$show=home$type=grid$meta=0$rm=0$snippet=0$viewall=0$meta=0$l=0$c=5

|Ի՞ՆՉ ՖԻԼՄ ԴԻՏԵԼ_$type=three$m=0$rm=0$h=400$c=3$show=home

Էրիխ Ֆրոմ․ «Մարդկանց համար դրախտը նման է մի մեծ սուպերմարկետի»

«Այսօր մարդկանց մեծամասնության համար երջանկությունը հավերժ նորածին լինելն է»։ Էրիխ Ֆրոմ


1958թ․-ին ճանաչված հեռուստալրագրող Մայք Ուոլեսը հարցազրույցի հրավիրեց հրեական ծագումով գերմանացի սոցիոլոգ, փիլիսոփա, հոգեվերլուծաբան, նեոֆրեյդիզմի համահիմնադիր Էրիխ Ֆրոմին։ Զրույցի թեման ժամանակակից սպառողական հասարակությունն էր, մասնավորապես՝ ամերիկյան հասարակությունը։ Իհարկե, Ֆրոմը չէր կարող շրջանցել նաև մարդկային փոխհարաբերություններին, անհատի խնդիրներին, ճշմարիտ արժեքներին, պատերազմներին ու քաղաքական մանիպուլյացիաներին առնչվող թեմաները։ Ֆրոմի՝ 1950-ականների ամերիկյան հասարակությանն ուղղված խոսքերը դարձան յուրատեսակ ախտորոշում տասնյակ երկրների հասարակությունների ներկայի ու ապագայի համար։ Ի՞նչ է տեղի ունենում անհատի հետ պետության ներսում, որը մարդուն դիտարկում է լոկ որպես «արտադրություն-սպառում» ահռելի մեխանիզմի պտուտակ։ Ինչպե՞ս են մարդիկ արժեզրկվում և հարկադրված վաճառում իրենց անհատականությունները՝ վերածվելով անպետք ու չպահանջված իրերի։ Ինչո՞ւ են կորցնում հետաքրքրությունը աշխատանքի հանդեպ և սկսում ատել այն։ Ինչո՞ւ ենք մենք հրաժարվում հասարակության ներսում տեղի ունեցող գործընթացների համար պատասխանատվությունից (մի իրողություն, որից բարեհաջող կերպով օգտվում են քաղաքական գործիչները՝ հանուն սեփական շահի)։ Ի՞նչ է տեղի ունենում այն պետությունների հետ, որոնց գլխավոր նպատակը դառնում է «գոյատևումը»։ Ինչո՞վ է «շուկայական կողմնորոշումը» սպառնում անհատին։ Ի՞նչ է «առողջ հասարակությունը»։ Ո՞րն է ճշմարիտ երջանկությունը։ Ինչո՞վ են տարբերվում «հավասարությունն» ու «միանմանությունը», և այդ երկուսից ո՞րն է մեզ ավելի հոգեհարազատ։ Ֆրոմը փորձում է մեկ հարցազրույցի սահմաններում բացահայտել ամբողջական պատկերը։ 

1․ Սպառողական հասարակության ներկայացուցչի վերաբերմունքն աշխատանքի հանդեպ

Մայք Ուոլես․- Ես կցանկանայի իմանալ Ձեր՝ որպես հոգեվերլուծաբանի, կարծիքը․ ի՞նչ է կատարվում մեզ հետ՝ անհատականություններիս հետ։ Օրինակ՝ ի՞նչ կասեք այս մասին․ ի՞նչ է տեղի ունենում մարդու, ամերիկացու՝ իր աշխատանքի հանդեպ ունեցած վերաբերմունքի հետ։  

Էրիխ Ֆրոմ․- Ես կարծում եմ՝ նրա աշխատանքը զգալի չափով անիմաստ է իր համար, քանի որ նա այդ աշխատանքի հետ ոչ մի առնչություն չունի։ Նա դառնում է մի մեծ մեխանիզմի՝ բյուրոկրատիայի կողմից կառավարվող սոցիալական մեխանիզմի մասը։ Եվ ես մտածում եմ, որ ամերիկացին շատ հաճախ անգիտակցորեն ատում է իր աշխատանքը, քանի որ իրեն զգում է ծուղակի մեջ, բանտում ազատազրկվածի պես։ Նա զգում է, որ իր կյանքի, իր էներգիայի մեծ մասը վատնում է այնտեղ, որտեղ իր համար իմաստ չկա։ 

Ուոլես․- Նրա համար դա իմաստ ունի։ Նա օգտագործում է իր աշխատանքը, որպեսզի ապրելու համար գումար վաստակի, այնպես որ՝ դա արժանավայել է, ողջամիտ և անհրաժեշտ։ 

Ֆրոմ․- Այո, բայց դա բավարար չէ մարդուն երջանիկ դարձնելու համար, եթե նա օրվա ընթացքում ութ ժամ անցկացնում է զբաղվելով այն գործով, որն իր համար չունի ուրիշ իմաստ և հետաքրքրություն՝ բացի գումար վաստակելուց։ 

Ուոլես․- Հենց դա էլ իմաստն է։ Հենց դրա մեջ է հետաքրքրությունը։ Թերևս, ես չափից ավելի համառ եմ, բայց Դուք որոշակիորեն ի՞նչը նկատի ունեք։ Եթե մարդն աշխատում է գործարանում, օրինակ, բացովի բանալիով, ապա դրա մեջ ի՞նչ խոր իմաստ կարող է լինել։ 

Ֆրոմ․- Կա ստեղծագործական հաճույք, որի զգացողությունն ունեին միջնադարի արհեստավորները, և որը դեռևս մնացել է այնպիսի երկրներում, ինչպիսիներից է Մեքսիկան։ Դա ինչ-որ որոշակի բան ստեղծելուց առաջացած հաճույքն է։ Դուք կգտնեք շատ փոքրաթիվ որակավորված աշխատողների, ովքեր մինչ օրս ստանում են այդ հաճույքը։ Միգուցե դա ծանոթ է պողպատաձուլական գործարանի աշխատողին, միգուցե՝ այն մասնագետին, ում աշխատանքը կապված է բարդ սարքավորումների գործածության հետ․ նա զգում է, որ ինչ-որ բան է ստեղծում։ Բայց եթե դիտարկենք վաճառողին, ով առանց որևէ օգուտի վաճառում է ապրանք, ապա նա իրեն զգում է խաբեբա, և նա ատում է իր ապրանքը, ինչպես․․․ ինչ-որ բան․․․ 

Ուոլես․- Բայց Դուք խոսում եք անօգուտ ապրանքների մասին։ Իսկ եթե նա վաճառում է ատամի խոզանակներ, ավտոմեքենաներ, հեռուստացույցներ կամ․․․ 

Ֆրոմ․- «Անօգուտը» հարաբերական հասկացություն է։ Օրինակ, որպեսզի կատարի իր պլանը, վաճառողը պիտի մարդկանց ստիպի գնել տվյալ ապրանքները՝ գիտակցելով, որ նրանք չպիտի գնեն դրանք։ Այդ դեպքում, մարդկանց պահանջարկի տեսանկյունից, դրանք անօգուտ են, նույնիսկ եթե այդ իրերն ինքնին լավ վիճակում են։ 

2․ Ինչ է «շուկայական կողմնորոշումը», և ինչին է այն հանգեցնում 

Ուոլես․- Ձեր աշխատություններում Դուք հաճախ եք խոսում «շուկայական կողմնորոշման» մասին։ Դոկտոր Ֆրոմ, ի՞նչ նկատի ունեք «շուկայական կողմնորոշում» ասելիս։ 

Ֆրոմ․- Ես նկատի ունեմ, որ մարդկանց միջև հարաբերությունների հիմնական ձևը նույնպիսին է, ինչպիսին մարդկանց վերաբերմունքն է շուկայում ապրանքների հանդեպ։ Մենք ուզում ենք մեր սեփական անհատականությունը կամ, ինչպես երբեմն ասում են, «մեր անհատական պաշարը» փոխանակել ինչ-որ բանի հետ։ Հիմա դա չի վերաբերում ֆիզիկական աշխատանքին։ Ֆիզիկական աշխատանք կատարողը չպիտի վաճառի իր անհատականությունը։ Նա չի վաճառում իր ժպիտը։ Բայց նրանք, ում մենք անվանում ենք «սպիտակ օձիքավորներ», այսինքն՝ բոլոր մարդիկ, ովքեր գործ ունեն թվերի, թղթերի, մարդկանց հետ, նրանք մյուսներին մանիպուլացնում են նշաններով և խոսքերով։ Այսօր նրանք պիտի ոչ միայն վաճառեն իրենց ծառայությունները, այլև, գործարքի մեջ մտնելով, նրանք պիտի ավելի կամ պակաս չափով վաճառեն նաև իրենց անհատականությունը։ Իհարկե, կան բացառություններ։ 

Ուոլես․- Այդպիսով, նրանց՝ սեփական նշանակալիության զգացումը պիտի պայմանավորված լինի այն հանգամանքով, թե շուկան որքան է պատրաստ վճարել նրանց համար․․․ 

Ֆրոմ․- Անշուշտ։ Ճիշտ այնպես, ինչպես պայուսակները, որոնք չեն կարող վաճառվել, որովհետև չկա բավականաչափ մեծ պահանջարկ։ Տնտեսական տեսանկյունից դրանք անօգուտ են։ Եվ եթե պայուսակը կարողանար զգալ, ապա դա կլիներ սարսափելի անլիարժեքության զգացում, որովհետև իրեն ոչ ոք չի գնել, հետևաբար՝ ինքն անօգուտ է։ Նույն կերպ և մարդը, ով իրեն առարկա է համարում։ Եվ եթե նա բավականաչափ հաջողակ չէ, որ իրեն վաճառի, նա զգում է, որ իր կյանքը չի ստացվել։  

3․ Պատասխանատվության մասին

Ֆրոմ․- ․․․Պատասխանատվությունը այն ամենի համար, ինչ տեղի է ունենում մեր երկրում, մենք վստահել ենք մասնագետներին, ովքեր պիտի հոգ տանեն երկրի մասին։ Առանձին քաղաքացին չի զգում, որ ինքը կարող է ունենալ սեփական կարծիք։ Եվ չի զգում նույնիսկ այն, որ ինքը պիտի անի դա և կրի պատասխանատվություն դրա համար։ Ես կարծում եմ, որ վերջին իրադարձությունների մի ամբողջ շարք ապացուցում է դա։ 

Ուոլես․- ․․․Երբ Դուք խոսում եք ինչ-որ բան անելու անհրաժեշտության մասին, թերևս, խնդիրն այն է, որ մեր ամորֆ հասարակության մեջ շատ բարդ է զարգացնել այդ զգացումը։ Յուրաքանչյուրը ցանկանում է ինչ-որ բան անել, բայց շատ դժվար է ինքդ քո մեջ աճեցնել պատասխանատվության զգացում։ 

Ֆրոմ․- Ես կարծում եմ, որ Դուք այս պահին մատնանշում եք մեր համակարգի գլխավոր թերություններից մեկը։ Քաղաքացին շատ փոքր շանսեր ունի ինչ-որ ազդեցություն թողնելու համար՝ որոշումների ընդունման գործընթացում իր կարծիքն արտահայտելու համար։ Եվ ես կարծում եմ, որ դա ինքնին հանգեցնում է քաղաքական լեթարգիայի և հիմարության։ Ճշմարտություն է այն, որ պետք է սկզբում մտածել, ապա գործել։ Բայց ճշմարիտ է նաև այն, որ եթե մարդը չունի գործելու հնարավորություն, ապա նրա մտածողությունը դառնում է դատարկ ու հիմար։ 

4․ Արժեքների, հավասարության և երջանկության մասին 

Ուոլես․- Հասարակության պատկերը, որ Դուք ցույց եք տալիս (մենք հիմա խոսում ենք գլխավորապես արևմտյան, ամերիկյան հասարակության մասին), պատկերը, որ Դուք նկարում եք, շատ մռայլ է։ Իհարկե, այս աշխարհամասում մեր հիմնական խնդիրը գոյատևելն է, ազատ մնալը և ինքնադրսևորվելը։ Ինչպե՞ս է այն ամենը, ինչի մասին Դուք խոսեցիք, ազդում գոյատևման և ազատ մնալու մեր ունակության վրա այս աշխարհում, որն այժմ ճգնաժամի մեջ է։ 

Ֆրոմ․- Ես կարծում եմ, որ Դուք հիմա շոշափեցիք մի շատ կարևոր հարց․ մենք պիտի որոշում ընդունենք արժեքների մասին․․․ Եթե մեզ համար բարձրագույն արժեքը արևմտյան ավանդույթի զարգացումն է, այսինքն՝ անձը, ում համար կարևորագույնը մարդու կյանքն է, ում համար սերը, հարգանքը և արժանապատվությունը հանդիսանում են մեծագույն արժեքներ, ապա մենք չենք կարող ասել․ «Եթե այդպես ավելի լավ է մեր գոյատևման համար, ապա մենք կարող ենք հեռանալ այդ արժեքներից»։ Եթե դրանք բարձրագույն արժեքներ են, ապա անկախ այն հանգամանքից՝ ողջ ենք մենք, թե ոչ, մենք չենք փոխի դրանք։ Բայց եթե մենք սկսենք ասել․ «Դե, միգուցե, մենք կկարողանանք ավելի հեշտ հաղթել ռուսներին, եթե մենք էլ վերածվենք կառավարվող հասարակության, ապա մենք, ինչպես ոմն մեկն առաջարկեց օրերս, կսկսենք սովորեցնել մեր զինվորներին, որ լինեն թուրքերի պես, ովքեր այդքան խիզախորեն մարտնչում էին Կորեայում․․․»։ Եթե մենք ցանկանում ենք հանուն, այսպես կոչված, «գոյատևման» փոխել մեր ամբողջ կենսակերպը, ապա ես մտածում եմ, մենք անելու ենք հենց այն, ինչը սպառնում է մեր գոյատևմանը։ Որովհետև մեր կենսական ուժերը և յուրաքանչյուր ժողովրդի կենսունակությունը հիմնվում են անկեղծության ու հավատի խորության վրա այն գաղափարների հանդեպ, որոնք այդ ժողովուրդը հռչակում է։ Ես կարծում եմ, որ մենք վտանգի մեջ ենք, որովհետև մենք ասում ենք մի բան, մինչդեռ զգում ենք մեկ ուրիշ բան, գործում ենք մեկ ուրիշ ձևով։ 

Ուոլես․- Ի՞նչ նկատի ունեք։ 

Ֆրոմ․- Ես նկատի ունեմ, որ մենք խոսում ենք հավասարության, երջանկության, ազատության և կրոնի հոգևոր արժեքավորության մասին, իսկ մեր առօրյա կյանքում մենք առաջնորդվում ենք սկզբունքներով, որոնք տարբերվում են այդ գաղափարներից և մասնակիորեն հակասում են դրանց։ 

Ուոլես․- Լավ, ես ուզում եմ Ձեզ հարցնել այն մասին, ինչը Դուք հիմա հիշատակեցիք՝ հավասարությունը, երջանկությունն ու ազատությունը։ 

Ֆրոմ․- Դե, ես կփորձեմ։ Մի կողմից՝ հավասարությունը կարելի է հասկանալ այն իմաստով, որը կա Աստվածաշնչում, այսինքն՝ բոլորս հավասար ենք, քանզի ստեղծված ենք Աստծո կերպարի նմանությամբ։ Կամ, եթե չօգտագործենք աստվածաբանական լեզուն, մենք բոլորս հավասար ենք այն իմաստով, որ ոչ մի մարդ չպիտի լինի միջոց մեկ այլ մարդու համար, բայց յուրաքանչյուր մարդ հանդիսանա ինքնանպատակ։ Այսօր մենք խոսում ենք հավասարության մասին, բայց ես կարծում եմ, որ մարդկանց մեծամասնությունը դրա անվան տակ նկատի ունի միանմանությունը։ Նրանք բոլորը միանման են, և նրանք վախենում են, որ եթե իրենք նման չեն միմյանց, ուրեմն՝ իրենք հավասար չեն։ 

Ուոլես․- Եվ երջանկությունը։ 

Ֆրոմ․- Երջանկությունը շատ հպարտ բառ է մեր մշակութային ժառանգության համար։ Ես կարծում եմ, որ եթե Դուք այսօր հարցնեք, թե մարդիկ իրականում ինչն են համարում երջանկություն, ապա դա անսահմանափակ սպառումն է․ այդ ամենը Օլդոս Հաքսլին նկարագրել է իր «Չքնաղ նոր աշխարհ» վեպում։ Ըստ իս՝ եթե Դուք հարցնեք մարդկանց, թե ինչ է դրախտը, և եթե նրանք անկեղծ լինեն, ապա նրանք կասեն, որ դա յուրատեսակ սուպերմարկետ է՝ յուրաքանչյուր շաբաթ նոր իրերով համալրվող, և բավականաչափ գումար՝ այդ ամբողջ նորը գնելու համար։ Ես կարծում եմ, որ այսօր մարդկանց մեծամասնության համար երջանկությունը հավերժ նորածին լինելն է՝ խմել այս մեկից, այն մեկից կամ երրորդից ավելի շատ։ 

Ուոլես․- Իսկ ի՞նչը պիտի լինի երջանկություն։ 

Ֆրոմ․- Երջանկությունը պիտի լինի ստեղծագործական, ճշմարիտ, խոր կապերի, կյանքի, մարդկանց, բնության հանդեպ ըմբռնողականության, գթասրտության արդյունք։ Երջանկությունն ինքնին չի բացառում տխրությունը․ եթե մարդն արձագանքում է կյանքին, ապա նա երբեմն երջանիկ է, երբեմն էլ տխուր է՝ պայմանավորված այն հանգամանքով, թե ինչին է արձագանքում։ 

թարգմանությունը՝ Անուշ Բաբայանի 

COMMENTS

[ԽՄԲԱԳՐԻ ԸՆՏՐՈՒԹՅՈՒՆԸ]$type=one$count=3$meta=0$hide=home$label=0

Имя

«Ամարկորդ»,1,«Բիթլզ»,1,«Դավիթ Բեկ»,1,«Զարե»,1,«Լուսավոր ապագան»,1,«Կին» փառատոն,3,«Կինոարվեստ» մատենաշար,3,«Հայֆիլմ»,1,«Նռան գույնը»,2,«Ռոլան» կինոփառատոն,1,«Սոսե»,1,«Սոսե» կինոփառատոն,8,«Օսկար»,2,20֊ականներ,1,30-ականներ,1,40-ականներ,1,50-ականներ,1,60-ականներ,1,70-ականներ,1,80֊ականներ,1,90֊ականներ,1,Adami,3,BBC,1,Disney,2,GAIFF Pro,1,Kinoversus,3,VQuick հավելված,2,Աբաս Քիարոսթամի,3,Ագաթա Քրիստի,1,Ագնեշկա Հոլանդ,1,Ադել,1,Ալ Պաչինո,4,Ալան Ջ․ Պակուլա,1,Ալան Փարքեր,1,Ալբեր Ռեմի,1,Ալբեր Քամյու,1,Ալբերտ Էյնշտեյն,1,Ալեխանդրո Գոնսալես Ինյարիտու,2,Ալեխանդրո Խոդորովսկի,1,Ալեն Գրանժերար,1,Ալեն Դելոն,10,Ալեն Ռենե,3,Ալեքսանդր Դովժենկո,1,Ալեքսանդր Դրանկով,1,Ալեքսանդր Խանժոնկով,1,Ալեքսանդր Կոտտ,1,Ալիս Գի-Բլաշե,1,Ալիսիա Վիկանդեր,1,Ալֆրեդ Հիչքոկ,11,Ակի Կաուրիսմյակի,2,Ակիրա Կուրոսավա,9,Աղասի Այվազյան,1,Ամերիկյան կինոքննադատների ազգային խորհուրդ,1,Ամերիկյան ֆիլմերի ցուցաշար,1,Այցեքարտ,3,Անահիտ Հակոբյան,1,Անդրե Մորուա,1,Անդրեյ Զվյագինցև,1,Անդրեյ Կոնչալովսկի,2,Անդրեյ Պլախով,1,Անդրեյ Տարկովսկի,16,Անիտա Էկբերգ,1,Անյես Վարդա,1,Անն Վյազեմսկի,1,Աննա Կարինա,1,Աննա Մանիանի,4,Աննա Մելիքյան,2,Աննի Ժիրարդո,2,Անուկ Էմե,4,Անուշ Բաբայան,57,Անջեյ Ժուլավսկի,2,Անջեյ Վայդա,6,Անտոն Դոլին,1,Անտոնիո Բանդերաս,1,Անտոնիո Մենեգետտի,1,Անրի Վերնոյ,8,Անրի-Ժորժ Կլուզո,3,ապրիլ,1,Առնո Բաբաջանյան,2,Ավա Գարդներ,1,Ավետիք Իսահակյան,1,Ավրորա Մարդիգանյան,1,Ատոմ Էգոյան,6,Արա Գյուլեր,1,Արամ Ավետիս,7,Արամ Դովլաթյան,5,Արամ Խաչատրյան,5,Արամ Հակոբյան,6,Արամ Պաչյան,3,Արարատ,1,Արգելված կինոարվեստ,1,Արթուր Մեսչյան,1,Արթուր Քլարկ,1,Արման Հարությունյան,5,Արման Մանարյան,1,Արմեն Հովհաննիսյան,1,Արմեն Ջիգարխանյան,1,Արմինե Նազարյան,14,Արուն Քարթիք,1,Արտավազդ Փելեշյան,6,Բասթեր Կիտոն,2,Բարձրորակ կինո [8],14,Բեթ Դևիս,1,Բելա Տարր,2,Բեն Աֆլեք,1,Բեն Քինգսլի,1,Բեն-Հուր,1,Բենեդիկտ Քամբերբեթչ,1,Բենեթ Միլլեր,1,Բեռնարդո Բերտոլուչի,7,Բերթ Լանկաստեր,3,Բերտրան Բլիե,1,Բիբի Անդերսոն,1,Բիլ Մյուրեյ,2,Բիլլի Ուայլդեր,1,Բլեյք Էդվարդս,1,Բյորկ,1,Բոբ Ֆոսի,1,Բորիս Կաուֆման,1,Բրայան Սինգեր,1,Բրեդ Փիթ,1,Բրիջիտ Բարդո,3,Գաբրիել Գարսիա Մարկես,3,Գայանե Թադևոսյան,4,Գեորգ Վիլհելմ Պաբստ,1,Գերի Քուփեր,1,Գերի Օլդմեն,2,Գիլյերմո դել Տորո,1,Գիտահանրամատչելի ֆիլմեր,2,Գիտաֆանտաստիկ կինո,1,Գլխավոր,61,Գլուխգործոցներ [10],15,Գյունթեր Գրաս,1,Գյունտեր Գրաս,1,Գոդֆրի Ռեջիո,2,Գրախոսական,55,Գրեգորի Պեկ,2,Գրետա Գարբո,3,Գրիգորի Կոզինցև,2,Գրողները կինոյում,4,Դալթոն Տրամբո,1,Դալիդա,1,Դակոտա Ֆանինգ,1,Դանիել Բըրդ,1,Դանիել Դարիո,1,Դասթին Հոֆման,5,Դարեն Արոնոֆսկի,1,Դարիո Արջենտո,1,դեկտեմբեր,1,Դեն Բրաուն,1,Դենի Վիլնյով,2,Դենիզ Գամզե Էրգյուվեն,1,Դերասանի վարպետություն,2,Դևիդ Բոուի,2,Դևիդ Լին,1,Դևիդ Լինչ,7,Դևիդ Ուորք Գրիֆիթ,1,Դևիդ Քրոնենբերգ,2,Դևիդ Օուեն Ռասել,1,Դևիդ Ֆինչեր,2,Դիանա Կարդումյան,1,Դիմանկար,49,Դինո Բուցցատի,1,Դինո Ռիզի,1,Դմիտրի Կեսայանց,1,Դյուկ Էլինգթոն,1,Դոն Կիխոտ,1,Դոնալդ Սազերլենդ,1,Դովժենկո,1,Դուգլաս Ֆերբենքս,1,Եժի Կավալերովիչ,2,Եվա Գրին,2,Եվրոպական կինոակադեմիա,1,Երևանի «Գյոթե կենտրոն»,1,Երիտասարդական կինոալիք,1,Երկխոսություն,1,Էդդի Ռեդմեյն,1,Էդիտ Պիաֆ,2,Էդմոնդ Քեոսայան,1,Էդվարդ Հոփեր,1,Էդվարդ Նորթոն,1,Էդրիան Բրոուդի,2,Էլեն Հակոբյան,4,Էլթոն Ջոն,1,Էլիա Կազան,2,Էլիզաբեթ Թեյլոր,2,Էլիո Պետրի,1,Էլլա Ֆիցջերալդ,1,Էլվիս Փրեսլի,1,Էմի Ադամս,1,Էմիլ Զոլա,1,Էմիլի Բլանթ,1,Էմիլի Դիքինսոն,1,Էմիր Կուստուրիցա,6,Էյզենշտեյն,2,Էնդի Ուորհոլ,2,Էնթոնի Հոփքինս,1,Էնթոնի Քուին,7,Էնիո Մորիկոնե,6,Էննի Լեյբովից,1,Էնրիկա Անտոնիոնի,1,Էռնեստ Հեմինգուեյ,3,Էռնստ Լյուբիչ,1,Էտալոն 11,1,Էտորե Սկոլա,2,Էրիխ Ֆրոմ,1,Էրիկ Կլեպտոն,1,Էրիկ Ռոմեր,1,Էրմլեր,1,Թենգիզ Աբուլաձե,1,Թենեսի Ուիլյամս,1,Թեո Անգելոպուլոս,7,Թերենս Դևիս,1,Թերենս Մալիք,1,Թերի Գիլիամ,2,Թերի Ջորջ,1,Թիերի Կոքլե,1,Թիլդա Սուինթոն,1,Թիմ Բարթոն,2,Թիմուր Բեկմամբետով,1,Թիփի Հեդրեն,1,Թոմ Հենքս,3,Թոմ Սելեք,1,Թոմ Քրուզ,1,Թոմ Ֆորդ,1,Ժակ Անդրեասյան,1,Ժակ Բեքեր,1,Ժակ Բրել,1,Ժակ Դերիդա,1,Ժակ Տատի,1,Ժակլին Բիսեթ,1,Ժան Բոդրիյար,1,Ժան Գաբեն,4,Ժան Թաթլյան,1,Ժան Կոկտո,8,Ժան Մարե,2,Ժան Ռենո,1,Ժան Ռենուար,3,Ժան Ռուշ,1,Ժան Վիգո,3,Ժան-Լյուկ Գոդար,19,Ժան-Լուի Տրենտինյան,2,Ժան-Կլոդ Կարիեր,1,Ժան-Պիեռ Դարդեն,1,Ժան-Պիեռ Լեո,1,Ժան-Պիեռ Կասել,1,Ժան-Պիեռ Մելվիլ,1,Ժան-Պոլ Բելմոնդո,6,Ժան-Պոլ Սարտր,5,Ժաննա Մորո,4,Ժերար Դեպարդիե,6,Ժերար Ֆիլիպ,2,Ժորժ Կառվարենց,2,Ժորժ Մելիես,2,Ժորժ Ֆրանժու,1,Ժուլյետ Բինոշ,2,Իգոր Ստրավինսկի,1,Իզաբել Յուպեր,2,Իզաբելլա Ռոսելինի,1,Իթան և Ջոել Քոեններ,3,Ինգմար Բերգման,28,Ինգրիդ Բերգման,2,Իննա Սահակյան,1,Ինոկենտի Սմոկտունովսկի,2,Իոսիֆ Բրոդսկի,2,Իվ Մոնտան,1,Իվ Սեն Լորան,1,Իրադարձություններ,47,Իրանցի ռեժիսորներ,2,Լավ կինո [7],5,Լավագույն ֆիլմեր,1,Լարս ֆոն Թրիեր,7,Լեհական կինո,1,Լեոնարդո դի Կապրիո,4,Լեոնիդ Ենգիբարյան,1,Լև Ատամանով,1,Լև Գրիշին,1,Լևոն Աթոյանց,1,Լիլիթ Աղաջանյան,7,Լիլիթ Բեգլարյան,1,Լինդսեյ Անդերսոն,1,Լինո Վենտուրա,1,Լիվ Թայլեր,1,Լիվ Ուլման,4,Լյուդմիլա Ցելիկովսկայա,1,Լյուկ Դարդեն,1,Լոուրենս Օլիվիե,2,Լորեն Բեքոլ,1,Լորենցո Քուին,1,Լուի Արմսթրոնգ,1,Լուի Գարել,1,Լուի դը Ֆյունես,2,Լուի Մալ,4,Լուիս Բունյուել,9,Լուկա Գուադանյինո,1,Լուկինո Վիսկոնտի,8,Խավիեր Բարդեմ,1,Խմբագրի ընտրությունը,74,Խուլիո Մեդեմ,1,Ծիրանի ծառ,6,Կալատոզով,1,Կաձուո Իսիգուրո,1,Կաննի կինոփառատոն,6,Կառլ Գուստավ Յունգ,1,Կառլ Թեոդոր Դրեյեր,1,Կառլ Լագերֆելդ,1,Կառլոս Ռեյգադաս,1,Կառլոս Սաուրա,3,Կատրին Դընյով,7,Կատրին Ռոբ-Գրիե,1,Կարեն Ավետիսյան,1,Կարեն Շահնազարով,2,Կարևոր,103,Կարո Հալաբյան,1,Կենձի Միձոգուտի,1,Կիմ Նովակ,1,Կինոաֆորիզմ,23,Կինոերաժշտություն,1,Կինոիլյուստրացիաներ,1,կինոմոնտաժ,1,Կինոյի պատմություն,12,Կինոն և նորաձևությունը,2,Կինոնորություններ,90,կինոուղեցույց,1,Կինոպատկերասրահ,36,Կինովարկանիշ,32,Կինովերսուս TV,1,Կինոօրացույց,12,Կիրիլ Միխանովսկի,1,Կիրստեն Դանստ,1,Կլաուդիա Կարդինալե,7,Կլաուս Կինսկի,3,Կլարկ Գեյբլ,2,Կլոդ Լելուշ,4,Կլոդ Շաբրոլ,1,Կլոդ Սոտե,1,Կնուտ Համսուն,1,Կշիշտոֆ Զանուսի,1,Կշիշտոֆ Կեսլևսկի,5,Կոբո Աբե,1,Կոկո Շանել,1,Կուլեշով,1,Կուրտ Վոնեգուտ,1,Համեդ Սոլեյմանզադե,1,Համո Բեկնազարյան,3,Համր կինո,3,Համր կինոյի աստղերը,1,Համֆրի Բոգարտ,1,Հայ կինոգործիչներ,12,Հայաո Միյաձակի,1,Հայկ Մանուկյան,1,Հայկական կերպարներ,2,Հայկական կինո,4,Հանճարեղ ֆիլմեր [9.5],24,Հասմիկ Կարապետյան,3,Հարիսոն Ֆորդ,1,Հարոլդ Լլոյդ,1,Հարվի Քեյթել,1,Հարցազրույց,35,Հեդի Լամար,1,Հելմուտ Բերգեր,1,Հելմուտ Նյուտոն,1,Հենինգ Կառլսեն,1,Հենրի Ֆոնդա,2,Հենրիկ Հովհաննիսյան,1,Հենրիկ Մալյան,1,Հետադարձ հայացք,22,Հիանալի ֆիլմեր [8.5],26,Հիրոսի Տեսիգահարա,1,Հոդվածներ,48,Հոկտեմբերին ծնված հայտնիները,1,Հոու Սյաո-Սյան,1,Հովհաննես Վարդումյան,7,Հովսեփ Քարշ,1,հունվար,1,Հրայր Խաչատրյան,1,Հրապարակախոսություն և մամուլ,20,Ճապոնացի ռեժիսորներ,2,Մալքոլմ ՄըքԴաուել,2,Մահաթմա Գանդի,1,Մայա Դերեն,1,Մայք Նիքոլս,1,Մայքլ Գրանդաջ,1,Մայքլ Դուգլաս,1,Մայքլ Հակոբյան,1,Մայքլ Ջեքսոն,2,Մայքլ Փաուել,1,Մայքլ Քեյն,1,Մայքլ Քյորթիս,1,Մանե Բաղդասարյան,1,Մառլեն Դիտրիխ,2,Մառլոն Բրանդո,13,Մասակի Կոբայասի,1,Մարդիկ և փաստեր,29,Մարդիկ Մարտին,2,Մարի Լաֆորե,1,Մարիա Կալաս,3,Մարինա Վլադի,2,Մարինա Ցվետաևա,1,Մարիո Բավա,1,Մարկո Ֆեռերի,2,Մարշա Հանթ,1,Մարչելո Մաստրոյանի,11,Մարսել Կառնե,1,Մարտին Լյութեր Քինգ,1,Մարտին Սկորսեզե,19,Մարտիրոս Սարյան,2,Մեգ Ռայան,1,Մեթ Դեյմոն,1,Մեթ Դիլոն,2,Մել Գիբսոն,5,Մեծերը՝ արվեստի մասին,29,Մեկ Կադր,2,մեջբերումներ,1,Մերի Փոփինս,1,Մերիլ Սթրիփ,4,Մերիլին Մոնրո,3,Միգել Սապոչնիկ,1,Միլան Կունդերա,1,Միլոշ Ֆորման,3,Միխալիս Կակոյանիս,1,Միխայել Հանեկե,3,Միխայիլ Բուլգակով,2,Միխայիլ Գալուստյան,1,Միխայիլ Կալատոզով,1,Միշել Լեգրան,3,Միշել Հազանավիչուս,1,Միշել Մորգան,1,Միշել Ուիլյամս,1,Միշել Պիկոլի,1,Միշել Փֆայֆեր,1,Միշել Ֆուկո,1,Միրեյ Դարկ,1,Միրեյ Մաթյո,1,Միք Ջագեր,1,Միքայել Թարիվերդիև,2,Միքելանջելո Անտոնիոնի,14,Միքի Ռուրք,1,Մհեր Մկրտչյան,4,Մոhսեն Մախմալբաֆ,1,Մոնիկա Բելուչի,1,Մոնիկա Վիտի,3,Մորիս Շևալիե,1,Մորիս Ռոնե,1,Մուհամեդ Ալի,1,Մուսա,3,Յան Շվանկմայեր,1,Յան Ֆլեմինգ,1,Յասուձիրո Օձու,2,Յոս Սթելինգ,1,Յուլ Բրիներ,1,Յուրի Գագարին,1,Յուրի Նիկուլին,1,Նագիսա Օսիմա,1,Նատալի Փորթման,1,Նարե Մկրտչյան,1,Ներսես Հովհաննիսյան,1,Նիկիտա Միխալկով,1,Նիկոս Կազանձակիս,2,Նինո Ռոտա,1,Նիքոլ Քիդման,1,Նկարահանման հրապարակ,11,Նշանավոր զույգերը,14,Նոյեմբերին ծնված հայտնիները,1,Նոր ալիք,1,Նումի Ռապաս,1,Նունե Մանուկյան,4,Նուրի Բիլգե Ջեյլան,2,ՆՓԱԿ,1,Շանտալ Աքերման,2,Շառլ Ազնավուր,17,Շառլոթ Գենսբուր,1,Շատ լավ ֆիլմեր [7.5],3,Շերոն Թեյթ,1,Շոն Փեն,1,Շոն Քոների,1,Շուշան Փիրումյան,3,Ուես Անդերսոն,3,Ուիթ Սթիլման,1,Ուիլ Սմիթ,1,Ուիլեմ Դեֆո,1,Ուիլյամ Շեքսպիր,1,Ուիլյամ Ուայլեր,1,Ուիլյամ Սարոյան,8,Ումբերտո Էկո,2,Ունա Չապլին,1,Ուոլթ Դիսնեյ,2,Չառլզ Բուկովսկի,2,Չառլզ Բրոնսոն,1,Չառլզ Դիքենս,1,Չառլզ Չապլին,11,Չառլի Չապլին,1,Չեխական նոր ալիք,1,Չեկի Կարիո,1,Պաբլո Պիկասո,1,Պաոլո Սորենտինո,2,Պաուլո Կոելյո,1,Պավել Արսենով,1,Պեդրո Ալմոդովար,5,Պենելոպա Կրուս,1,Պիեռ Բարու,1,Պիեռ Բուրդիե,1,Պիեռ Կարդեն,1,Պիեռ Պաոլո Պազոլինի,11,Պիեռ Ռիշար,1,Պիեռ-Օգյուստ Ռենուար,1,Պիետրո Մարչելո,1,Պուդովկին,1,Ջանկառլո Ջանինի,2,Ջարեդ Լեթո,2,Ջեյմս Դին,1,Ջեյմս Ստյուարտ,1,Ջեյմս Վան,1,Ջեյմս Քեմերոն,1,Ջեյն Բիրկին,2,Ջեյն Օսթին,1,Ջեյսոն Շվարցման,1,Ջեյսոն Ռոբարդս,1,Ջեյք Ջիլենհոլ,1,Ջենիս Ջոփլին,1,Ջենիֆեր Լոուրենս,1,Ջերալդին Չապլին,1,Ջերեմի Այրոնս,1,Ջեք Լոնդոն,1,Ջեք Նիքոլսոն,8,Ջեք Ուորներ,1,Ջեքի Չան,1,Ջեքի Քուգան,2,Ջիմ Ջարմուշ,10,Ջինա Լոլոբրիջիդա,1,Ջինա Ռոուլենդս,1,Ջո Բեռլինգեր,1,Ջոան Վուդվորդ,1,Ջոան Քրոուֆորդ,1,Ջոզեֆ Լոուզի,1,Ջոն Կասավետիս,2,Ջոն Մալկովիչ,3,Ջոն Սթեյնբեք,2,Ջոն Տուրտուրո,1,Ջոն Տրավոլտա,1,Ջոն Ֆորդ,2,Ջոնի Դեփ,4,Ջոնի Հոլիդեյ,1,Ջորջ Լուկաս,1,Ջորջ Օրուել,1,Ջորջո Ագամբեն,1,Ջորջո Սթրելեր,1,Ջուդ Լոու,3,Ջուզեպե Տորնատորե,3,Ջուլիանա Մուր,1,Ջուլյա Դյուկորնո,1,Ջուլյետա Մազինա,2,Ռայներ Վերներ Ֆասբինդեր,3,Ռաֆայել Ներսիսյան,3,Ռաֆայել Պապովյան,1,Ռեյ Բրեդբերի,1,Ռենատո Սալվատորի,1,Ռենե Կլեր,1,Ռիդլի Սքոթ,3,Ռիշարդ Բուգայսկի,1,Ռիչարդ Աթենբորո,1,Ռիտա Հեյվորթ,2,Ռյունոսկե Ակուտագավա,2,Ռոբ Մարշալ,1,Ռոբեր Բրեսոն,3,Ռոբեր Օսեյն,1,Ռոբերտ դե Նիրո,6,Ռոբերտ Զեմեկիս,1,Ռոբերտ Ռեդֆորդ,1,Ռոբերտ Ռոդրիգես,2,Ռոբերտ Վինե,1,Ռոբերտո Ռոսելինի,1,Ռոբին Ուիլյամս,1,Ռոզա Պետրոսյան,1,Ռոլան Բարտ,2,Ռոլան կինոփառատոն,5,Ռոման Բալայան,1,Ռոման Պոլանսկի,6,Ռոմի Շնայդեր,5,Ռոն Հովարդ,2,Ռոջեր Կորման,1,Ռոս Բաղդասարյան,1,Ռուբեն Գևորգյանց,1,Ռուբեն Մամուլյան,7,Ռուդոլֆ Վալենտինո,1,Ռունի Մարա,1,Ռուփերթ Էվերեթ,1,Ռոք Հադսոն,1,Սաթենիկ Հակոբյան,2,Սաթյաջիտ Ռայ,1,Սալվադոր Դալի,4,Սարիկ Անդրեասյան,1,Սարսափ ժանր,1,Սեմ Մենդես,1,Սեմ Պեկինպա,1,Սեմուել Բեքեթ,2,Սեպտեմբեր,1,Սերգեյ Դովլաթով,3,Սերգեյ Էյզենշտեյն,2,Սերգեյ Իսրայելյան,1,Սերգեյ Փարաջանով,15,Սերժ Գենսբուր,3,Սերջիո Լեոնե,5,Սև հայելի,1,Սթենլի Կուբրիկ,13,Սթենլի Կրամեր,2,Սթիվ ՄըքՔուին,1,Սթիվեն Զաիլյան,1,Սթիվեն Հոքինգ,1,Սթիվեն Սոդերբերգ,1,Սթիվեն Սփիլբերգ,8,Սթիվեն Քինգ,1,Սիդնի Լյումետ,2,Սիլվի Վարդան,1,Սիլվիա Պլատ,1,Սիմոն Աբգարյան,1,Սիմոնա դը Բովուար,2,Սիմոնա Սինյորե,3,Սինդբադ,1,ՍինեՄիտք,1,Սիրելի ֆիլմերի տասնյակն ըստ…,3,Սլավոյ Ժիժեկ,4,Սյուզան Զոնթագ,1,Սոնա Կարապողոսյան,18,Սոս Սարգսյան,4,Սոսե,2,Սոֆի Լորեն,8,Սոֆի Մարսո,1,Սոֆյա Կոպոլա,1,Սվեն Նյուկվիստ,1,Ստալկեր,2,Սցենար,1,Սփենսեր Թրեյսի,1,Սքարլեթ Յոհանսոն,1,Վալերիո Ձուրլինի,2,Վահե Հակոբյան,1,Վահրամ Բաբայան,1,Վահրիճ Բախչանյան,1,Վան Հեֆլին,1,Վավերագրական ֆիլմեր,1,Վարպետության դասեր,17,Վել Էյվերի,1,Վեյկո Իունպուու,1,Վենետիկի կինոփառատոն,1,Վերա Խիտիլովա,1,Վերներ Հերցոգ,8,Վիկտոր Էրիսե,1,Վիմ Վենդերս,6,Վիվիեն Լի,2,Վիտորիո դե Սիկա,1,Վիրիդիանա,1,Վիրնա Լիզի,1,Վլադիմիր Բորտկո,1,Վլադիմիր Կոսմա,1,Վլադիմիր Վիսոցկի,2,Վոնգ Կար-Վայ,3,Վուդի Ալեն,12,Վուդի Հարելսոն,1,Տաթև Հովակիմյան,1,Տակեշի Կիտանո,3,Տեսանյութեր,25,Տիգրան Նալչաջյան,2,Տիեզերքի գաղտնիքները,2,Տոնինո Գուերա,8,Տոտո,1,Տրաուբերգ,1,Ցնցող ֆիլմեր [9],37,Փիթեր Գրինուեյ,2,Փիթեր Ուստինով,2,Փիթեր Օ'Թուլ,1,Փինք Ֆլոյդ,1,Փոլ Նյումեն,1,Փոլ Վերհովեն,1,Քեյթ Բլանշեթ,1,Քեյթ Բոսվորթ,1,Քեն Լոուչ,1,Քենեթ Բրանա,1,Քերի Գրանտ,1,Քըրք Դուգլաս,4,Քըրք Դուգլաս և Ուիլյամ Ուայլեր,1,Քըրք Քըրքորյան,1,Քլինթ Իսթվուդ,3,Քոլին Ֆերթ,3,Քսավիե Դոլան,2,Քվենտին Տարանտինո,7,Քրիսթոֆեր Նոլան,1,Քրիստիան Բեյլ,1,Օդրի Հեփբերն,5,Օլեգ Յանկովսկի,1,Օլիվեր Թվիստ,1,Օլիվեր Սթոուն,1,Օլիվիա դը Հևիլենդ,1,Օմար Շարիֆ,7,Օնորե Դոմիե,1,Օուեն Ուիլսոն,1,Օսիպ Մանդելշտամ,1,Օսկար Ուայլդ,1,Օրնելա Մուտի,2,Օրսոն Ուելս,6,Օրվա մեջբերումը,27,Օրվա ֆիլմը,124,Ֆաինա Ռանևսկայա,1,Ֆանի Արդան,3,Ֆեդերիկո Ֆելինի,18,Ֆերնանդել,2,Ֆիլիպ Կաուֆման,1,Ֆիլիպ Նուարե,1,Ֆիլմադարան,22,Ֆոլկեր Շլյոնդորֆ,1,Ֆոտոարխիվ,137,Ֆրանկլին Ջ. Շաֆներ,1,Ֆրանկո Ձեֆիրելլի,1,Ֆրանսիական կինո,2,Ֆրանսիս Վեբեր,1,Ֆրանսուա Տրյուֆո,13,Ֆրանց Կաֆկա,2,Ֆրեդ Քելեմեն,1,Ֆրեդի Մերքյուրի,1,Ֆրենկ Կապրա,2,Ֆրենկ Սինատրա,1,Ֆրենսիս Ֆորդ Կոպոլա,8,Ֆրիդրիխ Վիլհելմ Մուրնաու,1,Ֆրից Լանգ,4,Ֆրունզե Դովլաթյան,1,
ltr
item
KINOVERSUS: Էրիխ Ֆրոմ․ «Մարդկանց համար դրախտը նման է մի մեծ սուպերմարկետի»
Էրիխ Ֆրոմ․ «Մարդկանց համար դրախտը նման է մի մեծ սուպերմարկետի»
«Այսօր մարդկանց մեծամասնության համար երջանկությունը հավերժ նորածին լինելն է»։ Էրիխ Ֆրոմ
https://blogger.googleusercontent.com/img/a/AVvXsEjlWo4YCJFo87HqG2dd2xB81Bt27-kc701b2PLCDJKBalBnPy4CsLqRMcPQc-kwnWy4KZnIdcuoTDPx1I3r9Sq933m5ldab_V29DyYhDcHsT_aJzOKig5csuibAupmLAS429f02xCCfQFa_d5RSStfceurJTHs1aPgveO6tSTg0M-Rw08dprgo2LQl--Q=w640-h430
https://blogger.googleusercontent.com/img/a/AVvXsEjlWo4YCJFo87HqG2dd2xB81Bt27-kc701b2PLCDJKBalBnPy4CsLqRMcPQc-kwnWy4KZnIdcuoTDPx1I3r9Sq933m5ldab_V29DyYhDcHsT_aJzOKig5csuibAupmLAS429f02xCCfQFa_d5RSStfceurJTHs1aPgveO6tSTg0M-Rw08dprgo2LQl--Q=s72-w640-c-h430
KINOVERSUS
https://www.kinoversus.com/2021/12/erich-fromm-1958.html
https://www.kinoversus.com/
https://www.kinoversus.com/
https://www.kinoversus.com/2021/12/erich-fromm-1958.html
true
7755589357207652495
UTF-8
Բոլոր հոդվածները Այդպիսի հոդված չի գտնվել ԴԻՏԵԼ ԱՄԲՈՂՋԸ Կարդալ ավելին Պատասխանել Չեղարկել Ջնջել Հեղինակ Գլխավոր ԷՋԵՐ ՀՈԴՎԱԾՆԵՐ Դիտել ամբողջը ՁԵՐ ՃԱՇԱԿՈՎ ԹԵՄԱ ԱՐԽԻՎ ՓՆՏՐԵԼ ԲՈԼՈՐ ՀՈԴՎԱԾՆԵՐԸ Այդպիսի հոդված չի գտնվել Դեպի գլխավոր էջ Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content