինո Համր կինոյի աստղերը Համֆրի Բոգարտ Հայ կինոգործիչներ Հայաո Միյաձակի Հայկ Մանուկյան Հայկական կերպարներ Հայկական կինո Հանճարեղ ֆիլմեր [9.5] Հասմիկ Կարապետյան Հարիսոն Ֆորդ Հարոլդ Լլոյդ Հարվի Քեյթել Հարցազրույց Հեդի Լամար Հելմուտ Բերգեր Հելմուտ Նյուտոն Հենինգ Կառլսեն Հենրի Ֆոնդա Հենրիկ Հովհաննիսյան Հենրիկ Մալյան Հետադարձ հայացք Հիանալի ֆիլմեր [8.5] Հիրոսի Տեսիգահարա Հոդվածներ Հոկտեմբերին ծնված հայտնիները Հոու Սյաո-Սյան Հովհաննես Վարդումյան Հովսեփ Քարշ հունվար Հրայր Խաչատրյան Հրապարակախոսություն և մամուլ Ճապոնացի ռեժիսորներ Մալքոլմ ՄըքԴաուել Մահաթմա Գանդի Մայա Դերեն Մայք Նիքոլս Մայքլ Գրանդաջ Մայքլ Դուգլաս Մայքլ Հակոբյան Մայքլ Ջեքսոն Մայքլ Փաուել Մայքլ Քեյն Մայքլ Քյորթիս Մառլեն Դիտրիխ Մառլոն Բրանդո Մասակի Կոբայասի Մարդիկ և փաստեր Մարդիկ Մարտին Մարի Լաֆորե Մարիա Կալաս Մարինա Վլադի Մարինա Ցվետաևա Մարկո Ֆեռերի Մարշա Հանթ Մարչելո Մաստրոյանի Մարսել Կառնե Մարտին Լյութեր Քինգ Մարտին Սկորսեզե Մարտիրոս Սարյան Մեգ Ռայան Մեթ Դեյմոն Մեթ Դիլոն Մել Գիբսոն Մեծերը՝ արվեստի մասին Մեկ Կադր մեջբերումներ Մերի Փոփինս Մերիլ Սթրիփ Մերիլին Մոնրո Միգել Սապոչնիկ Միլան Կունդերա Միլոշ Ֆորման Միխալիս Կակոյանիս Միխայել Հանեկե Միխայիլ Բուլգակով Միխայիլ Գալուստյան Միխայիլ Կալատոզով Միշել Լեգրան Միշել Հազանավիչուս Միշել Մորգան Միշել Ուիլյամս Միշել Պիկոլի Միշել Փֆայֆեր Միրեյ Դարկ Միրեյ Մաթյո Միք Ջագեր Միքայել Թարիվերդիև Միքելանջելո Անտոնիոնի Միքի Ռուրք Մհեր Մկրտչյան Մոhսեն Մախմալբաֆ Մոնիկա Բելուչի Մոնիկա Վիտի Մորիս Շևալիե Մորիս Ռոնե Մուհամեդ Ալի Մուսա Յան Շվանկմայեր Յան Ֆլեմինգ Յասուձիրո Օձու Յոս Սթելինգ Յուլ Բրիներ Յուրի Գագարին Յուրի Նիկուլին Նագիսա Օսիմա Նատալի Փորթման Նարե Մկրտչյան Ներսես Հովհաննիսյան Նիկիտա Միխալկով Նիկոս Կազանձակիս Նինո Ռոտա Նիքոլ Քիդման Նկարահանման հրապարակ Նշանավոր զույգերը Նոյեմբերին ծնված հայտնիները Նոր ալիք Նումի Ռապաս Նունե Մանուկյան Նուրի Բիլգե Ջեյլան ՆՓԱԿ Շանտալ Աքերման Շառլ Ազնավուր Շառլոթ Գենսբուր Շատ լավ ֆիլմեր [7.5] Շերոն Թեյթ Շոն Փեն Շոն Քոների Շուշան Փիրումյան Ուես Անդերսոն Ուիթ Սթիլման Ուիլ Սմիթ Ուիլեմ Դեֆո Ուիլյամ Շեքսպիր Ուիլյամ Ուայլեր Ուիլյամ Սարոյան Ումբերտո Էկո Ունա Չապլին Ուոլթ Դիսնեյ Չառլզ Բուկովսկի Չառլզ Բրոնսոն Չառլզ Դիքենս Չառլզ Չապլին Չառլի Չապլին Չեխական նոր ալիք Չեկի Կարիո Պաբլո Պիկասո Պաոլո Սորենտինո Պաուլո Կոելյո Պավել Արսենով Պեդրո Ալմոդովար Պենելոպա Կրուս Պիեռ Բարու Պիեռ Կարդեն Պիեռ Պաոլո Պազոլինի Պիեռ Ռիշար Պիեռ-Օգյուստ Ռենուար Պիետրո Մարչելո Պուդովկին Ջանկառլո Ջանինի Ջարեդ Լեթո Ջեյմս Դին Ջեյմս Ստյուարտ Ջեյմս Քեմերոն Ջեյն Բիրկին Ջեյն Օսթին Ջեյսոն Շվարցման Ջեյսոն Ռոբարդս Ջեյք Ջիլենհոլ Ջենիս Ջոփլին Ջենիֆեր Լոուրենս Ջերալդին Չապլին Ջերեմի Այրոնս Ջեք Լոնդոն Ջեք Նիքոլսոն Ջեք Ուորներ Ջեքի Չան Ջեքի Քուգան Ջիմ Ջարմուշ Ջինա Լոլոբրիջիդա Ջինա Ռոուլենդս Ջո Բեռլինգեր Ջոան Վուդվորդ Ջոան Քրոուֆորդ Ջոզեֆ Լոուզի Ջոն Կասավետիս Ջոն Մալկովիչ Ջոն Սթեյնբեք Ջոն Տուրտուրո Ջոն Տրավոլտա Ջոն Ֆորդ Ջոնի Դեփ Ջոնի Հոլիդեյ Ջորջ Լուկաս Ջորջ Օրուել Ջորջո Սթրելեր Ջուդ Լոու Ջուզեպե Տորնատորե Ջուլիանա Մուր Ջուլյետա Մազինա Ռայներ Վերներ Ֆասբինդեր Ռաֆայել Ներսիսյան Ռաֆայել Պապովյան Ռեյ Բրեդբերի Ռենատո Սալվատորի Ռենե Կլեր Ռիդլի Սքոթ Ռիշարդ Բուգայսկի Ռիչարդ Աթենբորո Ռիտա Հեյվորթ Ռյունոսկե Ակուտագավա Ռոբ Մարշալ Ռոբեր Բրեսոն Ռոբեր Օսեյն Ռոբերտ դե Նիրո Ռոբերտ Զեմեկիս Ռոբերտ Ռեդֆորդ Ռոբերտ Ռոդրիգես Ռոբերտ Վինե Ռոբերտո Ռոսելինի Ռոբին Ուիլյամս Ռոզա Պետրոսյան Ռոլան Բարտ Ռոլան կինոփառատոն Ռոման Բալայան Ռոման Պոլանսկի Ռոմի Շնայդեր Ռոն Հովարդ Ռոս Բաղդասարյան Ռուբեն Գևորգյանց Ռուբեն Մամուլյան Ռուդոլֆ Վալենտինո Ռունի Մարա Ռուփերթ Էվերեթ Ռոք Հադսոն Սաթենիկ Հակոբյան Սաթյաջիտ Ռայ Սալվադոր Դալի Սարիկ Անդրեասյան Սեմ Մենդես Սեմ Պեկինպա Սեմուել Բեքեթ Սեպտեմբեր Սերգեյ Դովլաթով Սերգեյ Էյզենշտեյն Սերգեյ Իսրայելյան Սերգեյ Փարաջանով Սերժ Գենսբուր Սերջիո Լեոնե Սև հայելի Սթենլի Կուբրիկ Սթենլի Կրամեր Սթիվ ՄըքՔուին Սթիվեն Զաիլյան Սթիվեն Հոքինգ Սթիվեն Սոդերբերգ Սթիվեն Սփիլբերգ Սթիվեն Քինգ Սիդնի Լյումետ Սիլվի Վարդան Սիլվիա Պլատ Սիմոն Աբգարյան Սիմոնա դը Բովուար Սիմոնա Սինյորե Սինդբադ ՍինեՄիտք Սիրելի ֆիլմերի տասնյակն ըստ… Սլավոյ Ժիժեկ Սյուզան Զոնթագ Սոնա Կարապողոսյան Սոս Սարգսյան Սոսե Սոֆի Լորեն Սոֆի Մարսո Սոֆյա Կոպոլա Սվեն Նյուկվիստ Ստալկեր Սցենար Սփենսեր Թրեյսի Սքարլեթ Յոհանսոն Վալերիո Ձուրլինի Վահե Հակոբյան Վահրամ Բաբայան Վահրիճ Բախչանյան Վան Հեֆլին Վավերագրական ֆիլմեր Վարպետության դասեր Վել Էյվերի Վեյկո Իունպուու Վենետիկի կինոփառատոն Վերա Խիտիլովա Վերներ Հերցոգ Վիկտոր Էրիսե Վիմ Վենդերս Վիվիեն Լի Վիտորիո դե Սիկա Վիրնա Լիզի Վլադիմիր Բորտկո Վլադիմիր Կոսմա Վլադիմիր Վիսոցկի Վոնգ Կար-Վայ Վուդի Ալեն Վուդի Հարելսոն Տաթև Հովակիմյան Տակեշի Կիտանո Տեսանյութեր Տիգրան Նալչաջյան Տիեզերքի գաղտնիքները Տոնինո Գուերա Տոտո Տրաուբերգ Ցնցող ֆիլմեր [9] Փիթեր Գրինուեյ Փիթեր Ուստինով Փիթեր Օ'Թուլ Փինք Ֆլոյդ Փոլ Նյումեն Փոլ Վերհովեն Քեյթ Բլանշեթ Քեյթ Բոսվորթ Քեն Լոուչ Քենեթ Բրանա Քերի Գրանտ Քըրք Դուգլաս Քըրք Դուգլաս և Ուիլյամ Ուայլեր Քըրք Քըրքորյան Քլինթ Իսթվուդ Քոլին Ֆերթ Քսավիե Դոլան Քվենտին Տարանտինո Քրիսթոֆեր Նոլան Քրիստիան Բեյլ Օդրի Հեփբերն Օլեգ Յանկովսկի Օլիվեր Թվիստ Օլիվեր Սթոուն Օլիվիա դը Հևիլենդ Օմար Շարիֆ Օնորե Դոմիե Օուեն Ուիլսոն Օսիպ Մանդելշտամ Օսկար Ուայլդ Օրնելա Մուտի Օրսոն Ուելս Օրվա մեջբերումը Օրվա ֆիլմը Ֆաինա Ռանևսկայա Ֆանի Արդան Ֆեդերիկո Ֆելինի Ֆերնանդել Ֆիլիպ Կաուֆման Ֆիլիպ Նուարե Ֆիլմադարան Ֆոլկեր Շլյոնդորֆ Ֆոտոարխիվ Ֆրանկլին Ջ. Շաֆներ Ֆրանկո Ձեֆիրելլի Ֆրանսիական կինո Ֆրանսիս Վեբեր Ֆրանսուա Տրյուֆո Ֆրանց Կաֆկա Ֆրեդ Քելեմեն Ֆրեդի Մերքյուրի Ֆրենկ Կապրա Ֆրենկ Սինատրա Ֆրենսիս Ֆորդ Կոպոլա Ֆրիդրիխ Վիլհելմ Մուրնաու Ֆրից Լանգ Ֆրունզե Դովլաթյան
false
ltr
item
KINOVERSUS: 20-րդ դարասկզբի ռուսաստանյան կինեմատոգրաֆը
20-րդ դարասկզբի ռուսաստանյան կինեմատոգրաֆը
հատվածներ Յուլյա Ռուսինայի «Խորհրդային կինոյի պատմություն» ձեռնարկից, 2019թ
https://1.bp.blogspot.com/-N31KFKl0ia4/Xrz4HEEx5WI/AAAAAAAAKEk/e9G681zrvaUaHQM6pXn2sSrNveBdQAwZwCNcBGAsYHQ/s640/888888888888888.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-N31KFKl0ia4/Xrz4HEEx5WI/AAAAAAAAKEk/e9G681zrvaUaHQM6pXn2sSrNveBdQAwZwCNcBGAsYHQ/s72-c/888888888888888.jpg
KINOVERSUS
https://www.kinoversus.com/2020/05/rusina-rusakan-kinoyi-patmutyun.html
https://www.kinoversus.com/
https://www.kinoversus.com/
https://www.kinoversus.com/2020/05/rusina-rusakan-kinoyi-patmutyun.html
true
7755589357207652495
UTF-8
Ոչինչ չի գտնվել ԴԻՏԵԼ ԱՄԲՈՂՋԸ Կարդալ ավելին Պատասխանել Չեղարկել Ջնջել Հեղինակ Գլխավոր ԷՋԵՐ ՆՅՈՒԹԵՐ Դիտել ամբողջը ԿԱՐԴԱՑԵՔ ՆԱԵՎ ԹԵՄԱ ԱՐԽԻՎ SEARCH ԲՈԼՈՐ ՆՅՈՒԹԵՐԸ Ոչինչ չի գտնվել Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec հենց նոր 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Հետևում են Հետևել ՍԱ ՊՐԵՄԻՈՒՄ ՆՅՈՒԹ Է Տարածիր նյութը բացելու համար Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy